Автор |
Съобщение |
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
За Тампонът "Б", го дават да се вади с преса, както и за някои от задните, някой вадил ли ги е по друг начин?
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Мар 22, 2011 11:16 am |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Yco написа: За Тампонът "Б", го дават да се вади с преса, както и за някои от задните, някой вадил ли ги е по друг начин? На голяма стиска /менгеме/, като за избивач ползват тръба с подходящ диаметър и от другата страна пак тръба с по-голям диаметър. Или вместо парчета тръби - гаечни "камъни". Не съм го правил, но съм виждал снимки.
|
|
|
Вто Мар 22, 2011 8:04 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Май менгемето ще свърши работа, както казваш
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Мар 23, 2011 10:31 am |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Пак казус. Мислех, че съм приключил с тая тема но … Преди няколко дни като слизах от относително нисък бордюр, не отпуснах педала на газта и нещо издрънча отпред вдясно. Случи се когато дясното колело “скочи” от бордюра и стъпа долу. Усетиха се вибрации като от пружина. Помислих да не е от пружината на амортесьора, но може да е било и от изравнителната щанга – веднъж я бях ударил леко с чук и ми направи впечатление, че също пружинира. Сега при потегляне се чува нещо като пукане отпред вдясно и по-слабо вляво. Сякаш някак си нещо се намества или размества и пука. Тоя пукот-чаткане не е като глухите удари за които стана дума по-горе. Звука е отчетлив. Чува се понякога и при преминаване през неравности. Не знам дали описвам достатъчно ясно, но се надявам, ако някой е имал нещо подобно или поне предположение да сподели. Ето и скица на окачването. Прикачени файлове: Предно окачване.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 5:58 am |
|
|
steling
|
при разбит аксиален лагер на амортисьора се чува чаткане силно и отчетливо все едно се намества пружината. Ако е по разбит е придружено и с вибрации или затягане на волана. но при тръгване и спиране може да видиш за луфтове в спирачния апарат ( накладки, диск), защото другия ти потенциален клиент за смяна - задния тампон с двете уши- като се разбие не е така отчетливо тракането. Там е по-скоро глухо силно тупкане в пода при рязко тръгване или през дупки. Ама от там няма вибрация.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 7:32 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Постове: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
И на мен ми звучи като да е горната опора с лагера на амортесьора,натискаш силно колата отпред в страните и слушаш на отворен капак,може да скожиш и ръка на опората отгоре...усеща се
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 7:37 am |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Благодаря. Правя си тука един списък кое да проверя в събота. Значи тая вибрация беше само първия път. После остана това пукане, но "пружиниране" повече не е имало. Четох по другите форуми, че може и от зъбите на скобите /позиция 30/ да се получава. Значи засега за проверка са: - Лагер на амортесьора – видимо горе през капачката нищо му няма, но ще го размърдам както писахте - Пружина на амортесьора – на крик ще се опитам с ръка да я размърдам да видим дали ще се обади - Скобите позиция 30 - Болтовете на биалетките позиция 29 - Винта за затягане на шарнира позиция 20 в леглото на шенкела - Задния тампон позиция 10 – той скоро е сменян, но ще проверя затягането - Луфтове и закрепвания по спирачния апарат - Болтовете позиции 14 и 11 /опазил Господ ако не са наред …/
Май нищо не пропуснах дотук … Ако ви идва още нещо наум – пишете.
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 3:40 pm |
|
|
steling
|
Малко вероятно ама... - хлабава джанта?
А като проверяваш сп.апарат провери с една отверка за луфт в самите накладки( между гърба на накладките и челюстите) може да се получи при омекнали пружинки, кофти монтаж и т.н.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 4:25 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Пружината може да е счупена - разгледай я добре като я вдигнеш
|
|
|
Чет Апр 28, 2011 4:27 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Вчера си разменях гумите и си прегледах тампоните на предната и задна щанга и с учудване забелязах, че предните тампони са прерязани откъм горната част доста професионално, дори бих казал фабрично (Forester SG). Та въпроса ми е, дали такива са оригиналните или е работа на някой самодеец?
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Нед Май 01, 2011 4:55 pm |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Yco написа: Вчера си разменях гумите и си прегледах тампоните на предната и задна щанга и с учудване забелязах, че предните тампони са прерязани откъм горната част доста професионално, дори бих казал фабрично (Forester SG). Та въпроса ми е, дали такива са оригиналните или е работа на някой самодеец? Фабрично. И при мен е така – SF5 Нали за позиция 26 горе от схемата е въпрос?
|
|
|
Нед Май 01, 2011 6:01 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Да за позиция 26, мързеливата явно са ги направели, таман по-често да се сменят.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Нед Май 01, 2011 6:35 pm |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
sk67 написа: Благодаря. Правя си тука един списък кое да проверя в събота. Значи тая вибрация беше само първия път. После остана това пукане, но "пружиниране" повече не е имало. Четох по другите форуми, че може и от зъбите на скобите /позиция 30/ да се получава. Значи засега за проверка са: - Лагер на амортесьора – видимо горе през капачката нищо му няма, но ще го размърдам както писахте - Пружина на амортесьора – на крик ще се опитам с ръка да я размърдам да видим дали ще се обади - Скобите позиция 30 - Болтовете на биалетките позиция 29 - Винта за затягане на шарнира позиция 20 в леглото на шенкела - Задния тампон позиция 10 – той скоро е сменян, но ще проверя затягането - Луфтове и закрепвания по спирачния апарат - Болтовете позиции 14 и 11 /опазил Господ ако не са наред …/
Май нищо не пропуснах дотук … Ако ви идва още нещо наум – пишете. Та значи направих следното - прегледах по списъка по-горе, но нищо съществено не открих. И накрая на приципа на Бил Гейтс – влизаш-излизаш и Уиноуса се оправя... тоест реактивната щанга я разглобих и сглобих ... Скобите позиция 30 ги смъкнах, смазах им зъбите и отворите, смазах тампоните, размених местата на биалетките лява-дясна, смазах и стъблата на болтовете и отворите. Стегнах всичко по местата. Пробвах на ход по дупките. Ни пукот ни стон, ни чаткане злобно. ПП Остана още един електричарски проблем да реша, но той е за друга тема
|
|
|
Нед Май 01, 2011 7:00 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
sk67 написа: Скобите позиция 30 ги смъкнах, смазах им зъбите и отворите, смазах тампоните,.......
Не само скобите на поз. 30, ами и задните са такива и при отхлабване на тампоните е напълно нормално да прещракват, а при корозия направо си лопат яката отвсякъде, това нещо го няма при старите коли, които от двете страни на омега образните скоби са с болтове не с 8 мм, а поне 10-12 мм. Ама нали и малко японска технология и икономия е нужно, а и башка са рязаните предни тампони...., аз когато ги рязах за по-лесно поставяне ме порицаваха, че така не бива, а сега какво купуваме си ги рязани (арабска му работа), та затуй ги охлабих леко и му поставих изрезка от вътрешна автомобила гума обратно затягане на мишина.. и звука и поведението се промени.- На зъл прът- зла круша или обратното... Добре, че си го описал добре, иначе бая хора ще въртят вежди и пари за дребни проблеми....
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Пон Май 02, 2011 7:43 pm |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Yco написа: ... му поставих изрезка от вътрешна автомобила гума обратно затягане на мишина.. и звука и поведението се промени..... И аз правих едни подобни усъвършенствания с цел удължаване на ресурса на тампоните поради преценка за нецелесъобразност на замяната им в текущия момент, свързана с нуждата от икономия на средства ... Но това побългаряване сега ще го премълча ...
|
|
|
Вто Май 03, 2011 8:43 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
sk67 написа: ... Но това побългаряване сега ще го премълча ... Чакай да позная, да не е маркуч от "Каучук-Пазарджик" - Mного са яки или поне бяха на времето особено на Шкода120L ставаха яката.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Май 03, 2011 11:33 am |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Yco написа: sk67 написа: ... Но това побългаряване сега ще го премълча ... Чакай да позная, да не е маркуч от "Каучук-Пазарджик" - Mного са яки или поне бяха на времето особено на Шкода120L ставаха яката. Тука се справих горе-долу, но да видим какво ще правя с елекричарския проблем, че ми забива ДВГ-то на 1500 оборота. Но ще пусна друга тема тия дни, че не е за тая.
|
|
|
Вто Май 03, 2011 12:25 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
sk67 написа: Тука се справих горе-долу, но да видим какво ще правя с елекричарския проблем, че ми забива ДВГ-то на 1500 оборота. Но ще пусна друга тема тия дни, че не е за тая. Пускай я да втасва, че при тоя небивал интерес може да се окаже на втора страница за времето на 20 надници.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Май 03, 2011 12:42 pm |
|
|
PIT
Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm Постове: 36 Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
|
Здравейте, ще пиша тук,за да не пускам нова тема. Поради факта,че тампоните за предна стаб. щанга са ми консумативи на 5/6 х.км. реших да взема тези. Някой слагал ли е такива? Нямат срез за да се монтират. Въпроса ми е: как става? Колата е форестер sg.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ
|
|
|
Нед Дек 18, 2022 2:39 pm |
|
|
gaiman
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm Постове: 50 Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
|
Освен ти да си ги срежеш с макетно ножче или на струна , няма как да ги монтираш . Едва ли ще мине през ухото на щангата този отвор , ако мине мажеш цялата щанга с масълце и тикаш дорде си дойде на мястото .
|
|
|
Нед Дек 18, 2022 4:30 pm |
|
|