Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 2004 2.0 125 сам дава газ, idle switch? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колата е Forester 2004-та, 2.0 125hp, с газ.

Нежелан ефект (проблем):
Като карам примерно с 3000 оборота на 2-ра, като пусна газта и оборотите не падат. Натискам съединителя, оборотите си остават около 3000.
Понякога дори се случва оборотите да се вдигат до 5000 и колата си ускорява сама, все едно давам газ.
Това го прави и на газ, и на бензин. Нямам никакви записани грешки, чека също не примигва дори за момент.
Като е студен мотора го прави по рядко, но като загрее е почти постоянно.
Ако съм спрял на място, колкото и да давам газ, това не се случва т.е. случва се само в движение.
Като се случи в движение и дори да спра, оборотите си стоят все високи т.е. не падат до празен ход при спиране на колата (0kph от скоростомера).

Диагностика и проби:
Почистих и напръсках с контактен спрей конекторите на IACV, TPS, MAP и бобината - никаква промяна.
Смених 2 различни IACV моторчета - никаква промяна.
Настроих позицията на TPS-а на 0.5V, както е по книжка - никаква промяна.
Смених TPS-а го настроих и него - никаква промяна.
Пуснах нови кабели за маса от акумулатора до дросела и колектора - никаква промяна.
Пуснах нов кабел за маса от акумулатора до минуса на TPS-а - стойностите му полудяха, махнах кабела след това.
Стойността на сигнала от TPS-а го гледам по OBD чрез FreeSSM програмата.

Забелязах следното поведение:
Когато оборотите се вдигат от самосебеси, IACV Steps параметъра се променя, като стига до максимумd си 255. Тоест, ECU-то по някаква причина казва на моторчето за празен ход да се отвори и да вдигне оборотите съответно, въпреки че не давам газ и дроселът е затворен физически.
Когато съм отпуснал газста на контакт, но не е запален мотора, стойността на TPS-а си е твърдо 0,5V. Като запаля, стойността започва да играе между 0,42V и 0,5V на празен ход.
Има един параметър Idle Switch, който силно подозирам като причина на този проблем. Предполагам, че той казва на ECU-то, че педалът на газста е отпуснат до край. Това, което виждам е, че на празен ход този параметър играе между ON и OFF... това според мен не е нормално, трябва да стои на ON постоянно. Като дам газ и отива на OFF, което според мен е нормално.
TPS-ът е 4-пинов, но се ползват само 3 от пиновете т.е. само 3 кабела отиват до TPS-а, 4-тия пин не е свързан.
Прикачил съм и кратко видео с показанията от FreeSSM - https://drive.google.com/file/d/13S3ME56I6ZjM33-K6dNTLdDJ1d5625Jp/view?usp=sharing

Сега въпроси:
1. Някой случайно да е имал същия проблем и да го решил някак си? Аз сега съм закърпил положението като съм изключил TPS-а от буксата.
2. От къде идва този Idle Switch параметър? Как се изчислява или наистина в TPS-а има физически ключ? Ако е ключ, то нещо броят на кабелите не ми се връзва...
3. На турбо Denso ECU-тата знам, че празния ход се определя от стойността на TPS-а при подаване на контакт. А при тези ECU-та как е т.е. колко волта от TPS-а се приемат за 0% Throttle Opening Angle?

Съб Яну 23, 2021 3:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На този Фоз дросела електронен ли е или жило?

Съб Яну 23, 2021 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
На този Фоз дросела електронен ли е или жило?

Със жило е. И него съм прегледал - не е натегнато, не заяжда и пр.

Съб Яну 23, 2021 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Датчика за неутрална скорост да не е? Общо взето всички датчици виж дали показват реалистични показания.

Съб Яну 23, 2021 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Датчика за неутрална скорост да не е? Общо взето всички датчици виж дали показват реалистични показания.



Това е добра идея да се провери:

https://www.subaruforester.org/threads/ ... tch.78655/

Съб Яну 23, 2021 9:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Божо ме е изпреварил. И аз за това се сетих. Не виждам друга причина ЕКУ-то да казва на айдъла да се отвори...

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Яну 24, 2021 1:34 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Idle switch-а няма да вдига 5к оборота от неутралната, не се връзва(макар, че си е за проверка) :)
Адаш, какъв е шансът да пипа въздух някъде след дросела? Вземи един старт спрей или за чистене на спирачки и припръскай около вакууми, гарнитурки и т.н.? И запушен мап ми минава през акъла.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 24, 2021 9:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Стойността на сигнала от TPS-а го гледам по OBD чрез FreeSSM програмата.
- не каза дали скача? Предполагам - не.
Наскоро имах един призрак по газовата - изпускаше яко газ, когато си реши. Оказа се маркуча от щуцера на кутията на компа до мапа вътре - спекъл и на границата да се откачи изцяло. Явно, като надуе с повече налягане изпуска, после се оправя...
Може би Сашо е прав за някой маркуч...

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Яну 24, 2021 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проверих Neutral switch - изглеждат му адекватни показанията. Проверих и всички останали switch-ове, налични през FreeSSM - изглеждат адекватно.
Направих сравнение с показанията на TPS със друга кола с такъв мотор. Докато при мен на запален мотор TPS напрежението играе между 0.42 и 0.5 волта, на другата кола на запален мотор кове на 0.48 волта и не мърда. Прилагам клипчета:
- При мен: https://drive.google.com/file/d/13S3ME5 ... sp=sharing
- На друга кола: https://drive.google.com/file/d/1MCcdtw ... sp=sharing
Имам силното подозрение, че проблемът е в тези играещи показания... сега въпросът е да разбера защо играят така... калпави връзки, бобина, алтернатор? :-?

Нед Яну 24, 2021 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ТПС-а е потенциометър, вързан към оста на дроселовата клапа. Ако се сещаш как пращят потенциометрите за усилване на разни касетофони заради износване и замърсяване... подобно е и тук, като не показва точно/играе. Просто частта е механична и се случва да се износи, замърси... по принцип, трябва да върви линейно от мин до WOT (стойностите в сервизното, че не ги знам) и да няма пикове/падове на показанията. Ако има е за смяна. Може спокойно да го тестваш това на контакт само. (предполагам си се сетил, но да кажа).
Ако те съмнява инсталацията - откачаш буксата на тпс-а и мериш на омове пиновете. 1 ще се променя в зависимост от позицията спрямо другите 2. Мериш да се променят плавно спрямо и двата пина. Т.е. мериш 1 път на единия, че е плавно от 0ла до max R (при WOT) и после сменяш пина и от WOT (0R до max R) при затворен дросел. Трябва да са върви линейно.
Не вярвам да качва до 5к оборота само от ТПС, без да гълта въздух от някъде.
МАП има ли и ако има (или е само с маф?), като се случи вакуума изчезва ли (ака. отваряне на дросела/смучене на въздух)?
А пробвал ли си да изключиш IDLE клапана и да покараш така? Ще е малко кофти, но поне ще си сигуренв него (поне механично и в опънлуп - предполагам компа няма да влезе в клоузд, ако има такъв проблем).

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Яну 25, 2021 2:20 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди няколко дена забелязах още един проблем/симптом - стрелката на оборотомера понякога играеше съвсем леко (+/-1мм), без реално оборотите на мотора да се променят. Това ме наведе на мисълта, че проблемът не е само в TPS-а и кабелите към него, а по скоро някакъв шум, идващ от бъ-ли-му-матата къде.
Пробвах с разкачен алтернатор - никаква промяна.
Пробвах с друга бобина - никаква промяна.
И когато бях готов вече да сменям буксата на TPS-а и да опъвам нови кабели до ECU-то, открих виновника:
Ей тоя ш*бан болт от снимката се е развил и съответно ширмовката на целия сноп към ECU-то ту прави контакт, ту не. На вид нямаше нищо нередно, само след разклащане на клемата се усещаше, че всъщност не прави добър контакт.
Последва зачистване на контактните повърхности, стягане "до скъсване и четвърт назад" и всичко заспа...
Благодаря на всички за насоките!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 30

Съб Яну 30, 2021 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре, че си го намерил! Това е като да търсиш теч от някъде.
:good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Яну 30, 2021 11:24 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор