Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Кормилна рейка проблем. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 17, 2012 10:47 am
Мнения: 10
Автомобил: subaru legaci 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги , имам проблем с моят FORESTER - 2008 година 150 конски сили 2000 кубиковият двигател.Разтропа ми се рейката , няма течове само тропа.Може ли да се рециклира или не ,защото няма теч а предполагам луфта който се получава е във пиньончето и коронката.Рейката на субарутата е отпред пред гумите а не зад тях така , че рейката винаги поема всички натоварвания , предполагам че е масов проблем.

Сря Фев 20, 2019 6:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am
Мнения: 202
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сигурен ли си, че е рейката? При мен тропаше, казаха ми че е рейка (рециклира се и с труда е 380 - 450 лв. според сервиза), но се оказа, че са спирачните апарати. Купих си комплект и ги оправих за един час. Натисни спирачка на павета или неравности и, ако спре тропането не е рейката. Рейката не тропа, а направо потича - не тропа, защото е под налягане и няма хлабавини.

Сря Фев 20, 2019 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Рейката си тропа и това е хроничен проблем за субару.
Докато не протече няма смисъл да се пипа.
Огледай кормилните накрайници - понякога е възможно и от тях да има поклопване.

Ползвайте търсачката - има много писано по тази тема

Сря Фев 20, 2019 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проблема с рейките не е само за Субару. Почти всички съвременни автомобили страдат от този проблем, заради хубавите ни пътища.
Имам личен опит с различни марки и класове автомобили, но освен тропането се появяваше и играене на волана при натискане на спирачките. "Опитът" ми с разбити рейки е с W203, X-type, Omega и Citroen.
За рециклиране не са ми вземали повече от 120 лева, обаче карат максимум по 2 години.
Уверил съм се, че е по-удачно да се вземе втора употреба от коли карани извън България.

Сря Фев 20, 2019 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тропането в червячния механизъм може да се обере, макар и в неголяма степен. Най-често се налага смяна на пружината и "камъка", който натиска зъбния гребен. Аз карах с обиране над три години, докато не текна като лейка. Сега си сглобявам една с оригинални части рем. к-т и ще пусна тема за мераклии.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 20, 2019 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=4&t=21743&p=295362&hilit=%D0%A0%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0#p295362
Прочети темата.Радко в Пловдив,вече 2.5 години нямам проблеми след ремонта при него
 15

Сря Фев 20, 2019 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен тропаха точно накрайници, както Vmax е писал. Провери първо тях.

Чет Фев 21, 2019 7:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята рейка тропаше и после протече. Купих си пълният ремонтен комплект и си я рециклирах. Сега нямам никакви проблеми. Детайлът, който пружината притиска към гребена се беше износил и от там е било тропането. На него има едни канали, които при мен почти ги нямаше. Интересното е, че е направен от чугун. Понеже триенето на два близки по състав метала ми се видя неудачно отидох при стругар и ми направи от полиамид. В youtube един много подробен клип от руснак как се разглобява рейката на Форестър SG.
A за цени на рециклиране от 300-400 лв. с (най вероятно) неоригинални части ми се струва безумие.
Ето това е втулката:
Прикачени файлове:
Vtulka 634f9acs-960.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 54

Съб Фев 23, 2019 12:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гребенът беше ли надраскан? Иначе, полиамидът ще го заглади след време и най-много да обираш хлабина :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 23, 2019 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, имаше надрано но го минах с водна шкурка(не помня с каква грапавост) и го позагладих. След първият месец каране я донатегнах веднъж и от тогава не съм я пипал. Освен това явно колата преди време е карана със скъсан маншон и имаше язви от корозия по гребена. Но с новите части няма проблеми.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Съб Фев 23, 2019 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази, която разглобих не е имала и няма никакъв шум и тракане, гребенът е лъскав като огледало, но по камъка има следи от износване(макар и малки, не е като твоят). Чудя се него ли да ползвам?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 6:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално е камъка да се износва. Затова е направен от чугун с добри фрикционни свойства, или металокерамика. Износването не е проблем докато пружината се държи натегната и осигурява необходимия натяг. Проблемът на този възел е в пружината - т.к. е постоянно свита на определени килограми, с времето се губи усилието, което упражнява и вече не поддържа плътен контакт в зъбната двойка.
Специално за тези Форестъри с електро усилвател имаше сервизен бюлетин и се подменяха по гаранция гайката с пружината.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 24, 2019 1:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подозирам, че се надира при протекла рейка - atf маслото отмива греста, която нормално трябва да има там. И имам въпросче - никъде не намирам пружината в рем. к-ти, знаете ли откъде нова или параметри за заместител?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами моята беше протекла и допълнително от скъсаният маншон е влизало прах и мръсотия и затова имаше надрано. Само да уточня, че детайлът от снимката е примерен не е от моята рейка. Моят беше доста повече износен и Х-образните канали почти ги нямаше.
Пружината я няма в ремонтните комплекти, също и камъка но ги има отделно като части. Ето номера за Форестър: Spring-gear box, 34130AE000

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Нед Фев 24, 2019 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря. Значи моят ще мине за "нов" :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами като гледам действително изглежда като нов. Виждам само два леки белега от двете страни. Моят така се беше износил, че кормилния прът търкаше в долният правоъгълен канал и колкото и да се натяга пружината камъка не може да прилепне от всички страни около пръта. Отделно като се износи много камъка той отива по-напред и подпира в кожуха на рейката и изобщо не допира в пръта.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Нед Фев 24, 2019 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор