Автор |
Съобщение |
Vmax
|
Clamp, Използвай търсачката на форума, върши чудеса. Ще трябва доста да почетеш за тази кола, можеш да почнеш от тук: 1. svxworld.com 2. http://www.svx-iw.com/svxiw/article/?category=faq3. svxworldforums.com Колата я караш в БГ, не чети буквално потребителският манюъл...5-30 не е за тук ПС: В този форум държим на правописа, моля уважавай езика и членовете, които четат.
|
|
|
Съб Дек 07, 2013 10:10 pm |
|
|
sniper
Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 2:06 pm Постове: 96 Местоположение: Враца
Телефон: 0884522179
Рейтинг: 35
|
В далечната 1995 или 96 година се наложи да отида до полицията в Бяла Слатина и що да видя в двора и, нещо като кола, ама не точно, едни особени прозорци до половината, една ниска с две сплеснати пушки отзад и само надпис SVX. И това на фона на познатите ни от онова време лади, москвичи, сиери, гоУфове единици, кадети и то нови що годе и изведнъж цъфва нещо ... абе седиш и си викаш е това е кола, емблема на субару, ама такъв модел нямат Субару. Една година след това по една немска телевизия имаше представянето му. Парадокса беше, че едни немци повреждат нещо по колата, зарязват е покрай "селото" и отиват за пътна помощ, мангалите се сещате какво се опитват да направят, обаче успяват да счупят неотваряемата част на прозореца (по това разбрахме, че е на две части) и да откраднат само волана, абе идиотска работа. Малко случки помни човек щял живот, явно тази е била една от моите. Та така се сблъсках с този модел. Това е като преди 2-3 години да няма нет, има една кабелна с непреведени чужди телевизии и ти да видиш Вейрон преди още да са го промотирали, с две думи извънземна машина за времето си. Лека вечер и поздравления за избора!!!
|
|
|
Съб Дек 07, 2013 11:40 pm |
|
|
vi4oni
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 2:11 pm Постове: 24 Местоположение: Austria
Skype: veliko.boev
Автомобил: Subaru SVX, Legacy, Justi, Scenic
Телефон: 0888012366
Рейтинг: 15
|
Приятно съм изненадан от оживлението по темата! Превръща се в своеобразен под форум на собствениците на SVX и братя по съдба. Тази кола е любов, а не само средство за преместване на един задник от точка А до точка Б. Или за пренасяне на джибри...примерно! Не че един познат не го е правил, но така бях сащисан като ми каза за това, че дори не успях да го попитам как точно е успял да сътвори подобно чудо... Когато Луис Карол е писал "Алиса в страната на чудесата" вероятно е бил на екскурзия в България! А и това с циганите ми хареса... Защо ли не съм изненадан?! Преди почти 10 години видях тази кола за първи път, на една тясна и стръмна уличка в малко швейцарско градче, просто занемях. Краката ми се подкосиха! Нещо като любов от пръв поглед. Уличката бе задръстена от паркирани коли, повечето далеч по-нови, но всички те изглеждаха, както един колега тук много точно ги бе определил, като маркетингови клонинги. И ето, вече имам 7 години като щастлив собственик на SVX и това чувство не се е променило. За последните 10 години съм се качвал в какво ли не, включително и в Bugatti Veyron, но това усещане втори път не съм изпитвал. Разбира се, има много други забележителни автомобили, но моята е тази!
|
|
|
Пет Дек 13, 2013 3:19 pm |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
Vmax написа: Clamp, Използвай търсачката на форума, върши чудеса. Ще трябва доста да почетеш за тази кола, можеш да почнеш от тук: 1. svxworld.com 2. http://www.svx-iw.com/svxiw/article/?category=faq3. svxworldforums.com Колата я караш в БГ, не чети буквално потребителският манюъл...5-30 не е за тук ПС: В този форум държим на правописа, моля уважавай езика и членовете, които четат. Благодаря колега! Все още се ориентирам тук и не съм много наясно нито с търсачки,нито с каквото и да било,трябва време. С удоволствие бих прочел всичко изписано за тази кола,така че съм жаден за информация. Относно правописа,не е проблем,въпреки че подобни забележки не са съвсем уместни между хора,които ги събира една марка и страст!Нямам предвид теб,но както и да е! Но ще се радвам ,както вече казах и би ми била полезна всякаква информация за модела. Благодаря предварително! И още нещо колега,доколкото разбирам от казаното в темата дотук,виждам че и ти си собственик на модела. Ще се радвам да науча повече,все пак човек се учи цял живот!
|
|
|
Пет Дек 13, 2013 8:15 pm |
|
|
Vmax
|
Тъй като вече имаме двама нови колеги / единия е малко в нелегалност засега, ама ще се издаде тези дни / и темата става интересна, ще споделя това което съм научил и направил покрай тая кола, че е доста капризна и има тънки моменти които трябва да се знаят за да няма разочарования. Модела има две серии: 1. От 1992 до късната 1994 и 2. От 1995 до 1997. Произвеждан е с предно задвижване / само за САЩ /, 4х4 - актив АВД / продавано в САЩ и Европа, и ВТД АВД - продавано в Австралия и Европа. Основните разлики между двете серии са: 1. Автоматична кутия - първите серии нямат вътрешен филтър цедка, валв бодито е по-старо 2. ДВГ - първата серия е 230к.с., втората 220 - основно екологични простотии 3. ОБД - първата е ОБД1, втората е ОБД2 Основни проблеми при модела от двете серии са: 1. Автоматична кутия - за съжаление кутията в началото не е усъвършенствана, и липсата на вътрешен филтър се оказва проблем, защото с времето и износването се задръстват маслените магистрали, влошава се смазването, което води до тотал щета. Причините са много - но основните са - липса на филтър, нисък праг на термо защитата в ТСУ-то / когато се включи вече е късно/, наличие на ВТД диф, който заедно с високото предавателно число от 3.7 / само за Европа и Австралия, за САЩ е още по-зле 3.545 / генерира много топлина и в държави с по-горещ климат стават бели. Отделно ТСУ-то е настроено да сменя предавките плавно и неусетно с цел комфорт, но това от своя страна има един голям минус - плавна смяна означава триенe на пакети, което пък им скъсява живота драстично. Отделно за охлаждането на кутията се ползва радиатора на колата, който е крайно недостатъчен. Какво може да се направи: 1. При покупка задължително се прави щателен оглед на АТ-маслото - за примеси, мирис, ниво. При най-малки съмнения относно цвета маслото се сменя като се прави задължителна промивка на радиатора, смяна на всички маркучи. 2. Инсталиране на допълнителен охладител - слага се отпред пред радиатора, намира се лесно в БГ, може да се ползва и от други модели ако имат такъв. 3. Инсталиране на проточен външен филтър - поставя се на маркуча към радиатора или охладителя. Аз лично ползвах такъв на Magnefine ( http://www.magnefinefilters.com/Magnefi ... -R038M.htm ) Този филтър е с магнит, доста масивна и качествена изработка и реално ще върши същата че и по-добра работа от външните филтри в новите кутии. Не го рекламирам, но само това намерих. Това са минималните усилия при изправна кутия, които ще гарантират защита и по-дълъг пробег.
|
|
|
Вто Дек 17, 2013 10:43 am |
|
|
Vmax
|
Продължение за частта Автоматична кутия - по-хард кор модификации за хора като мен дето не ги слуша главата: 1. Клапанно тяло - или т.нар мозък. Това чудо управлява кутията и седи отдолу над картера на кутия, сваля се без да има нужда от демонтаж на кутията и представлява две плочи с метална пластина между тях - на едната стоят соленоидите, на другата - вътре в нея има доста буталца и пружинки. Оказва се, че с годините от 1992 до 1998 тази джиджавка претърпява доста промени в посока ъпгрейд, но не и за СВХ-а. Има два варианта: 1. Това се отваря и разглабя от-до, почиства се всичко, буталца и тапи се вадят полират с водна шкурка, за да се махнат деругите, продухват се цедката / вътрешният филтър /, соленоидите, тестват се и се сглабят. 2. Включва първият с монтаж на това: http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=YesТози кит съдържа усилени пружини за буталцата в клапанното тяло, по-твърди пружини за отделните скорости, стоманени тапи, които заместват кекавите алуминиеви, подобрява смазването чрез разширяване на отделни отвори в металната пластина и общо взето променя характера на включване на предавките - прави ги по-бързи, за да намали триенето и износването. Кита има и част за маслената помпа, но това изисква свалянето на кутията. Вариант 3 - ще е в следващия пост, че вече ще навлезем в дълбоките води.
|
|
|
Вто Дек 17, 2013 10:55 am |
|
|
Vmax
|
Какво да правим ако кутия е сдала багажа / което е неизбежно и въпрос на време /? 1. Ако колата е от първите серии - 1992-1994, ремонтът е безмислен. Вариантите са два: 1.1. Насаждане на кутия с предавателно число 4.11 / за предпочитане от периода 1995-1998 без външен филтър / - взима се кутията и задният диф, ВТД опашката от оригиналната кутия се насажда с малко промени по окабеляването заради различното разположение на датчиците за скорост. В този вариант ще загубите задния шпер, но пък ще спечелите пъргавина, заради по-късата кутия. 1.2. Насаждане на кутия с предаватлено число 4.44, по възможност от Форестър Турбо / става и от Легаси Аутбак / - има Японски такива, защото имат шпер. Тук нещата стават сериозни, защото разликата в предавателните числа от 4.44 до 3.7 е над 20%, и без ремап на ТСУ-то АВД-то не работи добре, защото се надвишават фабричните толеранси и компютъра на кутията си мисли, че колата приплъзва в завои заради различните данни за скоростта на преден и заден мост и по този начин активира С соленоид и държи пакета заключен без да е неохбодимо. Получава се т.нар. задържане или байндинг. Решение - Ремап на ТСУ-то / прави се в САЩ от ecutune.com и в Англия от частно лице: Това включва изравняване на тези стойности / скоростите на двата моста /, чрез промяна на параметрите на картите в ТСУ-то и адаптирането им към новото предавателно число. Отделно могат да се променят самите карти на всяка една предавка с цел използване на въртящият момент на колата, като така се постига повече пъргавина и икономия. Също така се правят промени в работните налягания на маслото при превключване на предавките, за да става по-бързо и да няма триене. Друга съществена промяна е понижаването на температурната защита с 10 градуса - така ако се стигне до нагряване, ТСУ-то вкарва кутията в авариен режим по-рано и я спасява от изпичане. Допълнителна екстра е опцията да се включи пауър режима от бутона на скоростният лост - това дава възможност ръчно да избирате кога да го активирате, като може да става по време на движение и е супер екстра. Като цяло колата става много по-пъргава и бърза в сравнение със сток варианта. Минус е, че километража почва да показва с 20% по-висока скорост - има решение ама е голяма играчка, и не го направих, затова няма да го описвам, защото надали някой ще стигне до тук. 2. Ако колата е от втората серия - 1994 - 1997, ремонта не е безмислен, но трябва да се съчетае в последствие с допълнителен кулер, външен проточен филтър, промивка на клапанното тяло и по-възможност инсталиране на това /и кита на ТрансГо от предният пост/, което няма аналог за момента: http://svxworldforums.com/forum35/585.html#Въпросната джаджа модифицира налягането при превключване на предавките като влияе на Соленоид А, и по-този начин прави превключването по-бързо, намалявайки триенето на пакетите. Хубавото е, че действа прогресивно - т.е. колкото повече газ давате, толкова по-бърза е смяната на предавките. Инсталацията е от 30 мин, с доста чупки в кръста и споменаване на майки, майни, и т.н. пиперливи термини, защото ТСУ-то е до педалите и супер тясно. За днес толкова
|
|
|
Вто Дек 17, 2013 11:29 am |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
Vmax написа: Какво да правим ако кутия е сдала багажа / което е неизбежно и въпрос на време /? 1. Ако колата е от първите серии - 1992-1994, ремонтът е безмислен. Вариантите са два: 1.1. Насаждане на кутия с предавателно число 4.11 / за предпочитане от периода 1995-1998 без външен филтър / - взима се кутията и задният диф, ВТД опашката от оригиналната кутия се насажда с малко промени по окабеляването заради различното разположение на датчиците за скорост. В този вариант ще загубите задния шпер, но пък ще спечелите пъргавина, заради по-късата кутия. 1.2. Насаждане на кутия с предаватлено число 4.44, по възможност от Форестър Турбо / става и от Легаси Аутбак / - има Японски такива, защото имат шпер. Тук нещата стават сериозни, защото разликата в предавателните числа от 4.44 до 3.7 е над 20%, и без ремап на ТСУ-то АВД-то не работи добре, защото се надвишават фабричните толеранси и компютъра на кутията си мисли, че колата приплъзва в завои заради различните данни за скоростта на преден и заден мост и по този начин активира С соленоид и държи пакета заключен без да е неохбодимо. Получава се т.нар. задържане или байндинг. Решение - Ремап на ТСУ-то / прави се в САЩ от ecutune.com и в Англия от частно лице: Това включва изравняване на тези стойности / скоростите на двата моста /, чрез промяна на параметрите на картите в ТСУ-то и адаптирането им към новото предавателно число. Отделно могат да се променят самите карти на всяка една предавка с цел използване на въртящият момент на колата, като така се постига повече пъргавина и икономия. Също така се правят промени в работните налягания на маслото при превключване на предавките, за да става по-бързо и да няма триене. Друга съществена промяна е понижаването на температурната защита с 10 градуса - така ако се стигне до нагряване, ТСУ-то вкарва кутията в авариен режим по-рано и я спасява от изпичане. Допълнителна екстра е опцията да се включи пауър режима от бутона на скоростният лост - това дава възможност ръчно да избирате кога да го активирате, като може да става по време на движение и е супер екстра. Като цяло колата става много по-пъргава и бърза в сравнение със сток варианта. Минус е, че километража почва да показва с 20% по-висока скорост - има решение ама е голяма играчка, и не го направих, затова няма да го описвам, защото надали някой ще стигне до тук. 2. Ако колата е от втората серия - 1994 - 1997, ремонта не е безмислен, но трябва да се съчетае в последствие с допълнителен кулер, външен проточен филтър, промивка на клапанното тяло и по-възможност инсталиране на това /и кита на ТрансГо от предният пост/, което няма аналог за момента: http://svxworldforums.com/forum35/585.html#Въпросната джаджа модифицира налягането при превключване на предавките като влияе на Соленоид А, и по-този начин прави превключването по-бързо, намалявайки триенето на пакетите. Хубавото е, че действа прогресивно - т.е. колкото повече газ давате, толкова по-бърза е смяната на предавките. Инсталацията е от 30 мин, с доста чупки в кръста и споменаване на майки, майни, и т.н. пиперливи термини, защото ТСУ-то е до педалите и супер тясно. За днес толкова Здравей колега! Ако имаш предвид мен,че съм в нелегалност,тук съм,сега де. За съжаление кутията ми вече е долу,тоест свалена за ремонт,така че помагай,най вече със съвети! И няма да е зле да си разменим телефоните защото само пишейки тук се губи доста ценно време.
|
|
|
Сря Дек 18, 2013 7:07 pm |
|
|
Vmax
|
Нямах предвид теб, а един друг колега Съжалявам за кутията ти - но както казах и по-горе, това е неизбежно. Относно кутията съм написал почти всичко, което знам - конкретна помощ можеш да потърсиш от Любо / Люлинският сервиз /. Там съм правил ремонта си, последващото обслужване и ъпгрейд.
|
|
|
Чет Дек 19, 2013 9:26 am |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
Vmax написа: Нямах предвид теб, а един друг колега Съжалявам за кутията ти - но както казах и по-горе, това е неизбежно. Относно кутията съм написал почти всичко, което знам - конкретна помощ можеш да потърсиш от Любо / Люлинският сервиз /. Там съм правил ремонта си, последващото обслужване и ъпгрейд. Благодаря колега! А да те питам,с какво масло я караш,в кутията имам предвид? Ще съм благодарен,ако ми кажеш и местоположението на въпросният сервиз! А относно повредата,каквото такова,не съм го искал но... Трябва да се направи.
|
|
|
Чет Дек 19, 2013 5:33 pm |
|
|
mamutar
Регистриран на: Сря Ное 17, 2010 9:14 pm Постове: 282 Местоположение: Стамболийски / София
Автомобил: Legacy 2.0 GL 97г.
Рейтинг: 14
|
clamp написа: Ще съм благодарен,ако ми кажеш и местоположението на въпросният сервиз!
Tук може да видиш къде се намира сервиза - http://subaruserviz.com/
|
|
|
Чет Дек 19, 2013 10:12 pm |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
mamutar написа: clamp написа: Ще съм благодарен,ако ми кажеш и местоположението на въпросният сервиз!
Tук може да видиш къде се намира сервиза - http://subaruserviz.com/Благодаря колега!
|
|
|
Пет Дек 20, 2013 7:19 pm |
|
|
vi4oni
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 2:11 pm Постове: 24 Местоположение: Austria
Skype: veliko.boev
Автомобил: Subaru SVX, Legacy, Justi, Scenic
Телефон: 0888012366
Рейтинг: 15
|
Честита Нова година на всички! И да си карате колите с кеф! Както е добре известно, да се кара бавно е забавно, но...бързо омръзва! И...умната!
|
|
|
Съб Яну 04, 2014 3:18 pm |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
Vmax написа: Нямах предвид теб, а един друг колега Съжалявам за кутията ти - но както казах и по-горе, това е неизбежно. Относно кутията съм написал почти всичко, което знам - конкретна помощ можеш да потърсиш от Любо / Люлинският сервиз /. Там съм правил ремонта си, последващото обслужване и ъпгрейд. Здрасти колега,мислех да продължа темата,защото купих още един свх,но за съжаление съм много разочарован от този форум! Тук май еи форум за българска филология,а не за марката и нещата свързани с нея!
|
|
|
Сря Май 21, 2014 10:54 pm |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
clamp написа: Vmax написа: Нямах предвид теб, а един друг колега Съжалявам за кутията ти - но както казах и по-горе, това е неизбежно. Относно кутията съм написал почти всичко, което знам - конкретна помощ можеш да потърсиш от Любо / Люлинският сервиз /. Там съм правил ремонта си, последващото обслужване и ъпгрейд. Здрасти колега,мислех да продължа темата,защото купих още един свх,но за съжаление съм много разочарован от този форум! Тук май еи форум за българска филология,а не за марката и нещата свързани с нея! усетих че ти имаш опит с тоя модел и затова пиша на теб,но както казах,разочарован съм тук от отношенията на хората един към друг,свързващи ги единствено марката,съжалявам,нямам работа тук!
|
|
|
Сря Май 21, 2014 10:58 pm |
|
|
clamp
Регистриран на: Сря Май 12, 2010 5:37 pm Постове: 16
Skype: encho12345
Автомобил: subaru outback & subaru svx
Телефон: 0876330535
Рейтинг: -5
|
[quote="mirovarna"]Колега clamp ,не бях виждал досега по-неграмотно написан пост в този форум! Изречение без главна буква -24 реда, запетаи където ти скимне и без точка накрая! ГАВРА С ЕЗИКА НИ![ Пич,я ходи да преподаваш някъде филология и не ми давай наклон на...!
|
-20
|
|
Сря Май 21, 2014 11:03 pm |
|
|
jovanni
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 9:30 pm Постове: 753 Местоположение: Асеновград
Автомобил: SPEC B, Forester SG
Рейтинг: 51
|
Лекинко да поизтупам праха от темата с моя самолет
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Джованни Тач Обслужване и поддръжка Текущи и основни ремонти Монтаж на ГИ Иван Костадинов 0899366111
|
4
|
|
Нед Сеп 07, 2014 11:14 am |
|
|
LEGACI0003
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 12:03 pm Постове: 489 Местоположение: ВАРНА / АКСАКОВО
Skype: subarulegaci0003
Автомобил: LEGACY 2.0 1993/ 2.5 2005
Телефон: 0898550848
Рейтинг: 4
|
_________________ Жената може да те остави :::::: SUBARU НИКОГА :::::::::::::::
|
|
|
Нед Сеп 07, 2014 9:55 pm |
|
|
Bat_Koko1
Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm Постове: 110 Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
|
Честито колега! Много безаварийни и само с кеф да си я караш!
|
|
|
Нед Сеп 07, 2014 11:37 pm |
|
|
jovanni
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 9:30 pm Постове: 753 Местоположение: Асеновград
Автомобил: SPEC B, Forester SG
Рейтинг: 51
|
Bat_Koko1 написа: Честито колега! Много безаварийни и само с кеф да си я караш! Благодаря колега, вече съм и врътнал 13-14 хилки ииии такъв кеф нема, е па нема
_________________ Джованни Тач Обслужване и поддръжка Текущи и основни ремонти Монтаж на ГИ Иван Костадинов 0899366111
|
|
|
Нед Сеп 07, 2014 11:49 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|