Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Как се сваля ролката на коляновия вал
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=26773
Страница 1 от 1

Автор:  dzambok [ Съб Май 11, 2019 4:26 pm ]
Заглавие:  Как се сваля ролката на коляновия вал

Здравейте
Някой може ли да ми даде акъл как се отвива болта който държи ролката на коляновия вал. Субаруто е форестър 3 2.0 без турбо

Автор:  Valio [ Съб Май 11, 2019 7:01 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

С лула и с чука...като нямаш пневматични инструменти под ръка това е начина..

Автор:  valqk [ Съб Май 11, 2019 7:38 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Според мен, друго пита колегата.... как се блокира вала, за да може да развие шайбата, която върти ремъците. Да?
Ако е това - по принцип, има специален инструмент, който се ползва - пъха се в отворите на шайбата и по средата има отвор за ключа.
Ако нямаш такъв инструмент:
- Ако е автомат, в задната част при Torque Convertor-а има място за пин, който се слага, за да заключи вала/конвертора.
- Ако е ръчка - включваш 5та и държиш спирачките.
- Някои колеги са писали, че пъхат два яки болта в отворите на шайбата и с прав прът държат и развиват.

Автор:  Alxx [ Нед Май 12, 2019 12:58 am ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Точно при ръчката има отвор към маховика. Ако не ме лъже споменът, болтът трябва да е 8х1,25/100мм(или 10х1,5 забравил съм) с конусен край. Поставя се в ГМТ 1-ви цилиндър и се завива.

Автор:  dzambok [ Нед Май 12, 2019 9:33 am ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Оправихме се с ролката. С два болта през отворите на шайбата и ряско дърпане на гедоре с голямо рамо. Възникна още един казус като сложим новия ангренаж на белезите с бяла боя върху ремъка и ролките, белезите набити вурху самите шайби на валовете се разминават. Като нагласим белезите на шайбите един към друг бялата боя на ремъка бяга един зъб на долните валове. Случвало ли се е ремъка да е грешно белязан. При превъртане на мотора на ръка не се усеща проблем.

Автор:  valqk [ Нед Май 12, 2019 10:06 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

Автор:  dancho [ Вто Май 14, 2019 4:20 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

valqk написа:
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

Точно по този начин сменихме(с един прятел)една шайба.Става без никакъв проблем.Прост,но ефективен начин.Успех на колегата

Автор:  dzambok [ Вто Май 14, 2019 7:07 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Ангренажа е сменен успешно . Втори ден работи перфектно. Единствено при смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв щото не промихме с вода ама наесен пак.

Автор:  Alxx [ Вто Май 14, 2019 8:04 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.

Автор:  marian_de [ Вто Май 14, 2019 9:40 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Alxx написа:
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.


Why ? Аз трета година съм с G 12 + и нямам никакви проблеми с охлаждането . Моля за повече яснота . Да сменям ли ?

Автор:  Alxx [ Вто Май 14, 2019 9:44 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Цитат:
смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв
Смесването на различни типове антифризи пре**ва съставките и ефектът винаги е негативен в дългосрочен план. Отделно, в ръководството изрично е посочен G11...

Аз, давам приятелски съвет. Всеки си има глава на раменете и си решава.

Автор:  Dimichos [ Вто Май 14, 2019 9:47 pm ]
Заглавие:  Re: Как се сваля ролката на коляновия вал

Като се смесят двата антифриза се образува утайка и кофти налеп по радиатора най вече. Ял съм го тоя с Нисана да карам на парно при +40° С,стабилна промивка с някаква химия и нов антифриз.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/