Отговори на тема  [ 47 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща
 Forester 2.0D - Спирачна течност 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, в процес на сменяне на всичко съм (дискове, накладки, гуми, буталца) - и търся какво масло да си купя. Гледам на капачката, пише да се използва само DOT3 - а в магазина ми казаха, че DOT3 е за москвичите и други подобни слаби коли.

Въпросът: Защо тогава на капачката пише да се ползва DOT3? Ако взема DOT4 - какво ще стане? Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло?

Чет Дек 02, 2021 8:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 113
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сменяй смело с DOT4 аз съм с такава отдавна и няма грижи.

Чет Дек 02, 2021 8:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ок, сменям. Но все пак ми е интересно - защо ще пише DOT3 only? :-~

Чет Дек 02, 2021 9:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 113
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3 :)

Чет Дек 02, 2021 9:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това сме го коментирали. Напротив, като е излизала колата си е имало и DOT 5 даже. Просто японците така са решили, за да се сменя спирачната течност на всеки 2 години, а не на 5.
Аз съм най-доволен от ATE SL6 и Amsoil DOT 3/4.

Чет Дек 02, 2021 11:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. ;) Жокер: хигроскопичност на течността.

Warxcell написа:
Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло?

Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Дек 02, 2021 11:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. ;) Жокер: хигроскопичност на течността.


Така е, но аз говорех за DOT 5, не за DOT 5.1. Разликата е точно там, че чистата петица не хигроскопира.
На Субару сигурно и 5.1 става, но аз не бих рискувал.

Чет Дек 02, 2021 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чистата петица не става за 99% от колите.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Дек 02, 2021 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Въпросът е обаче дали е препоръчително да се слага 5.1 след като на капачката пише only DOT 3, в година на производство, в която е имало отдавна 5.1 :-?

Чет Дек 02, 2021 6:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Заводът производител препоръчва необходимия минимум, за нормално ежедневно каране. Дълга е темата, но и при спирачните течности има минерални и синтетични бази, като с растежа на дотовете скача температурата на кипене, но намаляват качествата на смазване. Всичко опира до начин на употреба и приоритети. Бабата е с дот4, горският с 5.1, а винкелът с 4 рейсинг.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Дек 02, 2021 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vlado_74 написа:
Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3 :)


Колата е производство 2013.

Alxx написа:
Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор.

Аз така или иначе я източвам в момента (защото сменям буталцата и гумичките на всички спирачни апарати) - започнах от задна лява, оставих да изтече всичко, после предна лява, пак оставих да изтече всичко, после задна дясна, оставих да изтече всичко и накрая предна дясна. Общо изтече около 300мл (на око). Утре ще го премеря колко е точно.

После какво следва? Наливам новата течност и обезвъздушавам? Има ли някаква поредица, кое първо се обезвъздушава?

Пет Дек 03, 2021 12:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От задно дясно по спомен и после на кръст. С обезвъздушаването прекарай 600-800мл общо през системата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Дек 03, 2021 7:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла.
Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано.

Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки ;)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Дек 03, 2021 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла.
Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано.

Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки ;)

Деба, моята е на поне 5 години. :D Значи излиза, че трябва да сменям 5 пъти течността, преди да сменя накладките. :D

Пет Дек 03, 2021 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре, смених всичко (буталце, гумички, дискове, накладки) - и заден ляв апарат все още задържа някакви идеи?

Съб Дек 04, 2021 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Съб Дек 04, 2021 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Не е от това - прибрах буталцето докрай - и карах 5км извън градско - и не загря. Направих същото упражнение като натисна спирачките в началото - после без спирачки спрях и беше пак топло. :-? :-? :-?
Дясното колело няма тоя проблем. Изчистих всички ламаринки и самите стойки от ръждата.

Съб Дек 04, 2021 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Спирачен маркуч. Има случаи, в които част от вътрешната повърхност на маркуча се скапва (раздува, отлепва) и работи като клапа, като пропуска течност само към апарата, а в посока към помпата затваря сечението на спирачния маркуч. Мисля, че имаше някъде във форума описан подобен случай. Все пак това е само предположение...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Съб Дек 04, 2021 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Съб Дек 04, 2021 4:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Ръчната и крачната са разделени - загрява самия диск, не барабана. Не е от това. Ще пробвам с нови маркучи. Лошото е, че са с 3 дни доставка. :-~

Съб Дек 04, 2021 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 47 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор