Отговори на тема  [ 82 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Смяна масло на скоростна кутия! 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Авг 04, 2015 1:54 pm
Мнения: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред.
Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик.
Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София.
Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км.
Цените са следните:

8 литра масло по 44лв
Филтър за АСК - 55лв
Масло за диференциалите 3 литра по 52лв.
Останалото беше за работа.

Вто Авг 04, 2015 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
iziz77 написа:
Здравейте,

от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред.
Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик.
Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София.
Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км.
Цените са следните:

8 литра масло по 44лв
Филтър за АСК - 55лв
Масло за диференциалите 3 литра по 52лв.
Останалото беше за работа.
Според мен сумата само на консумативите е 563,00лв. Освен Краси и Венци да си плащат на клиентите че работят по колите им.

Вто Авг 04, 2015 2:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално, когато закупиш от тях масло и по-точно Редлайн извършват процедурата по смяната for free, както и би трябвало да бъде.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Авг 04, 2015 6:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm
Мнения: 42
Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предстои ми смяна на маслото на скоростна кутия и се позачетох, та това, което излезе от ръководството на собственика е следното: проверката на маслото се извършва (както е описано по-горе от колегите) на включен двигател. Щеката за маслото има индикатори за ниво на топла (70-80 градуса) и студена СК. Препоръчва се при проверката на маслото скоростната кутия да е в позиция "Р" и двигателя да работи на "свободен ход", като преди това е необходимо бъдат превключени всички позиции на лоста. Описаното до тук не е новост - добавих го като информация просто за потвърждение на предишните коментари.

В manual-а са препоръчани три вида масло:

1. Genuine Subaru Automatic Transmision Fluid Type-HP
2. Idemitsu ATF HP
3. Castrol Transmax J

Информацията е на страници 15 и 16 в раздел 11 от ръководството.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 26, 2016 9:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm
Мнения: 50
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги. В понеделник ми предстои смяна на масло на скоростната кутия. Някой може ли да изрази мнение за това конкретно масло: Motul Multi ATF. Трибеката е 3,6 литров мотор. Доста четох - това "уж" покрива изискванията по спецификация, но ми се ще да чуя мнение от някой колега.

Пет Окт 14, 2016 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм с одобреното от Субару масло на Ravenol - SU 5 fluid. Пишат, че е специално за нашите коли:
http://ravenol-bg.com/ravenol-su5-atf-fluid/

Пет Окт 14, 2016 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm
Мнения: 50
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, днес взех колата от сервиз след обслужване. Използвах Motul multi ATF- ще коментирам след седмица, две какви са ми впечатленията.
Лека

Вто Окт 18, 2016 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Вто Окт 18, 2016 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm
Мнения: 50
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Определено има резултат от смяната - впечатленията ми от 300-400 км каране са, че превключва по- плавно скоростите. Но нямам база за сравнение с друго масло. Това, което ме притеснява е, че при кикдаун има ритане при смяна на от 3 на 4 може би, доста по- слабо се усеща от ритането преди смяната, а и Любо при когото сменях маслото ми каза, че добавките, които е използвал подобряват работата на автомата до 2000- 2500 км след смяната, така ,че се надявам и този проблем да намалее.

Нед Ное 06, 2016 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен също ми предстои смяна на маслото в 5EAT-то на Бека. Мисля да го направя като колегата patko, но само на 2 пъти, тъй като имам историята на колата, маслото е било сменяно редовно и сега си е все още прилично бистро. Два въпроса ме вълнуват обаче:

- Какво да бъде маслото? Оригиналното е доста скъпично, но ако има смисъл - ще сложа такова. Ако не - алтернативите, които аз намирам са 3: Castrol Transmax J (има го в оригиналната книжка на Субаруто, но тук не съм сигурен, дали се намира); Motul Multi ATF и за сега моят фаворит - Eneos ECO ATF (пише, че покрива ATF HP, каквото е оригиналното масло). Все още много се чудя и ако някой има опит (т.е. повечко пробег) с някое от горните масла, нека да даде отзив.

- Колко точно количество ми трябва? От пробката на картера 4 литра ли изтичат? А после при развиването на филтъра нищо ли не изтича? Не мернах никаква читава информация в сервизното ръководство за съжаление.

Пон Ное 07, 2016 10:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По отношение на конкретните марки масла нямам идея, тъй като до момента съм карал с Red Line непомнякоеточно, а в момента съм с Ravenol SU5, но по време на смяната определено си струва да се направи почистване на валвбоди-то и каквото още може да се стигне (сваля се картера на скоростната за тази манипулация) и след това да се промие с ново масло цялата кутия и да се напълни с изцяло ново масло с помощта на машина. Последните две манипулции добавят 2 литра към предвиденото за смяна количество, което обикновено е толкоз, колкото събира кутията.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пон Ное 07, 2016 10:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, Ravenol SU5 го бях пропуснал, може би то ми е новият фаворит ;)

Пон Ное 07, 2016 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Маслото ми е сменяно на принципа източваш колкото може, а после доливаш - така 4 пъти. Предпоследният път източихме ~ 6.5 л, като си помогнахме с въздух - много внимателно и с ниско налягане. Източеното масло беше като ново. Независимо от това постоянно обновявам маслото - купувам си 4 л Равенол СУ5 от Полша (излиза по-евтино отколкото в БГ), за да имам винаги при нужда и когато направи година го обновявам и поръчвам нова туба. Филтъра съм сменял 2 пъти за последните 1,5 години, сега ще го сменя поне след 30-40 000 км, независимо от това, че маслото се обновява често. Последният път дори не развихме пробката - механика при когото си ходя има зъбна помпа с която много лесно се отнема/долива масло в скоростни кутии и диференциали. Каза, че струвала 100-тина лева - чак се замислих дали да не си купя една.

Пон Ное 07, 2016 9:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля.

Я сподели, как точно стегна филтъра? Питам, понеже в сервизното ръководство е даден специален инструмент за стягане + динамометричен ключ и поради спецификата на инструмента за стягане (квадратът му за ключа не е в центъра, а изнесен навън) моментът се изчислява по формула. Аз такъв инструмент нямам, имам трикрака скоба за маслени филтри с квадрат за ключа в центъра, там как да му изчисля момента на стягане? Или ако има по-лесен начин за стягане, който го е правил сам, нека го сподели.

Пон Ное 28, 2016 10:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Без да съм виждал тоя филтър (на моята така и не го открих) изведнъж ми стана интересно - колега защо някой би стягал филтър с тризъбеца? Предполагам за такава скоба говориш.
Имам много лош опит с приятел, на който някой му беше стягал филтъра на двигателя с такава тризъба скоба. Резултата беше, че единият накрайник на скобата беше направил дупка в корпуса на филтъра с големина на връх на топлийка. Около седмица след това от там си капе, но при градско каране колата е в ниски обороти и всичко си отива в кората. Тръгва обаче към В.Търново през нощта и започва неописуем кошмар за всеки, който не кара служебна кола - масиран теч на масло, което от движението на магистралата се разпространява по целия под на колата, правейки невъзможно определяне на проблема. Цялата генерация започна да гори маслото по горещите части и колата приличаше на специализиран автомобил за борба с насекомите. Да не говорим за смрадта в купето. Моя приятел беше в ужас и според него визуално всичко капеше от скоростната кутия. Той си беше отписал колата в един момент. Установихме, че изгореното масло е двигателно и след две долени бутилки и безброй спирания стигнахме Търново. На следващия ден ходихме в сервиз и след махане на кората видяхме източника - маслен филтър с дупка, който работи като душ след 3500 об. Та така - проста смяна на масло от престарал се механик може да доведе до големи проблеми.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 28, 2016 12:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз го стегнах на ръка, както всеки маслен филтър досега :D Предния (сменян от предишния собственик) пак беше стегнат на ръка. Вече близо година не е протекъл. То и без това тризъбец там е абсурд да вкараш.

Пон Ное 28, 2016 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отговарям веднага - в ръководството пише да се стегне с определен момент, който се изчислява по определена формула. Оригиналният ST инструмент не е тризъбец, но аз нямам друго, освен тризъбец (който дори не може да стяга, а само да развива - нарочно е така направен). Маслените филтри винаги ги стягам на ръка, но и за тях така си пише - до опиране и после 3/4 оборот примерно. Но за този пише да се стяга с определен момент, затова се чудех, как точно да го стегна. Ясно е вече - на ръка ще е, колкото мога.

Пон Ное 28, 2016 12:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Би ли споделил колко е момента. Можеш да увеличиш момента и без специален инструмент за стягане. Просто намираш кожен колан или памъчно въже, които се захващат на гаша. Огъваш едно желязо ф10(гладко) по радиуса на филтъра и през гашата го опираш внимателно на въжето или колана. Образува се рамо, което на пръв поглед е голямо и можеш да пренатегнеш филтъра, но коефициента на триене в гашата не позволява това. Този метод изисква малко практика, но ако си внимателен можеш да удвоиш момента от стягане на ръка.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 28, 2016 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Те тези ключове ги има готови, всъщност такъв ползвах за да го развия, тъй като е по-удобно, отколкото да си кривиш ръката.
http://nspauto.com/images/stories/virtu ... m_5774.jpg

Като слагаш новия, внимавай гумичката от стария да не е останала на конзолата. В някой от форумите бях попаднал на един тип, който е навил новия филтър с двете гумички и съответно беше омазал всичко на някакво кръстовище няколко дни след смяната.

Пон Ное 28, 2016 1:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето описанието за смяна на ATF Filter на 5EAT при Legacy/Outback B13. Там е написана и формулата за изчисляване момента на стягане:

Изображение

А това е самото оригинално приспособление (ST 498545400) за стягане на филтъра:

Изображение

Вто Ное 29, 2016 10:37 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 82 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор