Моето Фори е на 150 х км, но предния собственик е бил рибар, газовата бутилка отзад... и му дойде времето на задното окачване.
По спецификация трябва да е 43 см и отпред си беше толкова, но отзад беше 39
Амотрисьорите са самонивелиращи /SLS/ и нови такива е безмислен разход, а с KYB амортисьори и пружини пак не идва съвсем в нормата и слагат и допълнително фланци, подложки и т.н. Навих се да монтирам Pedders - все пак австралийците за амортисьори/окачване имат много добро име! Разбрах, че сервиза на Любо им е станал представител за България - работата е за 1 час. Малко скъпички, но си е пълен комплект макферсон, готов и само се монтира. http://www.pedders.co.uk/subaru-foreste ... 538557.htm
Колата се вдигна точно колкото отпред - 43 см, а возията се усеща веднага - явно амортисьорите не само са били увиснали, но и много меки и не са вършели нищо. Колата се усеща веднага стегната и стабилна особено по неравности и повдигнати пешеходни пътеки - никакво клякане или клатене на задницата.
Според мен това е най-читавото решение за този хроничен проблем.
Прикачени файлове:
zadni2.png
Прикачени файлове:
fori.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Цената посочена на сайта до каква степен кореспондира с цената, която ти поискаха тук? Изключая труда, който по груби сметки може би е в порядъкана 50-60 лв общо.
Цените в сайта на педдерс.ко.ук са промоционални, но промоцията стои доста време. Задни амове с пружини и тампони /както каза vmax/ нормален лифт са 360 евро. Кайаба пружини, амотрисьори и тампони не излизат много по-евтини /ако не се ползват отстъпки/. Само тампони на закс за моята кола са 200 лв. Сервиза на Любо доставят, мисля че е 70-100 лв е доставката за педдерс. Това което не намерих вв сайта на педдерс е с каква твърдост са пружините за нормален лифт, т.е. по-твърди ли са от заместителите на кайаба за обикновени амортисьори без нивелиране /не sls/, ясно е че са по-твърди от оригиналните. Лоуър кита трябва да е още по-твърд. Заслужава си според мен.
С тези газови уредби все едно постоянно си возим едно прасе в багажника и задницата няма как да не увисне с времето. По тази причина и аз съм планувал същата процедура по промяна на окачването. Но се чудя дали да сменя комплект амортисьори и пружини (rised), или само пружини?! - http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sf-suspension-kit-pedders-rear-raised_p23273895.htm Задните амовете са каяба, сменени още от предишния италиански собственик и във видимо добро здраве. А предните - оригиналните токико също в добра кондиция и каталожна височина. Притеснявам се да не се получи диспропорция - нормална предна височина и прекалено вирната задница.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Решението, горе е за Forester 2002-2008 - SG - за него с kyb амортисьори пак си е увиснал. За Фори SF, до колкото знам kyb стават, но Pedders гледам имат кит за понижаване, стандартен и за повишаване на височината и е доста по-евтин от този за SG, така че вероятно излиза същото като kyb, а имаш вариант и да го повдигнеш още. http://www.pedders.co.uk/subaru-foreste ... 538554.htm http://www.pedders.co.uk/subaru-foreste ... 273895.htm
Не разбрах ти защо гледаш кита за повишаване на височината - имаш в предвид с бутилката да дойде на нормално равнище ли? При мен с бутилката си е на стандартното ниво, но става въпрос за стандартния кит за Фори SG. Не знам при тези как ще е, но според мен ако решиш да са по-високи трябва да е с цел цялостно вдигане и да смениш и предните. За смяна само на пружини - резултата не е ясен, трябва да се пробва.
Нед Яну 18, 2015 2:23 pm
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Мнения: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
...... Не разбрах ти защо гледаш кита за повишаване на височината - имаш в предвид с бутилката да дойде на нормално равнище ли? При мен с бутилката си е на стандартното ниво, но става въпрос за стандартния кит за Фори SG. Не знам при тези как ще е, но според мен ако решиш да са по-високи трябва да е с цел цялостно вдигане и да смениш и предните. За смяна само на пружини - резултата не е ясен, трябва да се пробва.
Да, точно това ми е целта. Предишния собственик явно е бил съвестен човек. Като взех колата отдолу не беше мита, а всичко изглеждаше като ново, без грам ръжда. Дори пружините бяха с доста свежи маркери (червени и сини точки). Направи ми впечатление, че задните амове са различни от предните (в последствие разбрах какви биха могли да бъдат причините ). Колата си имаше съвсем нормална, дори секси стойка, както отпред така и отзад. Няколко месеца след като сложих газовата, обаче ми направи впечатление, че задницата е увиснала с около 40 мм от нормалните 440 (+/- 12 мм). Сложих корейски уретанови тампони между намотките на задните пружини и в рамките на гаранцията им -24 м. - всичко беше наред. Сега забелязвам, че ефектът бавно, но сигурно си заминава и търся по-трайно решение. Пък и режима на експлоатация на автомобила налага малко по-голям клирънс. Та в крайна сметка, както обикновено, става дума за пари. Разликата в сумата от амове+пружини или само пружини бих предпочел да я дам за хубави АТ гуми. Но ако няма друг вариант ще забавя малко хубавите гуми. Защо "pedders"? - Ами защото където и да съм чел за "heavy duty exploatation", за разбирачите има две марки окачване - "Iron man" и "Peddders", останалото е компромис. Първите са с по-голям авторитет, но доставките са само от Австралия или Щатите, което не е много приятно финансово изживяване. Ако живеех в щатите със съответния стандарт, може би бих пробвал и нещо такова - http://www.universalairsuspension.com/store2/catalog/suspension-c-25.html
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Пон Яну 19, 2015 12:02 am
radoslav
Регистриран на: Пет Юни 01, 2012 12:16 pm Мнения: 11
Автомобил: forester
Телефон: 0889320928
Рейтинг: 0
Добър ден г-н Александров, Имам същият форестър като вашият и проблемът ми е "клекнала задница". Моля Ви да ми дадете телефон на сервиза , който Ви е доставил и монтирал задните амортисьори.Благодаря Радослав Проданов
Здравейте, четейки тази, а след това и другите подобни теми реших и аз да си измеря разстоянията. Отпред 43см, но отзад единия е 42 другия 41, колата има перфектно поведение на пътя и в завой, но тези сантиметри отзад ме притесняват. Амортисьорите не са омаслени и са самонивелиращи, но очевидно за 140к км пружините са омекнали. Има ли смисъл да сменям пружини, като и без това живота на амовете е към края си? Или да карам до отказ и да сменям с KYB или Pedders. Тази дилема ме мъчи и моля за мнение на базата на вашия опит- аз сега прохождам в Субару. Благодаря на всички.
За самонивелиращите се амортисьори няма какви пружини да сложиш, евентуално оригинални само. Щом се държи добре колата карай докато дойде времето им. На едни за 150х са все още здрави, на други /моите/ за 150х бяха заминали.
...Щом се държи добре колата карай докато дойде времето им...
Мерси и аз така предполагах, но друго е да ме подкрепи някой изстрадал вече. Значи да почвам да се оглеждам имам още около 10к, няма да стигнат до новия риболовен сезон
Повече от една година карам с такива амортисьори и пружини и определено съм доволен. Когато ги купувах нямаше още оферта за комплекти с тампона. Направиха ми доставката за около 7 дни от UK. Имаше стара тема за задните амортисьори и там бях писал за смяната, която правих. Когато дойде времето за предните амортисьори - пак от Pedders ще си взема комплект с пружините.
_________________ Keep your fears to yourself, but share your inspiration with others.
Пон Яну 19, 2015 9:16 pm
ivan ilarionov
Регистриран на: Чет Юли 24, 2014 3:30 pm Мнения: 19
Автомобил: Forester 2.0X 125 2003г
Рейтинг: 0
Извинете че се намесвам,но искам да попитам:Каква е разликата м/у самонивелиращите се и другите амортисьори,имам впредви предимства и недостатъци.Защото на маето Субару са именно самонивелиращи и ми е интересно какви са разликите.
Поздрави!
Сря Яну 21, 2015 3:47 pm
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Мнения: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Единственият недостатък на самонивелиращите се амове е, че са скъпи за подмяна като им дойде времето. Иначе от тях по-хубаво няма. Е, въздушното окачване може би, но то е още по-скъпо. Конструктивните разлики с обикновените амове можеш да откриеш в нета. Функционалните са, че като натовариш повече багажника, задницата при едните не висва или поне не толкова (съответно запазва поведението си на пътя и ground clearance-a), а при другите кляка и се налага малко или много да се съобразяваш повече като влизаш в завой примерно.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
Горните са SLS, долу обикновени. Разликата е, че самонивелиращите се /SLS/ - се самонивелират
При натоварване отзад или при теглене и клекне задницата - механично вътре има система от клапани и пружини, която от клатенето напомпва допълнително амортисьора с масло от резервоарчето. За съжаление системата е сложна и се прецаква след време.
Сря Яну 21, 2015 4:19 pm
ivan ilarionov
Регистриран на: Чет Юли 24, 2014 3:30 pm Мнения: 19
Автомобил: Forester 2.0X 125 2003г
Рейтинг: 0