Отговори на тема
 Проблеми с ръчна скоростна кутия 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Ное 20, 2022 8:31 am
Постове: 3
Местоположение: Лом
Автомобил: Subaru Forester 2.0 X
Телефон: 0883335231
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравей те! Направих си труда и разгледах всички страници в рубриката "Форестер" Не стрещнах публикации свързани конкретно с проблемите които имам. Колата е Форестер 2002 г. 2.0 Х 125 к.с. ръчна скоростна кутия, бензин! Повечето постове описват даден проблем без да е написана предистория, защото за да се получи проблем нещо се е случило. В моя случай има доста предистория. Ще се опитам да бъда максимално кратък. Появи се виене от пред в дясно, преположението е скоростната кутия /има подобна публикация мисля че бяха и повече от една/ При мен предисторията е следната. Беше ми разбита предницата и хлопаше яко, смених шарнирните болтове и накрайници външни и вътрешни. В един сервиз ми направиха реглажа и когато изкарвах колата от бокса се чу силно дразнещо скрибуцане звукът от който наподобяваше триние на желязо в желязо. Майсторите в сервиза ми казаха че това е лагер на 110% Аз от своя страна им казах че нито ми е вил лагер нито е имало шум, само че съм сменил неща по предницата. Оставих колата и на другия ден ми се обадиха и казаха че не е лагера а има проблем с главината. Пред предисторията - няколко месеца съм карал с отхлабена гайка на полуоската която държи главината. След два дни колата беше готова, взех я но не ми върнаха старите части сменение от тях лагер и главина. Още при първите изминати километри чух нов звук от виене които се чуваше от дясно отпред най отчетливо при движение с около 50 км/ч, след увеличаване на скоростта винето изчезваше. След изминати 5-6 хил км. виенето стана почти постоянно и понякога много дразнещо. Щом колата се движи виенето се чува. Пробвал съм на бавни се чува, с натиснат съедениетел се чува, с поставяне на лоста на бързи и бавни на средно положение се чува, на изгасен двигател се чува, като карам на зад отново се чува. Понякога не се чува но не съм забелязал да се случва поради определена причина. Мисля че виенето е от несменените в сервиза лагер и главина. От преди няколко седмици се появи по сериозния проблем с не включване на първа и задна скорост. Първа скорост не може да влезе от първия път след няколко опита влиза, а задната не може да се включи чува се едно хъркане но не се включва. Нивото на течноста в казанчетата на горната и долна помпа са на средно положение, натискането на съеденителя или напомпането му не подобрява включването на задна. Отначалото имаше пъти в които нямаше проблем със включването и други в които имаше, напоследък включването на задна стана почти невъзможна операция. Нямам проблеми с включването на другите скорости. Не съм забелязал нещо да е породило проблема със скоростите. Маслото в кутията е бистро и на ниво. Какво според вас вие и какъв е проблема с невключването на скоростите. Може да дадете вашето мнение.

Пет Яну 13, 2023 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Описаните проблеми преди това и скърцания мисля нямат нищо общо с включването на скоростите и съединителя.
Относно проблемите с включването на скоростите - притискателя не отлепя напълно съединителя и първичния вал се върти - затова и хърка. За да включи нормално трябва да е спрял.
1. Първи заподозрян - вилка - имат особеността да ръждясват и после се огъват/чупят и не могат да натиснат притискателя. Напълно възможно е скоро въобще да не можеш да включиш скорост 1/задна на запалена кола.
2. Провери помпите на съединителя, смени течността и обезвъздуши.
3. Може да има проблем с притискателя, но е по-малко вероятно.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Яну 13, 2023 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Ное 20, 2022 8:31 am
Постове: 3
Местоположение: Лом
Автомобил: Subaru Forester 2.0 X
Телефон: 0883335231
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Виенето не ме притеснява толкова колкото скоростите!

Пет Яну 13, 2023 11:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 20, 2022 8:31 am
Постове: 3
Местоположение: Лом
Автомобил: Subaru Forester 2.0 X
Телефон: 0883335231
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
valqk написа:
Описаните проблеми преди това и скърцания мисля нямат нищо общо с включването на скоростите и съединителя.
Относно проблемите с включването на скоростите - притискателя не отлепя напълно съединителя и първичния вал се върти - затова и хърка. За да включи нормално трябва да е спрял.
1. Първи заподозрян - вилка - имат особеността да ръждясват и после се огъват/чупят и не могат да натиснат притискателя. Напълно възможно е скоро въобще да не можеш да включиш скорост 1/задна на запалена кола.
2. Провери помпите на съединителя, смени течността и обезвъздуши.
3. Може да има проблем с притискателя, но е по-малко вероятно.


Дълго време колата не беше в движение, защото не не намирах сериозен майстор! От две седмици вече е!
Проблема със не включването на скоростите беше огъната и спукана вилка; наложи се да се смени съеденителя комплект, сменена течност на помпите на съеденителя, старата беше с какви ли не мизерии.
Виенето се оказа от предния деферинциал и то от ляво а не от дясно! Появилото се виене няма нищо общо с смяната на лагера и главината от дясно, както аз предполагах!
Маслото в скоростната кутия е бистро, но рядко. Майстора които я прави /Иван Иванов - Жико от Видин/ сложи добавка, след изминати към 500 км виенето понамаля!
След 5 хил. км трябва да се смени маслото на двигателя и тогава ще смени и маслото в скоростната кутия.

Съб Апр 15, 2023 3:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор