Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:14 pm



Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
 Софтуер за Либеро 1996 1.2i 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Та след една малка разходчица, при която се наложи да ме дърпат горските, реших да си измия колата хубавичо от калта отдолу. Та освен част от калта, част от ръждата и част от боята, май съм измил и нещо друго. Колата след банята не запали. Изчаках 30-40 мин. пих кафенца и като пробвах отново с вълшебните думички "мамата мамата", взе, че запали. Запали, ама гласчето и едно обидено такова.... накъсва, накъсва.... Вървенето същата работа. При дикме газ до ламарината хвръкна с около 5 км/ч буквално. Изгасих, изчаках още малко... след още 10-15 мин същата работа. Мощност никаква. Дотогава чека светеше за някаква грешка в резервоара. В един момент колата спря изобще да пали, грешката не се появи повече никаква, което ме наведе на грозната мисъл, че съм успял да прецакам компа. На следващия ден я замъкнах до сервиз където след около седмица и поставиха ясна и точна диагноза - може би е от бобината. Радост вкъщи. Викнах си една бобинка втора употреба. След близо месец чакане за смяна на бобина.... ами излезе, че не е бобина. Ток до нея стига, но до свещите не. Днес обиколих няколко електричарски сервиза, но никъде няма софтуер за подобни извънземни коли. Никой не ги е чувал, никой не ги знае. В един единствен сервиз излезе някакво подобие на моята кола, но 4 цилиндъра. Аз май съм с един по-малко. В друг сервиз ме зарадваха, че ако си намеря ел. схема на колата, може би ще успеят да замерят къде е проблемчето.
Та...:
1. Ако на някой му се намира софтуер за бълхата ми... да хвърли едно линкче насам. Някъде имам OBD2 кабел, та да се пробвам сам да я вържа. М/у другото къде е буксата на това чудо? Зеленичка ли е?
2. Ел. схема, та ако не успея да я вържа за компа - да я водя на лекар.

И едно друго въпросче свързано с бобината. От нея излиза едно тънко кабелче, което според сегашния ми майстор, е да не дава смущения ЦД-то на колата и тн.... но аз имам някои съмнения. Спомените ми са, че едно такова кабелче правеше доста бели на инак непобедимия дзвер Zastava GT 55. То къде трябва да е закачено? По спомен майсторът ми видял нещо подобно да виси откачено и го махнал.... Колата е в Бургас м/у другото. Ако някой се сеща за приличен сервиз, който да удари едно рамо да свирка. Времето вече се стопли и планината зове. Не ме свърта.

Сря Мар 26, 2014 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
проблемът най-вероятно е в буксата на делкото - датчикът който подава сигнал за искрата. кабелът му е ширмован и отива направо към ЕКУ-то. ако се наруши ширмовката - спира да пали. при бусчетата това е системен проблем понеже буксата на този датчик се намира точно над гърнето. напръскайте буксата с контактен спрей, ако не помогне прекарайте направо нов кабел до ЕКУ-то. щом има ток до бобината - искрата се командва точно от този датчик. при нарушена ширмовка ЕКУ-то не може да прочете адекватно сигналът, той е нисковолтов. пробвайте и с бутане - първият признак е че с бутане пали, а на стартер не пали.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Мар 27, 2014 2:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Цъ. Нито на дърпане, нито на бутане пали. Вчера се ядосах и викнах профилактично един комп, но ядец. Моя е 22611КА310, а пристигна 22611КА490. Делко тръгнах също да поръчвам, но на двете места на които звънях нямаха. Каръшка работа с тази количка. А времето едно слънчево.... а аз забит пред компа.... Бобината която поръчах и тя тези дни трябва да е тук. Значи остана да сменя компа с точния модел, да викна един датчик колянов вал и едно делко. Добре, че това чудо е втора кола.

Та все още издирвам гореспоменатите работи. Аз ей така ще продължавам да си сменям чаркалъци профилактично, но и схеми си трябват и софтуер.

Съб Мар 29, 2014 11:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 6:18 am
Мнения: 36
Местоположение: софия
Автомобил: Форестър 2.0 МТ
Телефон: 0896633459
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
makedonec написа:
Та все още издирвам гореспоменатите работи. Аз ей така ще продължавам да си сменям чаркалъци профилактично, но и схеми си трябват и софтуер.

-Софт за твоя точно автомобил има, той е вграден в професионалния скенер Карманскан, в софта на скенера има и елктро схеми за всички японски и азиатски автомобили заложени в паметта на устройството. Лощото е че софта и хардуера са едно цяло и оттам не можеш да извадиш нищо и да го ползваш на друго място или на друг комп или "кабелче".
Инж. От НексТеч добре са си защитили продукта , а и няма как нали е най доброто за азиатците. Още нещо лошо има -цената му, доста висока , но все пак той е за професионална работа на големи сервизи.
-Ако беше в София щях да ти помогна, но за съжаление в Бургас не познавам колеги които имат Карман, или поне да се занимават насериозно с електроника и електро на японски автомобили!
-Все пак поразпитай тук там , може да се окаже че някой в Б-с все пак има тази апаратура и може да се сбори с проблема ти!
-Поздрави и успех

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0876 294571

Нед Мар 30, 2014 9:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
1400 лв... то наистина това чудо струва повече от колата. Значи забравям да си я ровичкам сам, забравям и за ел. схеми. Колата преди няколко дни я дръпнах в друг сервиз, но и от там ни звук ни стон. Поне как да разбера дали ЕКУ-то е съвместимо? Някаква идея каква е разликата между 22611КА310 и 22611КА490? Втория е от същия модел, същата година, същия двигател, но последните цифри са различни и се чудя дали ще ми свърши работа. Дори да не е от компа, ако пасва при мен ще го запазя за резерва. Мисля да си направя колекция от най-редките части за този модел, че ако сгъне нещо да имам да менкам.

Вто Апр 01, 2014 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Драмата приключи.

Пиша от субито. Проблемът е открит и отстранен. След смяна на 2 сервиза, закупуването на 2 бобини и един компютър, чакане май малко над 2 месеца, ровене по форуми и тн.... малко преди да я дръпна до официалния сервиз, откриха изгорял бушон' смениха го и колата тръгна. До сега сглобявах кори и ламарини. Останал е един маркуч около 15 см' на който изглежда не са успели да намерят мястото, светна нова грешка на чека 62 или 63 ( старата е за датчик някакъв в резервоара) газовото нещо пак се бъзика, но поне колата върви.

Та да не отварям нова тема.... Как тази кола понася гуми 165/80/13 ? Спрял съм се на тигър този размер.

Спешно трябва да сменя и задни пружини. Някой да ме насочи към алтврнатива? В другата тема един колега е писал нещо за мерцедес, но без модел и година. В чуждите форуми споменават нещо за шкода фабия... Така и така ще се режат и напасват, дали могат да се пуснат 2 см по-дълги? Някаква идея за сервиз в Сливен или Ямбол където могат да ми свършат работа?

Чет Апр 17, 2014 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не успях да си едитна мнението. Та след 100 км. Тест, грешка 62 изчезна. Появи се старата грешка 43, която си я имаше и преди. Грешка 63 остана. Появиха се 4 бързи мигания на чека, като колата е на контакт. Пробвах компютъра с другия номер и колата си пали с него. Може и да са съвместими, та той остава резерва. Разходът ми се струва завишен и отначало миришеше на бензин, но след празниците като сменя свещите се надявам да се оправи. Май толкова време на едно място не са се отразили добре на бълхата.

Пет Апр 18, 2014 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
сипваи газ и си караи колата. пък че свети нещо там, махни лампата на чека за да не я гледаш и с грешки и без грешки все ще върви твоето зверче. Има някои дреболии, но иначе е пушка. Не се претрисаи толкова.

Зорлян си разваляте колите, и после мазохисти при маистори дето само диагностицират разни неща на принципа опит-грешка колата продължава да е в бокса,пари на вятъра..... напоследък чувам за много подобни случаи което говори доста зле за град №1 за незнам си коя година....

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пет Май 09, 2014 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сервиз №3: Няма какво да се говори за него. Нито оправиха нещо, нито развалиха.
Сервиз №4: Сменени свещи. Бобината е била вързана обратно ( разменени + и - ) Направена центровка, че нали разбутваха и делкото. Това на комп. Миризмата от неизгорял бензин остана и след центровката. Разход 20 газ и 15.4 бензин предимно извънградско. Засечено е на 600 км пробег - няма грешка. Проверих дали не са ми сложили 5.2 двигател, ама не. Моя двигател си е.
Сервиз №5: Майсторът пипна центровката на ухо. Каза, все пак не прави центровки. Прекръсти се няколко пъти и не ми взе пари. Колата започна да върти гуми. Разходът мисля, е по-добре. Оборотите са завишени, но на ухо толкова.
Сега има проблем след като загрее. По време на движение на свободна ( по инерция ) мени оборотите. Като спре нацяло, оборотите се уравновесяват. Бели кахъри. Нали върви.... Според сервиз №6 трудно ще се установи от къде е. Но все пак не я е погледнал основно, не я е и тествал. Здрава кола. След толкова сервизи и още е в движение :)

Бях обвинен, че карам колата си само на пишман майстори. Цъ. Тамагочито е водено все в "маркови" сервизи, от които има сравнително добри отзиви в интернет. Просто толкова си могат хората. Сега съм накупил масла ремъци филтри и се чудя, дали няма да ми излезе по-евтино да ги сменя в Япония. Един контейнер и айдя....

Сагата с изгорелия бушон е на път да приключи. Вече не търся софтуер. Заглавието на темата може да се смени на "драмата на едно либеро". Следващия път като ми изгори бушон в Бургас - хвърлям колата и купувам друга. По-евтино е.

Младене ако си чувал как хората фърлят по 10 хиляди и не могат да си отстранят дребни проблемчета на кола за 3-4 хиляди - вярно е. А в други сервизи извън града им решават проблемите за 50 лв. Или как твърдят, че амортисьори на 2 седмици са за смяна, или уж са ти сменили спирачните дискове, а не са направили нищо.... случаи да искаш. Наслушал съм се на такива истории в нашия град и всички са истина. Мой познат закача няколко пъти неговата на комп, смени 20 сервиза, направи почти основен ремонт и не успя да си оправи колата. Купи кабел, изтри една грешка от компа на колата и барачката му хвръкна на бензин. После отиде за донастройка за газовото и край. От тогава ядове няма. Над 1500 лв. за оня дет духа. Питай сега защо на другите си коли сменям масла ремъци и филтри в Сливен и Ямбол.
 3

Сря Май 14, 2014 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makedonec написа:

Бях обвинен, че карам колата си само на пишман майстори. Цъ. Тамагочито е водено все в "маркови" сервизи, от които има сравнително добри отзиви в интернет. Просто толкова си могат хората.

Щом толкова могат значи са пишман маистори, поне да кажат че не разбират и да не ти хабят парите, нервите и времето.
Аз вече за неотстранен проблем не давам пари, пък колкото искат да си чукат главите.


makedonec написа:
Питай сега защо на другите си коли сменям масла ремъци и филтри в Сливен и Ямбол.


Еми ето, ти си му хванал чалъма вече незнам що се занимаваш тука.

Аз съм си хванал 1-2 местенца където си ходя, едните са ми роднини другите, не но винаги седя и гледам какво се пипа.
Дреболиите си ги правя сам с консултация с брачедите.
Незнам къде да чукам, но нямам никакви оплаквания.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Относно промяната на обороти звучи като смучене на въздух. Поогледаи може и сам да откривш проблема.

Едно време бащами на гОуфа сменя кабели, свещи, изпарител, дистрибуторна капачка и палец, и колата прекъсва и гасне, оказа се хумен тампон под карбуратора за 20кинта :good: Открих сам го докато му оглеждах работещата кола се облегнах на филтъра и колата угасна, и след няколко опита го намерих.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Май 14, 2014 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор