Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Мар 30, 2024 5:34 am



Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
 Проблем с датчик на разпределителния вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, имам доста странен проблем - преди 3 дни при палене сутрин мотора заработи като на 3 цилиндъра и светна чека. С последващо подаване на газ тресенето престана, но чека продължи да свети. По-късно установих, че при включен климатик мотора пак започва да тресе.При изфорсиране тресенето изчезва.
Всичко това става в събота. В понеделник закарах колата при Павлин, закачихме я на компа и излезе грешка в датчика на разпределителния вал. Павката го замени с друг (втора употреба), но при палене веднага светна чека със същата грешка. Сложихме друг датчик - същата работа.Оставих им колата, защаото стана късно и вчера вечерта отидох да проверя какво става - сложили бяха 3-ти датчик от доказано работещ изправно автомобил, но при палене чека пак светна.Ресетнаха компа и при последващо палене всичко изглеждаше наред.Разбрахме се да карам 2-3 дни, докато пристигне нов датчик. Да ама...като постоя около 2 часа загасена и след това запалих - отново същия филм - чека си светна, мотора започна да притриса...
Колата е Форесътр S Turbo от 2001-ва, няма газова а преди около 4-5000км мотора беше почти напълно ремонтиран (без шлайфане на цилиндри и смяна бутала).Върви много добре, пали от "четвърт", изобщо без забележки.Днес пак ще им я карам, но ще съм благодарен ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да сподели инфо.Повечето от старите (а и не само) членове на форума познават сервиза на Павлин и как се работи там, така че относно компетентност и качество на работата няма какво да се обсъжда.
Павката казва, че до сега при вдигнат код за грешка на този датчик и съответната подмяна проблема да остава не му се е случвало.Вероятно проблема не е в самия датчик, но всички букси, през които минава сигнала от датчика до компа бяха разкачени, напръскани с контактен спрей и отново свързани. По принцип ако този датчик тотално не работи, колата въобще няма да запали, но в момента си пали както винаги и върви нормално.
Май поредния полтъргайст в Субару машините си показва номерата...

Сря Авг 28, 2019 5:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm
Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега, аз съм от Варна със същия форко и от две седмици с тази грешка, но аз имам газ от скоро 15к км. Само, че при мен тресе сутрин когато е студена колата, а при климатик нямам тресене на моменти в движение имам претрисане. Така тръгнах по сервизите и първо при газаджията. Вика, а такъв сензор доста рядко да дефектира, сменял ли си свещи, викам не. Смених свещи и пак светим, така после взех втора ръка датчик и пак светим. Пак при майсторите да мислим, едните викат виж ремък да не е прескочил зъб. Днес отвяряме и гледам, всичко е точно. Мистерия дет викаш, остава нещо по инсталацията да се проследява, но... за сега това е. Поздрави!

Сря Авг 28, 2019 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привиждат ми се две неща за проверка - по ангренажа за прескочил зъб и/или повреден обтегач и проверка на инсталацията.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Авг 28, 2019 5:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bardyzi, съжалявам, че проверката не даде резултат, но както ти казах - не мисля, че проблема е в ремъка.
Сега ще ви дам една друга теория, която вие ще решите дали да проверите или не.
Т.к. колата на bardyzi работи добре, но вдига CEL (0340 вероятно) ето с какво са се сблъсквали други: Кофти алтернатор.
Измерете напрежението под товар. Обикновено грешката се вдига след като се включи климатика. Понякога вдига и грешка мисфайер. Теорията е, че като почне да загива диода в алтернатора, започва да излъчва (под товар) паразитни сигнали в ел. системата и смущава импулсните датчици (КВ, РВ).
Ако имате под ръка друг алтернатор, сменете го, изчистете грешката с хард ресет (както ти обясних) и пробвайте.

Източник: NACIOS

Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 14

Сря Авг 28, 2019 6:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm
Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сега намерих тема от чуждите форуми на колега с такъв проблем и минал през деветте кръга на ада. В крайна сметка решава проблема. Проблема се оказва в алтернатора, при натоварване на веригата с компресора на климатика. Аз пробвах моята с климатик на макс и почна да се тресе цялата. Ето и линк към темата:https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2786898

Сря Авг 28, 2019 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговорите,колеги.Като се замисля има логика алтернатора да е тръгнал на някъде, но при мен чека светва при палене на студено. Когато колата е загряла до работна температура и се изчисти грешката не я вдига. Като я оставя да изстине 2-3 или повече часа веднага при паленето разбърква цилиндрите и чека грейва.
Утре ще предложа на Павката да сменим алтернатора, пък ще видим...

Сря Авг 28, 2019 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm
Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сега, колегата нищо не писа по темата, аз от снощи имам развитие и то е следното. Вчера тръгнах да свалям алтернатора и първото впечатление беше в букста, два от пиновете бяха в ръжда, явно е влязала влага(може би причина за начало на проблема). След това отворих алтернатора и на диодния блок един от диодите беше разцепен(пробил). Сложих друг диоден блок, ако слагате да знаете, че ви трябва поялник минимум 100w.Не свети чека и работи добре колата дори и на максимална скорост с климатик за сега още колата е в тестов режим. Поздрави!
 15

Нед Сеп 01, 2019 12:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колегата не писа, щото три дена беше на място без нет и телефон :) , ама развитие има - в петък по никое време успях да убедя Павката да сменим алтернатора и да расетнем компа на колата. Резултат - няма светещ чек, няма грешка, няма тресене с климатик и без него. Скептичния мастор вика "Нека да видим как ще запали на студено"... Еми колко студено - в събота сутрин беше 9 градуса и си запали като пушка от четвърт оборот без никакви грешки, светене на притеснителни лампи по таблото и т.н.От тогава сигурно има 20-на паления, включване на климатици, фарове и пр., но проблема не се появи (за сега). На колегите, които писаха за възможен проблем с алтернатора - по една голяааама виртуална бира, която може да стане и реална, ако някога се запознаем лично и на " живо". Ето в това е смисъла на този форум - да се споделя полезна информация, която може много да помогне в критичен момент. Още веднъж, благодаря колеги.

Нед Сеп 01, 2019 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 23, 2017 9:40 pm
Мнения: 21
Skype: bardyzi
Автомобил: нямам
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Значи още един полтъргайс беше разкрите. Интересно ми е само дали е имало някакъв проблем с буксата при теб колега.Прилага снимки на буксата и на пробилия диод.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Сеп 01, 2019 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Алтеранатора беше заменен с друг, а "виновникът" се намира в багажника и все още не е отварян.Що се отнася до буксата - не, моята беше в перфектно "блестящо" състояние, без никакви следи от окисляване или ръжда.

Пон Сеп 02, 2019 5:45 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор