Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 8:26 am



Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
 Къде е комутатора на Libero 1.2i 1996? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте. След по-дълъг престой, колата отказва да запали. Говорим за престой над 10-12 часа примерно. Пали понякога, но на късмет и мнооого трудно, почти на паднал акумулатор. В някои случаи и не пали. Ако реши да запали, пали от раз всеки път без проблем в продължение на часове. Пробвал съм на 3-4-5 часа и си пали. Минат ли 10-12 часа и няма палене. При майсторите бях оставил резервни компютър и бобина да проверят от тях ли е. Намерих и делко, което да замерят и да преценят дали пък не е там проблема. Според майсторите не стига ток до свещите. Сменени са свещи, кабели, акумулатор. След 3 месеца и 7 дни смених майсторите. Та според сегашния ел-техник, проблемът може да е в комутатора на колата, но си няма идея къде е. Аз пък си нямам идея какво е това. Човекът, помогнал с правилен отговор, ще получи клубна тениска подарък.

Пет Юни 03, 2022 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3864
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тръгваш по снопчето кабели от дистрибутора(а.к.а делкото) и стигаш до него. И аз не знам къде е, но "имам идея" как да го намериш. Т.е. бягай и от този. Отвори ти или някой комутаторния блок и подмени всички електролитни кондензатори, стотинки са. Същото можеш да направиш и с компа.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Юни 03, 2022 6:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Снопчета кабели ще ги позная, но какво е делко си нямам идея.Имам голямо желание сам да си го опрявям тамагочито но едно е да искаш, друго е да можеш. Щях да спестя една 5 цифрена сума за ремонти до момента. За жалост съм си объркал професията и съм учил за друго. Колата обикаля все по прехвалени сервизи уж...не се пестят пари по нея, но капацитета на тукашните майстори е толкоз. Имам доверие на ел. техника и предполагам ще се справи, но не пречи да му спестя малко време. Просто вече ми е на зор колата. Използва се предимно лятото за плаж, а с нашите къси сезони лятото преполови. Та... издирва се местоположението на високоволтов комутатор в Subaru Libero 1996 год 1.2i. Всъщност моето е без панорамен покрив и май се води Доминго. Офертата за безплатни клубни тениски важи. Alxx - драсни на лично данни за доставка и размер на тениската да ти пратя едно армаганче. :cool:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Вто Юни 07, 2022 10:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успех, колега. :good:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Вто Юни 07, 2022 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, гледам, че си горе-долу наш набор, а не знаеш какво е делко? Ти Жигула, Москвич или Шкода не си ли карал... Срамота... веднага да вземеш един Москвич и почвай да го разучаваш. ROFL ROFL ROFL


Капачката на делкото (нарича се дистрибуторна капачка) обикновено се държи на две или на три щипки (по спомен), които се махат най-лесно като им подпъхнеш отвертка и действаш, както ти е писал Алекс. В случая горното не важи понеже колегата BLA е прикачил снимка на делкото на твоя модел кола и там е на винтове... но пак ще ти трябва отвертка.

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Вто Юни 07, 2022 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко оффтопик, но ми се стори интересно.
Заради Либерото почнаха да ми излизат реклами от Kennedy Engine, които произвеждат преходник за двигател от Субару към скоростите на VW T2. Явно работи, защото американците са луднали и са почнали да правят едни 70тарски бусчета с по 400-500кс. Но това е проект за хора с много свободно време. Преходникът ставал и за VW Beetle ROFL .

Сря Юни 08, 2022 9:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Rashko-Strashko като порих по нивите с 412 и Zastava GT 55 имаше майстори. Ама майстори...отиваш потрошен и след няколко часа си отново на пътя. Сега след 3 месеца излизам от сервиза с повече болежки отколкото съм влязъл. Счупена дръжка за прозореца на пасажера. Разбито копче за газовото. неработещо газово, но май не е от копчето, а някой си е играл някъде си...и още малко такива дреболийки.

Вчера си взех колата за тестове. 3-4 дни е пробвана в сервиза на големи интервали от време и е нямала ядове. Аз собственоръчно я запалих студена още като отидох в сервиза. Запали почти перфектно от първия път. Според ел техника е имало кофти връзка от делкото към компютъра доколкото успях да измъкна. Предимно отговорът беше "абе няма да разбереш". Опитах да я запаля днес сутринта и дори не припуфка. Отново нямаше никой. Комутатора според майстора е в компютъра. Компютър имам резервен от предишна грешна диагноза ( смених бобина, компютър и още 2-3 неща, а излезе изгорял бушон), та и той отпада като вариант за момента. Започнах да си мисля, че паркинга пред блока е прокълнат, или има антена на мобилен оператор в близост. Може пък лоши очи да я уручасват, но пък нали затова я боядисах червена - да не хващат. Помагайте, че ми изгоря плажчето. В първия пост съм описал какво е сменено и какво проверено. Ще опиша още веднъж накратко симптомите:

Ами не пали студена. Като запали веднъж - пали от раз постоянно без засечка в продължение на часове. Изстине ли, пали когато си иска, ако поиска. Според сервиза - като не иска да запали, не стига ток до свещите. Доколкото разбрах нямам датчик на коляновия вал, за да е от него. Като ми остане време ще викна една пътна помощ да ме хвърли отново до сервиза, но е хубаво да дам насока на майстора. Последния път я е мъчил 2 дни и не иска да ме види повече при него. Каза, че ще ми счупи краката ако ме види пак там, но пък рекламация не може да откаже. Не мога да разбера какво толкова се плашат всички от това бусче. Кола като кола. Има двигател, ходова част, една шепа датчици и няколко кабела - като всяка една нормална кола. Ако до 2 седмици не я оправя ще трябва да минавам на Hyundai Starex, а разхода на гориво там е един весел весел..... но пък с нещо трябва да си мъкна чеиза. На снимката е 1/3 от оборудването. Това е като сме само за няколко часа.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Юни 09, 2022 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Значи, ако е прецакан комутатора въобще няма да запали, освен ако не я залееш с бензин и не драснеш клечката... Преди 12 или 13 години имах проблем с комутатора на един Опел... въртиш ключа и всичко е тъмно... Щом пали и светят разни лампи като дадеш на контакт значи не е комутатора... Като цяло не би трябвало да е в компютъра, както са ти казали. И на най-простите, и на най-сложните коли комутатора седи отделно някъде захванат за купето. Примерно брат ми има Лада Нива и там е закачен с два винта за коша дето е двигателя над крика, беше му се прецакал и само разви двата болта, разкачи буксите, смени го и Лада-та живна. За съжаление си ми малко далече, иначе щяхме да го разкостим и да го намерим... друг е въпроса дали щяхме да можем да го сглобим отново... ROFL ROFL

П.С. Отделно от това Алекс разбира доста повече от мен и дано той успее да ти даде някаква насока...






Прикачени файлове:
263190302_480315940083740_1877673603316547754_n.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Чет Юни 09, 2022 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Вече пътна помощ я ползвам по-често от таксита. Добре, че съм с отстъпка. Колата отново е в сервиз. Купих едно делко за 300 лв. и стискам палци да е от него. Уж другия сервиз се кълняха, че не е от него, но то друго не остана. Лятото преполови, а аз съм още по мъките. Ако някой има някаква идея какво друго мога да купя като чаркалък, датчик, каквото и да е - да казва. Почвам на принципа проба-грешка, но времето ме притиска. Аджеба какво може да прави такава мизерия?

Вто Юни 21, 2022 1:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като сменяш делкото, провери и стартера. Може евентуално да са му заминали четките. Принципно върти ли като е топла колата? За всеки случай като запалиш, загрее и започне непаленето, удари стартера с дръжката на един чук, ама с дръжката, не със самия чук щото може да се пукне корпуса. Ако след удара запали, значи там се е скрил дявола... Другото, което ми идва наум е, че като загрее, кабелите в двигателния отсек се нагряват и може като се нагреят и омекнат да не дават някъде добър контакт... Провери и силовия кабел (масата), който е закачен за блока на двигателя, той трябва да е захванат с една клема и ако тази клема се е прецакала / прекъснала от вибрациите и не опира в двигателя може и оттам да е проблема... Аз това го играх с един Фолксваген Бора пак преди много години - палиш, тръгваш и като покараш малко и минеш през някоя по-сериозна неравност кабела увисва във въздуха и край...

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Вто Юни 21, 2022 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Колата е при мен за тестове. По всяка вероятност ще излезе делко. Сиреч, колата можеше да е готова за 2-3 дни, вместо да отлежава почти 4 месеца по сервизи. Предишния сервиз се кълняха, че не е делко. В момента пали нормално. Елехника, който сега прави колата е успял да ми оправи и газовото, което бяха разбърникали предишните. Стискайте палци да хвана остатъка на сезона! Останаха дреболии като нагласянето на ТПС датчика, въздуха към дроселовата клапа и центровка на делко. Някой да знае към Сливен / Ямбол сервиз с Елкон и газ анализатор?

Пон Юни 27, 2022 5:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 12, 2013 10:36 am
Мнения: 26
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lancia Kappa
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Алелуя братя мазохисти! След 4 месеца мъки и страдания, проблемът излезе в делкото. Откакто я взех от последния сервиз колата не съм я спрял. Не ми остава време и тук да вляза да се похваля. Колата думка 10/100 бензин извънградско, но с калпава центровка, ненастроени ТПС и въздух - толкоз. Успях да скъсам едната гума странично в едни каманаци, да залея ключа на газовото с кафе и сега карам на бензин, но това са бели кахъри. Нали има какво да ми носи цирка до плажа - повече не ми трябва. В средата на септември ще се опитам да дооправя последните болежки на колата. Дай боже и аз да се видя с работеща кола след толкова години. Ако някой знае аналози на предни амортисьори да свирка, че 450 лв бройката ми звучат нереално. Задни пружини също са тръгнали - някъде дали правят по поръчка? За тях ми забиха цена 500 лв/бр.

Сря Юли 27, 2022 6:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makedonec написа:
Алелуя братя мазохисти! След 4 месеца мъки и страдания, проблемът излезе в делкото. Откакто я взех от последния сервиз колата не съм я спрял. Не ми остава време и тук да вляза да се похваля. Колата думка 10/100 бензин извънградско, но с калпава центровка, ненастроени ТПС и въздух - толкоз. Успях да скъсам едната гума странично в едни каманаци, да залея ключа на газовото с кафе и сега карам на бензин, но това са бели кахъри. Нали има какво да ми носи цирка до плажа - повече не ми трябва. В средата на септември ще се опитам да дооправя последните болежки на колата. Дай боже и аз да се видя с работеща кола след толкова години. Ако някой знае аналози на предни амортисьори да свирка, че 450 лв бройката ми звучат нереално. Задни пружини също са тръгнали - някъде дали правят по поръчка? За тях ми забиха цена 500 лв/бр.




За амортесьори и пружини се огледай към марката ДЕУ, те имат подобен дзвер, аз навремето за опела си купувах от ДЕУ щото са идентични, само горе имаше едно изрязано на кола на амортесьора, но това не пречеше, а бяха с 30 до 40 процента по-евтини.

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Сря Юли 27, 2022 7:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3864
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Деу, Сузуки имат такава кола. За пружини можеш да поръчаш в Крън, но трябва да имаш поне по една здрава от мост за модел. Също можеш и да им искаш персонализация - товароносимост и т.н. стига да имат модел. Цените им все още много стават.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юли 27, 2022 9:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 14 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор