Смяна ангренажен, ролки, водна помпа?
Автор |
Съобщение |
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Темата е старичка, но не ми се пуска нова. Предстои ми първо обслужване и имам няколко въпроса. Благодарение на колега от форума в момента разполагам с агр. ремък, ролка и водна помпа за фори 125 к.с., а моето е 122. Въпросът ми е агренажния комплект(ремък, ролки, водна помпа) за форестър 98г. един и същ ли е за 122 к.с и 125 к.с.? По специално ролката и водната помпа ме интересуват. За ремъка разбрах, че е един и същ.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Вто Мар 06, 2012 10:27 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Постове: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
Еми аз май те подведох...то ремъка май е различен
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Вто Мар 06, 2012 11:05 am |
|
|
Valio
|
Трябва да са абсолютно еднакви,колега .Ако имаш съмнения обърни се към колегата Марин- mimo13,той трябва да знае добре защото ги продава До колкото помня моя ремък-122к. е 211 зъба,ако това ти е в полза.
|
|
|
Сря Мар 07, 2012 7:27 am |
|
|
kokibgotstanketo
Регистриран на: Съб Дек 12, 2009 8:18 pm Постове: 42 Местоположение: ATHENS/GREECE + ДУПНИЦА/БЪЛГАРИЯ
Skype: kokibgotstanketo
Автомобил: SUBARU FORESTER 2.0 MY98 KH 2774 BB
Телефон: 00359876070747
Рейтинг: 15
|
Geo_Plam написа: Темата е старичка, но не ми се пуска нова. Предстои ми първо обслужване и имам няколко въпроса. Благодарение на колега от форума в момента разполагам с агр. ремък, ролка и водна помпа за фори 125 к.с., а моето е 122. Въпросът ми е агренажния комплект(ремък, ролки, водна помпа) за форестър 98г. един и същ ли е за 122 к.с и 125 к.с.? По специално ролката и водната помпа ме интересуват. За ремъка разбрах, че е един и същ. Тъй като преди известно време направих всички тези "операции" на МАШИНАТА да кажа и аз нещичко Смених всички ролки + агренажния ремък /естественно/+водната помпа+антифриза = 450лв. частите и 180лв.Сумата намаля неочаквано с 50лв. защото ремъка за 122 коня е по-ефтин от този за 125 ! Сега имам надеждата,че ще се кара 60-80 000 безпроблемно - така ми препоръчаха майсторите! Моля да ме посъветвате дали да не ги сменя по-скоро,като разбирам,че всичко зависи от условия на експлоатация,качество на използваните части и т.н.,но ме интересуват СРЕДНОСТАТИСТИЧЕСКИ интервалите за сервис,имайки в предвид качеството на консумативите,маслата,бензина ... в Нашата Мила и Родна Действителност!
_________________ [b] ЗДРАВЕЙТЕ,ЖИВЕЙТЕ,УМНЕЙТЕ,ДОБРЕЙТЕ,БОГАТЕЙТЕ ... http://www.youtube.com/user/kokibgotstanketo?feature=mhee
|
|
|
Пон Сеп 03, 2012 11:43 am |
|
|
paragraf22
Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 10:42 pm Постове: 72 Местоположение: Димитровград
Автомобил: Forester 2.0X MT
Телефон: +359877313212
Рейтинг: 130
|
Kолегата отСтанкето ти си си отговорил на половиния въпрос.Виж във форума кои продават части с акъла си,може да са по скъпи но за сметка на това ще караш хиляди(90-100) и то с кеф
|
|
|
Пет Окт 05, 2012 10:53 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Постове: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Само да добавя, че ремъците имат срок на годност около 5 години. След това без оглед на километрите риска да се скъса нараства.
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Окт 14, 2012 12:09 pm |
|
|
V-K-P
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 8:46 pm Постове: 111 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 GX
Рейтинг: 72
|
Преди седмица и аз бях пред тази дилема, реших да не рискувам и смених всичко. После седнах и се зарових във форума, намерих линк с ръководство за ремонт и на какво попаднах-японците са дали инструкции за оценка и проверка на състоянието на обтегача и водната помпа. Не е сложно, не е необходим някакъв специален субарувски инструмент. Проблема-няма майстор който да се наеме да го направи.В сервиза ми изтъкнаха следните причини-нямаме инструмент,новият обтегач и ремък натоварват повече водната помпа и дори и да не е протекла тя се амортизира доста по-бързо и сдава багажа със съответните последствия,че новото си е ново. Просто всеки трябва да си прецени.
|
|
|
Чет Ное 22, 2012 12:19 am |
|
|
up-side-down
Регистриран на: Нед Фев 11, 2018 12:58 pm Постове: 27 Местоположение: София, Младост
Автомобил: forester 2.0 XT 2003
Телефон: 0897370523
Рейтинг: 45
|
Колеги, някой може ли да препоръча водна помпа? Ровя за части и цените варират от 50 до 200 лв.И какво значи “оригинална”? Произведена от Субару ? Или такава от друг производител, която вграждат при производството... Аз съм от хората, които се доверяват на по-високата цена,разчитайки на това, че до някаква степен тя гарантира качество.Но тук не става въпрос за ... обувки, например, а за нещо с което не съм особено наясно. За момента съм се спрял на SKF, помпа и ролки,но съм склонен да променям убежденията си при добър съвет
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 10:46 am |
|
|
Vmax
|
up-side-down написа: Колеги, някой може ли да препоръча водна помпа? Ровя за части и цените варират от 50 до 200 лв.И какво значи “оригинална”? Произведена от Субару ? Или такава от друг производител, която вграждат при производството... Аз съм от хората, които се доверяват на по-високата цена,разчитайки на това, че до някаква степен тя гарантира качество.Но тук не става въпрос за ... обувки, например, а за нещо с което не съм особено наясно. За момента съм се спрял на SKF, помпа и ролки,но съм склонен да променям убежденията си при добър съвет Вземи ОЕМ ( Оригинална ) и то най-добре да я вземе сервиза, който ще ти прави обслужването. Това важи и за ангренажа и ролките. Защото ако се нахендриш с менте ( което е много вероятно ако търси сам и то евтинджос ), ще си си виновен сам и може да окотиш двигателя. А водната помпа и обтегачите + ангренажа са най-критични за мотора.
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 12:37 pm |
|
|
Alxx
|
Против скф: Може и да не са генерално лоши, но на няколко коли вече(и моята в т.ч.)изхвърлят греста за 10-15к км, произведени в ВМЗ Сопот или Китай. При мен вторият опит беше с ролки Койо и НСК, помпа Ейзин и ремък Гейтс(на познат сложих Континентал) и засега нещата вече 40к са ок.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 2:44 pm |
|
|
up-side-down
Регистриран на: Нед Фев 11, 2018 12:58 pm Постове: 27 Местоположение: София, Младост
Автомобил: forester 2.0 XT 2003
Телефон: 0897370523
Рейтинг: 45
|
Хмм... интересно.От няколко дни чета къде ли не, но малко ми трябваше да реша, че не съм толкова богат че да купувам евтини неща В крайна сметка, ще инвестирам в ОЕМ-ски чарколяци.Имам доставчик, който ползвам от много време му се доверявам относно автентичноста на частите.Освен това,търкаля едно Легаси от 100 години и е наясно с марката. Помпа намерих, оригинална. А има ли ремъци и ролки от fuji heavy industries или да слагам гейтс или контитек?
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 3:13 pm |
|
|
Vmax
|
up-side-down написа: Хмм... интересно.От няколко дни чета къде ли не, но малко ми трябваше да реша, че не съм толкова богат че да купувам евтини неща В крайна сметка, ще инвестирам в ОЕМ-ски чарколяци.Имам доставчик, който ползвам от много време му се доверявам относно автентичноста на частите.Освен това,търкаля едно Легаси от 100 години и е наясно с марката. Помпа намерих, оригинална. А има ли ремъци и ролки от fuji heavy industries или да слагам гейтс или контитек? За ремъка не знам колко е лесно да се намери ОЕМ, по спомен сервизите работеха с Гейтс, но щом доставчика ти е проверен, по-добре попитай него за съвет. Това което дефектира най-често ( ако е менте ) е водна помпа и обтегач/ролка. Като се има предвид цената на труда и риска, закупуването на по-евтини части не е оправдано, така че в случая си направил много правилен избор ( богат-евтини части ). А, забравих - вземи си и ОЕМ термостат. Хубаво е да се сменя по-често. Вече не са скъпи - 35-50лв.
|
|
|
Вто Авг 25, 2020 3:48 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Постове: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Вчера с едно приятелче сменихме ангренажа. Помпата е и ролка от системата на ангренажа и затова се сменя. Смяната изобщо не е сложна, зацепването при EJ25 е измислено да е лесно. Това е на Аутбек 2.5 АТ , но предполагам не е много различно.
Ангренаж - Contitech Ролки INA Помпа AISIN 340лв общо
|
|
|
Вто Окт 13, 2020 8:59 am |
|
|
Субито
Регистриран на: Сря Авг 15, 2018 9:26 pm Постове: 23 Рейтинг: -15
|
2 години -2 комплекта ,карам с Ина,вътре всичко е койо,помпа Айсин. Сменям ги на 90 -100к км,като ги сваля нямат луфтове или шумове,както и помпата. Като нови са
|
|
|
Вто Ное 03, 2020 11:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта |
|