Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Питане относно проходимост и AWD 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
От месец февруари съм собственик на Форестър 2007, 158 к.с., ползвам го основно за риболов и ежедневно придвижване из града и до вилата. Имам проблем при преодоляването на един от маршрутите за риболов и затова искам да получа мнение или съвет от по - опитните. За какво става въпрос :
Изкачване по изровен черен скалист път около 20м без завои, сравнително стръмен, но който участък с витара 1996г., 97 к.с. дълга база, преминавам почти без усилие и без да включвам 4х4. Ползвал съм 4х4 единствено когато съм бил със закачен колесар и лодка / 250 кг/.
Първият път, когато преминах с форестър-а, ми направи впечатление че въпреки подаването на газ, двигателя не реагира адекватно, а автомобила се движи бавно. Успях да изляза с доста приплъзване на съединителя, но го отдадох на включените бавни предавки. Вторият път не включвах бавните, но положението беше същото - не мога да вдигна оборотите на двигателя, въпреки натискането на педала на газта, умирисах околността на феродо, автомобила угасна 2 пъти, и успях да изляза пак с мъка. Участъкът е в началото на пътя и съм потеглял със студен двигател, както и с витарата.
При по - леки участъци за изкачване по черни пътища също усещам известна мудност на двигателя и липса на реакция при подаване на газ, която липсва при дивижение по равно.
Въпросът ми е - има ли моя автомобил някаква вградена защита против приплъзване на колелата, която да не ми позволява да форсирам двигателя? Сложил съм газов инжекцион, но втория опит беше на бензин. Автомобилът не показва никакви грешки при диагностика. Потърсих подобни проблеми из форума, но не успях да открия. Благодаря ви предварително.

Сря Юли 31, 2019 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Hillholder те ебава

Сря Юли 31, 2019 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Hillholder те ебава


Не е Хилхолдера,а съединителя ти боксува. Не може да предаде голями натоварвания защото е поизносен и за това си умирисъл на феродо.

Сря Юли 31, 2019 8:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Викаш, приплъзва ама иначе и обороти не вдига? Дай да се шегуваме друг път?

Колега, като направиш такова изкачване, в което нямаш тяга - на финала слез и пипни предна лява джанта колко е загрята, после я сравни с другите. Ако е по-загряла, причината ти я каза Vmax. Сваляш си сервизното ръководство от форума и го регулираш - не е висша математика.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юли 31, 2019 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Викаш, приплъзва ама иначе и обороти не вдига? Дай да се шегуваме друг път?

Колеги, не съм се изразил съвсем точно - под приплъзване имах предвид, че потеглях на полусъединител. Намерих доста общи симптоми в тази тема - viewtopic.php?f=7&t=25239 , но колегата твърди че вината си била негова.
Жилото на хилхолдъра го разхлабих в неделя и сега тая екстра не функционира, но не ми остана време да тествам автомобила някъде по баирите. Прословутият участък не е наблизо и трябва специално да отида там на риба, за да видя дали е само от хилхолдъра.
Възможно ли е проблемите да са от запушена отделителна система? Съединителят е наред, въпреки че при движение назад по чере път на полусъединител бързо започва да мирише на умрели риби.

Вто Авг 06, 2019 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз те разбрах много добре. Провери си все пак топлината на колелата следващия път. А, ако имаш воня на яйца, то колата ти не изгаря правилно горивото - работи в твърде богат режим или много лошо изгаря. Това няма да се реши защо е така с писане във форума, трябва добър диагностик.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 06, 2019 5:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Миризмата е от феродовия диск на съединителя, 10 - 15 секунди на полусъединител и веднага я усещам. Късния следобяд отидох с колата на най - стръмната улица в града, която е с хубав асфалт. Спрях по средата на най - големия наклон, ръчна, потегляне от първа. Ами няма мощност в началото и това е, върви едва - едва, докато постепенно не вдигне обороти. В крайна сметка е възможно автомобила с тоя двигател и с това купе толкова да може. Но все ми се струва че има някаква настройка, която не позволява да "превърти" гуми, възможно е прехвърлянето на мощност от едно колело на друго също да оказва влияние. Преди години с БМВ 520 1994, 150 к.с., по една стръмнина излязох с мръсна газ и автомобила вдигаше прах до небесата. А с моя форестър ми се струва, че това няма как да се получи. За първи път се качвам на субару и изобщо на фултайм 4х4 и нямам база за сравнение. Участъкът, на който закъсах, е подобен на Римски мост на язовир "Искър". Някой с форестър да е изкачвал Римския мост?
Забравих да добавя, че гумите ми са нови toyo open coutry, грайферът изглежда нелош за черни пътища и катерене.

Вто Авг 06, 2019 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес сутринта взех колата на приятел - фолксваген пасат В5, 1996, 1.8, 125 кончета, с газов инжекцион. Пак на същата стръмна улица, ръчна, потегляне от първа. Автомобила ускори довонлно мощно и даже смених на втора. Субаруто ми явно не е съвсем наред. Наесен като ми остане време ще тръгна по сервизи и когато картинката се изясни, ще пиша.

Сря Авг 07, 2019 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Понеже никой до сега не ти го каза, но явно има нужда.
При AWD като цяло е 'забранено' (лошо) да се ползва полу-съединител. Включваш първа и гледаш възможно най-бързо да зацепиш напълно ДВГ към скоростите. Гумите не могат да превъртят и всичкото превъртане и усилие го отнася съединителя. Веднъж запален, после се пали по-лесно и по-лесно, докато съвсем не почне да превърта.
Ако не ти прави мизерии Hill Holder-а, явно имаш някакъв проблем в ниските обороти. При 2.0R си има проблеми в ниските точно, поради ред причини и се лекува. Потърси темата във форума и мисли да идеш на диагностика.
Намери някой колега наблизо с 2.0R и сравнете как е. Възможно е и просто да не си и свикнал. Отделно не виждам да си писал от къде си.... ако си от София, Пловдив или Варна - има къде да идеш и да я погледне човек, който разбира и да ти каже дали е нормално всичко. Да го закараш на някой баир и да му покажеш точно какво прави.
Тук, толкова :good: :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Авг 07, 2019 11:39 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Шофирам същият модел,проблема с ниските обороти го има при много колеги със същият мотор,но ако този проблем го нямаш при равен участък и щом вече си изолирал Hill Holder-а, остава да е съединителят.Няма как Витара само на задно предаване да качи баир,а този модел да не може да се справи.
Пиши след като разбереш какво е.

Сря Авг 07, 2019 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
само за проба, ако спреш на наклон и холдера е изключен (както казваш) колата трябва да тръгне да се спуска назад. Опитай при натиснат педал на съединителя да задържиш колата на спирачките или дори с ръчна и леко да ги отпускаш (и ръчната) за да се изключи тотално теорията за холдер асист-а.
Отделно, при добре калибриран холдер, в хода на педала на съединителя между моментът когато холдера отпуска и полусъединител има половин сантиметър (по чувство). Всеки ден ме държи холдера на едно леко изкачване преди да се включа в главен път, всички други коли се търкалят назад само форестъра седи и не мърда докато не му се каже ROFL

За приплъзване на съединител - 5-та на отворен път, ако оборотомерът не подгони цифричката 6 при пълна газ и колата ускорява нормално, съединителят ти е перфектен.

Сря Авг 07, 2019 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Реших да не чакам до есента и днес обиколих 2 софийски сервиза. Хората читави и в час, да не ги споменавам, че винаги има някой с кофти спомени. Колата ми е в ред, хилхолдер функционира нормално, съединителят е здрав, никакви грешки при диагностика.
Нещата се изясниха, но вече имах сериозни подозрения за причината и отново изчетох старата тема "Форестър 2.0 158 конски сили 2008г Няма демараж" от начало до края, защото симптомите бяха идентични. Накратко - автомобилът толкова може или по - скоро така е конструиран. При потегляне от първа предавка при стръмен наклон, дори и по улица, моя форестър няма достатъчно мощност и все едно тръгва от втора. Решението го е посочил колегата Ивайло Добрев от Варна - при голям наклон включвай бавните! Бях чел, че нормалните предавки идват дълги, но не го приех за чиста монета, защото още първия ден като взех колата от автокъщата и дадох газ на магистралата, видях че при 140 км/ч на пета оборотите са 4000, толкова колкото при среден клас автомобил с ръчни скорости и задвижване на един от мостовете. А първа наистина е дълга, та дълга, тая вечер отново на стръмната улица, ръчна, потегляне на първа, но вече с включени бавни, и, да му се не види, тая опция не е само за стръмни баири в гората, но е задължителна при по - големи наклони и в града.
Витарата се справя с оня участък по - добре , но е с 300 кг по - лека и гумите й са по - добри. А с форестъра бяхме 3 човека с много багаж в задната част и дори при включени бавни имах доста затруднения по песъкливия скаляк. Вторият път без бавни е направо чудо, че успях да издрапам. Дано не съм поизпържил съединителя.

Пет Авг 09, 2019 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm
Мнения: 129
Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Единият от проблемите ти се нарича 2.0 R или EJ 204, този мотор е много тромав в ниските обороти и въпреки,че си на бавни, което е задължително , когато му дойде мощността колата вече е с по висока скорост. Пробвай да тръгнеш малко по рано, а не в самото начало на изкачването и когато се движиш двигателя да поддържа над 2500 оборота.

Съб Авг 10, 2019 6:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
murko написа:
Реших да не чакам до есента и днес обиколих 2 софийски сервиза. Хората читави и в час, да не ги споменавам, че винаги има някой с кофти спомени. Колата ми е в ред, хилхолдер функционира нормално, съединителят е здрав, никакви грешки при диагностика.
Нещата се изясниха, но вече имах сериозни подозрения за причината и отново изчетох старата тема "Форестър 2.0 158 конски сили 2008г Няма демараж" от начало до края, защото симптомите бяха идентични. Накратко - автомобилът толкова може или по - скоро така е конструиран. При потегляне от първа предавка при стръмен наклон, дори и по улица, моя форестър няма достатъчно мощност и все едно тръгва от втора. Решението го е посочил колегата Ивайло Добрев от Варна - при голям наклон включвай бавните! Бях чел, че нормалните предавки идват дълги, но не го приех за чиста монета, защото още първия ден като взех колата от автокъщата и дадох газ на магистралата, видях че при 140 км/ч на пета оборотите са 4000, толкова колкото при среден клас автомобил с ръчни скорости и задвижване на един от мостовете. А първа наистина е дълга, та дълга, тая вечер отново на стръмната улица, ръчна, потегляне на първа, но вече с включени бавни, и, да му се не види, тая опция не е само за стръмни баири в гората, но е задължителна при по - големи наклони и в града.
Витарата се справя с оня участък по - добре , но е с 300 кг по - лека и гумите й са по - добри. А с форестъра бяхме 3 човека с много багаж в задната част и дори при включени бавни имах доста затруднения по песъкливия скаляк. Вторият път без бавни е направо чудо, че успях да издрапам. Дано не съм поизпържил съединителя.

След всичко написано в темата е най добре да пробваш същият автомобил от друг колега,ако имаш път към Сливен ми се обади.Аз със сигурност нямам описаният от теб проблем при потегляне в стръмен наклон.

Съб Авг 10, 2019 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега murkо, същият проблем имаха повечето от хората, при тест драйв на нов Форестър от представителя тогава, в покрайнините на Варна през 2008.
Тръгват, минат половината баир и колата гасне. Дойде бабунка и диагоналче, пробоксува и спира. ROFL
Тогава имаше и един тест пилот от Гърция, откъдето се внасяха колите по това време. Влиза човека в колата и о чудо, няма баир, няма камънак, няма пясък - Форестъра цепи баира и се вижда само пушилка. :) Къде е ключа от палатката? Хората влизащи в Субару си мислят, че то трябва да пълзи нагоре като джип с демултипликатор, но случая е съвсем друг:
- от една страна скоростите са дълги, както си отбелязал
- от друга страна "ниските"(1.44:1) при Субару са много "високи" в сравнение с останалата част на оф-роуд автомобилите. Дори Сузуки е с 1.89:1
- от трета страна - Субару е full time all wheel drive с виско муфа. Това означава, че за да използваш двата моста ефективно трябва първо да зацепи муфата, което става при определена разлика в скоростите. При бавно и внимателно каране това просто няма как да се получи, не и при Субару с МТ без VDC.

Затова ето един съвет - влез в колата, сложи си колана и закрепи багажа така, че да не дойде при теб като почне да се лашка колата. Пали, давай газ (3500об), включваш първа и отпускаш съеднителя все едно те ужилила оса по прасеца. Ако колата не скочи напред с малко превъртане на гуми и не издрапа, то наистина имаш проблем. Защото гарантирам ти, че с мойта брънтия от подписа, катеря баири, при които не се вижда пътя пред капака :giggle:
Успех

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Авг 10, 2019 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 08, 2019 12:02 am
Мнения: 21
Автомобил: Forester 2.0 2007
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря на всички отзовали се на молбата ми за съвет. В интерес на истината, когато съм на равен път, нямам усещането че предавките са по - дълги или по - къси, усещам ги нормални. Но ако не включа бавните, при голям наклон потеглянето на първа е почти без мощност, все едно потеглям от втора. Не е съединител, защото двигателят изобщо не може да вдигне обороти. Ако изкачването започва от по - равен терен - потеглям на първа и като вдигна обороти, мога да изкача доста стръмна улица. Но спра ли по средата, без бавни няма потегляне. Не съм специалист, но ми се струва че това е въпрос на механика и мощност на двигателя и така са го решили инженерите на субару.
Мисля в скоро време да попитам някой колега на пътя с подобен автомобил какво е положението при него. Така или иначе вече съм по - спокоен и сигурен в автомобила и неговите възможности.

Съб Авг 10, 2019 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор