Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:38 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Трудно първо палене-съвети 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги имаме субару форестер първа генерация атмосферен от приблизително 10 години в семейството. Баща ми си го купи като бях малък, изкарах книжка и реших, че е добре да започна с нещо по-спънато. Колата не беше в движение около 2 години, заради аутбек б13 и форестер sg9.
Колата има газова уредба. Запали добре, палеше добре 4 месеца, както се казва от четвърт оборот. На колата са сменяни ремъци, ролки, правен и е реглаж на клапани, преди около 50 хил км.
След въпросните 4 месеца каране градско и като 18-19 годишен започна да гърми при кутията на въздушния филтър.
Газовата уредба беше landi-renzo, казаха, че е автоматизирана, със заключен компютър, който сам смята сместа. Колата започна да не иска да работи на газ, премахнаха клапана и компютъра на газовата и сложиха най-обикновен ръчен клапан с шестограм и копче, за прехвърляне от газ на бензин и обратно.
Настроиха я на по-богата смес, докато дойдат кабелите, за да се предотврати гърменето. Дойдоха грешни кабели, трябваше да ги сменим и се забавихме около 2 седмици с тях. Колата започна да пали трудно само първия път, ако се загаси и след 40 мин паленето е добре.
Смениха кабелите, провериха свещите, те бяха добре. Отидох в сервизът за газови уредби, където направиха въпроснаха процедура (там е обслужвана газовата от както колата е наша собственост, там е слаган газовия инжекцион на аутбека и там ги обслужваме като цяло газовите. Сервиза се намира на улица стар лозенски път, на излизане от София към тракия има една автокъща вдясно, това е въпросната улица.) и настроиха уредбата.
Колата обаче продължава да пали трудно. Странното, е че пали трудно когато не е палена примерно 2 часа. Ако я изгася веднага след като е запалила трудно и пробвам пак пали от раз.
Не знам дали е като на някои аудита където бензиновата помпа не работи на контакт, а трябва да върти стартера. Има ли клапан който да държи налягането в рейката. Пробвах с две кенчета добавка за почистване на бардал в бензина, няма ефект. Колата се кара само градско, но минава 4/5 хил оборота поне веднъж седмично(след като загрее естествено). Възможно ли е ecu-то да дърпа timing? Четох някакви такива теми в други форуми, че е възможно компютъра да е създал такива "карти" и да се води по-тях.
Ако ресетна компютъра възможно ли е да му повлиая, да му навредя. Приемам идеи.
Акумулатора е добре, не е от него. Няма придърпване или прекъсване докато работи.
Четох, че на някои хора като им падне нивото на бензина под определено ниво се появява проблема с паленето. Не съм пробвал да го допълна, но когато започна да го прави беше някъде 2/3.
Приемам идеи и критики, ако съм написал някоя глупост. Готов съм да науча нещо ново.

Чет Апр 02, 2020 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Турбо или атмосферка е?
При ремонта на газовата ревизиран ли е изпарителя?

Чет Апр 02, 2020 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Турбо или атмосферка е?

Атмосферен е.
Изпарителя е със сменени филтри и със сменени мембрани, които вече са улегнали според сервиза.

Чет Апр 02, 2020 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Махни вакуум маркуча от изпарителя към колектора, като преди това си оставил колата на бензин.
Ако на следващия ден ( карайки на бензин ) колата пали нормално си за нов изпарител.
Ако на бензин ти прави същите мизерии си за почистване на инжектори

Субару не понася добре обикновена газова.

Чет Апр 02, 2020 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Махни вакуум маркуча от изпарителя към колектора, като преди това си оставил колата на бензин.
Ако на следващия ден ( карайки на бензин ) колата пали нормално си за нов изпарител.
Ако на бензин ти прави същите мизерии си за почистване на инжектори

Ще пробвам следващите дни. Ще пиша за резултата. Мерси за бързия отговор.
Субару не понася добре обикновена газова.

Чет Апр 02, 2020 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стъни, щом е с компютър значи трябва да е някакъв газов инжекцион. И Субару на 20 години понася добре обикновено АГУ.
Колега, ефекта, който описваш става при следните случаи(и не само):
- задавяне в следствие прекомерно к-во газ в интейка- това е от настройка или от пропускане на газ през газов инжектор
- трудно палене поради кофти вакуум, а това е обикновено поради спукан/нацепен маркуч от PCV система или горивна рейка
Трябва проверка, както е казал vmax. След като престои колата, извади маркуч на вакуума и виж дали мирише на газ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Апр 02, 2020 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Газови с компютър и без инжекцион има. Имаше едни междинни, скъпи модели на БРЦ (и не само), които са с клапан с компютър и следяха смесите и регулираха клапана.
Клапанът представлява ел. кранче и с тази с-ма се постигаше разход като с инжекция (много от италианските коли съм виждал с такива). За съжаление в бг, заради цената директно се хвърляше клапана и се заместваше с кранче и се почват проблемите по настройките...
Към колегата - спираш кранчето на бутилката, караш на бензин и гледаш какво се случва.
Не изключвай възможността да трябва пак да се регулират клапани... 50к на газ... не са малко.
На Хондата си ги регулирам на 20-30к. При Суби е по-рядко, но проверка никога не е излишна, особено като са с болт и гайка (евтино и бързо се прави).
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Апр 02, 2020 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Стъни, щом е с компютър значи трябва да е някакъв газов инжекцион. И Субару на 20 години понася добре обикновено АГУ.
Колега, ефекта, който описваш става при следните случаи(и не само):
- задавяне в следствие прекомерно к-во газ в интейка- това е от настройка или от пропускане на газ през газов инжектор
- трудно палене поради кофти вакуум, а това е обикновено поради спукан/нацепен маркуч от PCV система или горивна рейка
Трябва проверка, както е казал vmax. След като престои колата, извади маркуч на вакуума и виж дали мирише на газ.


Georgi Manovski написа:
Газовата уредба беше landi-renzo, казаха, че е автоматизирана, със заключен компютър, който сам смята сместа. Колата започна да не иска да работи на газ, премахнаха клапана и компютъра на газовата и сложиха най-обикновен ръчен клапан с шестограм и копче, за прехвърляне от газ на бензин и обратно.


Това е написал младежа, колко е така е друга работа.
Към автора - съмняваме се дали не ти се пълни колектора с газ - това става или от неизправен изпарител, или от пикаещ газов инжектор. Щом са ти сменили клапана явно са имали съмнения в него.
За да разбереш дали проблема е от газта - оставяш колата да работи на газ, затваряш клапана в бутилката и чакаш докато спре, така че да няма газ по системата. Нищо не пречи да разкачиш акумулатора, за да ресетнеш компа.
След това караш 1-2 дена и ще се разбере. Ако проблемът остане - както е написал Ицо - трябва да се прегледат всички вакуум маркучи внимателно.

Но следващите стъпки е препоръчително да се направят в специализиран с марката сервиз.

Пет Апр 03, 2020 8:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
До тук добре, колата пали супер след като спрях притока на газ, явно е от изпарителя. Като го гледам е доста стар, раздвоен съм дали да се занимавам да го сменям с нов или да си я карам на бензин. Аз лично нямам опит с евтини изпарители, но от това, което рабрах от теми по форуми, е че не е добра идея, ако ще го сменям ще е с брц, ловато или техен еквивалент. За сега възнамерявам да я карам на бензин, пък ще видим какво ще се случи в бъдеще. Благодаря на всички, които ми помогнаха.

Вто Апр 07, 2020 1:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Georgi Manovski написа:
До тук добре, колата пали супер след като спрях притока на газ, явно е от изпарителя. Като го гледам е доста стар, раздвоен съм дали да се занимавам да го сменям с нов или да си я карам на бензин. Аз лично нямам опит с евтини изпарители, но от това, което рабрах от теми по форуми, е че не е добра идея, ако ще го сменям ще е с брц, ловато или техен еквивалент. За сега възнамерявам да я карам на бензин, пък ще видим какво ще се случи в бъдеще. Благодаря на всички, които ми помогнаха.


Смени газаджията, защото са те сапунисали.
Един читав изпарител за тази кола е макс 150-200лв, ако въртиш пробег - има смисъл.

Вто Апр 07, 2020 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Georgi Manovski написа:
До тук добре, колата пали супер след като спрях притока на газ, явно е от изпарителя. Като го гледам е доста стар, раздвоен съм дали да се занимавам да го сменям с нов или да си я карам на бензин. Аз лично нямам опит с евтини изпарители, но от това, което рабрах от теми по форуми, е че не е добра идея, ако ще го сменям ще е с брц, ловато или техен еквивалент. За сега възнамерявам да я карам на бензин, пък ще видим какво ще се случи в бъдеще. Благодаря на всички, които ми помогнаха.


Смени газаджията, защото са те сапунисали.
Един читав изпарител за тази кола е макс 150-200лв, ако въртиш пробег - има смисъл.


На седмица минавам около 150-200км само градско, тя докато загрее и ми остават още 10/15 минути каране. Сега с извънредното положение почти не я ползвам. Не мисля, че има смисъл, ако трябва да пътувам някъде извън софия взимам някоя от другите коли, защото имат купени винетки и защото са доста по-удобни за каране с по-висока скорост(старият форестер е повдигнат, има сложено гърне от неръждавейка свалено от турбо форестер, а пък и е най-слаб от другите две, също така е най-тесен). Ще го помисля, благодаря на отзовалите се на моя въпрос.

Вто Апр 07, 2020 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Без да те сапунисвам, едни оригинални платна за тоя изпарител надали са повече от 45-50лв, а българските са по 20 и също стават. Провери в един-два магазина за части имат ли за тоя модел и си го направи, не е ядрена физика :)
При един приятел има ремонтирано мое ловато(мисля около 10-тина хиляди съм му врътнал след правенето, после сложих инжекцион), ако не го е метнал ще ти го дам да караш.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Апр 07, 2020 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Без да те сапунисвам, едни оригинални платна за тоя изпарител надали са повече от 45-50лв, а българските са по 20 и също стават. Провери в един-два магазина за части имат ли за тоя модел и си го направи, не е ядрена физика :)
При един приятел има ремонтирано мое ловато(мисля около 10-тина хиляди съм му врътнал след правенето, после сложих инжекцион), ако не го е метнал ще ти го дам да караш.

Колега мислех си утре да сваля изпарителя и да го видя, това с мембраните ще го проверя. Само да питам относно какво да очаквам при свалянето, предполагам има една входна и изходна тръба за газтта и съответно за охлаждането. Тези за газтта не ме притесняват, не знам какво да очаквам от другите две, възможно ли е да изтече някакво количество охлаждаща течност, съвети да избегна някоя и друга "изненада", за пръв път ми се налага да правя подобна процедура.

Вто Апр 07, 2020 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сори че се намесвам при положение че въпроса е към Алекс, но ето какво бих направил аз и защо:

1. Провери колко струва един изпарител - мисля че ще влезеш и в 100лв.

Не бих препоръчал да се сменят мембрани, защото не знаеш на какви ще попаднеш ( пълно е с ментета ), отделно че уж са ти ги сменяли - смятай колко ще изкарат едни други нови. Смяната не е проста работа и ако нещо се прецака, колата става неподвижен материален актив. Обезвъздушаването също е малко пипкава работа.

Разликата между смяна на мембрани и смяна на изпарител надали ще е повече от 50-70лв, което е неоправдано спестяване на фона на главоболията които би имал пак.

Вто Апр 07, 2020 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съветът е разумен, но икономията си е икономия. Както казах, БГ мембрани има евтини и карат по 50-80к км. Ще загубиш половин до литър антифриз при смяната на топлата мембрана. Аз мачкам маркучите с чираци и губя минимум(ако са здрави и не се цепят). Тегавото е процедурата по обезвъздушаване - има я описана във форума и те съветвам да я спазиш точно, да нямаш драми с парно и охлаждане после. Не е сай-фай, просто иска подготовка. И нов изпарител да купиш, няма да се разминеш с обезвъздушаването.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Апр 07, 2020 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 14, 2019 7:37 pm
Мнения: 10
Местоположение: София ж.к. Христо Смирненски
Автомобил: 2005 Subaru forester2.5xt mt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мерси за съветите колеги, на този етап възнамерявам да я карам на бензин, ще изчакам да ми минат кандидатстудентските изпити, кандидатстване и тогава ще му обърна внимание на изпарителя, че онлайн обучението е трудно при архитектурните специалности (няма да ви отегчавам с подробности). Мерси отново за съветите колеги.

Вто Апр 07, 2020 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор