|
Страница 1 от 1
|
|
Софтуер за Либеро 1996 1.2i
Автор |
Съобщение |
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Та след една малка разходчица, при която се наложи да ме дърпат горските, реших да си измия колата хубавичо от калта отдолу. Та освен част от калта, част от ръждата и част от боята, май съм измил и нещо друго. Колата след банята не запали. Изчаках 30-40 мин. пих кафенца и като пробвах отново с вълшебните думички "мамата мамата", взе, че запали. Запали, ама гласчето и едно обидено такова.... накъсва, накъсва.... Вървенето същата работа. При дикме газ до ламарината хвръкна с около 5 км/ч буквално. Изгасих, изчаках още малко... след още 10-15 мин същата работа. Мощност никаква. Дотогава чека светеше за някаква грешка в резервоара. В един момент колата спря изобще да пали, грешката не се появи повече никаква, което ме наведе на грозната мисъл, че съм успял да прецакам компа. На следващия ден я замъкнах до сервиз където след около седмица и поставиха ясна и точна диагноза - може би е от бобината. Радост вкъщи. Викнах си една бобинка втора употреба. След близо месец чакане за смяна на бобина.... ами излезе, че не е бобина. Ток до нея стига, но до свещите не. Днес обиколих няколко електричарски сервиза, но никъде няма софтуер за подобни извънземни коли. Никой не ги е чувал, никой не ги знае. В един единствен сервиз излезе някакво подобие на моята кола, но 4 цилиндъра. Аз май съм с един по-малко. В друг сервиз ме зарадваха, че ако си намеря ел. схема на колата, може би ще успеят да замерят къде е проблемчето. Та...: 1. Ако на някой му се намира софтуер за бълхата ми... да хвърли едно линкче насам. Някъде имам OBD2 кабел, та да се пробвам сам да я вържа. М/у другото къде е буксата на това чудо? Зеленичка ли е? 2. Ел. схема, та ако не успея да я вържа за компа - да я водя на лекар.
И едно друго въпросче свързано с бобината. От нея излиза едно тънко кабелче, което според сегашния ми майстор, е да не дава смущения ЦД-то на колата и тн.... но аз имам някои съмнения. Спомените ми са, че едно такова кабелче правеше доста бели на инак непобедимия дзвер Zastava GT 55. То къде трябва да е закачено? По спомен майсторът ми видял нещо подобно да виси откачено и го махнал.... Колата е в Бургас м/у другото. Ако някой се сеща за приличен сервиз, който да удари едно рамо да свирка. Времето вече се стопли и планината зове. Не ме свърта.
|
|
|
Сря Мар 26, 2014 9:22 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
проблемът най-вероятно е в буксата на делкото - датчикът който подава сигнал за искрата. кабелът му е ширмован и отива направо към ЕКУ-то. ако се наруши ширмовката - спира да пали. при бусчетата това е системен проблем понеже буксата на този датчик се намира точно над гърнето. напръскайте буксата с контактен спрей, ако не помогне прекарайте направо нов кабел до ЕКУ-то. щом има ток до бобината - искрата се командва точно от този датчик. при нарушена ширмовка ЕКУ-то не може да прочете адекватно сигналът, той е нисковолтов. пробвайте и с бутане - първият признак е че с бутане пали, а на стартер не пали.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Чет Мар 27, 2014 2:08 am |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Цъ. Нито на дърпане, нито на бутане пали. Вчера се ядосах и викнах профилактично един комп, но ядец. Моя е 22611КА310, а пристигна 22611КА490. Делко тръгнах също да поръчвам, но на двете места на които звънях нямаха. Каръшка работа с тази количка. А времето едно слънчево.... а аз забит пред компа.... Бобината която поръчах и тя тези дни трябва да е тук. Значи остана да сменя компа с точния модел, да викна един датчик колянов вал и едно делко. Добре, че това чудо е втора кола.
Та все още издирвам гореспоменатите работи. Аз ей така ще продължавам да си сменям чаркалъци профилактично, но и схеми си трябват и софтуер.
|
|
|
Съб Мар 29, 2014 11:58 am |
|
|
rockton
Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 6:18 am Постове: 36 Местоположение: софия
Автомобил: Форестър 2.0 МТ
Телефон: 0896633459
Рейтинг: 45
|
makedonec написа: Та все още издирвам гореспоменатите работи. Аз ей така ще продължавам да си сменям чаркалъци профилактично, но и схеми си трябват и софтуер. -Софт за твоя точно автомобил има, той е вграден в професионалния скенер Карманскан, в софта на скенера има и елктро схеми за всички японски и азиатски автомобили заложени в паметта на устройството. Лощото е че софта и хардуера са едно цяло и оттам не можеш да извадиш нищо и да го ползваш на друго място или на друг комп или "кабелче". Инж. От НексТеч добре са си защитили продукта , а и няма как нали е най доброто за азиатците. Още нещо лошо има -цената му, доста висока , но все пак той е за професионална работа на големи сервизи. -Ако беше в София щях да ти помогна, но за съжаление в Бургас не познавам колеги които имат Карман, или поне да се занимават насериозно с електроника и електро на японски автомобили! -Все пак поразпитай тук там , може да се окаже че някой в Б-с все пак има тази апаратура и може да се сбори с проблема ти! -Поздрави и успех
_________________ "четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0876 294571
|
|
|
Нед Мар 30, 2014 9:21 am |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
1400 лв... то наистина това чудо струва повече от колата. Значи забравям да си я ровичкам сам, забравям и за ел. схеми. Колата преди няколко дни я дръпнах в друг сервиз, но и от там ни звук ни стон. Поне как да разбера дали ЕКУ-то е съвместимо? Някаква идея каква е разликата между 22611КА310 и 22611КА490? Втория е от същия модел, същата година, същия двигател, но последните цифри са различни и се чудя дали ще ми свърши работа. Дори да не е от компа, ако пасва при мен ще го запазя за резерва. Мисля да си направя колекция от най-редките части за този модел, че ако сгъне нещо да имам да менкам.
|
|
|
Вто Апр 01, 2014 12:57 pm |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Драмата приключи.
Пиша от субито. Проблемът е открит и отстранен. След смяна на 2 сервиза, закупуването на 2 бобини и един компютър, чакане май малко над 2 месеца, ровене по форуми и тн.... малко преди да я дръпна до официалния сервиз, откриха изгорял бушон' смениха го и колата тръгна. До сега сглобявах кори и ламарини. Останал е един маркуч около 15 см' на който изглежда не са успели да намерят мястото, светна нова грешка на чека 62 или 63 ( старата е за датчик някакъв в резервоара) газовото нещо пак се бъзика, но поне колата върви.
Та да не отварям нова тема.... Как тази кола понася гуми 165/80/13 ? Спрял съм се на тигър този размер.
Спешно трябва да сменя и задни пружини. Някой да ме насочи към алтврнатива? В другата тема един колега е писал нещо за мерцедес, но без модел и година. В чуждите форуми споменават нещо за шкода фабия... Така и така ще се режат и напасват, дали могат да се пуснат 2 см по-дълги? Някаква идея за сервиз в Сливен или Ямбол където могат да ми свършат работа?
|
|
|
Чет Апр 17, 2014 5:32 pm |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Не успях да си едитна мнението. Та след 100 км. Тест, грешка 62 изчезна. Появи се старата грешка 43, която си я имаше и преди. Грешка 63 остана. Появиха се 4 бързи мигания на чека, като колата е на контакт. Пробвах компютъра с другия номер и колата си пали с него. Може и да са съвместими, та той остава резерва. Разходът ми се струва завишен и отначало миришеше на бензин, но след празниците като сменя свещите се надявам да се оправи. Май толкова време на едно място не са се отразили добре на бълхата.
|
|
|
Пет Апр 18, 2014 11:31 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Постове: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
сипваи газ и си караи колата. пък че свети нещо там, махни лампата на чека за да не я гледаш и с грешки и без грешки все ще върви твоето зверче. Има някои дреболии, но иначе е пушка. Не се претрисаи толкова.
Зорлян си разваляте колите, и после мазохисти при маистори дето само диагностицират разни неща на принципа опит-грешка колата продължава да е в бокса,пари на вятъра..... напоследък чувам за много подобни случаи което говори доста зле за град №1 за незнам си коя година....
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пет Май 09, 2014 3:03 pm |
|
|
makedonec
Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am Постове: 26 Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
|
Сервиз №3: Няма какво да се говори за него. Нито оправиха нещо, нито развалиха. Сервиз №4: Сменени свещи. Бобината е била вързана обратно ( разменени + и - ) Направена центровка, че нали разбутваха и делкото. Това на комп. Миризмата от неизгорял бензин остана и след центровката. Разход 20 газ и 15.4 бензин предимно извънградско. Засечено е на 600 км пробег - няма грешка. Проверих дали не са ми сложили 5.2 двигател, ама не. Моя двигател си е. Сервиз №5: Майсторът пипна центровката на ухо. Каза, все пак не прави центровки. Прекръсти се няколко пъти и не ми взе пари. Колата започна да върти гуми. Разходът мисля, е по-добре. Оборотите са завишени, но на ухо толкова. Сега има проблем след като загрее. По време на движение на свободна ( по инерция ) мени оборотите. Като спре нацяло, оборотите се уравновесяват. Бели кахъри. Нали върви.... Според сервиз №6 трудно ще се установи от къде е. Но все пак не я е погледнал основно, не я е и тествал. Здрава кола. След толкова сервизи и още е в движение Бях обвинен, че карам колата си само на пишман майстори. Цъ. Тамагочито е водено все в "маркови" сервизи, от които има сравнително добри отзиви в интернет. Просто толкова си могат хората. Сега съм накупил масла ремъци филтри и се чудя, дали няма да ми излезе по-евтино да ги сменя в Япония. Един контейнер и айдя.... Сагата с изгорелия бушон е на път да приключи. Вече не търся софтуер. Заглавието на темата може да се смени на "драмата на едно либеро". Следващия път като ми изгори бушон в Бургас - хвърлям колата и купувам друга. По-евтино е. Младене ако си чувал как хората фърлят по 10 хиляди и не могат да си отстранят дребни проблемчета на кола за 3-4 хиляди - вярно е. А в други сервизи извън града им решават проблемите за 50 лв. Или как твърдят, че амортисьори на 2 седмици са за смяна, или уж са ти сменили спирачните дискове, а не са направили нищо.... случаи да искаш. Наслушал съм се на такива истории в нашия град и всички са истина. Мой познат закача няколко пъти неговата на комп, смени 20 сервиза, направи почти основен ремонт и не успя да си оправи колата. Купи кабел, изтри една грешка от компа на колата и барачката му хвръкна на бензин. После отиде за донастройка за газовото и край. От тогава ядове няма. Над 1500 лв. за оня дет духа. Питай сега защо на другите си коли сменям масла ремъци и филтри в Сливен и Ямбол.
|
3
|
|
Сря Май 14, 2014 3:33 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Постове: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
makedonec написа: Бях обвинен, че карам колата си само на пишман майстори. Цъ. Тамагочито е водено все в "маркови" сервизи, от които има сравнително добри отзиви в интернет. Просто толкова си могат хората.
Щом толкова могат значи са пишман маистори, поне да кажат че не разбират и да не ти хабят парите, нервите и времето. Аз вече за неотстранен проблем не давам пари, пък колкото искат да си чукат главите. makedonec написа: Питай сега защо на другите си коли сменям масла ремъци и филтри в Сливен и Ямбол. Еми ето, ти си му хванал чалъма вече незнам що се занимаваш тука. Аз съм си хванал 1-2 местенца където си ходя, едните са ми роднини другите, не но винаги седя и гледам какво се пипа. Дреболиите си ги правя сам с консултация с брачедите. Незнам къде да чукам, но нямам никакви оплаквания. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Относно промяната на обороти звучи като смучене на въздух. Поогледаи може и сам да откривш проблема. Едно време бащами на гОуфа сменя кабели, свещи, изпарител, дистрибуторна капачка и палец, и колата прекъсва и гасне, оказа се хумен тампон под карбуратора за 20кинта Открих сам го докато му оглеждах работещата кола се облегнах на филтъра и колата угасна, и след няколко опита го намерих.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Май 14, 2014 6:26 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|