ОБД газов инжекцион на Субару
Автор |
Съобщение |
patko
|
Има ли колеги с такива уредби. В други форуми четох, че това е много добър избор и системата е адаптивна - свързва се с ОБД буксата и се донастройвала едно към едно с работата на бензин.
Аз мисля, че при мен е неприложима, защото моето Легаси е произведено 1999 г. и не е ОБД2.
Ако има някой с такава, моля да сподели.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 1:19 pm |
|
|
Vmax
|
1999г е ОБД2, преди 1996 не са.
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 1:59 pm |
|
|
patko
|
Това важи за американските, моята е за Европа.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 2:00 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Аз съм с такава уредба, няма ядове никакви. Сложих я на Импреза 2.0 160кс, 2006та. От първото запалване си тръгна и няма никакви забележки към вървеж и разход. Вчера я тествах на извънградско и е чудесна. Преди карах Импреза 1.5 107кс, 2008ма - пак със същата уредба (но сетъп за по-малкото коне) и пак нямаше никакви проблеми освен донастройване в началото - докато й хвана спатиите. Не съм сигурен дали е вързана за OBD буксата... не им разбирам много на подробностите по монтажа... ще погледна
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 3:57 pm |
|
|
patko
|
Пак опираме до по-новите коли, поддържащи ОБД2 протокол. http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 43&t=88627И http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 43&t=86279Ето тук прочетох за такива уредби и се замислих. Аз съм с ФОБОС 1 от почти 4 години. Не е зле, но мисля, че не е както трябва. Играха си с настройките, но не мога да я сваля под 11/100 извънградско. Всъщност я свалих на 10 и малко, но с каране с 90 км в час, което си е досадно. Вървенето е почти като на бензин, но..... все има какво да се желае.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 4:05 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Хм, да, не съобразих това. Първоначално реших, че просто събираш впечатления. Не съм сигурен, че има OBD1 уредби. но нищо чудно някой да е заел и тази пазарна ниша Така или иначе OBD връзката с газовата уредба е доста ефективна концепция. Наистина останах впечатлен как на първото запалване след монтажа си работеше всичко, само коригирахме налягането на изпарителя леко, после автокалибрация и смесите си дойдоха в зеления диапазон от воле. Разхода е 1:1 като бензиновия: около и под 8/100, като мерих пълно-пълно, след 200 км магистрално каране (120-140км/ч). Градското не съм го засекъл още, но то е доста субективно. Доускорението над 90 може би е с минимален компромис, освен ако не си въобразявам.
|
|
|
Пон Окт 01, 2012 4:56 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Мнения: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Легаси и Аутбек от 1999 и 2000 година са с ОБД2 букса, но са с някакъв по-стар протокол. Явно се получава ОБД 1,5. Митака така ме зариби за Романо, гаозво което се донастройва по само по ОБД2, ама тази опция така и не проработи. После и при Иво Ленков ходих, и той каза - няма да стане. Така, че при нашите коли, истинско ОБД2 и газово дето да се донастройва по него - след 2001.
|
|
|
Вто Окт 02, 2012 9:59 am |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Сега погледнах при мен - OBD буксата ми е свободна. Ако газовия си говори с бензиновия комп, не е през тази букса под волана. Възможно ли е да има втора, на която да е закачен?
|
|
|
Вто Окт 02, 2012 5:35 pm |
|
|
hitmn
Регистриран на: Пет Яну 06, 2012 2:08 am Мнения: 362 Местоположение: Варна
Skype: piccaso_59
Рейтинг: 30
|
Няма такава газова уредба, която да е с ОБД букса ! Компа на газта е вклучен към компа ECU на колата. Съответно ако изкарате компа на газта, няма запалване ! Компа на газта си има индивидуален порт, чрез който се контролира/настройва компа на газта. Обикновено кабелите са доста скъпи - над 200 лв говорим. Не е ясно защо е така ! М/у другото намерих английски сайт където продават окомплектовка за всякакви газови уредби и софтуер за настройка на приемливата цена от 70 лв. Та така де. Все пак не искай колата да ти гори малко като я караш като дивак Ако със 100 км/ч на бензин ти гори 8, то 10 на газ е в допустимите норми. Но ако искаш да ти гори 10 на газ със 140км/ч някъде губиш нишката ... Няма как да стане ( особено при положение че на 5-та предавка си над 2500 оборота нали ? )
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 6:50 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
На същата букса ти е закачена газта. Просто откъм кабелите на буксата се прихващат 1/2/3 кабела в зависимост от протокола. Поне при мен е так.
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:10 am |
|
|
patko
|
Krass "Митака така ме зариби за Романо, гаозво което се донастройва по само по ОБД2, ама тази опция така и не проработи. После и при Иво Ленков ходих, и той каза - няма да стане."
А Митака не знае ли какво е ОБД-то на Аутбек 2000??????
Аз не успях да прочета моята с ЕЛМ 327 и Евоскан. В Евоскана има опции SSM II, SSM I, SSM others, но не се свърза с ЕКУ-то.
За мен изводът е че, преди ОБД2 всеки производител си има свой протокол и трябва дилърски скенер или афтърмаркет за съответния производитeл, или скъп афтърмаркет, който да поддържа много протоколи и да ги разпознава.
ОБД2 е друга работа - там май нещата са унифицирани за всички производители.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:30 am |
|
|
patko
|
[quote="didoya"]На същата букса ти е закачена газта. Просто откъм кабелите на буксата се прихващат 1/2/3 кабела в зависимост от протокола. Поне при мен е так.[/quote
Т.е. газовият комп е в постоянна комуникация с бензиновия и следи т. нар. "тримове" за корекциите и се стреми да ги изравни с бензиновите.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:38 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Именно.
Аз съм с Landi Renzo Omegas OBD2 с опцията "Realtime Adaptation".
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:46 am |
|
|
patko
|
Предполагам, че при теб няма проблеми от сорта на светещ Чек Енджин или други подобни.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:51 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Мне, няма:)
И се цеди до прекъсвач на газ без никакви сецания или придръпвания.
В общи линии за коли, които имат ОБД2 според мен си заслужава инвестицията в такава система. В противен случай газаджията, който ти настройва колата наистина трябва да е гуру, а те наистина са рядкост в Бг. Без да се обижда никой:)
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 8:26 am |
|
|
patko
|
Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 9:15 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
patko написа: Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли. Разхода 11/100 не ми се вижда кои знае колко много за такъв автомобил. Твоя е с по малък мотор и нали се сещаш че за да върви иска мачкане. Друго Субару е с мотор които е лаком и иска хранене, и за 2.5л. мотор трябва изпарител за 250кс. Обади се някои ден, ако братовчеда има софт. за твоето газово да го пипне. След като смени моя изпарител и 3-4 обиколки и 20-30 пъти пълнене на оборотомена на всички предавки вече карам друга кола! 1-то зареждане ми даде точно 12.5 /100 като съм я понатискал, преди по същия маршрут грубо сметнато малко над 11 /но може и повече да е/ без юркане. 2-то зареждане в момента не я натискам и мисля че ще е доста надолу. patko написа: Krass
Аз не успях да прочета моята с ЕЛМ 327 и Евоскан. кабела елм327 няма да тръгне с евоскан, трябва друг софт. за елм327 мисля че ставаше с тъч скан, има безплатна версия за 1 или 2 седмици опитаи я. Аз имам и обд2 и елм327, но ми се скапа монитора на лаптопа. -------------------------------------------------------------------- по темата за самоубочаваите се газови уретби, незнам какво друго може да чете от ОБД2 газовия компютър освен Ламда-та взета от 1-та сонда. Реално компютара на колата винаги си търси сместа и ламда 1-ца, от там започва да си прави корекциите. и понеже газта е друг вид гориво, корекциите на газ са различни, но това се компенсира с по големи дюзи, и/или повишаване налягането на изпарителя за да може газовите дюзи да отварят за същото време както когато колата е на бензин. ако сместа обеднее бензиновия комп. подава корекция и удължава времето на отваряне на дюзата, НО има един момент когато я нацепиш и корекцията е много в + неможе толкова бързо да коригира и ти светва чека за бедна смес, или пък дюзата остава прекалено голямо време отворена и така се застъпват с някоя друга и, така и така.... Ако имате опция за се свърже ламда сонда към газовия комп. направете го така тои ще знае във всяко едно време дали сместа е добре или не и ще може да коригира чрез корекция на самата карта / графика/ да обогатява или обеднява сместа, тогава бързодеиствието ще е по голямо и няма да се получават моменти на натрупване на грешки.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 12:08 pm |
|
|
patko
|
Не съм много наясно, но дори и само 1-та ламбда да се чете, то газовият компютър вероятно прави корекции с директните данни от нея.
В нашия случай газовият компютър прави косвени корекции по ламбда. Той взема информация за това по промяната на бензиновите инжекторни времена.
При мен ламбдата е свързана, но може и да не се връзва. Това е за улеснение на инсталатора - да се опита да доближи максимално двете синусоиди при работа на бензин и на газ.
И пак е много трудно да се намери оптималния режим.
Спомних си, че при теб в началото ламбдата не беше свързана.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 1:06 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Mladen99 написа: Разхода 11/100 не ми се вижда кои знае колко много за такъв автомобил. patko написа: Ясно. Ще си караме така с компромиси и ще чакаме по-добри финансови времена за по-нови коли. Ако не е Н6 е висок този разход. Моята 2.0 харчи 8/100, 2.5цата да харчи 9-9,5/100 или макс 10/100. 11 вече идва множко. Не че ще обърне каруцата, но не е оптимално. И в дълговременна перспектива 10% допълнителна икономия от гориво не е за пренебрегване, в смисъл, че ако OBD концепцията пести 10% повече спрямо старите АГУта си заслужава по-високата покупна цена, все пак един път се купува.
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 5:41 pm |
|
|
patko
|
Днес попрочетох малко. При ОБД уредбите газовият комп следи всички данни от датчиците, които се следят и от бензиновия. Същото е като закачиш скенера и гледаш живи данни. Затова мисля, че нещата ще са много по-добре.
Моят Фобос следи МАП - той си има собствен, темп на водата, темп на газта, налягане на газта. ОБД системата следи повече данни, следователно работата трябва да е по-прецизна и постоянно да се обновявя и адаптира към различните режими.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Окт 03, 2012 7:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|