Отговори на тема стр <  1, 2, 3  >
 Предно окачване на FORESTER MY98 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За Тампонът "Б", го дават да се вади с преса, както и за някои от задните, някой вадил ли ги е по друг начин?

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Мар 22, 2011 11:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
За Тампонът "Б", го дават да се вади с преса, както и за някои от задните, някой вадил ли ги е по друг начин?


На голяма стиска /менгеме/, като за избивач ползват тръба с подходящ диаметър и от другата страна пак тръба с по-голям диаметър.
Или вместо парчета тръби - гаечни "камъни".
Не съм го правил, но съм виждал снимки.

Вто Мар 22, 2011 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Май менгемето ще свърши работа, както казваш :smt023

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Мар 23, 2011 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пак казус. :(
:( Мислех, че съм приключил с тая тема но … :(
Преди няколко дни като слизах от относително нисък бордюр, не отпуснах педала на газта и нещо издрънча отпред вдясно.
Случи се когато дясното колело “скочи” от бордюра и стъпа долу.
Усетиха се вибрации като от пружина.
Помислих да не е от пружината на амортесьора, но може да е било и от изравнителната щанга – веднъж я бях ударил леко с чук и ми направи впечатление, че също пружинира.
Сега при потегляне се чува нещо като пукане отпред вдясно и по-слабо вляво.
Сякаш някак си нещо се намества или размества и пука.
Тоя пукот-чаткане не е като глухите удари за които стана дума по-горе.
Звука е отчетлив.
Чува се понякога и при преминаване през неравности.
Не знам дали описвам достатъчно ясно, но се надявам, ако някой е имал нещо подобно или поне предположение да сподели.
Ето и скица на окачването.
Прикачени файлове:
Предно окачване.JPG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Апр 28, 2011 5:58 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Постове: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при разбит аксиален лагер на амортисьора се чува чаткане силно и отчетливо все едно се намества пружината. Ако е по разбит е придружено и с вибрации или затягане на волана. но при тръгване и спиране може да видиш за луфтове в спирачния апарат ( накладки, диск), защото другия ти потенциален клиент за смяна - задния тампон с двете уши- като се разбие не е така отчетливо тракането. Там е по-скоро глухо силно тупкане в пода при рязко тръгване или през дупки. Ама от там няма вибрация.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Чет Апр 28, 2011 7:32 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Постове: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен ми звучи като да е горната опора с лагера на амортесьора,натискаш силно колата отпред в страните и слушаш на отворен капак,може да скожиш и ръка на опората отгоре...усеща се :smt023

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Чет Апр 28, 2011 7:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря.
Правя си тука един списък кое да проверя в събота.
Значи тая вибрация беше само първия път.
После остана това пукане, но "пружиниране" повече не е имало.
Четох по другите форуми, че може и от зъбите на скобите /позиция 30/ да се получава.
Значи засега за проверка са:
- Лагер на амортесьора – видимо горе през капачката нищо му няма, но ще го размърдам както писахте
- Пружина на амортесьора – на крик ще се опитам с ръка да я размърдам да видим дали ще се обади
- Скобите позиция 30
- Болтовете на биалетките позиция 29
- Винта за затягане на шарнира позиция 20 в леглото на шенкела
- Задния тампон позиция 10 – той скоро е сменян, но ще проверя затягането
- Луфтове и закрепвания по спирачния апарат
- Болтовете позиции 14 и 11 /опазил Господ ако не са наред …/

Май нищо не пропуснах дотук …
Ако ви идва още нещо наум – пишете.

Чет Апр 28, 2011 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Постове: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко вероятно ама... - хлабава джанта?

А като проверяваш сп.апарат провери с една отверка за луфт в самите накладки( между гърба на накладките и челюстите) може да се получи при омекнали пружинки, кофти монтаж и т.н.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Чет Апр 28, 2011 4:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5780
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пружината може да е счупена - разгледай я добре като я вдигнеш

Чет Апр 28, 2011 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера си разменях гумите и си прегледах тампоните на предната и задна щанга и с учудване забелязах, че предните тампони са прерязани откъм горната част доста професионално, дори бих казал фабрично (Forester SG). Та въпроса ми е, дали такива са оригиналните или е работа на някой самодеец?

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Нед Май 01, 2011 4:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
Вчера си разменях гумите и си прегледах тампоните на предната и задна щанга и с учудване забелязах, че предните тампони са прерязани откъм горната част доста професионално, дори бих казал фабрично (Forester SG). Та въпроса ми е, дали такива са оригиналните или е работа на някой самодеец?

Фабрично.
И при мен е така – SF5
Нали за позиция 26 горе от схемата е въпрос?

Нед Май 01, 2011 6:01 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да за позиция 26, мързеливата явно са ги направели, таман по-често да се сменят.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Нед Май 01, 2011 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sk67 написа:
Благодаря.
Правя си тука един списък кое да проверя в събота.
Значи тая вибрация беше само първия път.
После остана това пукане, но "пружиниране" повече не е имало.
Четох по другите форуми, че може и от зъбите на скобите /позиция 30/ да се получава.
Значи засега за проверка са:
- Лагер на амортесьора – видимо горе през капачката нищо му няма, но ще го размърдам както писахте
- Пружина на амортесьора – на крик ще се опитам с ръка да я размърдам да видим дали ще се обади
- Скобите позиция 30
- Болтовете на биалетките позиция 29
- Винта за затягане на шарнира позиция 20 в леглото на шенкела
- Задния тампон позиция 10 – той скоро е сменян, но ще проверя затягането
- Луфтове и закрепвания по спирачния апарат
- Болтовете позиции 14 и 11 /опазил Господ ако не са наред …/

Май нищо не пропуснах дотук …
Ако ви идва още нещо наум – пишете.


Та значи направих следното - прегледах по списъка по-горе, но нищо съществено не открих.
И накрая на приципа на Бил Гейтс – влизаш-излизаш и Уиноуса се оправя... тоест реактивната щанга я разглобих и сглобих ...

Скобите позиция 30 ги смъкнах, смазах им зъбите и отворите, смазах тампоните, размених местата на биалетките лява-дясна, смазах и стъблата на болтовете и отворите.
Стегнах всичко по местата.
Пробвах на ход по дупките.
Ни пукот ни стон,
ни чаткане злобно. :D
:smt023

ПП
Остана още един електричарски проблем да реша, но той е за друга тема

Нед Май 01, 2011 7:00 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sk67 написа:

Скобите позиция 30 ги смъкнах, смазах им зъбите и отворите, смазах тампоните,.......


Не само скобите на поз. 30, ами и задните са такива и при отхлабване на тампоните е напълно нормално да прещракват, а при корозия направо си лопат яката отвсякъде, това нещо го няма при старите коли, които от двете страни на омега образните скоби са с болтове не с 8 мм, а поне 10-12 мм. Ама нали и малко японска технология и икономия е нужно, а и башка са рязаните предни тампони...., аз когато ги рязах за по-лесно поставяне ме порицаваха, че така не бива, а сега какво купуваме си ги рязани (арабска му работа), та затуй ги охлабих леко и му поставих изрезка от вътрешна автомобила гума обратно затягане на мишина.. и звука и поведението се промени.- На зъл прът- зла круша или обратното... :smt129
Добре, че си го описал добре, иначе бая хора ще въртят вежди и пари за дребни проблеми.... :smt023

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Пон Май 02, 2011 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
... му поставих изрезка от вътрешна автомобила гума обратно затягане на мишина.. и звука и поведението се промени..... :smt023

И аз правих едни подобни усъвършенствания с цел удължаване на ресурса на тампоните поради преценка за нецелесъобразност на замяната им в текущия момент, свързана с нуждата от икономия на средства ... :-D
Но това побългаряване сега ще го премълча ... :-D

Вто Май 03, 2011 8:43 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sk67 написа:
... Но това побългаряване сега ще го премълча ... :-D


Чакай да позная, да не е маркуч от "Каучук-Пазарджик" - Mного са яки или поне бяха на времето особено на Шкода120L ставаха яката. :-D :smt129

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Май 03, 2011 11:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
sk67 написа:
... Но това побългаряване сега ще го премълча ... :-D

Чакай да позная, да не е маркуч от "Каучук-Пазарджик" - Mного са яки или поне бяха на времето особено на Шкода120L ставаха яката. :-D :smt129


Тука се справих горе-долу, но да видим какво ще правя с елекричарския проблем, че ми забива ДВГ-то на 1500 оборота.
Но ще пусна друга тема тия дни, че не е за тая.

Вто Май 03, 2011 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Постове: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sk67 написа:
Тука се справих горе-долу, но да видим какво ще правя с елекричарския проблем, че ми забива ДВГ-то на 1500 оборота.
Но ще пусна друга тема тия дни, че не е за тая.


Пускай я да втасва, че при тоя небивал интерес може да се окаже на втора страница за времето на 20 надници. :-D

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Май 03, 2011 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Постове: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, ще пиша тук,за да не пускам нова тема. Поради факта,че тампоните за предна стаб. щанга са ми консумативи на 5/6 х.км. реших да взема тези. Някой слагал ли е такива? Нямат срез за да се монтират. Въпроса ми е: как става? Колата е форестер sg.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Нед Дек 18, 2022 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 50
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Освен ти да си ги срежеш с макетно ножче или на струна , няма как да ги монтираш . Едва ли ще мине през ухото на щангата този отвор , ако мине мажеш цялата щанга с масълце и тикаш дорде си дойде на мястото .

Нед Дек 18, 2022 4:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peshoB и 23 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор