|
Страница 1 от 1
|
[ 19 мнения ] |
|
SG 2.0X пропадане при cold start
Автор |
Съобщение |
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Forester 2004 2.0x 125кс - От известно време, особено като застудя, имам странен проблем при палене на студено. Колата има газова уредба, но всичко долуописано се случва на бензин т.е. преди въобще да тръгне да превключва на газ. Колата пали, работи на около 1800rpm и след около 30сек изведнъж оборотите пада на около 600rpm (ако съм включил фарове, парно и пр. консуматори направо гасне колата). Известно време работи така, на ниски обороти едвам-едвам, и след 10-тина секунди оборотите се вдигат и след това всичко е нормално. Прави ми впечатление, че колкото е по-студено вън, толкова по-дълго трае това пропадане... дори понякога се случва два пъти. Записах няколко log файла със EcuExplorer. В общи линии всеки път се вижда едно и също, прилагам извадка от него във формата на графики. Отбелязаното с червената линия е където оборотите пропадат. Останалите параметри от log-а не съм ги слагал на графиката, защото не виждам някакви аномалии по тях и как могат да влияят на това поведение. 1. Някой има ли идея/предположение от какво може да се получава това пропадане на оборотите? 2. Защо ECU-то решава да почне да променя аванса от 13 на 23 градуса, ей така на скокове? Това се вижда преди червената черта. 3. Нормално ли е подгревът на 1-вата ламбда сонда да тръгва със закъснение след паленето? На втората ламбда сонда подгревът тръгва още като подам на контакт и си стои постоянно след това на около 1-2A (заради това и не съм го сложил на графика).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Дек 17, 2022 12:54 pm |
|
|
Vmax
|
Ламбда сондата тръгва със закъснение - поведението е нормално Освен лог на 1-ви цилиндър, имаш ли на останалите?
Пробвал ли си да откачиш вечер вакуума от изпарителя към колектора ( в случай че изпарителя изпуска ), и да палиш сутрин?
|
|
|
Съб Дек 17, 2022 3:03 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Мнения: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Лоши настройки на газовата уредба. Предполагам, че колата след като загрее малко, и когато мине на газ всичко се оправя - от газовата се ошашква бензиновия комп, и затова всичко отива по дяволите. И колкото по-студено става - по-лошо ще става и първоначалното палене, по някое време може да се наложи да помпаш с педала на газта, за да не гасне на празен ход... За подгрева на първата сонда при субару не съм запознат, но на доста други коли първата сонда почва да работи точно след 1-2мин.
|
|
|
Съб Дек 17, 2022 5:45 pm |
|
|
Alxx
|
Запушени дюзи, адаш. Покарай на бензин 200км с малко качествена химия и гледай резултата. При мен се случва след всеки 3-4к на газ, съответно минавам половин/един резервоар бензин и пак съм в играта. Поведението на студено е същото като при теб.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Дек 17, 2022 7:23 pm |
|
|
Пламен Янев
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm Мнения: 165 Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
|
И аз съм за ошашкан комп.заради газова.Описанието на колегата напълно съвпада и с моите драми.За по-студеното време също,дори за двукратното колебание в оборотите.Всичко се дави в бензин,няма тръгване поне 2-3 мин,и като загрееше всичко утихваше,оборотите заспиваха.Ресетвах,оправя се за седмица,и отново лека полека същото.Накрая дигна грешка P 0172,смених дюзата на трети цилиндър,ии нищо.Ама той бенз.комп осран,адаптациите осрани.Ресетнах, и ооо чудо,всичко е добре,няма колебания,няма гаснене,оборотите не мърдат.Смяна на всички дюзи,(тези с които бях държат 40 хил. км. и после сдават лека полека)и вече 10 хил.км. всичко е ОК. Таа винаги е газова,ама докато се убедя,какво ли не пробвах.
|
|
|
Вто Дек 20, 2022 10:39 pm |
|
|
stas64
Регистриран на: Нед Мар 16, 2014 8:46 pm Мнения: 1
Автомобил: subaru forester
Рейтинг: 0
|
При мен е още по зле! Мислех че проблемът е стъпковото моторче. Смених го, направих процедурата по адаптиране на бензин и всичко изглеждаше ок. Накрая покарах на газ десетина км и на другия ден сутринта проблема беше същия. В началото заработва добре двигателя и след 10-15 секунди оборотите падат, двигателя тресе, понякога гасне и това продължава почти до нормалната работна температура. Когато мине на газ, вече е ок.
|
|
|
Нед Дек 25, 2022 8:58 pm |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Vmax написа: Ламбда сондата тръгва със закъснение - поведението е нормално Освен лог на 1-ви цилиндър, имаш ли на останалите? Пробвал ли си да откачиш вечер вакуума от изпарителя към колектора ( в случай че изпарителя изпуска ), и да палиш сутрин? Нямам log-ове на различните цилиндри... или поне в ecuExplorer няма на отделни цилиндри. Пробвах с разскачане на вакуума към изпарителя - нищо. Пробвах и да я гася на бензин вечерта - нищо. Пламен Янев написа: И аз съм за ошашкан комп.заради газова.Описанието на колегата напълно съвпада и с моите драми.За по-студеното време също,дори за двукратното колебание в оборотите.Всичко се дави в бензин,няма тръгване поне 2-3 мин,и като загрееше всичко утихваше,оборотите заспиваха.Ресетвах,оправя се за седмица,и отново лека полека същото.Накрая дигна грешка P 0172,смених дюзата на трети цилиндър,ии нищо.Ама той бенз.комп осран,адаптациите осрани.Ресетнах, и ооо чудо,всичко е добре,няма колебания,няма гаснене,оборотите не мърдат.Смяна на всички дюзи,(тези с които бях държат 40 хил. км. и после сдават лека полека)и вече 10 хил.км. всичко е ОК. Таа винаги е газова,ама докато се убедя,какво ли не пробвах. Кои дюзи си сменял - газовите или бензиновите? stas64 написа: При мен е още по зле! Мислех че проблемът е стъпковото моторче. Смених го, направих процедурата по адаптиране на бензин и всичко изглеждаше ок. Накрая покарах на газ десетина км и на другия ден сутринта проблема беше същия. В началото заработва добре двигателя и след 10-15 секунди оборотите падат, двигателя тресе, понякога гасне и това продължава почти до нормалната работна температура. Когато мине на газ, вече е ок. При мен се оправя още на бензин като е. В момента като тръгне ламбда сондата да работи и вече е ОК. Alxx написа: Запушени дюзи, адаш. Покарай на бензин 200км с малко качествена химия и гледай резултата. При мен се случва след всеки 3-4к на газ, съответно минавам половин/един резервоар бензин и пак съм в играта. Поведението на студено е същото като при теб. Направих Пловдив-София-Пловдив на бензин, с нахакани 4х повече добавки, отколкото пише на опаковката - нищо. Вярно е, че самите добавки не бяха някакви топ марки... ама съвсем пък никакъв ефект нямаше.
|
|
|
Сря Дек 28, 2022 10:46 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Мнения: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Както писах по-горе имаш проблем с настройките на газовата, проблем с някой газов инжектор, или изпарителя е понижил много налягането, и от там сговнясване на бензин. Няма значение дали я гасиш на бензин или газ - колата не може да си направи адаптацийте от едното гасене. Проблема е, че докато не загрее ланбда сондата и да почне да прави корекции по нея, тримовете са ти омазани, и бензиновите инжектори пръскат бензин като за последно - колата е удавена буквално. Ресетни еку-то и покарай ден-два само на бензин без да обръщаш на газ - гарантирам ти че няма да имаш проблем при сутрешно палене. Трябва ти диагностика и настройка на газовата, без тях няма да стане работата. Повече не мисля да пиша!
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 12:02 am |
|
|
Alxx
|
Санде, сега загледах лог-а пак. Подгревът тръгва, но въпреки това на сондата й трябва още време за да започне да отчита и всъщност баш преди да тръгне топи муцуната. Не е нормално нито подгревът да не тръгне веднага, нито пък сондата да не реагира веднага след включването му. Ленива сонда?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 3:15 am |
|
|
zk.
|
Качи и самия лог файл.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 10:08 am |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Alxx написа: Санде, сега загледах лог-а пак. Подгревът тръгва, но въпреки това на сондата й трябва още време за да започне да отчита и всъщност баш преди да тръгне топи муцуната. Не е нормално нито подгревът да не тръгне веднага, нито пък сондата да не реагира веднага след включването му. Ленива сонда? Сондата е Денсо, на около 4-5 години, около 80К км. съм минал с нея... нямам идея дали това е много или малко. Има ли някакъв начин да се провери дали е "ленива" т.е. да гледам някакъв определен параметър или поведение? zk. написа: Качи и самия лог файл. Готово. Направих го на .zip, защото директно на .xlsx не ми дава да го кача. Вътре са 2 различни лога, от различни паления, с еднакво поведение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Яну 01, 2023 8:56 pm |
|
|
Alxx
|
Описаното до тук поведение е на "ленива", демек бавно и ненавреме реагира. Калин ще си каже мнението, но аз, до тук виждам само кофти сонда.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 01, 2023 9:15 pm |
|
|
Vmax
|
Alxx написа: Описаното до тук поведение е на "ленива", демек бавно и ненавреме реагира. Калин ще си каже мнението, но аз, до тук виждам само кофти сонда. Не мисля, че сондата е ленива - по-скоро ми се струва че имам проблем с инжектор / и, като им гледам стойностите - едва тръгват, после се изпикават сериозно, сондата прави корекция почти -20, за да ги вкара в норми... Щеше да е полезно ако има данни и от температурния датчик, но щом колата като загрее се оправя, не би трябвало да е фира. Нямам претенции за много компетентна експертиза, но според мен инжекторите са фира.
|
|
|
Нед Яну 01, 2023 11:20 pm |
|
|
zk.
|
След ресетване на ЕКУ-то прави ли същите номера?
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Пон Яну 02, 2023 7:40 pm |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Пробвах да запаля няколко пъти директно на газ, както е студена. Всичките пъти запали с 300 зора... НО това пропадане на оборотите го нямаше след това. zk. написа: След ресетване на ЕКУ-то прави ли същите номера? Направих ресет и за едно палене изчезна проблема. После пак ресет и пак така. Забелязах, че long-term корекциите ми отиваха на -10% заради газта (аз нарочно я бях настроил да прави отрицателни корекции). И като паля на студено, преди да е тръгнала сондата, явно тези -10% ECU-то ги прилага, идват му прекалено и не му стига гориво. Като тръгне сондата и тя оправя нещата. След това пипнах малко коефициентите на газовата за празен ход, така че корекциите да са около 0 или положителни и вече 10-тина студени паления нямам това пропадане. Междувременно, за всеки случай, преместих вакуумите към бензиновия регулатор и към газта от 3-ти цилиндър (червено) на пленума (зелено). За понадути турбо мотори го препоръчват, направил съм го и на Импрезата, викам и тука да го направя за всеки случай. Уж идеята е да не влияят пулсациите от единичния рънър на вакуума към бензиновия (и съответно газовия) регулатор.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Яну 09, 2023 9:51 pm |
|
|
zk.
|
Мдаа, в лога се виждаше нещо, което го няма в графиките по-горе - колата е бедна и с такава смес не успява да задържи оборотите които трябва, пробва и със стъпковото моторче, и с аванси, но чак като тръгнат моментните горивни корекции успява. За това беше и въпроса с ресетването - за да се нулират запомнените корекции от газта и да не е толкова бедна. Щом и ти си стигнал до коригиране на настройките на газовата, добре.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Вто Яну 10, 2023 11:12 am |
|
|
strahomen1
Регистриран на: Вто Фев 16, 2021 1:40 pm Мнения: 6
Автомобил: SUBARU FORESTER XT 2004
Телефон: 0898451093
Рейтинг: 0
|
demoman написа: Vmax написа: Ламбда сондата тръгва със закъснение - поведението е нормално Освен лог на 1-ви цилиндър, имаш ли на останалите? Пробвал ли си да откачиш вечер вакуума от изпарителя към колектора ( в случай че изпарителя изпуска ), и да палиш сутрин? Нямам log-ове на различните цилиндри... или поне в ecuExplorer няма на отделни цилиндри. Пробвах с разскачане на вакуума към изпарителя - нищо. Пробвах и да я гася на бензин вечерта - нищо. Пламен Янев написа: И аз съм за ошашкан комп.заради газова.Описанието на колегата напълно съвпада и с моите драми.За по-студеното време също,дори за двукратното колебание в оборотите.Всичко се дави в бензин,няма тръгване поне 2-3 мин,и като загрееше всичко утихваше,оборотите заспиваха.Ресетвах,оправя се за седмица,и отново лека полека същото.Накрая дигна грешка P 0172,смених дюзата на трети цилиндър,ии нищо.Ама той бенз.комп осран,адаптациите осрани.Ресетнах, и ооо чудо,всичко е добре,няма колебания,няма гаснене,оборотите не мърдат.Смяна на всички дюзи,(тези с които бях държат 40 хил. км. и после сдават лека полека)и вече 10 хил.км. всичко е ОК. Таа винаги е газова,ама докато се убедя,какво ли не пробвах. Кои дюзи си сменял - газовите или бензиновите? stas64 написа: При мен е още по зле! Мислех че проблемът е стъпковото моторче. Смених го, направих процедурата по адаптиране на бензин и всичко изглеждаше ок. Накрая покарах на газ десетина км и на другия ден сутринта проблема беше същия. В началото заработва добре двигателя и след 10-15 секунди оборотите падат, двигателя тресе, понякога гасне и това продължава почти до нормалната работна температура. Когато мине на газ, вече е ок. При мен се оправя още на бензин като е. В момента като тръгне ламбда сондата да работи и вече е ОК. Alxx написа: Запушени дюзи, адаш. Покарай на бензин 200км с малко качествена химия и гледай резултата. При мен се случва след всеки 3-4к на газ, съответно минавам половин/един резервоар бензин и пак съм в играта. Поведението на студено е същото като при теб. Направих Пловдив-София-Пловдив на бензин, с нахакани 4х повече добавки, отколкото пише на опаковката - нищо. Вярно е, че самите добавки не бяха някакви топ марки... ама съвсем пък никакъв ефект нямаше. Заради повече количество добавка на STP за почистване на инжекторите смазвах акумулатора от въртене без да запали,само припукваше.Скъсах си нервите докато не заредих още бензин да резредя горивото и всичко се оправи!
|
|
|
Чет Яну 12, 2023 12:40 pm |
|
|
OFFROADER
|
Аз имам същият досаден проблем с който до момента не успявам да се справя. Автомобилът е същият, като този на автора и искам да споделя моите наблюдения и размисли относно проблема. Параметри при тестовете гледам с приложението Торк. Автомобила е с газов инжекцион BRC перфектно настроен; 1. проблемът се проявява само при ниски температури(от около 8 С' надолу). Когато стартирам двигателя, без да докосвам педала за газта колата работи без проблеми. Ламбда сондата не е сработила и ЕКУ-то работи по карта. В момента в който сондата започне да отчита и ЕКУ-то се опитва да коригира сместа се появява въпросният срив на оборотите( падат до около 600), което за студен мотор е немислимо. Това което съм забелязал е, че в момента на сработването на сондата сместа става бедна и в рамките на около 15 сек. ЕКУ-то не успява да вкара двигателя в нормален режим. Преди сработването на сондата AFR по спомен е 13, относително богата смес осигуряваща нормалната работа на студеният мотор. След сработването на сондата AFR започва да се движи в границите 18-20 за времето споменато по-горе, като потеглянето в този момент е съпроводено със ''забиване на муцуната" а при по рязко подаване на газ и със детонации. Следващото нещо което забелязах е, че при рязко натискане на педала за газта при спрял автомобил(примерно до средата на хода) се получава същият срив на оборотите, независимо дали сондата е сработила или не. Това пак при студен мотор. Тук имам подозрения в бавното действие на стъпковият мотор когато е студен, остава по-дълго време отворен и сместа става бедна. Сменил съм и двете сонди(DENSO), като първата е с пaрт номер на оригинала, сменил съм и няколко стъпкови моторчета. Като цяло мойто мнение е, че проблема може би е от ламбда сондата. Със оригиналната карах малко време и имам чувството, че след смяната нещата започнаха да се случват по този начин. Но пък на загрял мотор няма никакви аномалии, всички параметри са в границите, разхода е много-добър. 2. другият проблем,който може и да няма връзка с първият е следният. При ускорение на автомобила и превключване на предавките под 3500 об. автомобила не ускорява за известен период, даже обратното "забива муцуна". След този период колата тръгва, все едно някой я е ритнал отзад. Тук няма значение дали е топъл или студен двигателя, дали е на газ или бензин. Този проблем не е постоянен, но през повечето време колата се държи по този начин. Тук наблюденията ми са следните. Когато автомобила е във въпросният режим, ЕКУ-то променя аванса почти до 0 а някой път и в отрицателни стойности. Когато автомобила ускорява нормално, без тези аномалии, не съм виждал аванса да отива в такива стойности. Накратко това са моите неволи вече мога да кажа от доста време. Който има някакви идеи да споделя.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 8:29 pm |
|
|
Alxx
|
1. Адаша е написал какво да се пробва. 2. Нок сензорът ти чува нещо свисше. Пробвай да го шунтираш, и без това е атмосферка.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 9:19 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 19 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|