|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Климатика спира да охлажда
Автор |
Съобщение |
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Постове: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи?
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 7:38 pm |
|
|
Alxx
|
Няма много идеи тука. Проверка на количеството фреон, стойностите на налягането при включен климатик и кабелчето към съединителя на компресора(корозира и се къса под изолацията). Ако имаш филтър купе и е задръстен, въздухът не обдухва достатъчно изпарителя и той замръзва, съответно датчикът го изключва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юни 15, 2019 7:09 am |
|
|
azmarto
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm Постове: 238 Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
|
А дали не е достигнал зададената температура? Когато климатроника достигне зададената температура започва да духа хладно, а не студено...
|
|
|
Нед Юни 16, 2019 10:46 am |
|
|
mfl
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2018 2:40 pm Постове: 1 Рейтинг: 0
|
Здравей колега. Имам същия проблем с моя Форестър. Пускам климатроника,работи известно време и спира да духа студено. Понякога когато съм на 5-та и всигна повече от 3000 оборота или ги поддържам над и спира да духа отново. Фреон има и компрасора си работи нормално. Ако си намерил проблема сподели,ще съм благодарен.
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 3:13 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Когато спре да духа студено. Спри, вдигни капака и виж дали се върти компресора. Понякога ел-магнитния съединител заяжда и не включва компресора. Пробвай с почукване по него с нещо, но внимателно защото се върти ремъка, дали ще включи.
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 4:11 pm |
|
|
dessito
Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm Постове: 866 Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
|
Елате да проверим количеството фреон, ако трябва ще заредим, ако е нещо по компресора, може да се ремонтира.
_________________ Subaru Workshop 1040
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 4:35 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Постове: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Колеги, освен упоменатите причини бих искал да добавя, че компресора се изключва от процесор при рязко подаване на газ . При вдигане на крак от газта се включва отново.
|
|
|
Нед Сеп 29, 2019 12:24 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Постове: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
BAlexandrov написа: Когато спре да духа студено. Спри, вдигни капака и виж дали се върти компресора. Понякога ел-магнитния съединител заяжда и не включва компресора. Пробвай с почукване по него с нещо, но внимателно защото се върти ремъка, дали ще включи. Малко късно се сетих. Като спре да охлажда и вдигна капака не се върти компресора(съединителя е изключил). Тов се получава само при градско задръствания и по черни пътища. При каране извън градско няма ядове. Колата е с чисто нов радиатор и обевлажнител на климатика ,защото я взех с удър и бяха фира. Съмнявам се да не са с кофти топлообмен евтинджоса от техко, непомня марка, И да ебава когато няма як въздушен поток. Щото колкото и да въртят перките при 30 градуса навън и 50 -60 в коша топлообмена е различен на място и в движение. Как мислите?
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 12:42 pm |
|
|
valqk
|
Като не върти, вържи пробна лампа към кабела, който отива към компресора. Ако свети, значи е магнитният съединител.Ако не свети, значи нещо от вътре го е спряло. Може да пробваш да пуснеш (премери преди това - би трябвало да пуска +12в) и да видиш дали ще завърти и продуха студено. Изключваш кабела,идващ от вътре и пускаш 12в на кабела към компресора. Ако завърти и духа студено е или датчик или еку-то поради някаква причина.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 2:34 pm |
|
|
Alxx
|
По-скоро не е за препоръчване това с директното връзване, макар, че може за много кратко. Трябва да се закачи на машина и да се видят наляганията на двата кръга в каква посока бягат. Наскоро чистих ламелите на воден радиатор във Форестър заради същия проблем - не минава достатъчно въздух от перките и изключва защото налягането прескача с много 18-те бара..
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 6:19 pm |
|
|
valqk
|
Разбира се! Говорим само за проба за много малко. Не случайно изключва - има причина и сработва защита. Това е само с цел да се установи дали е ок компресор-съединител.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 9:05 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Постове: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Alxx написа: По-скоро не е за препоръчване това с директното връзване, макар, че може за много кратко. Трябва да се закачи на машина и да се видят наляганията на двата кръга в каква посока бягат. Наскоро чистих ламелите на воден радиатор във Форестър заради същия проблем - не минава достатъчно въздух от перките и изключва защото налягането прескача с много 18-те бара.. Радиатора е на 1 година нов мит е преди месец с меглио и препарат от автомивка с жетони, после с водоструйка без да натискам спусъка тече като от маркуч. Вчера съшия номер в задръстването климатика спря. На майстор ще ходя другата година преди сезона тъкмо да напълня ако е опуснал фреона зимата. Ма според мен е някакъв конструктивен проблем с радиатора или обезвлажнителя щото извън града като пътувам с детето на климатик няма ядове затова не ме бърка особено тоя проблем. Ще тествам тая есен и пролетта всичко възможно.
|
|
|
Вто Окт 01, 2019 1:43 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
При мен го прави същото ,но в обратна конфигурация , в града нямам проблем , изключва ми извънградско. Бях в сервиз мериха налягане а-у чистиха радиатори , установиха че проблема не е механичен ,а електрически , (някой датчик спира компресора ) , но нямаха софт да прочетат климатика , всичко друго излезе , мотор , абс ,светлини , но климатика не го хвана диагностиката и аз също го оставих за догодина .
|
|
|
Вто Окт 01, 2019 5:22 pm |
|
|
hhri100v
Регистриран на: Пон Юни 29, 2020 7:10 am Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0889602644
Рейтинг: 0
|
dzambok написа: Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи? Здравейте, дали намерихте причинителят на проблема, тъй като имам абсолютно същият проблем. Форестър 2003 г. Благодаря!
|
|
|
Пон Юни 29, 2020 9:18 am |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Постове: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
hhri100v написа: dzambok написа: Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи? Здравейте, дали намерихте причинителят на проблема, тъй като имам абсолютно същият проблем. Форестър 2003 г. Благодаря! ходих в сервиза в студентски град там казаха че най вероятно е електрически проблема и губи маса. обслужиха компресора с О пръстени почистване допълниха фреон пише 80 грама което е нищо взеха ми 200лв ама от тогава не съм имал проблеми .
|
|
|
Пон Юни 29, 2020 2:19 pm |
|
|
Alxx
|
Да споделя, от горчив опит: Ако ви кажат, че компресорът е аут(постоянно включва/изключва и не работи стабилно при немного жега), защото налягането в тръбата за високо е по-ниско от тази в ниското налягане, първо си сменете дехидратора. При мен бяха категорични с диагнозата, защото изключваше по защита, но откак дойдоха жегите спря да го прави. Съпоставих проблема с друга марка кола и същото поведение, която съм имал преди години, а днес поддържам и изводът беше елементарен. При старите талиги датчикът за налягане не мери точни цифри, а включва/изключва при гранична стойност, т.е. е обикновен пресостат. Вързан е на изхода на дехидратора и при запушен такъв изключва компресора защото налягането се срутва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
Последна промяна Alxx на Пон Юни 29, 2020 9:14 pm, променена общо 1 път
|
|
Пон Юни 29, 2020 9:09 pm |
|
|
kronos
|
И при мен компресорът включва и изключва, но си охлажда прилично.
|
|
|
Вто Юни 30, 2020 8:26 am |
|
|
hhri100v
Регистриран на: Пон Юни 29, 2020 7:10 am Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0889602644
Рейтинг: 0
|
При мен компресорът си работи, перката и тя, просто духа студено 5 - 6 мин и после духа като от вентилатор само
|
|
|
Сря Юли 01, 2020 8:18 am |
|
|
Alxx
|
Закачвайте я някъде да се види какво налягане държи в двата потока(дали държи изобщо). Ако има фреон, но изключва защото претоварва ниското налягане - сменяш дехидратор първо. В останалите случаи я, компресор, я съединител, я пресостат с дефект.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 01, 2020 5:33 pm |
|
|
pureway
Регистриран на: Сря Авг 21, 2019 8:29 am Постове: 10
Автомобил: Subaru Forester II 2.0XT
Рейтинг: 16
|
Здравейте, малко със закъснение... Имам същия проблем. При каране градско, веднага щом колата загрее компесора изключва, съответно после не иска да се включи. Извънградско е сходно, само че при каране на темпомат или с по ниска скорост до 140 км/ч компресорът може да работи и 1 час без да спре, може и за 1 час да спре 4 пъти. Общо взето доста непостоянна работа. След преглед в един уж читав сервиз за климатици, побързаха да поискат да им оставя колата и срещу 250 лв. да ми решат проблема, без да уточнят какво точно ще правят...След малко четене и посещение на сервиз в Герман, от който хората в този форум са доволни причината беше установена - Бобина на компресора, в която доколкото разбрах е вградена и защитата. Момчетата внимателно проследиха нещата от работещ компесор до момента, в който изключи и се установи, че ток до бобината има, а след нея няма никой. Съответно като позагрее колата повечко, както е при градското шофиране защитата в бобината се подбЪзиква и при висока външна температура и тръгни спри, компресорът не работи. Тази част не се продава отделно, решението закупуване на компресор втора ръка, за да се свали бобина от него. При мен проблемът е този. Така и не го реших, тъй като пътувам рано сутрин и късно вечер /с малко дете съм/, а на дълъг път, ако навън е под 30 градуса и не настъпвам много колата, климатикът си работи, дори е доста силен. След като спре, карам 10 минути без него, после го включвам пак и работи. При всяко положение ще го оправя, когато намеря време.. Надявам се да съм бил полезен.
|
15
|
|
Пон Авг 10, 2020 11:10 am |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта |
|