Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:03 am



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Forester SH/SG за умерен офроуд 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, мисля че объркваме човека с предавателни числа и технически спецификации без да отчитаме едно голямо предимство на Форестъра и това е сравнително ниското му тегло. Офроуда е доста разтегливо понятие и ако зависи само от шофьора, то съм виждал Зафира да минават оттам, където и Нива с дилетант не можа да мине.
Клиповете не са меродавни, но са някаква насока. Иначе в реалността никога не се знае в каква ситуация ще попадне човек и за това няма точна рецепта.
А и няма да е лошо да пише в Офроуд форума, защото хората там са профилирани в тази сфера.
Иначе аз не виждам особен смисъл да се дават 5-10 бона за тунинг, защото Субару не е чак толкова нежно, че да се чупи на всеки 5 000 км. То по-добре да си купи друго за тези пари. Само едни разпънки и гуми са достатъчни за това, което описа като среден офроуд.
Но както бях казал в началото, ако ще е само офроуд, по-добре едно Джими или друг японски джип с рама и не толкова понижаващи предавки, а с ръчни блокажи, защото доколкото разбрах, няма да се катерят големи баири. Моето разбиране за офроуд е такова - рама и ръчни блокажи на дифренциала. За друг са бавни предавки и висок клиренс. Всичко е относително.

Вто Яну 04, 2022 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am
Мнения: 220
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 78
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За много години банда ... моите 5ст. ...
Имам и 2.0 158кс и 2.5 турбо с ръчни, но с второто в гората никога няма да вляза. Няма да досаждам защо 2.5 турбо не става, ще обясня 2.0 защо е О.К. вариант за лек офроуд. Долното съм го реализирал при моя Фори 2.0, 158кс., ръчка, 2006г.
1. Подложки на амовете и си до +5 см. с разумен компромис в поведението.
2. Тогава стават и гуми 215/70/15 /с VW джанти/, а това един от "джиповите размери" и можеш да се заиграеш с "шарките".
И това е напълно достатъчно за умерено каране извън асфалта, защото:
1. За да стигнеш до "гората" понякога трябва да минеш 100-200км. и е малко досадно с по пригодена за офроуд кола.
2. АТ-то е супер за катерене и вероятността да си нарежеш гумите е малка, но за спускане е "рулетка", там "бавните" на ръчната скоростна са сила.
3. От ходенето ми на "офроуд сбирки", не е имало място за ядене и спане дето да не го достигна, не по маршрута на специално подготвените коли де.
С така "подготвен" автомобил съм пообиколил доста и с него до сега не съм срязал нито една гума /ползвам AT основно/.

_________________
Subaru Forester 2.5XT '05
Subaru Forester 2.0 '06 - продаден
Subaru Outback 2.5 '09
Honda CBF 1000 '06 - продава се
Triumph Tiger 800 XCX '19

Съб Яну 15, 2022 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
С 2.5 турбо съм.
Не съм запален офроуд маняк.
Но по отношение на проходимост, съм закъсвал само в еднометрова пряспа, където колата легна по корем.
Вече съм с друг радиатор и серпентина за скоростната кутия. Не се притеснявам и от загряване.
Моето скромно мнение е, че колата е достатъчно проходима, като клиренса е единственото ограничение.

Нед Яну 16, 2022 7:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
Зависи каква е целта и какъв е бюджета. Сашо спомена афтърмаркет заден лок. Аз съм се замислил да си взема Руски KMZ Lock Right/OneClick - https://www.youtube.com/watch?v=GIus5z6EcIU / https://www.youtube.com/watch?v=Mr7tQqpGA9Q / https://www.diffblock.com/oneclick
Тогава, нещата стават съвсем различни, но ме притеснява заключване при магистрални скорости и още се чудя...

Колега, аз лично не бих сложил локрайт блокаж на твое място. Имам такъв и го ползвам по предназначение на автомобил специално доработен за кеф в гората - главно лов и офроуд разходки. Идеята на този блокаж (всъщност това не е самоблокиращ се диференциал както са лсд и торсен, а е саморазблокиращ се). През цялото време когато караш, и се подава въртящ момент към моста е зацепен - разблокира се само когато няма подаване на въртящ момент към моста, в завой на настилка със сцепление - демек асфалт, и на сухо. Аз го ползвам на заден мост, който го зацепвам само като излезна извън пътя - на асвалта и по нормални горски пътища съм само на преден мост. Този тип блокажи се използват за тежки офроуд изпълнения - при тях плюса е че дори да се окантариш, в момента в който подадеш газ и двете колела на моста почват да се въртят - чиста механика. За автомобил с активно разпределяне на въртящия момент между преден - заден мост, който се кара предимно по асвалт ще е голяма щета. Сега ако мислиш да си бракуваш форестерчето само за в гората, тогава си заслужава. Но от досега ми с марката субару не мисля, че форестер става за активно офроуд ползване в гората - просто това си е едно комби с по-голям клиренс. Нито ъглите отпред и отзад позволяват преодоляване на някое малко по-серт препятствие, нито пък има надеждна защита при пропадане в някой трап. Карал съм един-два пъти форестер и аутбек - 2003-2004 година мисля бяха модели - не им е там силата. Създадени са и за използване по черни пътища - ма не като нашите с коловози от по 40-60см, направени от джуганите на дървосекачите, а нормални равни и добре потдържани, като в белите държави. Сега ако познаваш района и знаеш, че няма изненади - да стават за в гората, но с известни уговорки. Случвало се е доста често да мине човек отнякъде, но не познавайки добре терена, минава на косъм и в един момент ситуацията става олеле - няма връщане назад, а напред си е евало мамата. И какво правим тогава? Да не говорим, че проходимостта на автомобила зависи най-много от задкормилното устройство и мисълта, че това вече е "прежален" автомобил. Отделно няма гума, която да се държи добре на пътя и в кал едновременно - изискванията са коренно различни. Ето едно клипче за съсипването на няколко форестера от рашките - то силен вятър и пияна ушанка няма какво да ги спре:
https://www.youtube.com/watch?v=pNvzjqeu2Q4
Само не разбрах къде им е кефа да затъват нонстоп, да се дърпат, и копаят като луди. Ма всеки луд с номера си - язък че потрошиха хубавите колици. Малко дълго стана, ма нейсе...
 30

Сря Сеп 14, 2022 2:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, би ли казал недостатъците, които има при нормално каране с такъв лок (от личен опит)?
Просто ми е любопитно дали си карал на асфалт с такъв диф и дали си имал проблеми поради факта, че е такъв?

Това го слагат на много и различни коли, както знаеш. Ползва се и при дрифт, като си има модификация за това - с по-ситни зъби за да отключва/заключва по-бързо, а не при четвърт оборот...
Отделно, в щатско продават такива локове и на новите вдигнати модели хората си ги слагат... без оплаквания.
Цената, сравнен с всякакви други видове по-сложни дифове е несравнима... все пак. Въпросът е, какви последствия би имал този лок в/у кутия и всичко останало по колата.

А относно Субару и офроуда - разисквано е доста - ходи на доста места, но клирънс и ъгъл на атака не са му силни страни. Ако искаш да ходиш далеч за трактор... Wrangler-а е подходяща машина за това. Но сам знаеш - такъв диф те вади от доста глупави ситуации, в които иначе няма да излезеш...
Иначе, да, пандата е по-добра от Субару-то и то я бие в неговата категория - лекота. Същото е и с 7-цата - на пътя е по-комфортен от Субару.... което е голям компромис м/у двете :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Сеп 14, 2022 8:46 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гледам, пише София-Русе в профила ти. Ако искаш някоя събота или неделя(може дори и тази) да се видим някъде и да се повозиш и врътнеш едно-две кръгчета - видяно на живо замества обяснение на 1000 думи, и все пак всичко е субективно де. Най-хубаво става на мокро, или някъде където има пясък, а може и на някоя ливада да се пробва - аз нямам централен диференциал - чиста раздатка си е при мен, но пандата е правена за проходимост, а не за скорости по асфалт. При включен заден мост и подаване на газ в завой - все едно си със заварен диференциал - няма отключване, или заключване от четвърт оборот - по дифолт си заключен, ако в завоя влизаш на почти равна газ със леко отпускане на педала - да не ползваш мотора за спирачка, но и да не ускоряваш, тогава се отключва и взимаш завоя нормално(чува се едно тракане, но това е от работата на самия локрайт). Карах преди години на един приятел уазката с такъв локрайт във задния диф - иска си свикване на асвалта - в завой задължително отпускане на газта - иначе мята задница, особено ако е мокро и хлъзгаво е доста неприятно. По между другото от известно време ми се върти в главата едно форестерче 2.5ХТ или аутбек - имам нужда от нов семеен автомобил, бмв-то го "ожених" оня ден, и сега панделата я ползвам и като основен автомобил - мъка си е. Но след прочетеното до тук аутбека май ще отпадне - ако ще правя мотор(все някога се случва при боксерен двигател ), и трябва да вкарам 3-4-5к лв. в ремонт, предпочитам да е турбо бензин пред атмосферен такъв. Поне ще ми носи радост и няма да ме е яд много - оня аутбек, който го карах беше егати и спънатия кон(без да се обиждат колегите с такива), но 2.5 двигател с много лагав 5 степенен автомат си е егати и приключението. Не знам дали колата имаше проблем, или аз съм се "изкривил" нещо покрай V осмака, но въобще не ми хареса - тръгвам да изпреварвам, ударил съм кик и 1-2сек. нищо не се случва, а колата отсреща наближава. Та поне ще може да си поговорим малко и за субаро и да си опресня леко спомените за форестерче ;)

П.П. Не мисля, че ще имаш проблем със дифове, или скорости - поне до момента оставам с впечатление, че дифовете и скоростите при субару са доста здрави. Просто може да имаш неприятна изненада в някой завой при малко по-екстремно каране и неблагоприятна пътна обстановка. Говоря за случай, че в завой подаваш газчица повечко, централния диф пуска по-голям въртящ момент към заден мост, дифа си остава като заварен, вместо да отключи, и задницата тръгва. Същото важи и за стръмно спускане, ако ползваш мотора за спирачка. Ако си подготвен и го очакваш става хубаво - колата тръгва, ти реагираш, и няма проблем - дрифтенето става доста по-управляемо, но ако не си подготвен? Отделно как това ще се отрази на тракшън контрола си нямам идея(ако трябва да съм честен имам всъщност, но не мисля че ще е положително - завалията няма да знае къде се намира). Ето ти клипче какво става като подаваш газчица при такъв диференциал. Обърни внимание на точно преди влизането в локвата - чува се едно "туп" и колата е с изцяло увиснала предница - предния мост все едно го няма, задно ляво е в калта със запълнен протектор и няма грам сцепление. Цялата кола в тоя момент я бута само задно дясно - дифа е "заварен". Ако това ти се случи в завой на сняг без да го очакваш, мисля няма да си доволен. Клипчето е илюстративно как реагира автомобил с такъв вид диференциал при тежки условия - при автомобил с отворени диференциали, или дори и с торсени си оставаш там като пич - няма измъкване. С много натегнат лсд вече може би няма да имаш проблем, но той пак не става за ежедневно каране по асфалт, и ще трябва честа профилактика. Ясно е че клипа го режисирах и симулирах при възможно най-еваната ситуация, но човек трябва да е подготвен за всичко. Аз лично навремето като новобранка закъсах на един лов по подобен начин с едно паджеро. От страх да не го строша, че ми го бяха дали назаем, и не познавайки добре терена карах сравнително бавно в подобна ситуация в гората - беше си кално, предницата увисна и всичко свърши. Трябваше колеги да ме вадят, и ме спукаха от бъзици след това. Затова казвам, че форковците не са много много за в гора. Там си трябват добри защити отдолу и поне 3 гуми да се въртят в най-лошия случай. Сам човек за да се мотае спокойно трябва и задължително лебедка - иначе лафа с трактора става актуален..
https://www.youtube.com/watch?v=9Y0rmZoxXkM
 15

Сря Сеп 14, 2022 11:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно затова питах - исках да разбера какъв е недостатъка. Не се бях усетил. че ако има торк няма да отключи.
Иначе - да - за торсена и лсд-то си е така. То, явно затова на джипките си е с ръчно заключване - твърдо ON/OFF.
Отказа ме де. Колата е семейна и се кара и от жената - ако и го направи това няма хич да е доволна :-P

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Сеп 14, 2022 3:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има и друг, Тони. Наскоро гледах филма от първа ложа - един младеж си беше сложил такъв щатски и се кефѝ на колата точно 6 месеца. Първо му даде фира централния диф(т.е. мултиплейт - автомат е), оправи го и на първото кръгче с повече газ му се цепна кутията точно над предния диф.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Сеп 14, 2022 6:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
Точно затова питах - исках да разбера какъв е недостатъка. Не се бях усетил. че ако има торк няма да отключи.
Иначе - да - за торсена и лсд-то си е така. То, явно затова на джипките си е с ръчно заключване - твърдо ON/OFF.
Отказа ме де. Колата е семейна и се кара и от жената - ако и го направи това няма хич да е доволна :-P

Амче то рашките правят и торсени с различен натяг - пак без конкуренция като цена:
https://www.val-racing.ru/subaru
бях се засилил за такъв едно време, но след като се запознах с локрайт-а ми мина мерака. Виж торсен ще е чуден за ежедневен автомобил. При сегашната обстановка само не знам как може да дойде тука. Иначе мисля имаше някаква алфа комби - някакъв вагон се водеше с 2 или 3 торсена - доста добре се държеше на пътя. Имаше и още един производител на винтови и лсд дифоре от Русия, но не помня точно как се казваше - имаше за поне 5 субара варианти. То нали знаеш - няма няма щом става въпрос за железа - мерак с пари се гаси... :D

Сря Сеп 14, 2022 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор