Колата е Forester 2004-та, 2.0 125hp, с газ.
Нежелан ефект (проблем):Като карам примерно с 3000 оборота на 2-ра, като пусна газта и оборотите не падат. Натискам съединителя, оборотите си остават около 3000.
Понякога дори се случва оборотите да се вдигат до 5000 и колата си ускорява сама, все едно давам газ.
Това го прави и на газ, и на бензин. Нямам никакви записани грешки, чека също не примигва дори за момент.
Като е студен мотора го прави по рядко, но като загрее е почти постоянно.
Ако съм спрял на място, колкото и да давам газ, това не се случва т.е. случва се само в движение.
Като се случи в движение и дори да спра, оборотите си стоят все високи т.е. не падат до празен ход при спиране на колата (0kph от скоростомера).
Диагностика и проби:Почистих и напръсках с контактен спрей конекторите на IACV, TPS, MAP и бобината - никаква промяна.
Смених 2 различни IACV моторчета - никаква промяна.
Настроих позицията на TPS-а на 0.5V, както е по книжка - никаква промяна.
Смених TPS-а го настроих и него - никаква промяна.
Пуснах нови кабели за маса от акумулатора до дросела и колектора - никаква промяна.
Пуснах нов кабел за маса от акумулатора до минуса на TPS-а - стойностите му полудяха, махнах кабела след това.
Стойността на сигнала от TPS-а го гледам по OBD чрез FreeSSM програмата.
Забелязах следното поведение:Когато оборотите се вдигат от самосебеси, IACV Steps параметъра се променя, като стига до максимумd си 255. Тоест, ECU-то по някаква причина казва на моторчето за празен ход да се отвори и да вдигне оборотите съответно, въпреки че не давам газ и дроселът е затворен физически.
Когато съм отпуснал газста на контакт, но не е запален мотора, стойността на TPS-а си е твърдо 0,5V. Като запаля, стойността започва да играе между 0,42V и 0,5V на празен ход.
Има един параметър Idle Switch, който силно подозирам като причина на този проблем. Предполагам, че той казва на ECU-то, че педалът на газста е отпуснат до край. Това, което виждам е, че на празен ход този параметър играе между ON и OFF... това според мен
не е нормално, трябва да стои на ON постоянно. Като дам газ и отива на OFF, което според мен е нормално.
TPS-ът е 4-пинов, но се ползват само 3 от пиновете т.е. само 3 кабела отиват до TPS-а, 4-тия пин не е свързан.
Прикачил съм и кратко видео с показанията от FreeSSM -
https://drive.google.com/file/d/13S3ME56I6ZjM33-K6dNTLdDJ1d5625Jp/view?usp=sharingСега въпроси:1. Някой случайно да е имал същия проблем и да го решил някак си? Аз сега съм закърпил положението като съм изключил TPS-а от буксата.
2. От къде идва този Idle Switch параметър? Как се изчислява или наистина в TPS-а има физически ключ? Ако е ключ, то нещо броят на кабелите не ми се връзва...
3. На турбо Denso ECU-тата знам, че празния ход се определя от стойността на TPS-а при подаване на контакт. А при тези ECU-та как е т.е. колко волта от TPS-а се приемат за 0% Throttle Opening Angle?