|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Forester SH/SG за умерен офроуд
Автор |
Съобщение |
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Честита Нова Година, колеги! Бъдете здрави! Моля, за малко мнение по въпроса, върши ли ви работа SH/SG за умерен офроуд. Без кал, по черни, поизровени, сравнително сухи пътища, понякога с камъни и с някой по-сериозен налклон. Идеята ми е автоматик с EJ205, защото атмосферния не знам дали ще има достатъчно сила, леко повдигане по стандартния начин с 3-4 см подложки и по-големи гуми (А/Т, или Н/Т), които биха станали без рязане. Евентуално и някоя ламарина да пази картерите на двигателя, трансмисията и диференциала. Сега, въпросите, които ме пртесняват са при такава експлоатация ще имам ли проблем с каретата? Издържат ли на леко променения ъгъл и на по-големите и тежки гуми? Притеснява ме и липсата на бавни, като ще разчитам изцяло на хидротрансформатора да компенсира това донякъде. Прегрява ли трансмисията при по-дълго каране така? Гледам, че турбомоделите имат заден диференциал с повишено триене. Тази екстра работи ли след толкова години и може ли да се разчита на нея? Както писах предпочитам турбо, но с оглед на състоянието им (не знам защо са толкова „разтропани“, заради тормоз ли, заради тунинг ли, къде успешен, къде не...), а на мен не ми се прави ремонт на двигател, според вас в краен случай атмосферния би ли се справил, или няма смисъл? Конструктивно има ли разлика между турбодвигателите и трансмисиите при SH и SG? И последно – относно купетата – има ли смисъл да се търси от Швейцария, или заради корозия единственият вариант е Италия? Успешна 2022-ра!
_________________ Лудия
|
|
|
Съб Яну 01, 2022 1:08 pm |
|
|
kronos
|
За много години на всички За офроуда сме писали, като много зависи кой какво разбира под среден и тежък. За тежкия машините са съвсем различни - с цели рами, клиренс поне 50 см и по няколко блокажа. А среден офроуд без кал не би трябвало да е проблем за Форко. Лично аз съм много доволен от възможностите извън пътя на моя турбо Форко. В режим Hold автоматът 4ЕАТ се справя все едно колата има бавни скорости. Освен това не знам да е проблем възрастта при Субару, че да не му работи нещо. Всичко опира до това колко пари си готов да дадеш за кола, защото турбо Форко под 10 бона трудно ще намериш, но може да попаднеш и на атмосферен за ремонт. Та ако си търсиш кола само и единствено за офроуд, по-добре си вземи някое Джими и не се занимавай с глупости. Субару е за хора, които търсят съчетание между офроуд и пътни способности, а не само едното. Това е моето мнение, защото кефът на турбо Форестъра не е само да качаваш баири, а е и като го настъпиш на асфалта и те залепи на седлката турбото
|
|
|
Съб Яну 01, 2022 11:54 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Благодаря за отговора! Но ти си с 2.5 и вероятно за това говориш за „залепване”. С 2.0 170 к.с. автомат, с А/Т гуми ще е доста далече от „залепване”. Другото, което ме озадачава - как така hold бутона ти прилича на бавни? С него би трябвало да е обратното. Тръгваш на втора, което е много далече от бавни. Ако търсиш някаква „бавност” то просто използваш първа, защото това ти е най-бавното възможно. Относно Джимни, което предлагаш, да, като коза е, но съм карал такова доста и по ред причини не ми е вариант.
_________________ Лудия
|
11
|
|
Нед Яну 02, 2022 12:30 am |
|
|
valqk
|
Ако няма много кал и не се окантарва, няма да имаш проблеми. С лифта, и подходящи гуми, ще ходиш на доста от местата, където ходят и сериозните машини, ако я прежалиш... а ако откачаш биалетките, ще спестиш честа смяна и ще имаш повече ход. За катерене, АТ-то е супер. Близо е до бавни, но е добре да се отдели охлаждането на АТ-то на отделен радиатор. Зависи и дали няма да влачиш нещо. За спускане... не е като бавни и не държи толкова добре ниска скорост, дори на първа. При мен, при по-голям баир си вдига над 20кмч, което е проблем, ако е кално, мокро и не е добре да ползваш спирачки. Говоря за първите 2 поколения 4АТ 89-98. Мисля, че и на следващите няма да има особена разлика. Ако искаш по-евтина поддръжка си вземаш 2.0 125кс или СГ 2.5, но са редки и SG. Турбото си е Турбо и си иска неговото - то е ясно.Но тук 2.0 турбо 170кс е по-първаго и от 2.5 156кс и се усеща. AT-то, поне при мен 2.2 136кс с натоварена кола, по големички баири (по кара дере и разни горски пътища) си драпа перфектно нагоре. Хубавото е, че 130к/ч ги държи на 3200 оборота, което е много приемливо за магистрално. Извънградско, 90-100-110 като се кара пенсионерски, се кара до 3к оборота. (това при дифове 4.11). Като цяло, 4АТ не е за спортно каране, но ако караш нормално/по-пенсионерски си е ОК. Просто е по-бавна и си иска свикване. Има моменти, в които не връща предавка надолу (при мен) и тогава си е доста гадно (баир, 60-70 и искаш да изпревариш - до ламарината и почва едно мислене, докато вдигне обороти и дойде торка...) По принцип, може би ще е най-добре някой колега, край теб да те повози и да си прецениш.
Всичките ми наблюдения са на моето Легаси '92 4АТ. Фоза трябва да е по-проходим, заради късата база.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 2:00 am |
|
|
BAlexandrov
|
Това е режима, при който се използват повечето Субару-та - за универсална кола асфалт + лов, риболов, зимни спортове, плажни, тревни... От по-големи гуми няма особен смисъл. Стандартните са най-малкият размер джипови и избор на видове има. Автоматика е добре за офф, на торка му дават предавателно отношение до 3:1. По надолнище не задържа особено. На ръчните бавните са 1.2 към 1 та не са особено бавни. Ако тормозиш автомата дълго ще прегрее, светва лампата и трябва да почакаш да изстине. Ако често се случва трябва да сменяш маслото по-често и това е. 125 коня двигателя си е слабичък, но е до свикване - едно време карахме коли с наполовина на това. Задният ЛСД диф фабрично не е особено силен, мисля че 30 кг му даваха макс. При статични положения няма особено приложение, но помага при кал/сняг, има и автомати и атмосферни с такъв - опция е. Не трябва да се забравя, че е кола за черни пътища, не офроуд джип.
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 7:25 am |
|
|
kronos
|
Двигателист написа: Благодаря за отговора! Но ти си с 2.5 и вероятно за това говориш за „залепване”. С 2.0 170 к.с. автомат, с А/Т гуми ще е доста далече от „залепване”. Другото, което ме озадачава - как така hold бутона ти прилича на бавни? С него би трябвало да е обратното. Тръгваш на втора, което е много далече от бавни. Ако търсиш някаква „бавност” то просто използваш първа, защото това ти е най-бавното възможно. Относно Джимни, което предлагаш, да, като коза е, но съм карал такова доста и по ред причини не ми е вариант. Залепване като на Cayenne Turbo няма да усетиш, но все пак колата е много пъргава. Говоря за 2,5 ХТ, защото не си уточнил кой турбо модел търсиш А Hold режимът може да се комбинира с 1-ва скорост на автоматът, който е най-проходимия. За мен идеята на бавните не е да имаш висок въртящ момент, защото моторът си го има, идеята е да имаш по-голям контрол на педала на газта с по-дългия му ход в този режим. По този начин преодоляването при катерене на изровените коловози и големи камъни става плавно. Но автоматът ще загрява ако е с часове катеренето или е жега.
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 9:55 am |
|
|
Alxx
|
За много години, дами и господа!
Да дам две с'тинки:
Турбо за гората - само ако е с голям алуминиев радиатор, други перки и барнат софтуер. Демек ако е 205-ца, да е поне 177к.с. с Денсо електроника, да може да се бара. При бавно движение има никакъв насрещен поток, а турбото си е жежка работа. С турбо трудно се "пълзи". Бих предпочел SG с EJ25 щатската версия за гората.
Автомат - важи, ама както каза Валяка, да се изнесе охлаждането на външен радиатор с перки и датчик темп. Смяна на масло - наполовина или след две прегрявания до лампа.
Заден диф - купуването и монтажът на торк локър е задължително в такъв случай, защото заводското лсд е виско пакет и е хилава работа. Цена - около 1,1к за щатски и 400-500 за руски. Стават и двете.
По-добре от подложките - HD амове с голям ход. Тук нещата стават сложни финансово, защото такива амове имат само Gabriel/USA и MonroeHD/Australia. Цена комплект - 2500+ Иначе ако ще е на подложки - на всеки три см по окачването добавяш по един и половина на магарета, кутия и т.н. Така няма да чупиш карета.
Разпънките стават задължителни, в т.ч. и Н-образна за предното магаре, както и такава на задното под дифа.
Гуми - от пробваните модели до тук на клиенти и познати, Maxxis Wormdrive като цена/качества. BravoAT от същия производител се дънят в лепкава кал.
До тук говорим за кола, която няма да се чупи по-често от нормалното, не за някакъв супер-дупер офроуд тунинг.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 10:08 am |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Благодаря, на всички за подробната информация! BAlexandrov написа: Това е режима, при който се използват повечето Субару-та - за универсална кола асфалт + лов, риболов, зимни спортове, плажни, тревни... ...... Доста добър коефициент на трансформация са заложили Субару в хдротрансформатора. Не знаех, че е чак 3 (вярно, че това е в стоп режим, но си е доста), което означава, че и малкият атмосферен двигател (2.0) би катерил сносно. А иначе бавните на малките атмосферни двигатели са 1.45 , което поне малко би облекчило съединителя. kronos написа: ..... А Hold режимът може да се комбинира с 1-ва скорост на автоматът, който е най-проходимия. За мен идеята на бавните не е да имаш висок въртящ момент, защото моторът си го има, идеята е да имаш по-голям контрол на педала на газта с по-дългия му ход в този режим..... Хм, това явно е при по-новите Форестъри. Не знаех, че холд бутона променя характеристиката на педала за газ. При старите, ако автомата е на 1, холд бутона нямаше значение дали е включен, или не, т.е. не играе никаква роля, под положение 2 на селектора. Alxx написа: За много години, дами и господа!
Да дам две с'тинки:
Турбо за гората - само ако е с голям алуминиев радиатор, други перки и барнат софтуер. Демек ако е 205-ца, да е поне 177к.с. с Денсо електроника, да може да се бара. .......... Еее, твоят вариант е доста изкушаващ, но той си е за „работодатели“, а не за „работници“, като мен . Труда си е от мен, но всички тези части (радаитори, дифузори, вентилатори, окачване, блокаж...) са доста пари . Относно атмосферния 2.5 – не съм го споменал по две причини. Май го няма в Европа и тук съм чел мнения, че нещо имал проблем с главите (по скоро с гарнитурите им). Пък и от първо лице – един колега си взе щатски Аутбек с такъв двигател, който не беше на кой знае какъв пробег и гарнитурите му цъфнаха рано-рано. А защо трябва да се пипа по електрониката на турбо-моторите?
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 12:30 pm |
|
|
Alxx
|
Двигателист написа: А защо трябва да се пипа по електрониката на турбо-моторите?
1. Настройките на охлаждането. 2. Смеси. В гората ще караш основно под оборотите с надналягане, което значи в бедно, което пък значи жега. Нещо грешно смяташ - 177кс с Денсо е просто СФ фейслифт или СГ. Алуминиев радиатор е страшните 400лв, който за капак не е глезотия, а необходимост. Можеш да минеш и без нито едно от тия неща, но със сигурност ще имаш слаби резултати и висок риск от счупване. Един СФ турбо за офроуд може да влезе под 10к. Ако мислиш, че може да минеш по-тънко се бъркаш или бъркаш марката. 2,5 мятат гарнитури на поразия само от модела EJ25D. Твоят познат си е купил вече сготвена кола и със сигурност на немалко мили.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 12:48 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Двигателист написа: Благодаря, на всички за подробната информация! BAlexandrov написа: Това е режима, при който се използват повечето Субару-та - за универсална кола асфалт + лов, риболов, зимни спортове, плажни, тревни... ...... Доста добър коефициент на трансформация са заложили Субару в хдротрансформатора. Не знаех, че е чак 3 (вярно, че това е в стоп режим, но си е доста), което означава, че и малкият атмосферен двигател (2.0) би катерил сносно. А иначе бавните на малките атмосферни двигатели са 1.45 , което поне малко би облекчило съединителя. Да, коригирам се 1.2 е за 2.5 двигателя, 1.45 е за 2.0. Също така торка го дават около 2-2.2 отношение и 2200 оборота на място на спирачка. Hold-a не променя хода на педала, колегата имаше в предвид по-дългата 2-ра предавка. Уж на Hold заключва повече многодисковия съединител за по-голяма предвидимост. На 1-ва и Hold е уж за най-тежките случаи, но тази кола не е за тежки такива
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 1:14 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Alxx написа: Двигателист написа: А защо трябва да се пипа по електрониката на турбо-моторите?
1. Настройките на охлаждането. 2. Смеси. В гората ще караш основно под оборотите с надналягане, което значи в бедно, което пък значи жега. Нещо грешно смяташ - 177кс с Денсо е просто СФ фейслифт или СГ. Алуминиев радиатор е страшните 400лв, който за капак не е глезотия, а необходимост. Можеш да минеш и без нито едно от тия неща, но със сигурност ще имаш слаби резултати и висок риск от счупване. Един СФ турбо за офроуд може да влезе под 10к. Ако мислиш, че може да минеш по-тънко се бъркаш или бъркаш марката. 2,5 мятат гарнитури на поразия само от модела EJ25D. Твоят познат си е купил вече сготвена кола и със сигурност на немалко мили. Ясно. Благодаря! Ще проверя по-точно пробега на щатския аутбек и ще пиша. То нали там нямало шашми с пробега, защото се виждал в карфакс? Или греша?
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Яну 02, 2022 1:24 pm |
|
|
kronos
|
За да не съм голословен, качвам два клипа, в които се вижда, че дори на тестовете с ролки ръчните скорости на Форестъра не могат да се справят изобщо, докато автоматът се справя най-добре със заключване на първа и изключено ESP и се измъква със сцепление само на едно от колелата: https://www.youtube.com/watch?v=HaNc-QP_UTUhttps://www.youtube.com/watch?v=hhBL1kLCN9YКакто бях казал в началото, въпросът е какъв точно офроуд, за какви разстояния и колко пари е бюджетът за кола. И Субару би се справил, но не е типичния офроуд автомобил и не е създаден за тази цел. Имам предвид наистина среден и тежък офроуд - там си трябва задължително цяла рама и истински блокажи. За гумите и клиренсът е ясно.
|
|
|
Пон Яну 03, 2022 12:13 am |
|
|
steling
|
|
Пон Яну 03, 2022 9:37 am |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
kronos написа: За да не съм голословен, качвам два клипа, в които се вижда, че дори на тестовете с ролки ръчните скорости на Форестъра не могат да се справят изобщо, докато автоматът се справя най-добре със заключване на първа и изключено ESP и се измъква със сцепление само на едно от колелата: https://www.youtube.com/watch?v=HaNc-QP_UTUhttps://www.youtube.com/watch?v=hhBL1kLCN9YКакто бях казал в началото, въпросът е какъв точно офроуд, за какви разстояния и колко пари е бюджетът за кола. И Субару би се справил, но не е типичния офроуд автомобил и не е създаден за тази цел. Имам предвид наистина среден и тежък офроуд - там си трябва задължително цяла рама и истински блокажи. За гумите и клиренсът е ясно. Да. Това е напълно обяснимо. Доколкото намерих данни, коефициента на блокиране на междуосевият диференциал при ръчните скорости не е голям, което води до такива ефекти. Австралийците (а вероятно и други) предлагат значително по-стегнати виско-блокировки, които променят нещата. При 4ЕАТ, няма диференциал и явно съединителят действа по-агресивно, отделно че в режим 1 и ниска скорост май е 100% зацепен, което води до разликите, които се виждат по клиповете. Отделно, че има лесен вариант за принудително зацепване на този съединител, което подобрява проходимоста допълнително. Чел съм темата ти. Адмирации за труда. Какво стана с този Форестър?
_________________ Лудия
|
|
|
Пон Яну 03, 2022 6:13 pm |
|
|
ico_tech
|
Резултатите на двата клипа нямат нищо общо с виското в ръчните скорости. 2.0 АТ ще се държи по същият начин. Основната разлика е наличието на VDC. Изключен ESP не означава изключен TRC. Т.к. тази екстра я има само на XT за АТ кутия по нашите ширини, този довод е несъществен. Отделно от това в тази генерация на ХТ Субару използва VTD - механичен диференциал в съчетание с хидравлично управляем многодисков съединител. При SH вече повечето модели включват стандартно VDC. При тях обаче понижаващата предавка е смешно ниска. Аз лично не харесвам АТ за офроуд - водача има само вариант да дава и отнема газ. Т.к. педала няма никаква физическа връзка с мотора, а минавайки през хидротрансформатора и с момента на зацепване, "клатенето" (основен похват при излизане от ситуация) е доста трудно. Комбинация от ръчна кутия, диф 4.44, понижаващи 1:1.449, гуми 28" и VDC (разбирайте TRC или електронен блокаж) е най-добрата комбинация. Но нещо подобно може да се постигне серийно само в Subaru XV 1.6 MT.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Яну 03, 2022 8:24 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
ico_tech написа: Резултатите на двата клипа нямат нищо общо с виското в ръчните скорости. 2.0 АТ ще се държи по същият начин. Основната разлика е наличието на VDC. Изключен ESP не означава изключен TRC. Т.к. тази екстра я има само на XT за АТ кутия по нашите ширини, този довод е несъществен. Отделно от това в тази генерация на ХТ Субару използва VTD - механичен диференциал в съчетание с хидравлично управляем многодисков съединител. При SH вече повечето модели включват стандартно VDC. При тях обаче понижаващата предавка е смешно ниска. Аз лично не харесвам АТ за офроуд - водача има само вариант да дава и отнема газ. Т.к. педала няма никаква физическа връзка с мотора, а минавайки през хидротрансформатора и с момента на зацепване, "клатенето" (основен похват при излизане от ситуация) е доста трудно. Комбинация от ръчна кутия, диф 4.44, понижаващи 1:1.449, гуми 28" и VDC (разбирайте TRC или електронен блокаж) е най-добрата комбинация. Но нещо подобно може да се постигне серийно само в Subaru XV 1.6 MT. Хубаво, но на клиповете са SG, които имат симетричен междуосев диференциал с виско-блокировка, ако са с ръчна кутия, или съединител, ако са са автомат. Та според информацията, която аз намирам, блокировката в първия счучай е 4 кг (поправете ме, ако греша), докато във втория 100% при определени режими. Двете неща изобщо не са равнопоставени, според мен.
_________________ Лудия
|
|
|
Пон Яну 03, 2022 11:54 pm |
|
|
Alxx
|
Блокировката заключва при 4 разлика, да подскажа, останалото го върши диференциалът. Така, както го описваш ти е в случаи само с вискомуфа и без диф, като в Сузуки Суифт и Голф. Това, което Ицо ти споменава е, че при автомата междуосевият диф е Variable torque distribution диф(подобен на торсен в Ауди) с електронен съединител за блокиране, който реагира доста бързо в сравнение с времето и температурата нужни да заключи виското. Отиди на срещата на Белмекен да се повозиш с някой. При умерени скорости на сняг, кал колата се държи като кола с предно и недозавива постоянно. При раздаване на цялата газ, след кратък период муфата заключва и поведението става коренно различно. С прости думи тестът с ролките НЕ възпроизвежда нещата от реалния живот. Мога да ти кача запис от бордовата камера в Импреса-та, на който се измъквам от диагонален кантар без много усилия следвайки колона от шест Патрола и Чироки, заедно с Импреса-та на Дани Стойчев.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
Последна промяна Alxx на Вто Яну 04, 2022 8:37 am, променена общо 1 път
|
|
Вто Яну 04, 2022 8:32 am |
|
|
steling
|
Цитат: Чел съм темата ти. Адмирации за труда. Какво стана с този Форестър? някъде в София беше последно.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Вто Яну 04, 2022 8:34 am |
|
|
ico_tech
|
Двете неща ще са абсолютно равнопоставени ако намериш клип с 2.0/2.5 атмосферен SG с 4ЕАТ без VDC. Какво е 4 кг? Това са 39.2Nm/100 об - за да задействаш трансфер на въртящ момент ти трябват разлика в оборотите на двата моста. След определен момент става 100%. Когато загубиш сцепление на едно или две колела от един мост централният диф си върши работата. Ако загубиш сцепление на две колела от различни мостове - end of game. Това е ситуацията с всички Субара от старото поколение, с изключение на Outback 2.5GX и 3.0 с 4ЕАТ от 1999-2003. Разликата при тях е наличието на VDC. С появата на VDC и усъвършенстването й Субару прекрати използването на заден LSD диф.(2009+). Единственото нещо, което помага да запазиш сцеплението възможно най-дълго време е премахването на биалетките. Относно мощността - използвам моята Импреза(85кВ) в описаните от теб условия и досега не съм липса на мощност, т.к се кара основно на 1L и 2 L. При тези скорости турбомотора няма обороти, съответно въртящ момент и просто прегрява доста лесно. При офроуд на теб ти трябва въртящ момент при ниски обороти в точката на сцепление - това става с понижаващите предавки, които при Субару за съжаление не са съществени. Която и платформа да си избереш се иска време за привикване. Пример: През 2007 имаше тест драйв на SG 2.0 MT край Варна. В песъклива местност с доста дупки, трапове за окантаряване и наклон. Кандидат собственици пробваха и на второ трето препятствие приключваха, силно разочаровани от "слабия джип". После се качи инструктор от Гърция и се разхожда из целия баир 30 мин. Има си хас, просто трябва да се научи.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 04, 2022 8:42 am |
|
|
valqk
|
|
Вто Яну 04, 2022 8:57 am |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|