Климатика спира да охлажда
Автор |
Съобщение |
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи?
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 7:38 pm |
|
|
Alxx
|
Няма много идеи тука. Проверка на количеството фреон, стойностите на налягането при включен климатик и кабелчето към съединителя на компресора(корозира и се къса под изолацията). Ако имаш филтър купе и е задръстен, въздухът не обдухва достатъчно изпарителя и той замръзва, съответно датчикът го изключва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юни 15, 2019 7:09 am |
|
|
azmarto
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm Мнения: 238 Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
|
А дали не е достигнал зададената температура? Когато климатроника достигне зададената температура започва да духа хладно, а не студено...
|
|
|
Нед Юни 16, 2019 10:46 am |
|
|
mfl
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2018 2:40 pm Мнения: 1 Рейтинг: 0
|
Здравей колега. Имам същия проблем с моя Форестър. Пускам климатроника,работи известно време и спира да духа студено. Понякога когато съм на 5-та и всигна повече от 3000 оборота или ги поддържам над и спира да духа отново. Фреон има и компрасора си работи нормално. Ако си намерил проблема сподели,ще съм благодарен.
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 3:13 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Когато спре да духа студено. Спри, вдигни капака и виж дали се върти компресора. Понякога ел-магнитния съединител заяжда и не включва компресора. Пробвай с почукване по него с нещо, но внимателно защото се върти ремъка, дали ще включи.
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 4:11 pm |
|
|
dessito
Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm Мнения: 866 Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
|
Елате да проверим количеството фреон, ако трябва ще заредим, ако е нещо по компресора, може да се ремонтира.
_________________ Subaru Workshop 1040
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 4:35 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Мнения: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Колеги, освен упоменатите причини бих искал да добавя, че компресора се изключва от процесор при рязко подаване на газ . При вдигане на крак от газта се включва отново.
|
|
|
Нед Сеп 29, 2019 12:24 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
BAlexandrov написа: Когато спре да духа студено. Спри, вдигни капака и виж дали се върти компресора. Понякога ел-магнитния съединител заяжда и не включва компресора. Пробвай с почукване по него с нещо, но внимателно защото се върти ремъка, дали ще включи. Малко късно се сетих. Като спре да охлажда и вдигна капака не се върти компресора(съединителя е изключил). Тов се получава само при градско задръствания и по черни пътища. При каране извън градско няма ядове. Колата е с чисто нов радиатор и обевлажнител на климатика ,защото я взех с удър и бяха фира. Съмнявам се да не са с кофти топлообмен евтинджоса от техко, непомня марка, И да ебава когато няма як въздушен поток. Щото колкото и да въртят перките при 30 градуса навън и 50 -60 в коша топлообмена е различен на място и в движение. Как мислите?
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 12:42 pm |
|
|
valqk
|
Като не върти, вържи пробна лампа към кабела, който отива към компресора. Ако свети, значи е магнитният съединител.Ако не свети, значи нещо от вътре го е спряло. Може да пробваш да пуснеш (премери преди това - би трябвало да пуска +12в) и да видиш дали ще завърти и продуха студено. Изключваш кабела,идващ от вътре и пускаш 12в на кабела към компресора. Ако завърти и духа студено е или датчик или еку-то поради някаква причина.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 2:34 pm |
|
|
Alxx
|
По-скоро не е за препоръчване това с директното връзване, макар, че може за много кратко. Трябва да се закачи на машина и да се видят наляганията на двата кръга в каква посока бягат. Наскоро чистих ламелите на воден радиатор във Форестър заради същия проблем - не минава достатъчно въздух от перките и изключва защото налягането прескача с много 18-те бара..
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 6:19 pm |
|
|
valqk
|
Разбира се! Говорим само за проба за много малко. Не случайно изключва - има причина и сработва защита. Това е само с цел да се установи дали е ок компресор-съединител.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 30, 2019 9:05 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Alxx написа: По-скоро не е за препоръчване това с директното връзване, макар, че може за много кратко. Трябва да се закачи на машина и да се видят наляганията на двата кръга в каква посока бягат. Наскоро чистих ламелите на воден радиатор във Форестър заради същия проблем - не минава достатъчно въздух от перките и изключва защото налягането прескача с много 18-те бара.. Радиатора е на 1 година нов мит е преди месец с меглио и препарат от автомивка с жетони, после с водоструйка без да натискам спусъка тече като от маркуч. Вчера съшия номер в задръстването климатика спря. На майстор ще ходя другата година преди сезона тъкмо да напълня ако е опуснал фреона зимата. Ма според мен е някакъв конструктивен проблем с радиатора или обезвлажнителя щото извън града като пътувам с детето на климатик няма ядове затова не ме бърка особено тоя проблем. Ще тествам тая есен и пролетта всичко възможно.
|
|
|
Вто Окт 01, 2019 1:43 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
При мен го прави същото ,но в обратна конфигурация , в града нямам проблем , изключва ми извънградско. Бях в сервиз мериха налягане а-у чистиха радиатори , установиха че проблема не е механичен ,а електрически , (някой датчик спира компресора ) , но нямаха софт да прочетат климатика , всичко друго излезе , мотор , абс ,светлини , но климатика не го хвана диагностиката и аз също го оставих за догодина .
|
|
|
Вто Окт 01, 2019 5:22 pm |
|
|
hhri100v
Регистриран на: Пон Юни 29, 2020 7:10 am Мнения: 2
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0889602644
Рейтинг: 0
|
dzambok написа: Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи? Здравейте, дали намерихте причинителят на проблема, тъй като имам абсолютно същият проблем. Форестър 2003 г. Благодаря!
|
|
|
Пон Юни 29, 2020 9:18 am |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
hhri100v написа: dzambok написа: Здравейте Последните няколко дни като карам на климатик по някое време спира да духа студено. А съм на минимума 20 градуса. Копчето свети за климатика вентилатора духа но не е студено. Като го спра изчакам няколко минути о го пусна пак от АС копчето. Пак духа студено и след 10-20 минути пак спира. Някой с идеи? Здравейте, дали намерихте причинителят на проблема, тъй като имам абсолютно същият проблем. Форестър 2003 г. Благодаря! ходих в сервиза в студентски град там казаха че най вероятно е електрически проблема и губи маса. обслужиха компресора с О пръстени почистване допълниха фреон пише 80 грама което е нищо взеха ми 200лв ама от тогава не съм имал проблеми .
|
|
|
Пон Юни 29, 2020 2:19 pm |
|
|
Alxx
|
Да споделя, от горчив опит: Ако ви кажат, че компресорът е аут(постоянно включва/изключва и не работи стабилно при немного жега), защото налягането в тръбата за високо е по-ниско от тази в ниското налягане, първо си сменете дехидратора. При мен бяха категорични с диагнозата, защото изключваше по защита, но откак дойдоха жегите спря да го прави. Съпоставих проблема с друга марка кола и същото поведение, която съм имал преди години, а днес поддържам и изводът беше елементарен. При старите талиги датчикът за налягане не мери точни цифри, а включва/изключва при гранична стойност, т.е. е обикновен пресостат. Вързан е на изхода на дехидратора и при запушен такъв изключва компресора защото налягането се срутва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
Последна промяна Alxx на Пон Юни 29, 2020 9:14 pm, променена общо 1 път
|
|
Пон Юни 29, 2020 9:09 pm |
|
|
kronos
|
И при мен компресорът включва и изключва, но си охлажда прилично.
|
|
|
Вто Юни 30, 2020 8:26 am |
|
|
hhri100v
Регистриран на: Пон Юни 29, 2020 7:10 am Мнения: 2
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0889602644
Рейтинг: 0
|
При мен компресорът си работи, перката и тя, просто духа студено 5 - 6 мин и после духа като от вентилатор само
|
|
|
Сря Юли 01, 2020 8:18 am |
|
|
Alxx
|
Закачвайте я някъде да се види какво налягане държи в двата потока(дали държи изобщо). Ако има фреон, но изключва защото претоварва ниското налягане - сменяш дехидратор първо. В останалите случаи я, компресор, я съединител, я пресостат с дефект.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 01, 2020 5:33 pm |
|
|
pureway
Регистриран на: Сря Авг 21, 2019 8:29 am Мнения: 10
Автомобил: Subaru Forester II 2.0XT
Рейтинг: 16
|
Здравейте, малко със закъснение... Имам същия проблем. При каране градско, веднага щом колата загрее компесора изключва, съответно после не иска да се включи. Извънградско е сходно, само че при каране на темпомат или с по ниска скорост до 140 км/ч компресорът може да работи и 1 час без да спре, може и за 1 час да спре 4 пъти. Общо взето доста непостоянна работа. След преглед в един уж читав сервиз за климатици, побързаха да поискат да им оставя колата и срещу 250 лв. да ми решат проблема, без да уточнят какво точно ще правят...След малко четене и посещение на сервиз в Герман, от който хората в този форум са доволни причината беше установена - Бобина на компресора, в която доколкото разбрах е вградена и защитата. Момчетата внимателно проследиха нещата от работещ компесор до момента, в който изключи и се установи, че ток до бобината има, а след нея няма никой. Съответно като позагрее колата повечко, както е при градското шофиране защитата в бобината се подбЪзиква и при висока външна температура и тръгни спри, компресорът не работи. Тази част не се продава отделно, решението закупуване на компресор втора ръка, за да се свали бобина от него. При мен проблемът е този. Така и не го реших, тъй като пътувам рано сутрин и късно вечер /с малко дете съм/, а на дълъг път, ако навън е под 30 градуса и не настъпвам много колата, климатикът си работи, дори е доста силен. След като спре, карам 10 минути без него, после го включвам пак и работи. При всяко положение ще го оправя, когато намеря време.. Надявам се да съм бил полезен.
|
15
|
|
Пон Авг 10, 2020 11:10 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|