|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Проблем с датчик на разпределителния вал
Автор |
Съобщение |
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Здравейте колеги, имам доста странен проблем - преди 3 дни при палене сутрин мотора заработи като на 3 цилиндъра и светна чека. С последващо подаване на газ тресенето престана, но чека продължи да свети. По-късно установих, че при включен климатик мотора пак започва да тресе.При изфорсиране тресенето изчезва. Всичко това става в събота. В понеделник закарах колата при Павлин, закачихме я на компа и излезе грешка в датчика на разпределителния вал. Павката го замени с друг (втора употреба), но при палене веднага светна чека със същата грешка. Сложихме друг датчик - същата работа.Оставих им колата, защаото стана късно и вчера вечерта отидох да проверя какво става - сложили бяха 3-ти датчик от доказано работещ изправно автомобил, но при палене чека пак светна.Ресетнаха компа и при последващо палене всичко изглеждаше наред.Разбрахме се да карам 2-3 дни, докато пристигне нов датчик. Да ама...като постоя около 2 часа загасена и след това запалих - отново същия филм - чека си светна, мотора започна да притриса... Колата е Форесътр S Turbo от 2001-ва, няма газова а преди около 4-5000км мотора беше почти напълно ремонтиран (без шлайфане на цилиндри и смяна бутала).Върви много добре, пали от "четвърт", изобщо без забележки.Днес пак ще им я карам, но ще съм благодарен ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да сподели инфо.Повечето от старите (а и не само) членове на форума познават сервиза на Павлин и как се работи там, така че относно компетентност и качество на работата няма какво да се обсъжда. Павката казва, че до сега при вдигнат код за грешка на този датчик и съответната подмяна проблема да остава не му се е случвало.Вероятно проблема не е в самия датчик, но всички букси, през които минава сигнала от датчика до компа бяха разкачени, напръскани с контактен спрей и отново свързани. По принцип ако този датчик тотално не работи, колата въобще няма да запали, но в момента си пали както винаги и върви нормално. Май поредния полтъргайст в Субару машините си показва номерата...
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 5:40 am |
|
|
bardyzi
Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
|
Здравей колега, аз съм от Варна със същия форко и от две седмици с тази грешка, но аз имам газ от скоро 15к км. Само, че при мен тресе сутрин когато е студена колата, а при климатик нямам тресене на моменти в движение имам претрисане. Така тръгнах по сервизите и първо при газаджията. Вика, а такъв сензор доста рядко да дефектира, сменял ли си свещи, викам не. Смених свещи и пак светим, така после взех втора ръка датчик и пак светим. Пак при майсторите да мислим, едните викат виж ремък да не е прескочил зъб. Днес отвяряме и гледам, всичко е точно. Мистерия дет викаш, остава нещо по инсталацията да се проследява, но... за сега това е. Поздрави!
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 2:34 pm |
|
|
Alxx
|
Привиждат ми се две неща за проверка - по ангренажа за прескочил зъб и/или повреден обтегач и проверка на инсталацията.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 5:52 pm |
|
|
ico_tech
|
bardyzi, съжалявам, че проверката не даде резултат, но както ти казах - не мисля, че проблема е в ремъка. Сега ще ви дам една друга теория, която вие ще решите дали да проверите или не. Т.к. колата на bardyzi работи добре, но вдига CEL (0340 вероятно) ето с какво са се сблъсквали други: Кофти алтернатор. Измерете напрежението под товар. Обикновено грешката се вдига след като се включи климатика. Понякога вдига и грешка мисфайер. Теорията е, че като почне да загива диода в алтернатора, започва да излъчва (под товар) паразитни сигнали в ел. системата и смущава импулсните датчици (КВ, РВ). Ако имате под ръка друг алтернатор, сменете го, изчистете грешката с хард ресет (както ти обясних) и пробвайте.
Източник: NACIOS
Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
14
|
|
Сря Авг 28, 2019 6:28 pm |
|
|
bardyzi
Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
|
Сега намерих тема от чуждите форуми на колега с такъв проблем и минал през деветте кръга на ада. В крайна сметка решава проблема. Проблема се оказва в алтернатора, при натоварване на веригата с компресора на климатика. Аз пробвах моята с климатик на макс и почна да се тресе цялата. Ето и линк към темата:https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2786898
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 6:31 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Благодаря за отговорите,колеги.Като се замисля има логика алтернатора да е тръгнал на някъде, но при мен чека светва при палене на студено. Когато колата е загряла до работна температура и се изчисти грешката не я вдига. Като я оставя да изстине 2-3 или повече часа веднага при паленето разбърква цилиндрите и чека грейва. Утре ще предложа на Павката да сменим алтернатора, пък ще видим...
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 6:41 pm |
|
|
bardyzi
Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
|
Сега, колегата нищо не писа по темата, аз от снощи имам развитие и то е следното. Вчера тръгнах да свалям алтернатора и първото впечатление беше в букста, два от пиновете бяха в ръжда, явно е влязала влага(може би причина за начало на проблема). След това отворих алтернатора и на диодния блок един от диодите беше разцепен(пробил). Сложих друг диоден блок, ако слагате да знаете, че ви трябва поялник минимум 100w.Не свети чека и работи добре колата дори и на максимална скорост с климатик за сега още колата е в тестов режим. Поздрави!
|
15
|
|
Нед Сеп 01, 2019 12:36 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Колегата не писа, щото три дена беше на място без нет и телефон , ама развитие има - в петък по никое време успях да убедя Павката да сменим алтернатора и да расетнем компа на колата. Резултат - няма светещ чек, няма грешка, няма тресене с климатик и без него. Скептичния мастор вика "Нека да видим как ще запали на студено"... Еми колко студено - в събота сутрин беше 9 градуса и си запали като пушка от четвърт оборот без никакви грешки, светене на притеснителни лампи по таблото и т.н.От тогава сигурно има 20-на паления, включване на климатици, фарове и пр., но проблема не се появи (за сега). На колегите, които писаха за възможен проблем с алтернатора - по една голяааама виртуална бира, която може да стане и реална, ако някога се запознаем лично и на " живо". Ето в това е смисъла на този форум - да се споделя полезна информация, която може много да помогне в критичен момент. Още веднъж, благодаря колеги.
|
|
|
Нед Сеп 01, 2019 8:05 pm |
|
|
bardyzi
Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
|
Значи още един полтъргайс беше разкрите. Интересно ми е само дали е имало някакъв проблем с буксата при теб колега.Прилага снимки на буксата и на пробилия диод.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Сеп 01, 2019 8:28 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Алтеранатора беше заменен с друг, а "виновникът" се намира в багажника и все още не е отварян.Що се отнася до буксата - не, моята беше в перфектно "блестящо" състояние, без никакви следи от окисляване или ръжда.
|
|
|
Пон Сеп 02, 2019 5:45 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта |
|