Отговори на тема
 Forester SG окачване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Юни 15, 2020 11:05 am
Постове: 11
Автомобил: Subaru forester '05 2.5xt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Честита нова година на всички, бъдете здрави и благословени!

Предстои ми смяна на предни два амортисьора на Forester SG, а също така ми се искаше да повдигна форито. Та въпроса е следния.

- Нови ОЕМ амортисьори с лифт кит отпред и отзад

- KYB или друга марка амортисьори отпред, оригиналните отзад + лифт кит

- Pedders Ezifit Lift Kit пълен комплект 30мм отпред/35мм отзад + фланците за повдигане до допустимото. Като при този вариант задните, които са в добро състояние ще бъдат продадени.

Колата не се ползва за тежък оффроуд, но понякога се товари с много къмпинг багаж или петима върли планинари с раници по доста кофти планински пътища.

Кой е най-оптималният вариант от предложените в съотношение цена/качество/практичност в моя случай. Също така каква би била цената при смяна на пълен комплект отпред с оригинални или KYB.

Благодаря предварително!

Пет Яну 01, 2021 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има една тема - решение за увиснала задница....

viewtopic.php?f=7&t=18400&hilit=Решение+за+увиснала+задница

Почети я - ще ти помогне.
Хубаво е да смениш всички - и предни и задни, защото само предни ще нарушат стабилността на колата - отзад ще се люшка повече.
Има тънкости при смяната - много хора не сменят опорите ( тампоните ), защото са скъпи а те се износват също. Така че разхода не е малък.
Има тема за повдигането също - това вече е въпрос на вкус и функционалност, като идва за сметка на стабилност.
При всички положения най доброто решение е пълня подмяна - амове, пружини и тампони, и по избор подложки

Пет Яну 01, 2021 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 15, 2020 11:05 am
Постове: 11
Автомобил: Subaru forester '05 2.5xt
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет! Темата я прочетох няколко пъти, а сега я прочетох отново и това е ваше мнение копирано от там:

"Щом си в нормите откъм клиренс значи си ок. Не се тормози без основания.
Като почне да омеква ще го усетиш, а и видиш."

То е в отговор на това дали да бъдат сменени задните след като те са в норма. Моите задни амортисьори са в норма и нямам т.нар. привиснала задница, никъде и не споменавам за този проблем. В крайна сметка обаче тук ми казахте, че е" хубаво да се сменят и четирите". Последно ако задните са в норма няма нужда или е хубаво да се сменят и четирите, след като задните два са абсолютно функцконални към момента?

Признавам си, че съм невежа и е абсолютно възможно да пропускам нещо някъде. Не намирам обаче отговор на това дали е по-добре ~3см лифт с амортисьорите на pedders или 3см лифт с подложки върху KYB/OEM.

Edit: Комплекта Pedders e на цена близо 2000лв. Естествено, че каквото и да се сменя, ще се сменя всичко от - до. (няма да правя компромиси 'щото тампоните били скъпи)

Пет Яну 01, 2021 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има тресачки за тестове на амортесьори, и ако не греша на някои ГТП пунктове тестват окачването като част от прегледа
Така може да ориентираш в какво състояние са най-точно.
Кола с над 200х км пробег няма как да е с ок окачване - друг въпрос кое е ок за един или друг потребител. По принцип първо си заминават задните амове, после предните - ако при теб предните са пътници, то се съмнявам задните да са ок.
Подложки могат да се слагат на всички амове - няма значение каква марка са. Има тема за повдигането - с колко см и как, прочети я.

viewtopic.php?f=36&t=10391&hilit=Подложки+за+повдигане&start=20

На финала нещата опират и до пари, защото сметката доближава 2клв за всичко

Пет Яну 01, 2021 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам и двата случая,затова реших да пусна малко снимков материал на колегата да се ориентира.
При два стокови работещи амортисьори според мен е излишно да се сменят,а при провисване
и нестабилност само нови пружини.KYB са ОК.Дори и за предните пружини се гледа дали задните амове са самонивелиращи сток.Припомням,че задният кит на Pedders за SG е нисък и е нужно изравняване.Иначе е много добър,стабилен и с добра товароносимост.Карам и доста оффроуд.
Ето SG със сток амове отпред на 332К без подложки и Pedders отзад плюс 25мм подложки за нивелиране на 80К.
Прикачени файлове:
20210104_091707 (Copy).jpg

Прикачени файлове:
20210104_091729 (Copy).jpg

Следва SF KYB пружини и амове отзад,Pedders отпред,подложки отпред 25мм и 35мм отзад.На 160К всичките.
Прикачени файлове:
20210104_165942 (Copy).jpg

Прикачени файлове:
20210104_170014 (Copy).jpg

Нямам проблеми със стабилност и каквото и да е,с тези окачвания съм счупил общо 7 мотора :cool: .


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester 2.5 XT MY06
 15

Пон Яну 04, 2021 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: JAGU и 51 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор