Forester SH/SG за умерен офроуд
Автор |
Съобщение |
kronos
|
Колеги, мисля че объркваме човека с предавателни числа и технически спецификации без да отчитаме едно голямо предимство на Форестъра и това е сравнително ниското му тегло. Офроуда е доста разтегливо понятие и ако зависи само от шофьора, то съм виждал Зафира да минават оттам, където и Нива с дилетант не можа да мине. Клиповете не са меродавни, но са някаква насока. Иначе в реалността никога не се знае в каква ситуация ще попадне човек и за това няма точна рецепта. А и няма да е лошо да пише в Офроуд форума, защото хората там са профилирани в тази сфера. Иначе аз не виждам особен смисъл да се дават 5-10 бона за тунинг, защото Субару не е чак толкова нежно, че да се чупи на всеки 5 000 км. То по-добре да си купи друго за тези пари. Само едни разпънки и гуми са достатъчни за това, което описа като среден офроуд. Но както бях казал в началото, ако ще е само офроуд, по-добре едно Джими или друг японски джип с рама и не толкова понижаващи предавки, а с ръчни блокажи, защото доколкото разбрах, няма да се катерят големи баири. Моето разбиране за офроуд е такова - рама и ръчни блокажи на дифренциала. За друг са бавни предавки и висок клиренс. Всичко е относително.
|
|
|
Вто Яну 04, 2022 10:01 am |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
За много години банда ... моите 5ст. ... Имам и 2.0 158кс и 2.5 турбо с ръчни, но с второто в гората никога няма да вляза. Няма да досаждам защо 2.5 турбо не става, ще обясня 2.0 защо е О.К. вариант за лек офроуд. Долното съм го реализирал при моя Фори 2.0, 158кс., ръчка, 2006г. 1. Подложки на амовете и си до +5 см. с разумен компромис в поведението. 2. Тогава стават и гуми 215/70/15 /с VW джанти/, а това един от "джиповите размери" и можеш да се заиграеш с "шарките". И това е напълно достатъчно за умерено каране извън асфалта, защото: 1. За да стигнеш до "гората" понякога трябва да минеш 100-200км. и е малко досадно с по пригодена за офроуд кола. 2. АТ-то е супер за катерене и вероятността да си нарежеш гумите е малка, но за спускане е "рулетка", там "бавните" на ръчната скоростна са сила. 3. От ходенето ми на "офроуд сбирки", не е имало място за ядене и спане дето да не го достигна, не по маршрута на специално подготвените коли де. С така "подготвен" автомобил съм пообиколил доста и с него до сега не съм срязал нито една гума /ползвам AT основно/.
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Съб Яну 15, 2022 1:33 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
С 2.5 турбо съм. Не съм запален офроуд маняк. Но по отношение на проходимост, съм закъсвал само в еднометрова пряспа, където колата легна по корем. Вече съм с друг радиатор и серпентина за скоростната кутия. Не се притеснявам и от загряване. Моето скромно мнение е, че колата е достатъчно проходима, като клиренса е единственото ограничение.
|
|
|
Нед Яну 16, 2022 7:18 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Мнения: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Колега, аз лично не бих сложил локрайт блокаж на твое място. Имам такъв и го ползвам по предназначение на автомобил специално доработен за кеф в гората - главно лов и офроуд разходки. Идеята на този блокаж (всъщност това не е самоблокиращ се диференциал както са лсд и торсен, а е саморазблокиращ се). През цялото време когато караш, и се подава въртящ момент към моста е зацепен - разблокира се само когато няма подаване на въртящ момент към моста, в завой на настилка със сцепление - демек асфалт, и на сухо. Аз го ползвам на заден мост, който го зацепвам само като излезна извън пътя - на асвалта и по нормални горски пътища съм само на преден мост. Този тип блокажи се използват за тежки офроуд изпълнения - при тях плюса е че дори да се окантариш, в момента в който подадеш газ и двете колела на моста почват да се въртят - чиста механика. За автомобил с активно разпределяне на въртящия момент между преден - заден мост, който се кара предимно по асвалт ще е голяма щета. Сега ако мислиш да си бракуваш форестерчето само за в гората, тогава си заслужава. Но от досега ми с марката субару не мисля, че форестер става за активно офроуд ползване в гората - просто това си е едно комби с по-голям клиренс. Нито ъглите отпред и отзад позволяват преодоляване на някое малко по-серт препятствие, нито пък има надеждна защита при пропадане в някой трап. Карал съм един-два пъти форестер и аутбек - 2003-2004 година мисля бяха модели - не им е там силата. Създадени са и за използване по черни пътища - ма не като нашите с коловози от по 40-60см, направени от джуганите на дървосекачите, а нормални равни и добре потдържани, като в белите държави. Сега ако познаваш района и знаеш, че няма изненади - да стават за в гората, но с известни уговорки. Случвало се е доста често да мине човек отнякъде, но не познавайки добре терена, минава на косъм и в един момент ситуацията става олеле - няма връщане назад, а напред си е евало мамата. И какво правим тогава? Да не говорим, че проходимостта на автомобила зависи най-много от задкормилното устройство и мисълта, че това вече е "прежален" автомобил. Отделно няма гума, която да се държи добре на пътя и в кал едновременно - изискванията са коренно различни. Ето едно клипче за съсипването на няколко форестера от рашките - то силен вятър и пияна ушанка няма какво да ги спре: https://www.youtube.com/watch?v=pNvzjqeu2Q4Само не разбрах къде им е кефа да затъват нонстоп, да се дърпат, и копаят като луди. Ма всеки луд с номера си - язък че потрошиха хубавите колици. Малко дълго стана, ма нейсе...
|
30
|
|
Сря Сеп 14, 2022 2:10 am |
|
|
valqk
|
Колега, би ли казал недостатъците, които има при нормално каране с такъв лок (от личен опит)? Просто ми е любопитно дали си карал на асфалт с такъв диф и дали си имал проблеми поради факта, че е такъв? Това го слагат на много и различни коли, както знаеш. Ползва се и при дрифт, като си има модификация за това - с по-ситни зъби за да отключва/заключва по-бързо, а не при четвърт оборот... Отделно, в щатско продават такива локове и на новите вдигнати модели хората си ги слагат... без оплаквания. Цената, сравнен с всякакви други видове по-сложни дифове е несравнима... все пак. Въпросът е, какви последствия би имал този лок в/у кутия и всичко останало по колата. А относно Субару и офроуда - разисквано е доста - ходи на доста места, но клирънс и ъгъл на атака не са му силни страни. Ако искаш да ходиш далеч за трактор... Wrangler-а е подходяща машина за това. Но сам знаеш - такъв диф те вади от доста глупави ситуации, в които иначе няма да излезеш... Иначе, да, пандата е по-добра от Субару-то и то я бие в неговата категория - лекота. Същото е и с 7-цата - на пътя е по-комфортен от Субару.... което е голям компромис м/у двете
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Сеп 14, 2022 8:46 am |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Мнения: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Гледам, пише София-Русе в профила ти. Ако искаш някоя събота или неделя(може дори и тази) да се видим някъде и да се повозиш и врътнеш едно-две кръгчета - видяно на живо замества обяснение на 1000 думи, и все пак всичко е субективно де. Най-хубаво става на мокро, или някъде където има пясък, а може и на някоя ливада да се пробва - аз нямам централен диференциал - чиста раздатка си е при мен, но пандата е правена за проходимост, а не за скорости по асфалт. При включен заден мост и подаване на газ в завой - все едно си със заварен диференциал - няма отключване, или заключване от четвърт оборот - по дифолт си заключен, ако в завоя влизаш на почти равна газ със леко отпускане на педала - да не ползваш мотора за спирачка, но и да не ускоряваш, тогава се отключва и взимаш завоя нормално(чува се едно тракане, но това е от работата на самия локрайт). Карах преди години на един приятел уазката с такъв локрайт във задния диф - иска си свикване на асвалта - в завой задължително отпускане на газта - иначе мята задница, особено ако е мокро и хлъзгаво е доста неприятно. По между другото от известно време ми се върти в главата едно форестерче 2.5ХТ или аутбек - имам нужда от нов семеен автомобил, бмв-то го "ожених" оня ден, и сега панделата я ползвам и като основен автомобил - мъка си е. Но след прочетеното до тук аутбека май ще отпадне - ако ще правя мотор(все някога се случва при боксерен двигател ), и трябва да вкарам 3-4-5к лв. в ремонт, предпочитам да е турбо бензин пред атмосферен такъв. Поне ще ми носи радост и няма да ме е яд много - оня аутбек, който го карах беше егати и спънатия кон(без да се обиждат колегите с такива), но 2.5 двигател с много лагав 5 степенен автомат си е егати и приключението. Не знам дали колата имаше проблем, или аз съм се "изкривил" нещо покрай V осмака, но въобще не ми хареса - тръгвам да изпреварвам, ударил съм кик и 1-2сек. нищо не се случва, а колата отсреща наближава. Та поне ще може да си поговорим малко и за субаро и да си опресня леко спомените за форестерче П.П. Не мисля, че ще имаш проблем със дифове, или скорости - поне до момента оставам с впечатление, че дифовете и скоростите при субару са доста здрави. Просто може да имаш неприятна изненада в някой завой при малко по-екстремно каране и неблагоприятна пътна обстановка. Говоря за случай, че в завой подаваш газчица повечко, централния диф пуска по-голям въртящ момент към заден мост, дифа си остава като заварен, вместо да отключи, и задницата тръгва. Същото важи и за стръмно спускане, ако ползваш мотора за спирачка. Ако си подготвен и го очакваш става хубаво - колата тръгва, ти реагираш, и няма проблем - дрифтенето става доста по-управляемо, но ако не си подготвен? Отделно как това ще се отрази на тракшън контрола си нямам идея(ако трябва да съм честен имам всъщност, но не мисля че ще е положително - завалията няма да знае къде се намира). Ето ти клипче какво става като подаваш газчица при такъв диференциал. Обърни внимание на точно преди влизането в локвата - чува се едно "туп" и колата е с изцяло увиснала предница - предния мост все едно го няма, задно ляво е в калта със запълнен протектор и няма грам сцепление. Цялата кола в тоя момент я бута само задно дясно - дифа е "заварен". Ако това ти се случи в завой на сняг без да го очакваш, мисля няма да си доволен. Клипчето е илюстративно как реагира автомобил с такъв вид диференциал при тежки условия - при автомобил с отворени диференциали, или дори и с торсени си оставаш там като пич - няма измъкване. С много натегнат лсд вече може би няма да имаш проблем, но той пак не става за ежедневно каране по асфалт, и ще трябва честа профилактика. Ясно е че клипа го режисирах и симулирах при възможно най-еваната ситуация, но човек трябва да е подготвен за всичко. Аз лично навремето като новобранка закъсах на един лов по подобен начин с едно паджеро. От страх да не го строша, че ми го бяха дали назаем, и не познавайки добре терена карах сравнително бавно в подобна ситуация в гората - беше си кално, предницата увисна и всичко свърши. Трябваше колеги да ме вадят, и ме спукаха от бъзици след това. Затова казвам, че форковците не са много много за в гора. Там си трябват добри защити отдолу и поне 3 гуми да се въртят в най-лошия случай. Сам човек за да се мотае спокойно трябва и задължително лебедка - иначе лафа с трактора става актуален.. https://www.youtube.com/watch?v=9Y0rmZoxXkM
|
15
|
|
Сря Сеп 14, 2022 11:12 am |
|
|
valqk
|
Точно затова питах - исках да разбера какъв е недостатъка. Не се бях усетил. че ако има торк няма да отключи. Иначе - да - за торсена и лсд-то си е така. То, явно затова на джипките си е с ръчно заключване - твърдо ON/OFF. Отказа ме де. Колата е семейна и се кара и от жената - ако и го направи това няма хич да е доволна
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Сеп 14, 2022 3:08 pm |
|
|
Alxx
|
Има и друг, Тони. Наскоро гледах филма от първа ложа - един младеж си беше сложил такъв щатски и се кефѝ на колата точно 6 месеца. Първо му даде фира централния диф(т.е. мултиплейт - автомат е), оправи го и на първото кръгче с повече газ му се цепна кутията точно над предния диф.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 14, 2022 6:08 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Мнения: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
valqk написа: Точно затова питах - исках да разбера какъв е недостатъка. Не се бях усетил. че ако има торк няма да отключи. Иначе - да - за торсена и лсд-то си е така. То, явно затова на джипките си е с ръчно заключване - твърдо ON/OFF. Отказа ме де. Колата е семейна и се кара и от жената - ако и го направи това няма хич да е доволна Амче то рашките правят и торсени с различен натяг - пак без конкуренция като цена: https://www.val-racing.ru/subaruбях се засилил за такъв едно време, но след като се запознах с локрайт-а ми мина мерака. Виж торсен ще е чуден за ежедневен автомобил. При сегашната обстановка само не знам как може да дойде тука. Иначе мисля имаше някаква алфа комби - някакъв вагон се водеше с 2 или 3 торсена - доста добре се държеше на пътя. Имаше и още един производител на винтови и лсд дифоре от Русия, но не помня точно как се казваше - имаше за поне 5 субара варианти. То нали знаеш - няма няма щом става въпрос за железа - мерак с пари се гаси...
|
|
|
Сря Сеп 14, 2022 7:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|