|
Страница 1 от 1
|
|
Ценровка на делко и ТПС за субару Либеро 1.2i
Автор |
Съобщение |
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Та накратко, има надежда скоро да приключа с реставрацията на това чудо. Основни останаха тези два проблема. Центровка на делко и настройка на ТПС (ТС) датчика. Разходът на бензин смесено 50:50 в момента е около 12/100 което ми се вижда множко. Датчика е сменян няколко пъти и грешка 43 си остава. Мъчиха се да го настройват, но неуспешно. Центровката е правена от еладжията "на ухо". В Бургас не успях да намеря кадърен майстор, който да свърши тези две неща и се надявам някой да ме насочи към такъв някъде до Сливен, Ямбол и в краен случай Стара Загора и Хасково. Успяха да ми объркат и маркучите към вакуум джибайката за включване/изключване на 4х4. Ако някой има снимка кой маркуч къде влиза, ще съм благодарен ако я сподели. На едно барбекю не съм отишъл заради това 4х4, а времето вече е...ееех......
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 1:13 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Чет Мар 09, 2023 9:34 pm |
|
|
steling
|
Колега 1.2i 4x4 в Бургас градско под 8-9 /100 трудно ще го свалиш Старото ми джъсти и то толкова си гореше и то преди 10г. като трафика беше значително по малък.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Пет Мар 10, 2023 8:10 am |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
По книжка е 6 извънградско и 12 градско. Преди основния ремонт гореше извънградско 8 газ, с обикновено газово. Сега се опитвам да хвана същия разход, но отивам на 10-12 при спокойно каране. Предполагам центровка + ТС датчика като се оправят и съм готов. В ниските обороти се усеща леко мудна колата за цели 54 коня. Предполагам и това ще се оправи. Последния майстор който гледа ТС датчика чете от някъде някакви стойности, но само каза " Ава тия тука са объркали нещо. Нимой да а тва дет са писали. Аз ша го напраа на нула и си готов." Естествено нищо не се промени. Та..... Още търся майстор в Източна България, който да се справи с тия 2 настройки.
|
|
|
Пет Мар 10, 2023 3:00 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Постове: 98 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
makedonec написа: По книжка е 6 извънградско и 12 градско. Преди основния ремонт гореше извънградско 8 газ, с обикновено газово. Сега се опитвам да хвана същия разход, но отивам на 10-12 при спокойно каране. Предполагам центровка + ТС датчика като се оправят и съм готов. В ниските обороти се усеща леко мудна колата за цели 54 коня. Предполагам и това ще се оправи. Последния майстор който гледа ТС датчика чете от някъде някакви стойности, но само каза " Ава тия тука са объркали нещо. Нимой да а тва дет са писали. Аз ша го напраа на нула и си готов." Естествено нищо не се промени. Та..... Още търся майстор в Източна България, който да се справи с тия 2 настройки. Егати... 12 газ... да ти пратя безплатно двигателя от стария ми Форестър? Той харчеше извънградско между 9.5 (при макс 90 км/ч) и 11 (при 110-120 км/ч)... Стига да успееш да го монтираш на Либерото ще летиш и ще пестиш...
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
|
|
Пет Мар 10, 2023 3:57 pm |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Миналата седмица я засякох на дълго - 10 газ. Множко ми се вижда. Намерих снимки и на прословутия датчик, който ми дава грешка (43 по спомен). Току виж някой се сетил как се настройва това чудо. Преди няколко месеца купих целия клапан заедно с датчика и след смяната - пак същата работа. А уж стигал сигнал от него до компа. Дразнещо е да знаеш, че нещо по колата не работи както трябва. Единия датчик е изкаран от морското дъно, но другите които пробвах са в идеално състояние. Всъщност виждам само 3 позиции. Отворено, междинка и затворено. Какво може да му се прецака и каква толкова настройка ще иска? А има ушички (улей) за донастройка. Всички "майстори" вдигат рамене и толкоз.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Апр 10, 2023 1:07 am |
|
|
BAlexandrov
|
Чета тук в един немски форум http://liberoforum.xobor.de/t80f5-Fehle ... tml#msg622че това е сензор за idle position, тоест - когато е отпуснат педала на газта трябва да дава контакт. Човекът споделя, че са правили настройка на запалването, а този сензор не е работел, което е довело до прегряване на ауспуха и разход. Ръчно са направили контакт да подава сигнал, че е пусната газта и тогава са направили центровката на запалването и проблемът се е оправил. Останало му като проблем, че на свободен ход били много високи оборотите, защото не работи сензора, но иначе колата вървяла нормално. ПП. Проверката се прави със стробоскоп, процедурата е стандартна, описана е тук на стр. 148 на руски https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/- ... u%20RU.pdf
|
|
|
Пон Апр 10, 2023 2:22 pm |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
На свободен ход наистина са високи оборотите и след няколко мин. започва да тресе. Още не съм намерил "майстор" който да оправи ТПС-а и центровката. За момента само изкърпих малко купето (2450 лв) и смених пружини от Крън (с транспорта около 290 лв). Иска ми се да е готова за летния сезон, но още не мога да намеря кой да я вкара в пътя тази проклетия. Още издирвам майстор по възможност около Бургас, или поне да не е по-далеч от Пловдив. Вкарах и малко романтична обстановка. Довършвам я и я пускам в Airbnb, че да избия някой лев
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
14
|
|
Сря Фев 14, 2024 2:16 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|