Отговори на тема  [ 141 мнения ]  стр Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
 Решение за увиснала задница 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Постове: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега , явно не сте се карали въздух , та ми говорите за намаляване , легаси на въздух свалено долу е най-големия боди рол , може да се сравни само с G класа в завой! ;)
Аутбека се клати много по-малко когато са му читави амовете, от личен опит , преди това имах бек.
Колата има предна разпънка от GT , задна щанга 17 мм от легаси GT, а не стандартната 14 мм на легаси /бек , само махнахме задната разпънка ,когато сложихме педерса, но тия дни ще я върна пак.
Няма нищо общо с преди , но според мен почна да се гъне повече колата в завой.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Фев 19, 2019 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Постове: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ванката Панчев, ми писа преди малко, че педерс са одобрили рекламацията ми и ще сменим предните амортесьори гаранционно , така че веднага след това ще мога да кажа дали е имало омекване спрямо новите, макар да съм убеден че има.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Фев 19, 2019 11:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ванката е пич, държи си на реномето. А, аз ти казах - няма тресачки, няма шест-пет. Опитът и усещанията са незаменими.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Фев 19, 2019 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 9:07 pm
Постове: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!

Какво бихте препоръчали за бързо повдигане на задницата на фори ? Като казвам бързо имам предвид в рамките на 1 седмица (тоест да се закупят частите от България).
Форито е 2006г 158кс с увиснала задница заради газовата. В момента е 38см. Искам да си стане 43 както си е заводско и след това да му се сложат и подложки за допълнително повдигане.

Някой хора ми казват сменяй амортисьорите + пружините. Други ми казват смени само пружините с по дебели. Трети пък казват че за да сложиш по дебели пружини трябва да подбиеш малко бомбетата с чука за да направиш място на по дебелите пружини :shock:

Та вие какво ще предложите като вариант за вдигане на задницата до 43см ?

Чет Яну 14, 2021 12:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Постове: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако амортисьорите са нивомати сигурно и те вече ще са поомекнали,затова решението е да се смени всичко едновременно.Най ползваният вариант е амове и усилени пружини на Каяба,но има и други като Педерса и т.н. ;)

Чет Яну 14, 2021 4:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 09, 2018 7:50 am
Постове: 40
Местоположение: Ямбол
Автомобил: FORESTER (SG)
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Фланци 3см.на предните амове.Смяна на амове и пружини каяба с фланци 5см.отзад. :)
Прикачени файлове:
IMG_20210114_091503.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 14, 2021 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Постове: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих ти препоръчал да идеш на тресачка (около 15-20лв.) за да видиш първо в какво състояние са амортисьорите ти.

Варианти:
- При здрави амове - само пружини (пожелание и подложки). Сваляне-качване в сервиз мисля върви около 60-80лв. (х2) за макферсона. За смяна на пружината трябва да се разглоби, така че може да е по-скъпо.
- Смяна амове и пружини (пожелание и подложки) с Каяба - има писано във форума номера на амове и пружини за твоя модел. В този случай слагаш старите (оригинални) тампони, прахоуловители и т.н. или купуваш всичко ново.
- Смяна цял комплект макферсон на Pedders - един от сервизите е официален представител и би трябвало да имат на склад, така че се вместваш в един ден.
- Рециклиране на амовете + нови пружини (пожелание подложки) - има тема, има и отзиви след такова рециклиране.

Практически опит (отдолу-нагоре):

най-долу - оригинални нивелиращи амове и пружини БЕЗ подложки
среда - оригинални нивелиращи амове и пружини С подложки отзад 30 мм
най-горе - оригинални нивелиращи амове с НОВИ пружини И подложки отзад 30 мм
Прикачени файлове:
20200425_205415.jpg


След слагането на новите пружини разликата беше чувствителна във височина (може да не си личи на снимката). Освен това преди смяната, когато беше натоварена, имаше удар в ляво при преминаване през дупка. След смяна на пружините това изчезна.

Моята препоръка е смяна на всичко с ново. Отзиви за Каяба и Педдерс има тук във форума.
НЕ препоръчвам смяна само на пружини при тръгнали амове, още по-малко пък слагане и на подложки.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Чет Яну 14, 2021 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 9:07 pm
Постове: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А да забравих да спомена че от зад не е с нивомат а с обикновени амове. Като натисна задницата тя не потъва на долу (е потъва малко но не се люлее като лодка). Вероятно съм само за пружини но така и така ще се разглобява, а и работата е една и съща що да не сменя и амовете.

Ето на колегата @yankosan му се е получило много добре. Я кажи само като отпред си с 3см а отзад с 5см, задницата не е ли ти по висока от предницата ?
Също така слагал ли си подложки на надлъжните носачи щото ми се струва че задната кума ти е избягала малко напред ? може само така да ми изглежда от снимката.



Едит: За тресачка добре но в северозапада не съм чул да имат така че май ще си се сменят амовете и пружините.
Да попитам само, има ли разлика между амовете за фори от 2002 до 2008г. ? В смисъл нещо промяна в захващането или са един модел за всички форита произведени през този период ? Това за нивоматите и обикновените го изключваме. Искам да знам само дали са повече от един модел задни амове и като поръчам да се окаже че не стават :D


Последна промяна mgbagera на Чет Яну 14, 2021 6:40 pm, променена общо 1 път


Чет Яну 14, 2021 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 09, 2018 7:50 am
Постове: 40
Местоположение: Ямбол
Автомобил: FORESTER (SG)
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Нали целта е да се вдигне задницата.
Няма подложки на носачите, но бива при смянана на амове и пружини задните фланци да са 3-4 най-много см.
Просто ги имах петиците и ги монтирах. С реглажа на задната сходимост обаче видяха зор в севриза.
Съвети не искам да давам, това си направих сам за моите нужди и за сравнително малко пари, които имат значение все-пак!
По язовирите си крача както си искам!

Чет Яну 14, 2021 6:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 29, 2013 9:01 pm
Постове: 65
Местоположение: софия
Автомобил: Forester 2.0x my2009
Телефон: 088909311
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,Форко стои увиснат от лявата задна страна.Ходих за мнение в няколко сервиза и естествено различни диагнози.1 Уморена пружина .2Амортесъор.Колата е Форестер 2009 sh с самонивелиращи амове.Не тропа не се залюлява в завои,но разликата в височината е 2см.

Пон Мар 28, 2022 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
urabus1 написа:
Здравейте,Форко стои увиснат от лявата задна страна.Ходих за мнение в няколко сервиза и естествено различни диагнози.1 Уморена пружина .2Амортесъор.Колата е Форестер 2009 sh с самонивелиращи амове.Не тропа не се залюлява в завои,но разликата в височината е 2см.


В тази тема и по-долната има инфо:

viewtopic.php?f=7&t=25906&start=140

Тръгнало е задното окачване - в начална фаза си.
Най-правилно е да се смени всичко - пружина, амортесьор и евентуално тампони ( но това се разбира при демонтаж, а тампони никой не държи в сервиза на склад ), та винаги се купуват и трите.

Вече има предлагане - въпрос на избор е.
При Педерс обаче тампоните НЕ стават. Хубавото на Педерс е че имат и усилени пружини в случай че си с газ или товариш колата повече.

Останалото е написано, иска четене - та уважавай труда на хората които са писали в двете теми и ползвай търсачката.

Пон Мар 28, 2022 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 16, 2021 8:11 am
Постове: 14
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Форестър SG 125к.с.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Изчетох цялата тема и ми е ясно, че е най-добре да се смени комплект, но възможно ли е да се сложат нови обикновени амове(каяба-ако някой знае номер да ми прати) на оригиналните пружини, сега съм с нивелиращи и от едната страна е - 2см, а от другата -1см имам и газова на мястото на гумата? Обмислям и да сложа подложки, че ми е малко ниска като цяло-предни 30мм, задни 40мм и така до някъде да компенсирам ако са омекнали пружините. Фори 2003г. без турбо.

Нед Юли 03, 2022 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пружините на нивомата са по-слаби и не стават. Сменяш всичко.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Юли 03, 2022 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 31, 2018 2:42 pm
Постове: 39
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XS 2008
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
baki написа:
Малко инфо и от мен.Имам Фори модел SH т.е.2008г. преди около три години ми изпусна единия от самонивелиращите амортисьори.Купих комплект пружини и обикновенни амортисьори и ги подмених.Използвах само старите тампони.Всичко беше ок. до преди месец когато забелязах,че единия амортисьор отново е изтървал.Поръчах си кит на Pedders пълен комплект директно от сайта им-всичко идва сглобено ам. ,пружина ,тампон.Доставка с фирма до Бг.20лв.След монтажа им ми направи впечатление,че задницата стои по високо от преди,като с предните в никакъв случай не беше виснала.Също така видях ,че на старите прахоуловителите не бяха монтирани правилно,което според мен е довело до ртазвалянето на амортисьора.-така ,че следете внимателно какво правят "майсторите".Дано съм бил полезен за някой.


Втори собственик съм на колата от цитата.
Pedders-ите започнаха да тропат преди около година/две километрите са малко 10хил годишно.
Реших да проуча възможностите и стигнах до извода, че най-безпроблемна ще е смяната на амортисьорите със същите.
Така щях да запазя твърдите пружини heavy duty с нормален амортисьор.
Купих ги през софийска фирма представител на марката.
За всеобща изненада обаче (за автосервиза, за мен и за фирмата дистрибутор) диаметъра на буталното стебло е с 4 мм по малък.
Естествено аз не бях поръчал подходящи тампон и прахозащитен маншон.
На първо време след консултация с доставчика подложихме на съмнение дали heavy duty-то не е с по-голям диаметър на стеблото от нормалните амортисьори.
Поръчах си комплект на KYB за стандартните амортисьори в местен магазин (mimo13).
Оказа се че те са за същия диаметър, като старите ми тропащи амортисьори т.е. KYB нормалните амортисьори биха били по-подходящи като диаметър.
Тъй като колата беше разглобена, а деня беше след половината реших да намеря заместител в местните магазини за авточасти.
Благодарение на баща ми, след няколко отказа на различни места, накрая се съгласиха да вадят от склада комплекти и да пробваме.
Пасна от VW Passat B3/B4 / Caddy / Honda Accord всичките модели са от началото и средата на 90-те.

Дано тази информация помогне на някой колега, защото стреса за мен беше голям. Процедурата струваше 160лв и бях на косъм да върна старите тропащи амортисьори.
В крайна сметка нямам представа защо от Pedders са решили да намалят диаметъра на тези амотисьори спрямо всички останали на пазара.

Нед Окт 23, 2022 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Постове: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Здравейте, ще ползвам темата на колегата ,за което се извинявам, но трябва ли да се минава реглаж след смяна на задни амортисьори и пружини.

Вто Окт 25, 2022 4:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Постове: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Извинявам се!Колата я купих преди 3 месеца.Задницата беше виснала,като на немска овчарка от сой.Преди седмица смених задните пружини и амортисьори с Каяба и ефекта е поразителен. Предният собственик беше сменил само амовете с тези на Джапан партс и беше сложил подложки 5см на оригиналните пружини. Това го констатира майстора пред мен.Оригиналните пружини са с дебелина на витката 12,4мм, а новите 14,6. Сега без подложки колата е с необходимата височина. Говорим за Фори 2007г. 158к.с. с газ.

Вто Окт 25, 2022 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Постове: 78
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Някой дали е слагал на задницата от тези амове, гледам че пише че са обикновенни


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 29, 2022 5:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, аз. Общо взето, съм доволен, но не очаквай "уау" ефект. Даже са малко по-меки (возят по-меко) от старите нивомати. Боди рол-ът намаля, но незначително. За по-добра стабилност в завой трябва по-дебела задна стабилизираща щанга - 17 мм е фабричната, слага се 19, 20 или 22 мм. При мен задницата се повдигна малко, около 1-2см, не съм мерил колко точно. Сменя се всичко: амортисьори, пружини, тампони, маншони задължително. Стъблото на оригиналните нивомати е доста по-дебело, което налага смяната на тампоните и маншоните. Освен това нивоматите са доста по-твърди, съответно старите пружини идват много "меки" за новите амове, ако не ги смениш, задницата "кляка" драстично, писано е немалко по темата. А ако си с газова бутилка отзад (Bi-fuel) - трябват усилени пружини... Аз взех пълния комплект от Мимо13, препоръвам го. Обади му се, ще ти даде ценни напътствия относно тази конверсия.
Има и други опции - амове Каяба (отново се сменя всичко), и комплекти Pedders, също има има писано по темата доста.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 29, 2022 9:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Постове: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Аз сложих това и съм доволен:
Амортисьор Каяба kyb334344 и 334345 по 200лв. бр.,пружини kyb ra 6028 по 74,51лв.бр. и тампони kyb sm5422 по 66,53лв,бр.

Нед Окт 30, 2022 1:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 50
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 6 години експлоатация на pedders heavy duty-kit пружината на задния ляв амортисьор се счупи . Добре че е на последната витка от към тарелката , по нищо не се усещаше че е счупена , наведох се да ударя една водоструйка на подкалника и тогава я видях , а не съм товарил колата от лятото за морето . Във вторник ще заръчам само пружини каяба RA6028 , че нещо не ми се купуват pedders .

Нед Апр 30, 2023 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 141 мнения ]  стр Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор