Автор |
Съобщение |
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера. Ще съм благодарен за мнения и съвети!
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 11:08 am |
|
|
Vmax
|
razrushitela написа: Здравейте колеги, На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера. Ще съм благодарен за мнения и съвети! Сам си си отговорил в последното изречение. Шлайфайте и блок и глава, за да си спокоен че не се знае колко е прегрят за да има шупла. Има си процедура за стягане на главите - кои болтове след кои и колко нм, гледай да се спази както си е по сервизно ръководство и да ползват динамометричен ключ. Силикон не се използва, в случай че майстора ти го предложи...
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 3:29 pm |
|
|
BAlexandrov
|
И се правят и двете глави, като се е почнало.
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:25 pm |
|
|
Alxx
|
...и понеже са от два различни мотора - мери се обемът на горивните камери задължително и ако е необходимо с шлайф се изравнява. После съответно дебелината на шлайфа се подбира подходящ размер гарнитура, да не се цункат бутало и клапан(минимум)...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
13
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:40 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Постове: 98 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
BAlexandrov написа: И се правят и двете глави, като се е почнало. Аз в момента се забавлявам с това... така е. Трябва да се шлайфат и двете глави. Ако правиш само едната е съизмеримо с това, да направиш на редовак шлайф само на половината глава... Малко тегава работа, но все пак е по-добре да се вложат малко повече средства и да стане като хората... Иначе като направиш едната глава, все едно правиш нищо, пак ще гръмне и ще има
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:59 pm |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съветите колеги!!!
|
|
|
Нед Мар 12, 2023 7:53 am |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Възникна и друг проблем - болтовете на ролките на разпределителните валове не се развиват. Личи че са сваляни и вероятно са стягани с гайковерт. Пробвах с електрически гайковерт, доста мощен, не мръдват. моля за съвет
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 10:25 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, поради липса на време за четене явно, си допуснал класическа грешка. Ако става въпрос за имбусните болтове за шестограм 10 това си е основна трудност. Ако все още не си размазал формата на шестограма се използва друг метод. Ако вече си ги прецакал имаш опция за разпробиване или за заварка на помощен болт с нормална глава.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 5:02 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Какъв е този друг метод? Моля, дай насока с няколко думи, интересно ми е... или линк за четене, ако може. Благодаря!
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 9:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Сори, нямам линк за четене. В тубата има доста видеа за тези болтове, защото са пословични. Особено за механици дето развиват всичко с гайковерт. В повечето сервизите разпробиват и се слагат нови болтове. Ето някои насоки от личен опит: - купувате си нов бит, марков - обезмаслявате леглото и бита и подсушавате добре - следва застопоряване на ролката. Тук има няколко варианта. Първият е рискувате и хващате контра на коляновия вал. Казвам рискувате, зашото развиването е в посока обратна на въртенето на ремъка. Болта е толкова стегнат, че може да превъртите ролката (DOHC мотор) и ако на дясна глава ще ви се размине, на лява ще изкривите клапани. Вторият вариант, който аз предпочитам е да се махне ремъка и да се освободят ролките. После използвате стар ремък за да направите контра самостоятелно за лява и за дясна част. Естествено буталата се изместват далеч от ГМТ за главата, на която работите. Това е процедурата, която работи при мен. Само да вметна, че съм пробвал и с оригинален ключ за контра на ролката - най-често се чупят зъбите на подвижната част, в която влиза "специалния" ключ, и пак се търси друг вариант за развиване. За мен не е ясно защо Субару използва този тип болт с периферия при такъв голям момент на затягане, при положение, че ролките са с шпонки. При други автомобили ролките са на конус и затягането обезпечава работата във фиксираното положение. При нас просто осигуряват осево Ако искате да ви е удобно инвестирате в нови болтове с нормална шестограмна глава. Мисля около 20$ парчето. Това е само едно от нещата, заради което повечето от общопрактикуващите автосервизи отказават да работят с боксери Другото е толерансите на сглобките и "крехките" резби в тези мотори
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
30
|
|
Сря Мар 15, 2023 12:02 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Благодаря на ico_tech за интересното и полезно ноу-хау!
|
|
|
Сря Мар 15, 2023 12:56 pm |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Колеги, малкосъс закснение, но да споделя: В крайн сметка разпробих болтовете, защото нищо друго не помогна
|
|
|
Съб Апр 01, 2023 8:31 pm |
|
|