Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:31 pm



Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Особености на Субару Легаси III (1999-2003) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 1:12 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Skype: zanderbg
Телефон: 0888811914
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
не е от по-големи джанти, а от по-широки гуми... Колкото са по-широки, по-бързо се износват, а в същото време грайферът им трябва да е по-дълбок за предотвратяване на аквапланинг...

А що се отнася до размерите, можеш и 18" да сложиш размерът за гумите ще е 225/40/18, 19" - 225/35/19... Разликата в диаметрите е минимална (допустима).

Вто Фев 05, 2013 10:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 2:44 pm
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги споделете нещо и за газовите уредби на този модел има ли особености при тях омаслител желателно ли е да се слага.. марки газови инжикциони и добри специалисти.

Сря Ное 27, 2013 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 07, 2013 12:28 pm
Мнения: 7
Автомобил: Субару Легаси 2.5 156кс
Телефон: 0878 162 444
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
от 3 дни съм горд собственик на Легаси 2.5 2001г. и искам да питам дали ще се държи добре с гуми 195/55/16,защото имам от стара кола такива почти нови.Благодаря

Нед Сеп 14, 2014 2:29 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Мар 22, 2011 11:09 pm
Мнения: 11
Местоположение: София
Skype: M_a_d_j_0
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Няма да имаш проблем с посочения размер гуми .

Вто Сеп 23, 2014 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 3:39 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 manual
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
xaoca написа:
Здравейте колеги споделете нещо и за газовите уредби на този модел има ли особености при тях омаслител желателно ли е да се слага.. марки газови инжикциони и добри специалисти.

Добрия инжекцион, специалисти и омаслители май са желателни независимо от колата. Особености... все пак е боксеров двигател и са едни специални рейки там.
Аз лично вече съм 20 000 километра с Фобос и омаслител и грижи и проблеми никакакви никога. Не съм се задълбочавал, каквото ми препоръчаха това сложих, просто казах че искам зареждало при това на бензина и бутилка на мястото на резервната гума и оставих ключа. След два дни ми се обадиха да ида да си я взема и от тогава си карам безпроблемно. С профилактика на всеки 10 хилади, естествено - пак давам ключ, пия едно кафе и вземам ключ.

Сря Юли 06, 2016 9:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Система за омасляване на клапаните след монтиране на газова уредба при Субару не е нужна. Ако някои газаджий я монтират си е чиста спекула. Моторите работят перфектно на газ въпреки ниското качество на горивата в България.

Вто Юли 19, 2016 1:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Те си работят перфектно в началото, но колко дълго, преди да потънат клапаните?

Вто Юли 19, 2016 7:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Те си работят перфектно в началото, но колко дълго, преди да потънат клапаните?

60 000 добре ли е ? без да потънат клапаните , дори без да затегнат , реглаж е правен на 50 000 км, първата газова, с която купих колата беше с плочка за ужас на Митака слагана във Видин, колата е вкарана на 250 000 от швейцария сега е на 340 000 , никога не е имала мазане на клапаните , има чукане от буталата вече , но то е е друга тема. Казвам 60 000 защото аз я купих на 275 000 и незнам предишния собственик колага е сложил първата газова , така че броя престоя само при мен.Отделно е карана с масла игъл във Видин щото човека беше дистрибутор на такова , при мен се кара само с Мотул макар, че и то не спря мотора да се разтропа ROFL преди 20 000 км.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Юли 19, 2016 7:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
60 000 нищо не е. 60-70-100 000 ще изкара и MR20DE на Нисан, но после е за нови клапани и легла. А в твоя случай това е един от всичките двигатели, които се предлагат в Субару. Ако и да е корав 2.5 в това отношение и да му се регулират клапаните лесно, то за H6 нещата стоят по друг начин. При каране на бензин се препоръчва регулиране на клапани веднъж на 150 000 км, а на газ - не знам, какво ще се случи и все пак при добре настроена система колко ще изкарат. Но за регулирането на клапаните на EZ30R повечето хора вадят мотора навън, сам сметни цената на това "удоволствие". Вярно е, че омаслителят като консуматив само струва едни 40+ лв за всеки 10 000 км, отделно самото устройство с монтажа е към 300 лв, но ако успее да удължи интервала на потъване 1.5 пъти, за мен пак си струва.

Вто Юли 19, 2016 7:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
60 000 нищо не е. 60-70-100 000 ще изкара и MR20DE на Нисан, но после е за нови клапани и легла. А в твоя случай това е един от всичките двигатели, които се предлагат в Субару. Ако и да е корав 2.5 в това отношение и да му се регулират клапаните лесно, то за H6 нещата стоят по друг начин. При каране на бензин се препоръчва регулиране на клапани веднъж на 150 000 км, а на газ - не знам, какво ще се случи и все пак при добре настроена система колко ще изкарат. Но за регулирането на клапаните на EZ30R повечето хора вадят мотора навън, сам сметни цената на това "удоволствие". Вярно е, че омаслителят като консуматив само струва едни 40+ лв за всеки 10 000 км, отделно самото устройство с монтажа е към 300 лв, но ако успее да удължи интервала на потъване 1.5 пъти, за мен пак си струва.

Ако помага си напълно прав и дано е така, аз го давам малко тома наверни за ползата от мазането, но съвесем спокойно може да греша.
Що се касае до 2,5 мотора , няма нищо здраво в него , кекав е, топлинно небалансиран, с малко коне и малък въртящ момент, спокойно можеха да извадят едно 170 коня поне от него. да клапаните са регилират лесно без да се вади мотора, дори гарнитури могат да се сменят с чалъм без да се вади мотор.Скоростната кутия е под всякаква критика като динамика , но пък има други ползи които не са за пренебрегване , та си ги караме с кеф . ;)

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Юли 19, 2016 9:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Фев 26, 2018 11:11 am
Мнения: 3
Автомобил: subaru legacy
Телефон: 0887956504
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Добър ден. Имам проблем с пръскачките на чистачките когато искат пръскат от какво може да е колата е легаси 3 седан

Пон Фев 26, 2018 11:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 2:56 am
Мнения: 3
Местоположение: Сливен
Автомобил: търся
Телефон: 0877129000
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мочета да ми обясните един коментар за Legacy 2000-2003 : " на всяка цена избягвай четиривалките. има 2.5 мотор, който обаче е с 4 вала. слага се на легаси лимитед версия с всички екстри. познава се като видиш капака на ангренажът - по-голям е. този мотор е най-дървен. уж е моделиран за повече мощност, ама само е усложнен ".Каква е разликата между него и нормалния 2.5 (разход, обслужване или друго)?

Чет Мар 15, 2018 8:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почети малко форума - има писано по този въпрос, не обичаме да преповтаряме.

Чет Мар 15, 2018 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 2:56 am
Мнения: 3
Местоположение: Сливен
Автомобил: търся
Телефон: 0877129000
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Извинявай че питам , предстои ми първата покупка на Субару не съм запознат с марката. От 2 седмици ровя из форума и го намирам само като дума, но не и каква е разликата между него и нормалния 2.5, а сайтове има много които са 2.5 limited.

Пет Мар 16, 2018 9:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://www.youtube.com/watch?v=pFPmpvKv3ns ето така изглежда въпросния двигател води се DOHC , обяснявам ти като за човек който не разбира ако се вгледаш в капака на ангренажа(черният пластмасов капак) се виждат по два вдлъбнати кръга от ляво и дясно, SOHC моделите са с по една кръгла вдлъбнатина и видимо по малки капаци на клапаните. Можеш да потърсиш снимки в гугъл за ej25 sohc и за ej25 dohc и да се позагледаш какви са разликите.

Чет Юни 06, 2019 10:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 24, 2020 4:21 pm
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Купих си преди 2 седмици subaru legacy 2.0 138hp. Мотора беше омазан целия, и ми препоръчаха вместо да го правя да сложа друг.Преминах на по-малкия мотор 125 коня без EGR клапан, и от тогава когато работи колата ми свети check engine лампата.Не виждам разлика, но много ме дразни това че свети.Дали има вариант да се изключи по някакъв начин?

Пет Юли 24, 2020 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 237
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте на всички,

да отупам малко темата с неща които са дискутирани, но ме човъркат.

Тъй като се знае, че оригиналната гарнитура на главата за EJ251 с номер 11044AA633 (която е еднослойна ) е ненадеждна заради падането на покритието и има ли причина никой от белите сервизи да не слага пак оригинална гарнитура, но от STI/WRX/XT с номер11044AA770 или други модели с турбо при които се знае, че ползват мултислойни гарнитури при които няма покритие, което да падне и да се развали толкова бързо като при еднослойната оригинална такава ? Гледам, че и 11044AA642 е 3 слойна гарнитура, която пак я препоръчват
вместо 11044AA633 за EJ251.
https://www.ultimatesubaru.org/forum/to ... nt-1386944


За гарнитурата на главата визирам видеата и обясненията на този механик, който има многобройни видеа с всички основни проблеми и решения на субару

https://www.youtube.com/watch?v=-aq0hDvKJ5Q&t=610s

Също така какво мислитe за това видео
https://www.youtube.com/watch?v=fjrqkLFQDT4

в което се казва, че този aisin kit е на половината цена и че всички части са еднакви с оригиналните такива ( без водната помпа ), но идват в комплект ?
Откакто съм купил колата октомври 2014 до ден днешен всичко по нея се сменя навреме и само с оригинални консумативи и всеки път ми казват как оригиналните части изкарват почти два пъти повече от афтърмаркет аналозите им, но това при мен не се случва. За пример давам оригиналната водната помпа, която би трябвало да държи уж до 50 000/60 000 км , а аз ще сменям вече 3-та от 2014 насам ( навъртяни 80 000 км общо ).Наясно съм че, за да работят нещата както трябва се сменя всичко навреме по колата. Ето обобщени въпросите отново:

1.Защо от белите сервизи никой не слага мултислойните и доста по-здрави гарнитури ( конкретно за EJ251 двигателите ), а ползва оригиналната еднослойна на която покритието и пада и се знае, че е ненадеждна?
2.Може ли някой, който е слагал мулти-слойна гарнитура на EJ251 двигателите да даде информация какъв е бил резултата след това ?
3.Има ли смисъл да купувам отново оригинален ангренажен комплект или да поръчам този на AISIN, както се оказва, че са пак оригиналните такива ( без водната помпа ), но направени в комплект и на половин цена?
4.Знаете ли сервиз ( в която и да е точка на България ), който да дава гаранция след ремонт на двигател по-конкретно след смяна на гарнитурите на главите/шлайване на главите и блока/реглаж на клапани ?

Чет Юли 28, 2022 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Че има ли сервиз, който не дава след такъв солиден ремонт? Аз, знам поне трима, които си държат на името и не се рекламират тука.
Относно гарнитурите - да, конкретни модели многослойни стават, има и ъпдейтната за 251, за 25Д май няма.
Относно водните помпи - Импрезата в мои ръце 112к с оригинална и след продажбата още е с нея.
Относно ангренажите - ремък Гейтс, ролки Койо или НТН(СНР), убедил съм се, че комбинацията работи. СКФ - никога повече.

Цитат:
Genuine Subaru Engine Head Gasket kit for your 1999 and newer Subaru 2.5 SOHC NON-TURBO.
Head Gasket 11044AA642 X2 Multi-Layer Steel (Upgrade replacement for the 11044AA633 )
1999-2009 Outback and Legacy and Baja (4-Cyl. Only) 1999-2011 Impreza (Non-Turbo)
1999-2010 Forester (Non-Turbo)


Стягаш главите по спецификациите на врх мотор и караш. Ако си минал през някой и друг шлайф досега, взимай Кометик с дебелина, компенсираща отнетото при шлайфанията досега. Те правят с бая различни дебелини и всичките са МЛС гарнитури.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Юли 28, 2022 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 5:37 pm
Мнения: 21
Рейтинг: -60
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Много благодаря за полезната информация

Пон Авг 15, 2022 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BGkiller99 и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор