Автор |
Съобщение |
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Здравейте колеги . Отскоро се появи много дразнешо виене в задната част . Не е монотонно , по скоро го определям като при отворено задно стъкло . Не мога да определя откъде се чува точно , но мисля че около задния диф или там някъде . Няма промяна в завой , както и при ниска-висока скорост . При по-рязко ускорение има леки вибрации . Та аз разсъждавам така : Гуми ( нямат видими дефекти ) - малко вероятно , висящ лагер - още по-малко . Всъщност как се проверява висящия лагер ? . Заден диф - няма никакви течове и сменено масло преди около 40 хил. Остават полуоските . Вътрешно каре дали може да е , външно ? Ако леките вибрации идват от задно каре , може ли това виене да е от него ? Колата е 2-ка турбо АТ . Как да хвана шиб...то виене откъде идва ?
|
|
|
Пон Юли 15, 2019 5:52 pm |
|
|
Vmax
|
Вибрации от този вид се получават от кардан, виенето е или от дифа или от задния лагер в кутията. Най-добре е да минеш през бял сервиз за диагностика.
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 7:59 am |
|
|
nikentce
|
За вибрациите и аз като Vmax бих заложил на карето на кардана. Усеща се като вибрации от дисбалансирани гуми, но за разлика от гумите, при увеличаване на скоростта вибрациите от спекло каре могат да затихват. При ускорение ти се плучават, а като вдигнеш по-висока скорост и отпуснеш газта остават ли?
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 8:58 am |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
nikentce написа: За вибрациите и аз като Vmax бих заложил на карето на кардана. Усеща се като вибрации от дисбалансирани гуми, но за разлика от гумите, при увеличаване на скоростта вибрациите от спекло каре могат да затихват. При ускорение ти се плучават, а като вдигнеш по-висока скорост и отпуснеш газта остават ли? Вибрациите са едва доловими и то само при по-здраво ускорение . Отнема ли газта -няма . И между другото имам чувството че след известно шофиране виенето става по-силно . На " студено " сякаш е по-слабо
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 11:41 am |
|
|
Vmax
|
Смени маслата на кутия и диф, и без това си на 40х км, щом се уилва с увеличаване на температурата е възможна маслата да са фира. Слагай нещо скъпо и качествено - и определено не стандартен Мотул 75/90
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 2:51 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Vmax написа: Смени маслата на кутия и диф, и без това си на 40х км, щом се уилва с увеличаване на температурата е възможна маслата да са фира. Слагай нещо скъпо и качествено - и определено не стандартен Мотул 75/90 Между другото маслото в кутията е сменено цялото , не половинка . При това положение смяната пак ли е на 50 хил . ? А за Мотул -а , никога повече на моята кола . За 6 хил. ми изпапка 300 мл. , докато при Енеос на тези километри не мърда . На дифа още утре го сменям , но хич не ми се вярва . Първо сменям маслото , после дифа . То аз все така почвам леко и накрая завършвам разорен . Иначе за белите сервизи . Ами ходих в един и след огледи и проби становището беше че има някъде " лек " шум , но нищо притеснително засега . Обаче хич не ми е Ок тази диагноза защото виенето не е " леко " и затова търся насоки как сам да открия проблема .
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 4:14 pm |
|
|
Vmax
|
на 50х км макс се сменят масло на кутия и диф. Ако имаш офроуд, теглене и т.н. ( а предполагам че не караш само по асфалт в Троян ), то се сменя по-рано. Като развиеш пробката на задния диф и видиш цвета на маслото ще разбереш.
|
15
|
|
Вто Юли 16, 2019 4:34 pm |
|
|
ico_tech
|
Съвет - не пипай нищо, просто отиди на подемник и подкарай колата с човек долу, който да преслуша лагерите на задните главини. Няма нужда да сменяш нещо - диференциал не вие от старо масло. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
15
|
|
Вто Юли 16, 2019 8:27 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
ico_tech написа: Съвет - не пипай нищо, просто отиди на подемник и подкарай колата с човек долу, който да преслуша лагерите на задните главини. Няма нужда да сменяш нещо - диференциал не вие от старо масло. Успех. Благодаря за съвета . Второ мнение получавам за лагер на главина . Нещо не уцелвам на лагери май . 3 пъти сменям лагери отзад ( 1 ОЕМ , 1 SKF , 1 Koyo ) а не претоварвам . Аз ще ги слушам тоя път на подемника , де.а гадните лагери . Само че сега в завой не променя звука .
|
|
|
Вто Юли 16, 2019 9:38 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Колега, с какво ти стягат гайката на полуоската? Защото при мен я развих и след това завих с гайковерт(600Нм Макита) и след ден два започна да вие точно тази главина(задна дясна). После като смених главината си я стегнах с динамометричния ключ на колкото пишеше в сервизното ръководство и вече 15 000 км не е мръднала. Беше странно за мен защото предните винаги допреди този случай ги затягах с гайковерта и проблеми не съм имал, затова може да и просто съвпадение, но ако си сменил 3 главини на едно и също колело определено според мен има проблем и той най-вероятно е с монтажа на тези главини.
|
|
|
Сря Юли 17, 2019 2:38 pm |
|
|
Alxx
|
И един дребен детайл: огледай карето и главината за износване там, където лягат прашниците на лагера. Аз съм с евтини полски лагери отзад, сложени временно в момент на финансов колапс. Временното стана три години плюс.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 17, 2019 2:53 pm |
|
|