Отговори на тема
 EJ 205 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера.
Ще съм благодарен за мнения и съвети!

Сря Мар 08, 2023 11:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
razrushitela написа:
Здравейте колеги,
На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера.
Ще съм благодарен за мнения и съвети!


Сам си си отговорил в последното изречение.
Шлайфайте и блок и глава, за да си спокоен че не се знае колко е прегрят за да има шупла.
Има си процедура за стягане на главите - кои болтове след кои и колко нм, гледай да се спази както си е по сервизно ръководство и да ползват динамометричен ключ.
Силикон не се използва, в случай че майстора ти го предложи...

Сря Мар 08, 2023 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5780
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И се правят и двете глави, като се е почнало.

Сря Мар 08, 2023 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
...и понеже са от два различни мотора - мери се обемът на горивните камери задължително и ако е необходимо с шлайф се изравнява. После съответно дебелината на шлайфа се подбира подходящ размер гарнитура, да не се цункат бутало и клапан(минимум)...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 13

Сря Мар 08, 2023 7:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Постове: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
И се правят и двете глави, като се е почнало.


Аз в момента се забавлявам с това... така е. Трябва да се шлайфат и двете глави. Ако правиш само едната е съизмеримо с това, да направиш на редовак шлайф само на половината глава... Малко тегава работа, но все пак е по-добре да се вложат малко повече средства и да стане като хората... Иначе като направиш едната глава, все едно правиш нищо, пак ще гръмне и ще има ](*,) ](*,) ](*,)

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Сря Мар 08, 2023 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съветите колеги!!!

Нед Мар 12, 2023 7:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Възникна и друг проблем - болтовете на ролките на разпределителните валове не се развиват. Личи че са сваляни и вероятно са стягани с гайковерт. Пробвах с електрически гайковерт, доста мощен, не мръдват. моля за съвет

Вто Мар 14, 2023 10:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, поради липса на време за четене явно, си допуснал класическа грешка. Ако става въпрос за имбусните болтове за шестограм 10 това си е основна трудност. Ако все още не си размазал формата на шестограма се използва друг метод. Ако вече си ги прецакал имаш опция за разпробиване или за заварка на помощен болт с нормална глава.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Мар 14, 2023 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какъв е този друг метод? Моля, дай насока с няколко думи, интересно ми е... или линк за четене, ако може. :idea:
Благодаря!

Вто Мар 14, 2023 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сори, нямам линк за четене. В тубата има доста видеа за тези болтове, защото са пословични. Особено за механици дето развиват всичко с гайковерт.
В повечето сервизите разпробиват и се слагат нови болтове. Ето някои насоки от личен опит:
- купувате си нов бит, марков
- обезмаслявате леглото и бита и подсушавате добре
- следва застопоряване на ролката. Тук има няколко варианта. Първият е рискувате и хващате контра на коляновия вал. Казвам рискувате, зашото развиването е в посока обратна на въртенето на ремъка. Болта е толкова стегнат, че може да превъртите ролката (DOHC мотор) и ако на дясна глава ще ви се размине, на лява ще изкривите клапани. Вторият вариант, който аз предпочитам е да се махне ремъка и да се освободят ролките. После използвате стар ремък за да направите контра самостоятелно за лява и за дясна част. Естествено буталата се изместват далеч от ГМТ за главата, на която работите.

Това е процедурата, която работи при мен. Само да вметна, че съм пробвал и с оригинален ключ за контра на ролката - най-често се чупят зъбите на подвижната част, в която влиза "специалния" ключ, и пак се търси друг вариант за развиване.
За мен не е ясно защо Субару използва този тип болт с периферия при такъв голям момент на затягане, при положение, че ролките са с шпонки. При други автомобили ролките са на конус и затягането обезпечава работата във фиксираното положение. При нас просто осигуряват осево :)

Ако искате да ви е удобно инвестирате в нови болтове с нормална шестограмна глава. Мисля около 20$ парчето.
Това е само едно от нещата, заради което повечето от общопрактикуващите автосервизи отказават да работят с боксери :giggle:
Другото е толерансите на сглобките и "крехките" резби в тези мотори :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 30

Сря Мар 15, 2023 12:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Постове: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на ico_tech за интересното и полезно ноу-хау! :bow:

Сря Мар 15, 2023 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Постове: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, малкосъс закснение, но да споделя:
В крайн сметка разпробих болтовете, защото нищо друго не помогна

Съб Апр 01, 2023 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman, Parcholini и 50 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор