|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Съвет, заслужава ли си Forester?
Автор |
Съобщение |
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
Здравейте, дано заглавието да е ок.
Намъчих се за кола.. дайте ми съвет, че с тия вируси не се трае вече.
Зачудих се за Форестър SF/SG (преди фейслифта) 2.0 125кс Бюджет 6000 Годишен пробег около 5000км. Живея в София, използвам градски активно, работя от вкъщи. Колата ще се използва за разходки, ваканции, пътувния до моето и на приятелката родно място. Като цяло искам да заменя БДЖ/Автобус и услуги от приятели. Имам афинитет към марката, имам досег с такива коли, определено бих казал, че ми харесват.
Въпроса ми е, дали си заслужава, и дали за тази цена ще се намери читав екземпляр от тези двете поколения? Принципно SG ми харесват повече. Колите вече са на години, и не знам дали е удачно тепърва да се инвестира в такъв модел. Не че за тези пари мога да си купя нещо по-различно де. Имайки предвид пробега ми, не смятам, че трябва да обръщам внимание на разхода на гориво, така че предпочитам да няма газ. Заглеждам се по няколко обяви в интернет, но до сега не съм ходил на огледи, тъй като идеята е още в зародиш.
Доста съм наплашен, тъй като с първата ми кола ме излъгаха, като скриха огромен проблем, който ми струваше 2x цената на колата, и се наложи да я продам за половината на това, което дадох за нея. От тогава се мъча по влакове и автобуси. Дохода ми е до голяма степен скромен, и бих искал да намеря известна надеждност в новата си кола. Все неща-присъщи за марката и модела.
Е, ще се надявам на отзиви, не знам дали бюджета е адекватен, и дали този модел си заслужава за дългосрочна инвестиция.
Поздрави, Цветан
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 5:44 pm |
|
|
Vmax
|
Почети малко форумводителя, че само ти можеш да си прецениш финансовите възможности. За СФ 6х лв ще стигнат, но ще е трудно да се намери читав екземпляр. За SG просто забрави
Субару е скъпо за подръжка за хора със скромен доход, та може би ще е по добре да се насочиш към нещо масово и евтино и задължително покупка от приятел
Виж форумводителя, ще разбереш - има почти всичко като инфо
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 6:02 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Е чак пък за 6х да няма SG - моят 2003, 125 кс, автомат го продадох за 5х и 1000 лв обслужване да сложим е 6х. Иначе да, трябва си четене и търсене.
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 6:21 pm |
|
|
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
И аз все се надявам 5-6к да стигнат... Направо съм тръпен, като знам какво се продава... Дадеш си спестяванията и после трябва да налееш още 3 бона че да стане кола от него... За това някак си съм по-склонен да заложа на по-стар и скъп модел, от колкото да спестя в началото при по-нов автомобил и да получавам депресивни състояния после Все се нядявах 5-6 да е достатъчно за семпъл автомобил като Форестър от тези моделни години. Не знам. Четох, четох, квото и да чета... ремонтите не ме плашат 300-400лв тук и там по дваж-триж в годината не са особен проблем. Плаши ме това да взема нещо за определена цена, и после да ми трябват още толкова че да я подкарам. Нещо като пост-травматичен стрес
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 6:34 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Дали си заслужава, зависи кой питаш. Аз лично по 3 субара вече съм пруснал пари като за нова +обслужване ама.. кеф цена няма. Имах форестър - който се опита да ме разори (не че аз не съм си виновен ама.. ). После аутбек но аутбека нещо така и не ми допадна и сега пак съм на Форестър. И честно казано, много си го харесвам (щом пак се хвърлих на него). Да при мен не е 2литровия асматик, но пак си е форко. Всичко зависи какви са ти нуждите и финансите. Може би по-масова кола би ти свършила по-добра работа и ти стъпила по-малко като съпътстващи разходи, ако не ти е необходимо 4х4- сиреч, зимата да пътуваш по ски курорти, планини пък си запален рибар и искаш да може да излезеш от калния бряг. Субару са надеждни коли при правилна поддръжка и най-вече с оригинални части. А те не са май много евтини. Нов внос от автокъща, шансът е малък да е читава, но пък аз със стария умрял турбо мотор направих 40хил км преди да умре и да дойде времето за ремонт - ти ако правиш по 5к на година, колата ще е изгнила много преди да дойде този момент. Както са писали колегите, прочети форумоводитела. Добий някаква представа. Потърси има обяви и във форума(не е задължително че ако е от тук е 100% гаранция) но поне шансът е по голям. Особено ако е някой по отдавнашен член на форума и разгледаж постовете му и евентуално какво се е случвало по колата ако има някакво инфо. За тези по стари модели задължително внимавай за ръжди и при покупка задължително в сервиз на марката. Ако автокъщата или продавача, не иска да ходите в сервиз поради каквато и да е било причина,просто бягай от там и следващата. Според мен по важното е търпението и трезвото мислене, а не като мен, в момента в който реших че искам субару и юруж на първата. Че както споменах, после боли глава Успех с търсенето и дано скоро намериш твоята кола.
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 6:43 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Търси турбо Форестър! Астматиците не вървят. За 6000 ще вземеш бела на главата си.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 8:14 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Мнения: 98 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
И задължително гледай да има катализатор като го купуваш, понеже масово ги свалят на по старите форковци. Аз лично се отказах да си купувам от автокъща... ходих до Велико Търново, по горубляне, в Дупница и т.н., изглеждат лъскави отвън, но отдолу са оперирани. И си поръчах да ми докарат от Швейцария... сега си го чакам...
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 8:32 pm |
|
|
Alxx
|
Ако ти мине през ума повдигната Импреса с екстри, свиркай.
Иначе по темата: търсиш здраво купе без ръжда. Това го приемаш за нещо, което не се заобикаля и е абсолютна необходимост. Всичко останало е въпрос на пазарлък и бюджет. СФ за 6 може да намериш и читав турбо, но ако целта ти е невисоки разходи си вземи атмосферен. Наистина е тромав, но е надежден другар и ако е гледан, не е безобразно скъп. СГ също изскачат за тия пари, но ще останеш без резерви. Въпросът с катализаторите никак не е маловажен.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 9:05 pm |
|
|
Vmax
|
BAlexandrov написа: Е чак пък за 6х да няма SG - моят 2003, 125 кс, автомат го продадох за 5х и 1000 лв обслужване да сложим е 6х. Иначе да, трябва си четене и търсене. Колегата е писал че е със скромни възможности, ремонти от 1000лв ще го имобилизират. Па камо ли да говорим за турбо. Последният глупак който продаде читав турбо Фоз 1999г с ново окачване и ГИ за 5.5к лв бях аз, други няма
|
|
|
Вто Ное 02, 2021 9:15 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Този го гледахме преди 2 седмици за един роднина - беше пуснат за 5800; в събота го спазарихме на обявената цена и в понеделник щяхме да го купим. Жената убедена, парите приготвени ... обаче в неделя го удариха - казват леко, с 20км/ч подпрели кола спряла отпред и след това трябваше да сменят радиатор и броня. В СТИ потвърдиха, че идвал за разни държачи за броня; за съжаление собственика не прати снимки от удара и ние се отказахме, защото вече не беше перфектна; а и те седмица по-късно вдигнаха цената. Ако можеш да го спазариш за първоначалната цена и с нов оглед в препоръчан сервиз (вече беше гледан веднъж в 1040, без нито една забележка, отделно в СТИ потвърдиха историята за обслужването); но сега трябва да се провери този удар дали наистина е бил лек. Цената не е ниска и километрите не са малко, но е супер запазена и с всички екстри (поне до преди удара беше; единствено люкът не се отваряше и липсва щората; има катализатор; ръжда не, само патина - аз я пръскам с ланолин). Липсата на газова е по-скоро предимство - по-добре сам да си сложиш, ако слагаш въобще... ако е карана на газ, прибавяш в сметката пари за реглаж и нова бутилка / маркучи / инжектори. За мен лично е единствената дето ми хваща око в момента като 'сядаш и караш' за тези пари. Иначе за нормален екземпляр в мобилето трябва човек да си предвиди едно 1к- 3к за ремъци / окачване / всички масла и течности/ някой и друг проблем. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 5604072314И да добавя, че имам опит само с фори дизел SH (самолет на магистрала, малко мъка в града с ръчката и ДПФ-а); и отскоро SG 2.0 2003 автоматик от колегата от форума със същия двигател и кутия като на обявата (универсален войник - кеф ти във града, горски пътища, въобще). Турбо бензин не съм карал, но на близки и роднини бих го препоръчал само след четене на форума за поддръжка и капризи. Една атмосферка 2.0 в случая е най-добрия вариант.
|
|
|
Сря Ное 03, 2021 3:04 am |
|
|
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
Благодаря ви за мненията, ще преглеждам. На тази обява попаднах и аз, наистина изглежда много добре, съответно за цената разбира се. Като че ли повече ми допада следващия дизайн, SG преди фейслифта, точно това поколение нещо не ме грабва. Особено с тази предна решетка. Благодаря, ще се оглеждам. Май това ще е модела. Ръждата ясна, това ще се гледа, катализаторите и те, ако се падне турбо-още по-добре, макар че си върви със прилежащите особености.. А иначе за ремонтите, да, всичко над 1000лв на веднъж, на интервал по-малък от половин година би ме не до там имобилизирало, но затруднило доста. А от друга страна, наистина, колко премазан екземпляр трябва да избера, че да трябва да му се правят такива интервенци?? Толова ли може да е зле!
|
|
|
Сря Ное 03, 2021 10:12 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
много лесно и има теми за разходи; смятай за София това е със зелена зона и без ремонти (данъкът зависи от конските сили и Евро категорията):
данък 160 гражданска 300 винетка 100 годишен технически 40 масло на 10к 200 София з зона 200 общо без ремонти и без бензин: 1000лв на година
оттук под ремонти разбирай консумативи - ремъци, ролки, помпа; амортесьори с пружини с тампони (може и само елементи); масло скоростна кутия; разни тампони по окачването; дискове и накладки. На този специално всичко това е направено с бележките от СТИ за 2к+.
отделно газова около 1.4к, но тук със сигурност трябва да се говори с газаджия, че нещо материалите били поскъпнали напоследък
|
|
|
Сря Ное 03, 2021 11:48 am |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
tminyovski написа: ....ако се падне турбо-още по-добре, макар че си върви със прилежащите особености.. ! Гарантирам ти, че турбото ще те радва по-вече от атмосферката, но силно ме съмнява да попаднеш на читаво такова, особено ако е SG, което по ти допада(разбираемо). А това че е 20+годишна кола, не прави кой знае колко по евтин ремонта(ако даже не епо кофти заради липса на части) та според мен гледай атмосферен 125- най-железния мотор. Също така като част от обслужването са и масла по дифовете. На ръчката спича о време и виско муфата, като рециклирането и е около 300лв по спомен(може и да са си вгигнали цените) За маслото на двигателя ще е на 8-10к но също така и на макс година. Ако правиш по 5к на година, ще трябва да го сменяш по време. Иначе то лек удар с 20км/час но ако се е ударилв теглич да речем лесно може да замине радиатор и разни други щуротии по него. А и то казано с 20, ама кой знае може и 30 да са Успех с намирането на читава кола и дано те радва много!
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Сря Ное 03, 2021 1:25 pm |
|
|
s0r1el
Регистриран на: Вто Яну 18, 2022 4:45 pm Мнения: 3
Автомобил: Forester SH 2.0
Телефон: О88249464l
Рейтинг: 0
|
Намирането на жив SF не е реалистично, особено като се има предвид състоянието на мотора и метала. Съветвам ви да започнете с обмисляне на рестайлинга на SG. Ако имате пари, тогава можете да CX, само атмосферата. Тъй като не можете да намерите жива турбина за, ако намерите такава, ще чакате: - чукам, - масло масло,
|
|
|
Вто Яну 18, 2022 4:53 pm |
|
|
Alxx
|
Гугл транслейт не работает хорошо, товарищ...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 18, 2022 5:36 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: spank и 34 госта |
|