Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:21 pm



Отговори на тема  [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Амортисьори задни за форестер 99г 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Мнения: 1325
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
ComingSoon написа:
agogov, гледам, че си пуснал тема за продажба на пружини и амортисьор. Смени ли ги вече? Какви взе и каква е цената? А малко повече за ефекта след смяната може ли?

Да сложих амове 'Кайаба',но колата клекна (защо-виж по-горе).Наложи се да сменя пружините за да я повдигна.Бях пуснал тема преди това за задни амове -няма отговор.Като я купувах от немско знаех ,че единия ам е нов,а другия не.Бих сменил и единия след съвет с добър майстор,но не намерих.Поръчах пружини ,намериха ми повече.Едните сложих,другите останаха.
Извода-оригинални амове 2х850 лв или други амове 2х170-250 лв+по-'силни' пружини,иначе ляга отзад.Пружините ,които продавам я държат нормално горе.Аз моето го надигнах повече от нормално и засега го тествам.Имам и други пружини,като тези които продавам и може да ги сложа ,ако така не ми харесва.
Не знам какви ще са последствията от надигането,дано да няма,но 2000лв си е цифра за кола на 10 години близо и около 10к.

_________________
Електроника

Нед Апр 05, 2009 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
agogov написа:
ComingSoon написа:
agogov, гледам, че си пуснал тема за продажба на пружини и амортисьор. Смени ли ги вече? Какви взе и каква е цената? А малко повече за ефекта след смяната може ли?

Да сложих амове 'Кайаба',но колата клекна (защо-виж по-горе).Наложи се да сменя пружините за да я повдигна.Бях пуснал тема преди това за задни амове -няма отговор.Като я купувах от немско знаех ,че единия ам е нов,а другия не.Бих сменил и единия след съвет с добър майстор,но не намерих.Поръчах пружини ,намериха ми повече.Едните сложих,другите останаха.
Извода-оригинални амове 2х850 лв или други амове 2х170-250 лв+по-'силни' пружини,иначе ляга отзад.Пружините ,които продавам я държат нормално горе.Аз моето го надигнах повече от нормално и засега го тествам.Имам и други пружини,като тези които продавам и може да ги сложа ,ако така не ми харесва.
Не знам какви ще са последствията от надигането,дано да няма,но 2000лв си е цифра за кола на 10 години близо и около 10к.


Благодаря за отговора. А как се разбира дали пружините са "по-силни" или не? Някакви характеристики по тях?

Пон Апр 06, 2009 6:48 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:26 am
Мнения: 344
Местоположение: София
Автомобил: Субару Форестър 2.0 X '03, МТ
Рейтинг: 9
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Мнение 
stormrider написа:
Колеги, оказах се в голяма заблуда. Онзи ден седнах и помислих по-сериозно и реших, че няма как в амортисьора да е проблема, а най-вероятно пружините са меки. Оказах се прав - след смяната височината се качи с 4см., Форито е самолет. Но стига съм ви занимавал с глупости, ще говоря в цифри:

1. Амортисьори задни - Sachs 230 491 2x245лв.
2. Пружини задни - Subaru Fuji 20380FC120 2х200лв.


От каталога на SACHS излиза че тия амове са точно за твоята кола :)

_________________
FORESTER 2.0 MT 92KW MY'03

Вто Авг 25, 2009 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:26 am
Мнения: 344
Местоположение: София
Автомобил: Субару Форестър 2.0 X '03, МТ
Рейтинг: 9
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Мнение 
agogov написа:
ComingSoon написа:
agogov, гледам, че си пуснал тема за продажба на пружини и амортисьор. Смени ли ги вече? Какви взе и каква е цената? А малко повече за ефекта след смяната може ли?

Да сложих амове 'Кайаба',но колата клекна (защо-виж по-горе).Наложи се да сменя пружините за да я повдигна...


Колега agogov не ми стана ясно, защо след като си сменил само амове се е променила височината на задницата след като не си бил със саморегулираши се такива. Не трябва ли това да се определя от пръжините само(имайки в предвид че си с амове без ниво регулация) ?
Задавам тоя въпрос понеже сега и на мен ми се налага да вземам амове.
И се чудя какви да са : KYB, SACHS, SUBARU(без ниво регулация).

Сменяли сте както чета в темата - ще съм признателен на съвет, отзив, че в голям филм се вкарвам!

_________________
FORESTER 2.0 MT 92KW MY'03

Вто Авг 25, 2009 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юни 28, 2015 3:51 pm
Мнения: 12
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Братлета моето фори малко виси в задната дясна част,амортисьорите са здрави възможно ли е да е пружина :-?

Пон Авг 24, 2015 1:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am
Мнения: 261
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
И при мен задникът е виснал,но мисля,че знам причината-сменили са само амове без пружини(приятели :-P ) но дано като сменя пружините ще се оправи,че е супер дразнещо :facepalm:

Пон Авг 24, 2015 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 16, 2014 7:41 pm
Мнения: 11
Местоположение: София, Княжево
Skype: funeral_89
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Телефон: 0888 502 390
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Прикачени файлове:
20151219_142806.jpg
Здравейте на всички. Днес и аз направих упражнението с амортисьорите и пружините. Задницата на моя Форестър беше права като го купих, но след половин година и няколко пътувания с цял катун багаж увисна. Оказа се, че заден десен амортисьор омаслява. Точно я закарах на сервиз в subarulend (страхотен сервиз) и след два дни почна да клатушка задницата, чак стана трудно управляема. Както и да е. Чух за историята с амортисьорите и тъй като оригиналните са твърде скъпи за мен, започнах да търся други варианти.
В крайна сметка, се спрях на един леко компромисен вариант, от който обаче, останах много приятно изненадан. Днес сменихме пружините и амортисьорите пред офиса. Самите тях купих от магазина за авточасти на мой клиент. Амортисьорите са NIPARTS по 155,5 лв. за брой, а пружините MONROE за по 81 лв. за брой, като принципно имам и отстъпка и не знам каква е цената без нея.
Прикачени файлове:
20151219_112225.jpg

Оказа се, че и тампоните на прахоуловителите са се разпаднали но нов комплект е 57 лв. за брой в ЕВРО-то и затова пригодихме две топки за тенис на тяхно място :D
Мода да кажа, че ефекта е повече от страхотен и в промяната на височината и във возията. Ремонта отне няколко часа на мен и баща ми. Ето и снимки:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Дек 19, 2015 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 16, 2014 7:41 pm
Мнения: 11
Местоположение: София, Княжево
Skype: funeral_89
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Телефон: 0888 502 390
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
До тук добре, но имам питане. Виждаше ми се, че колата е леко наклонена на ляво т.е. на към шофьорската страна. Днес неколкократно я мерих с рулетка от капачката на централния отвор на джантата до ръба на калника и се оказа, че не си внушавам. Наистина от ляво е с между 0,5 см. и 1 см. по ниска отколкото от дясно (не съм сигурен колко точно, защото мерих на различен терен). Всичко е сглобено правилно и си е на мястото, та има ли някой предположения от какво може да е. Не мога да кажа че е проблем, но страшно много ме дразни.

Сря Мар 23, 2016 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз сега съм със същите амове,но си взех пружини каяба/усилените/ и до момента съм много доволен/6мес/.
Та наклона ти отляво може да е породен от омекнала или счупена предна пружина,замери предните дали имат разлика.
Другия вариант е при сглобяването на амовете да си сложил горната чашка не където трябва..има едни дупчици които трябва да са на една линия със захвата/болтовете за главината/ ,идеята е чашите долна и горна да застанат еднакво изнесени,ако там си завъртял малко е възможна една такава разлика.Вдигни колата на крик махни гумата и погледни дали чашите са в една позиция,това го направи и от двете стани/не е сигурно къде е проблема/. :good:

Чет Мар 24, 2016 7:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 16, 2014 7:41 pm
Мнения: 11
Местоположение: София, Княжево
Skype: funeral_89
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Телефон: 0888 502 390
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Направо не е истина. Всичко е сглобено по идентичен начин от двете страни, а едната е по-ниска. Направо ме побърква.
Възможно ли е лявата пружина да е по-мека и затова да седи така? Те все пак не са комплект в една кутия а по отделно, та си помислих, че може и да има някаква разлика.

Нед Апр 17, 2016 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Окт 15, 2016 7:48 pm
Мнения: 7
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Другари,

За съвет - сложих пълен комплект KYB на Форестъра с пружини RA5761, които нали ги дават за несаморегулиращи амове и задницата се вдигна, но се вирна повече от колкото трябва. Хем съм и с газова.

Замерих разстоянието и е 45см отляво, и 46см отдясно, което още повече ме озадачи - хем по-високо от стандартното (435мм), хем и различно.

На всичкото отгоре и гумите не са центрирани в средата на арката, ами като чели са избягали малко напред, а и изглеждат леко повече стъпили на външната страна.

Някой може ли да посъветва как се получава тази магия и как мога нормализирам нещата?

Благодаря предварително.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Ное 12, 2017 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С други пружини :)
Колелото бяга напред паралелно с вдигането, наклонът на макферсъна е в тая посока. Аномалията с по-ниска лява страна я имаше и при мен на Импреса-та, когато бях със спортни пружини. Реших, че едната е дефектна и ги свалих, но после ги мерих и се оказаха ок. Проблемът е в монтажа и реглажа впоследствие. Регулирай си моста и няма да стъпват от външната(или вътрешната) страна.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 14, 2017 7:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги има ли разлика между ляв и десен амортисьор на Фори 1-2 генерация? Доколкото чух имало разлика само в оная планка за захващане на спирачния маркуч, но мен ми се струва, че си има разлика и в самия амортисьор!!! :-~ Някой по в час моля да сподели кви са разликите, че на тях си пише ляв/десен!? Ако се разменят лев в дясно и десен в ляво проблем ли е!??

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Апр 23, 2018 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
momcho2000 написа:
Колеги има ли разлика между ляв и десен амортисьор на Фори 1-2 генерация? Доколкото чух имало разлика само в оная планка за захващане на спирачния маркуч, но мен ми се струва, че си има разлика и в самия амортисьор!!! :-~ Някой по в час моля да сподели кви са разликите, че на тях си пише ляв/десен!? Ако се разменят лев в дясно и десен в ляво проблем ли е!??

Само-цитирам се и добавям, на моята са обърнати и задните гуми седят като на татра а и шапките от долната страна жулят в купето.... ](*,) и няма на къде да се отвори повече долната част да се изправят гумите..... а не съм сигурен, че и шапките на амортисьорите са поставени точно на мястото си! Как точно се нагласят тези капачи, някаква схема или белези някакви има ли как да се сглоби правилно целия амортисьор с пружината.... :-~ #-o Че тия дни разглобявам... трябва да почна да си я правя сам с насоки от колеги от форума май е най сигурно!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Апр 23, 2018 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Голямата дупка на "шапката" да дойде над болтовете за шенкела. При предните е същото и е голяма драма на сняг ако ги разместиш, че често изплесват при сваляне на скобите.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Апр 23, 2018 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След много внимателно оглеждане на старите амове забелязах че долните шапки (или как се казва) са различни и разликата не е само в ушето за спирачния маркуч а щом си пише ляв и десен са си точно така!!! По между другото сега коментирам и с други фенове и ползватели на марката минали през тази процедура и един от тях твърди че горната капачка няма как да я обърнеш обратно.... от долу идва на точно място няма как това е така и пружината те води къде да дойде горната шапка та тия дни като разглобя ще видя кое как идва и ще пиша!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Апр 23, 2018 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Води те улегналата по старата пружина гумена подложка. Ама когато пружината е с различни навивки или всичко(вкл. подложката) е ново, к'о прай'м? :)
Както и да е, имаш глава на раменете - четеш и дерзаеш. Човек от грешки се учи(да бе, да :D ).

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Апр 23, 2018 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така колеги, амове са лев и десен и трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са си монтирани ляво/дясно както трябва, защото има разлики в долните чашки дето ляга пружината, като ги обърнете трият в купето! При сглобяване няма как да се обърка човек и да го сглоби неправилно, то пружината долу си ляга на чашката на определено място и по него се водиш нататък а горната капачка си има стрелка и пише OUT ма и да няма стрелка пак не може да се обърне, че няма да дойдат болтовете към купето дето се захваща! Дано съм бил полезен. Поздрави


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пет Апр 27, 2018 4:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm
Мнения: 129
Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като гледам имаш фланци за повдигане,тяхните болтове също трябва да съвпадат с оригиналните.

Нед Апр 29, 2018 6:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jordanbuggy написа:
Като гледам имаш фланци за повдигане,тяхните болтове също трябва да съвпадат с оригиналните.

Разбира се че съвпадат, както казах ако нещо не съвпада просто няма как да го сглобиш всъщност ще го сглобиш, но няма да можеш да го поставиш на колата! ;)

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Нед Апр 29, 2018 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор