Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
Изобщо не е странно даже, странно е, че не знаем за какво говорим. Ако са Дензо модела от най-тънките възможни, със никелов заземяващ и може би грешно топлинно число даже доста им е. Този модел не го дават long life, а са иридиеви пърформанс свещи със стандартен живот. И такива има - въпрос на компромиси. Работата е, че дискусията стана чисто форумна - безполезна и безмислена и не желая да участвам в нея. Нищо полезно няма да излезе.
По аналогия с маслата все едно да кажеш - "Сложих синтетика ама ми го гори двигателя, хем скъпо, хем на 5 х. км. го смених. Всичките синтетики и естери са боклук. Минералното, двигателя не го гори, сменяш го на 5 х. км. и това е маслото! Тука сега виж снимка на естерно станало на боза - видях го с очите си! Големите батки слагат минерално, а и в сервиза това ми препоръчаха." И това е валидно мнение ама не ми се коментира.
|
|
|
Сря Май 27, 2015 8:19 am |
|
|
Alxx
|
Каквото и да си говорим, явно само се започва с факторите като топлинно число, материал, оригинал/менте и се стигне до гориво, цялостно състояние на мотора, маниер на каране, условия и т.н. и т.н. Трудно се вади еднозначен извод от цялата работа. Дискусиите са полезни, стига да са аргументирани и с примери.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 27, 2015 9:31 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Всички свещи са от коли на газ.... Ако държите,с времето ще Ъп-вам темата с нови снимки А изводите,не ми ги натрапвайте кои са по-по-най,фактите и пробега говорят
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
15
|
|
Сря Май 27, 2015 6:06 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
Чета си аз тук как се оплюва фреския NGK ма аз до сега проблем не съм имал с тях, доста коли с тях две Субару-та и няколко други марки като няколко от колите са били таксита всички те са били на газ, подкрепям казаното от колегата Prada а и както се вижда снимковия материал го доказва, аз лично имам лошо мнение (от опит) с Дензо и Бош, като за мен Бош е най големия боклук на пазара!
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Сря Май 27, 2015 10:30 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
|
Сря Юни 17, 2015 7:26 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Сря Юни 17, 2015 8:54 am |
|
|
jikanik
Регистриран на: Вто Юни 18, 2013 8:09 am Мнения: 13
Автомобил: Forester SF 2.0 125 Hp
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Моля да ми дадете конкретни предложения за модел иридиеви свещи за LPG на Denso или NGK. Изчетох темата по-горе но нещо трудно се ориентирам в избора т.к. съм лаик а се споменават много неща покрай свещите, така че конкретни предложения за 2-3 модела от които да си избера едните ще ми е от голяма полза. Колата ми е Форестър '99, 2.0 атмосферен (ако не се лъжа е същия двигател като на Имресите от тези години), с газово Романо от около 40 хил.км. насам. Като сложих газовото подмених и свещите с френски NGK BKR5E-11 (или цифрата беше 6, не помня точно) но сега искам да сложа свещи които според производителя са пригодени специално за LPG. Сменям свещите защото вече минаха предполагаемия си пробег от 30 хил.км. Благодаря предварително.
_________________ all in, all in a day a day it changes everything
|
|
|
Пет Авг 28, 2015 12:04 pm |
|
|
BAlexandrov
|
BAlexandrov написа: За замяна на NGK BKR6E-11 е най-добре фабричните двойноплатинени NGK PFR6B-11 или NGK PFR6B /те са на 0.9 мм междина/, Denso PK20PR-11, друг вариант е BKR6EIX-11 или Denso IK20 които са иридиеви, но със стандартен заземяваш електрод или иридево-платинени NGK IFR6E-11, Denso VK20.
|
3
|
|
Пет Авг 28, 2015 12:43 pm |
|
|
jikanik
Регистриран на: Вто Юни 18, 2013 8:09 am Мнения: 13
Автомобил: Forester SF 2.0 125 Hp
Рейтинг: 0
|
|
Пон Авг 31, 2015 10:25 am |
|
|
jikanik
Регистриран на: Вто Юни 18, 2013 8:09 am Мнения: 13
Автомобил: Forester SF 2.0 125 Hp
Рейтинг: 0
|
С риск да стана досаден ще попитам още нещо. До колкото разбирам при избора на свещите за LPG трябва да се придържам към разстояние 1.1мм... а не с вариантите 0.9 и по-малки, така ли е?
_________________ all in, all in a day a day it changes everything
|
|
|
Пон Авг 31, 2015 3:52 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
jikanik написа: С риск да стана досаден ще попитам още нещо. До колкото разбирам при избора на свещите за LPG трябва да се придържам към разстояние 1.1мм... а не с вариантите 0.9 и по-малки, така ли е? Точно обратното 0,8-0,9 Колкото е по-голямо разстоянието,толкова е по-слаба искрата при Газ. http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... 13-new.pdf - 66-та страница от каталога,гапът при Субару е 0,8мм.
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пон Авг 31, 2015 10:05 pm |
|
|
jikanik
Регистриран на: Вто Юни 18, 2013 8:09 am Мнения: 13
Автомобил: Forester SF 2.0 125 Hp
Рейтинг: 0
|
Благодаря за линка с каталога. Погледнах 66-та страница и ми направи впечатление че 0.8мм е отбелязано само при турбо версиите, за останалите в полето за gap има символа "Х" (каквото и да значи това) но свещите им са с индекс 11 на края, а доколкото схванах това означава 1.1мм. Това разбира се са предписания за двигатели на бензин. Принципно каква е логиката при двигателите работещи на LPG? Газта е по-трудно възпламенима май, по-дългата искра не би ли следвало да предоставя и по-благоприятни условия за възпламеняването й? Опитвам се да си ги изясня тези неща и от любопитство, че съм бос в областта на автомобилите и навярно доста неща ми убягват.
_________________ all in, all in a day a day it changes everything
|
|
|
Пон Авг 31, 2015 11:23 pm |
|
|
valio_kn
Регистриран на: Пон Юни 29, 2015 8:51 am Мнения: 54 Рейтинг: 3
|
Здравейте колеги , така и така ще свалят мотора да сменят ремъци , та се чудех дали да не взема да сменя запалителните свещи. От каталога на NGK илизат тези:NGK Iridium IX BKR6EIX-11. Някакви мнения ? а и колата е 2001 2,0 .с газов инженцион
|
|
|
Сря Окт 14, 2015 3:37 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Сря Окт 14, 2015 3:38 pm |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Мнения: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите.
|
|
|
Сря Юли 13, 2016 10:19 am |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
tsonio denchev написа: Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите. Аз на твое място бих взел Denso IK20TT. Те са си със намалена хлабина (за газ) и няма да се занимаваш със свещи в близките 100хил км.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Сря Юли 13, 2016 10:27 am |
|
|
Vmax
|
TurboManiak написа: tsonio denchev написа: Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите. Аз на твое място бих взел Denso IK20TT. Те са си със намалена хлабина (за газ) и няма да се занимаваш със свещи в близките 100хил км. Колега, Изкарвал ли си 100 х. км с такива свещи на газ и проверявал ли си ги как изглеждат? Последно пробвах подобни на атмосферен мотор 2.5 и не изкараха повече от 35-40 х. км... Интересно ми е каква разлика виждаш от карането с тези и обикновенни примерно?
|
|
|
Чет Юли 14, 2016 7:45 am |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Vmax написа: Колега,
Изкарвал ли си 100 х. км с такива свещи на газ и проверявал ли си ги как изглеждат? Последно пробвах подобни на атмосферен мотор 2.5 и не изкараха повече от 35-40 х. км...
Интересно ми е каква разлика виждаш от карането с тези и обикновенни примерно?
Мда, под ръка ми е, че и търся заден капак, ако искаш да и сваля свещите днес и да ти ги снимам. На 80000 км само газ са, хлабината беше станала 1.15 (защото са IK20, а не ТТ). Това е легаси Б13 2.5 мотор. На моята са на 50000 км от които 30000 на газ. Скоро ги свалях и хлабината си е ок, не съм я коригирал. Нямам никакви намерения да ги сменям преди да направи 100хил км. Иридии започнах да слагам, когато предишната ми астра турбо ме заряза да карам като пенсионер в средата на България, 25хил км след нови никелови свещи. Същата астра с иридия показа едно леко повишаване на въртящия момент и изправяне на една дупка след 3500-4000 оборота. Това спрямо нови никелови. Да, може да са по 18-20 лв/брой., но твърдо държа, че работят в пъти по-добре. А и се изплаща в дългосрочен план. Възможно е да си попаднал на ментета, аз бях привърженик на NGK, но в момента им нямам доверие, а и имам сигурен източник за Denso (за сега). ПС. А, да и всичко с повече от 1 електрод е някакъв смях според мен. Дизайнерска изгъзица и нищо повече.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
15
|
|
Чет Юли 14, 2016 9:13 am |
|
|
Vmax
|
Ако ти е удобно снимай една свещ. И аз се съмнявам в качеството/произхода на НЖК-то тук и затова си поръчах ОЕМ платинени по каталог. До сега карах с френско нжк обикновенни и не съм имал драми но сменях на 20-25 х км.
Денсо също пробвах отдавна и изглеждаха доста по качествени, като работа - отново без проблем.
Скоро ще имам впечатления и от платинките. С такива карахме СВХ-а но не ги харесва заради късите разстояния - цапат се бързо. Явно не загряват достатъчно добре и на къси трипове не работят както трябва.
С каква междина караш турбо колата и пробвал ли си на 0.6?
|
|
|
Чет Юли 14, 2016 9:50 am |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Мнения: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Доста прочетох из форума за плюсовете и минусите на всички видове свещи. Предпочитам да ги сменям на 20000км с втората смяна на маслото и да са си все нови. Та както казах по каталог ми дават NGK:PFR5B-11, в сайта на NGK като задам търсене по модел и марка излизат BKR5EGP G-Power Plug. Дотук разбрах, че трябва да са с 6 температурен коефицент за NGK и 20 температурен коефицент за Denso. Спрял съм се на NGK BKR6E, но незнам дали не трябва да има и още някоя буквичка отзад. Колата се кара предимно на газ, но предполагам това има значение само за междуелектродното разстояние. И другия въпрос, ако е NGK от къде да се купят, та да не са френски.
|
|
|
Чет Юли 14, 2016 1:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта |
|