Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:27 pm



Отговори на тема  [ 133 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
 свещи на газ 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, искам да попитам, принципно тук четох, че свещи се сменят когато караш на газ след 50 000 км, мойте след като ги сменя след 5-6 000 почват да придърпват когато тръгва колата. На бензин не го прави. Свещите са NJK които са за модела купувам ги от уж официален дистрибутор за марката. Автомобила е импреза 1.6 2000 година, газ уредба Романо .Не е кой знае какво колата си върви но е супер досадно особенно като тръгвам ако не я осетя огасва при придърпването на някои светофар.

Чет Май 21, 2015 1:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Никелови или иридиеви? Придърпването на газ обикновенно е от слаба искра, която при богата смес трудно запалва сместа(ако приемем, че всичко останало е наред).

При мен така сецаше Сузуки-то(с иридиеви NGK) и смъкнах луфта от 1,1 на 0,9мм.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Май 21, 2015 4:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
render написа:
Колеги, искам да попитам, принципно тук четох, че свещи се сменят когато караш на газ след 50 000 км, мойте след като ги сменя след 5-6 000 почват да придърпват когато тръгва колата. На бензин не го прави. Свещите са NJK които са за модела купувам ги от уж официален дистрибутор за марката. Автомобила е импреза 1.6 2000 година, газ уредба Романо .Не е кой знае какво колата си върви но е супер досадно особенно като тръгвам ако не я осетя огасва при придърпването на някои светофар.


50 000km са прекалено много - сменят се на макс 30 000.
Не се препоръчват иридиеви/платинени, а обикновенни и то на междина 0,9 както е писал колегата по-горе.
Отделно е добре да си провериш/смениш кабелите и бобината, защото много често там има проблем при газта. Ако някой кабел е пробил в начална фаза, може да ти повреди бобина, отделно че тези компоненти са вече амортизирани и сега са подложени на допълнително натоварване от газтта.

Чет Май 21, 2015 4:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Със всичко до тук съм съгласен, освен че не се препоръчвали иридеви/платинени...
Точно напротив, дори на NGK LPG серията специално за газ са именно иридево-платинени /и с намалена междина/
При тази трудна смяна на свещи на нашите двигатели не си струва евтини свещи.

Чет Май 21, 2015 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ха така...
Горенаписаните неща означават ли, че аз без значение от факта, че съм с EZ30 двигател също е препоръчително да "боцна" подобни LPG edition свещи?

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Май 21, 2015 4:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не твърдя, че LPG свещите са непременно добра идея - те са малко "универсални", а фабричните на повечето модели са иридеви или платинени и е добре да са си те.
За тези, които са с обикновени фабрично е по-добре да са иридеви, платинени.

Чет Май 21, 2015 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко офф(всъщност си е по темата):
Суби е още със стокови свещи, но наблюденията от другата ми кола са съпоставими по характер. Сузукито вървеше фабрично с BKR6-11X(може би пропускам буква, но както и да е - платинени са) и обикновенна газова без проблем. Сложих газов инжекцион и Бош супер4 FR78X(електродът е никелов) - нямаше проблем. Реших да сложа на следваща смяна последния(тогава) модел иридиеви NGK IFR6-J11 и започнаха проблемите с хълцането. Оригиналните свещи не ги бях пипал и бачкаше на страх, а тия не се успокоиха, докато не смъкнах луфта. Даже ме съветваха на 0,8 да сложа, но не посмях. За километрите мога само да кажа, че оригиналните ги карах над 70к км и не съм имал проблем. Сегашните иридиеви са на 35к и наскоро им проверявах луфта и електродите - няма признаци на износване за момента.
Цитат:
мойте след като ги сменя след 5-6 000 почват да придърпват когато тръгва колата.


Чак сега се замислих върху написаното. Щом изкарват 5-6к и тогава започват проблемите, се налагат два извода. Или свещите са менте, с ускорено износване(евентуално и грешно топлинно число), или караш с възбедни смеси и вследствие по-високата температура ти се променя за много кратко време хлабината м/у електродите. Това бяха моите две с'тинки по въпроса.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Май 21, 2015 5:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
... Даже ме съветваха на 0,8 да сложа, но не посмях...


Трябвало е да посмееш- това е най- правилното разстояние за запалване на газ( In addition, the electrode distance is pre-set to only 0.8 mm.). Така поне показват изследванията на едни от най реномираните. Освен това препоръчват това което са ти написали колегите по-горе иридий(центален) и платина(маса).
https://www.ngk.de/en/products-technolo ... ark-plugs/

Чет Май 21, 2015 5:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Със всичко до тук съм съгласен, освен че не се препоръчвали иридеви/платинени...
Точно напротив, дори на NGK LPG серията специално за газ са именно иридево-платинени /и с намалена междина/
При тази трудна смяна на свещи на нашите двигатели не си струва евтини свещи.


Това от личен опит ли го твърдиш или защото така пишат някои производители?
Карал съм с такива - освен че не може да се регулира междината заради кекавата структура, централният електрод е толкова тънък че се изяжда от газта за 0 време и се почват драмите.

за всички 4 цилиндрови двигатели смяната на свещи не е драма, така че не виждам проблем да се дават 30 кинта за свещи на 30 000км.

Всеки си има глава на раменете и да си решава, само че това което се пише по книжките за подобни свещи си е жива реклама и няма нищо общо с реалността.

От подобни свещи има полза за коли които правят голям пробег за кратко време и то не на газ.
За хора които карат градско на къси разстояния са даже вредни защото се цапат много бързо.

Чет Май 21, 2015 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Чак сега се замислих върху написаното. Щом изкарват 5-6к и тогава започват проблемите, се налагат два извода. Или свещите са менте, с ускорено износване(евентуално и грешно топлинно число), или караш с възбедни смеси и вследствие по-високата температура ти се променя за много кратко време хлабината м/у електродите. Това бяха моите две с'тинки по въпроса.


Не са менте свещите - електрода е около 5 пъти по-тънък от този на стандартни свещи - като игла е, добави и по-високата температура и ето защо се изяжда...

Чет Май 21, 2015 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Знам какъв е - с такъв карам. Само, че аз ги регулирах сефте съвсем наскоро(километрите съм писал горе) и бяха мръднали с 0,1мм горе-долу. Колегата е минал 6 ПЪТИ по - малко км.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Май 22, 2015 1:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
BAlexandrov написа:
Със всичко до тук съм съгласен, освен че не се препоръчвали иридеви/платинени...
Точно напротив, дори на NGK LPG серията специално за газ са именно иридево-платинени /и с намалена междина/
При тази трудна смяна на свещи на нашите двигатели не си струва евтини свещи.


Това от личен опит ли го твърдиш или защото така пишат някои производители?
Карал съм с такива - освен че не може да се регулира междината заради кекавата структура, централният електрод е толкова тънък че се изяжда от газта за 0 време и се почват драмите.
...


Абсолютно от личен опит, четени тестове и статии и от опита на стотина от хората, на които съм имал наблюдение след като съм им продал свещи преди години :hello:

Това иридиев централен електрод да се изяде не съм го виждал, освен ако не е счупен от детонации. Това при турбинирани двигатели е доста голям риск и затова там е опасно, тъй като отчупеното парче е много твърдо и може да надере цилиндъра. Там е добре и да е по-прибран електрода, по-скрита искрата и т.н. за да е стабилна.
Така че говоря за атмосферен двигател - максимума, който се получава и е време за смяна е да му се загладят ръбчетата. Изяжда се по-често заземяващия електрод и затова го правят и него с платинена вложка.
Не е вярно, че се цапат бързо - това зависи само от топлинното число. Изобщо ми се струва, че си карал с твърде студени свещи турбиниран мотор с детонации и си правиш на това изводите.

Пет Май 22, 2015 7:52 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:

Така че говоря за атмосферен двигател - максимума, който се получава и е време за смяна е да му се загладят ръбчетата. Изяжда се по-често заземяващия електрод и затова го правят и него с платинена вложка.
Не е вярно, че се цапат бързо - това зависи само от топлинното число. Изобщо ми се струва, че си карал с твърде студени свещи турбиниран мотор с детонации и си правиш на това изводите.



За атмосферен говорех, 2008-2009г, 50 000км с такива свещи и то с проверен произход - ръбчетата бяха загладени и междината увеличена, съответно колата имаше изразени вибрации на празен ход и леко заглъхване при потегляне. При положение, че цената на подобни свещи е мин. 3 пъти по-голяма от цената със смяна на обикновени, извода за мен е ясен. Не случайно в повечето Субару сервизи от форума се работи и препоръчват обикновени свещи за коли на газ.

За цапането - опита е от СВХ, каращ се само на бензин, но на къси разстояния - иридиеви/платинени им трябва повече време да загреят и затова се получава този недостатък при градско каране.

Не знам как реши че съм карал турбо мотор с детонации и то с грешни свещи?

Пет Май 22, 2015 8:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Говориш твърде общо - "такива" свещи не е ясно кой точно модел, каква технология - можеш ли да провериш, за да говорим конкретно. Какви са били препоръчваните фабрични и ти какви си ползвал.
Всички свещи се цапат на къси разстояния и трябва да се поизфорсира, за да се самопочистят. Това, че обикновените загряват по-бързо за първи път го чувам имаш ли референция?
За сервизите - искаш да кажеш че при фабрични платинени препоръчват да се слага обикновени или при фабрични обикновени препоръчват да останат такива при каране на газ, а при бензин? Дали пък не гледат собствения си интерес :pardon:
Смея да твърдя, че фабричните платинени при атмосферните субару-та изкарват доста над 100 х км /което им е препоръката/ - много често на колите втора употреба, дошли тук се вижда, че не са били сменяни никога. На моята предната кола на 5 г. и 100 х км само ги прегледах и са си добре.


ПП. Едно време нашите бащи са рязали с ножовка електрода на свещта за по-добра искра. На запад са си го правели фабрично. Защо ли?
Изображение

Работата е, че така се износват по-бързо свещите и затова решението е в новите материали.

Пет Май 22, 2015 9:12 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това са свещи DENSO PK20PR11 ,на 38к км.,сменени са защото едната проби порцелана/първата на снимката личи си черната черта/ ,купени са от Божо,и работеха без забележки.Кабелите също са оригинални на набори на свещите..
Сега сложих обикновени NGK BCPR6E-11 V-LINE,ерлектрода им е точно такъв както е показал Божо,не съм им променял разстоянието им ,но явно е трябвало да го намаля на 0,9....
Ето снимките не знам дали ще са ви от полза в "спора"...


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Май 22, 2015 9:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това са двойно платинени свещи, ето за сравнение нова такава Изображение

Вижда се минимално заобляне на ръбчетата на централния електрод иначе са си добре и са можели поне още толкова. С обикновените, ако си минал 30х мисли за смяна.

Да се спука така порцелана към кабела и както са изцапани предполагам, че е текло масло в тях и затова се е получило...

Това с намаляването на междината изобщо не е задължително - така искрата става по-стабилна, но по-малка и фронта на горене съответно е по-малък. При добри бобини и кабели каквато е дадена фабрично си е Ок.

Пет Май 22, 2015 9:39 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Двигателя няма и капка омасляване,това оцапаното е от някаква грес която си беше там още като смених кабелите/бяха фабричните/,чистих отворите но беше толкова лепкава и гъста ,че не успях напълно,и от температурата новите свещи и кабели се омазаха и те...Може би точно това замърсяване да е виновно за пробива...

Пет Май 22, 2015 9:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази грес е масло от стар теч, има едни о-рингове на свещите, които както и гарнитурата на капака на клапаните често пропускат и трябва да се сменят.

Изображение

Пет Май 22, 2015 10:12 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Говориш твърде общо - "такива" свещи не е ясно кой точно модел, каква технология - можеш ли да провериш, за да говорим конкретно. Какви са били препоръчваните фабрични и ти какви си ползвал.
Всички свещи се цапат на къси разстояния и трябва да се поизфорсира, за да се самопочистят. Това, че обикновените загряват по-бързо за първи път го чувам имаш ли референция?
За сервизите - искаш да кажеш че при фабрични платинени препоръчват да се слага обикновени или при фабрични обикновени препоръчват да останат такива при каране на газ, а при бензин? Дали пък не гледат собствения си интерес :pardon:
Смея да твърдя, че фабричните платинени при атмосферните субару-та изкарват доста над 100 х км /което им е препоръката/ - много често на колите втора употреба, дошли тук се вижда, че не са били сменяни никога. На моята предната кола на 5 г. и 100 х км само ги прегледах и са си добре.



Говоря ти за свещи от най-висок клас - NGK, със съответното топлинно число и обозначения за конкретен автомобил Субару 2.5 атмосферен мотор в сравнение със сток обикновенни свещи препоръчвани от Субару за същия модел. И двата вида свещи ги препоръчва Субару за този модел. След 50 000км с лазер иридиумите ( които бяха дори TRD long life - +100 000km ) от газтта бях станали на гъз. Отделно че струват една торба с пари.
Така че няма как да изкарат 100 000км на газ - не е възможно.

Ето защо минах на обикновени и на 3 смени на масло ( 24 000км ) ги сменям.

Говоря ти достатъчно конкретно и от личен опит, ти ако искаш си чети прехвалените брошурки и се надявай че ще изкараш 100 000км на газ с платинени/иридиеви свещи

Пет Май 22, 2015 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мъча се да ти обясня, че имам наблюдения над доста хора, включително и клиенти от един сервиз, включително и моите собствени на предния ми Аутбек, който е именно 2.5 и вече мина 100х със свещите, които аз съм сложил - оригиналните платинени освен да те водя да ги видиш лично, за да се убедиш че е възможно?
Твоето е изолиран случай - да се скапят свещите може да има много причини, независимо какви са. Не е бил проблемът в технологията им. Не може и да генерализираш иридеви и платинени, защото са много различни като материал и дебелина на електрода.

ПП. Дай конкретно модел, защото ми се струва, че казваш NGK, а пък с тези trd и long life имаш в предвид Denso Iridium Power серията, които са с 0.4 мм електрод и не са за 100 х км.

Пет Май 22, 2015 10:55 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 133 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор