Автоматично палене на фаровете след запалване
Автор |
Съобщение |
Vami
|
На CarDRL®4 и при мен не работи, би трябвало функцията да е включена по подразбиране, но не съм си играл да пробвам, защото на мен тази функция не ми е необходима. На другата ми кола модула е Smartdrl и там за да се активира функцията, трябва да се изгаси двигателя при включени фарове. След като се изключат от ръчката на фаровете, те остават светнати за определеното време. Модулите са подобни и може би при Субару за това не работи, защото при спиране на двигателя, спира и фаровете.
|
|
|
Вто Дек 08, 2015 11:06 am |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Постове: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
аз съм си го направил с реле за време - палиш колата, 10 секунди след като си дал на контакт се палят късите(единственото разрешено по закон без да се разправяш за термини, знаци, означения, смисъл на думи). Щом включиш от габарит на горе модула се изключва и всичко работи по оригиналната схема. Схемата си я направих умишлено сложна, за да предпазя всяка верига от схемата, вградих го в една кутия, има и копче за тотално изключване на модула (в Гърция например,полицайте разбират отдалеч, че си българин като си с дневни и бам проверка) и сложих и куплунзи за по-лесно разкачане . Сега схемата е в колата, ако искате ще я снимам и кача и снимка на модула
|
|
|
Съб Дек 26, 2015 8:21 pm |
|
|
Silvergreen
Регистриран на: Нед Окт 25, 2015 10:51 pm Постове: 179 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Рейтинг: 44
|
Имам един такъв въпрос...имам модул , който се командва по + . Води се смарт дрл , като настройките му се правят чрез лостчето за светкавицата. Взема ток от контактния ключ , габарит и дълги светлини. Интересува ме това нещо може ли по някакъв начин да се върже към халогените на аутбек 2007 вместо на дългите светлини? Има ли някой който използва халогените за дневни , да ме просветли как да го вържа и евентуално как ще стават настройките на модула... чрез бутона за халоген ли ? Мерси предварително
|
|
|
Сря Фев 10, 2016 11:05 pm |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Постове: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Аз съм с модул 50%, управляващ по + и свързан за халогените. Свързва се като на всяка кола с управление на късите или дългите с плюс - халогените при нас са така и са с общо реле, за разлика от другите светлини, където веригите са разделени с отделни релета за леви и десни фарове (има си и модули за такива схеми, но аз си ползвам останал от предишна кола). Взема се и сигнал от габаритите, за да се изключи модула, когато се ползват нормално фаровете вечер.
_________________ Never say never
|
|
|
Чет Фев 11, 2016 8:55 am |
|
|
Silvergreen
Регистриран на: Нед Окт 25, 2015 10:51 pm Постове: 179 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Рейтинг: 44
|
А как го настрйваш , с бутона за халогена ли си цъкаш?
|
|
|
Чет Фев 11, 2016 1:47 pm |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Постове: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Ами моя няма управление и настройки, както при СмартДРЛ (с такъв съм на мотора и на още една кола). Този при Субаруто се свързва само в 4 точки - плюс и минус на акумулатора (подава плавно ток към изхода, когато напрежението се качи малко над 13В), изход с 50% сила за две крушки е свързан към единия халоген (но те са на обща верига), четвъртия е сигнал от габарита (изключва всичко при напрежение там). Проста схема - нямам индикация на таблото, когато работи (на предната ми кола си светеше леко индикацията за фаровете, но тук няма как да стане при този елементарен модул, защото бутоните и ключовете са управляваща верига за релетата, а аз се закачам на силовата верига след тях) и мога да го изключа тотално, като му махна бушона, или ако си изведа нарочен ключ/бутон за целта. Аз като се замисля моите СмартДРЛ-и (имам ги поне от 5-6г. - когато фаровете станаха задължителни само през зимата) се настройват с габарита, а не със светкавицата - ако и при теб е така, би трябвало да стане. Ако обаче се управляват наистина със светкавицата, мисля че тая схема няма да сработи, защото ти дефакто ще настройваш с халогените, които обаче сработват поне при включени габарити, които пък от своя страна ще деактивират ДРЛ-а. Та ако не става - или някакво просто решение без екстри, или си има вече на пазара точните модули - с по два отделни изхода за лява и дясна светлина и управлениие и по +, и по -.
_________________ Never say never
|
|
|
Чет Фев 11, 2016 6:20 pm |
|
|
Silvergreen
Регистриран на: Нед Окт 25, 2015 10:51 pm Постове: 179 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Рейтинг: 44
|
Е... има решение... вместо от габарит , ще взема сигнал от къс. Аз на другата кола така съм си го вързал. По този начин може да се кара на габарит и дневни , в случай че някъде ти изгори крушка примерно
|
|
|
Чет Фев 11, 2016 8:37 pm |
|
|
petko 69
|
petko 69 написа: Днес благодарение на колегата Asio имам дневни светлини на дългите на 30% ,почват да светят 5сек. след запалването при изключени фарове.С тях не се включват габарити, но може да се ползва светкавица,при превключване на светлини нещата си стават нормални.Не разбирам от електроника,ако има въпроси пишете на Asio. Това решение е добро.Не работят габаритите,а фаровете светят достатъчно ,без да прегарят лупите от постоянно светещи фарове.
|
|
|
Чет Фев 11, 2016 8:49 pm |
|
|
vesko_m
Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm Постове: 22 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 141
|
Искам да споделя малко информация как свързах CarDRL5 на Forester 2009-та Водих се от схемата, която Vami е пуснал, но аз не исках да ползвам дългите на 30% за дневни, а късите, които са с фабричен ксенон, Затова не ползвах допълнителни релета, за да прекъсвам масите, но въпреки това купих модул с възможност за управление на габарити (ако се наложи да прекъсвам все пак някакви маси) После се водих от снимките, които xargs е пуснал, но се оказа, че цветовете на кабелите са съвсем други при мен, Има логика във всичко това защото и Vami и xargs са със Outback Най-много ми помогна блог-а, който didoya е споделил: http://sedefcha.blogspot.bg/2012/10/drl-subaru-forester-my-2008.htmlТой е точно за Форестър след 2008-ма В общи линии всички кабели се закачат в бушониерата в двигателя зад акумулатора Не следвах точно инструкциите в блог-а, защото там предлагат част от кабелите да излезат от бушониерата, а аз успях да закача всичко отдолу на по-голямата платка с релета и предпазители, освен сигнала за включени габарити, който е на един мост със светло кафява пластмаса. Друга особеност беше, че закачих само един от управляваните кабели за палене на късите - направо светнаха и левия и десния. Мога да направя снимка, но нещата са доста ясни от блог-а. После само програмирах модула на 100% без плавно палене.
|
30
|
|
Сря Окт 05, 2016 9:46 am |
|
|
Vami
|
vesko_m написа: Друга особеност беше, че закачих само един от управляваните кабели за палене на късите - направо светнаха и левия и десния. После само програмирах модула на 100% без плавно палене. Благинка си е. Въпреки, че светят и двата фара, по добре е да закачиш и втория канал, защото претоварваш модула и има вероятност бързо да се повреди. Изчислен е за около 60W на канал. Не знам фабричния ксенон колко е, но ако е 35W на лампата, консумацията на драйвера е поне 40W. Умножено по 2 е равно на 80W. Отгоре си с 20W. Не случайно в инструкцията пише с три удивителни: Цитат: Жълт 2 х 1.5 мм² - Към светлини(56) - !!! Свързването и на двата кабела е задължително
|
|
|
Сря Окт 05, 2016 9:58 am |
|
|
vesko_m
Регистриран на: Сря Сеп 21, 2011 1:16 pm Постове: 22 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 2009
Рейтинг: 141
|
Отново включване от мен Не че не ти се доверявам Vami, но се посъветвах и с cardrl производителя, Те ме посъветваха същото нещо Така, че вече и двете жълти жици са свързани към кабела в инсталацията, който пали и двата фара Сега ще ползвам модула дъъъъъъълги години без да гори
|
|
|
Пон Окт 10, 2016 1:17 pm |
|
|
maneco
Регистриран на: Вто Май 06, 2014 12:01 pm Постове: 22
Автомобил: Subaru Impreza Outback 2005
Рейтинг: 15
|
Някой инсталирал ли е такъв модул на Импреза 2005-та комби на халогените или дългите и къде мога да намеря схема или някой в София може ли да удари едно рамо?
|
|
|
Чет Окт 13, 2016 10:32 pm |
|
|
maistora_1
Регистриран на: Пет Дек 28, 2012 6:27 pm Постове: 77 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT 2003
Рейтинг: 53
|
Колеги,
дали е възможно да се систематизира в един пост свързването на DRL модул за Outback B12, 1999-2003? Кое кабелче къде и кой модул се закупува.
Друг вариант е колега от София да ми отдели 5 минути да видя на живо.
Предварително благодаря!
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 1:37 pm |
|
|
Петър Велков
|
B12 има автоматични палене и гасене на фаровете, за какво са ти допълнителен модул и светлини, които така или иначе само загрозяват колата?
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 11:04 pm |
|
|
maistora_1
Регистриран на: Пет Дек 28, 2012 6:27 pm Постове: 77 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT 2003
Рейтинг: 53
|
Петър Велков написа: B12 има автоматични палене и гасене на фаровете, за какво са ти допълнителен модул и светлини, които така или иначе само загрозяват колата? Колега, ако говориш да оставя постоянно включени късите и когато не е на контакт се загасят, това е решение. Само че аз искам на късите да сложа малко по-скъпи крушки тип Philips + 130%, които да светят вечер, a DRL модула да захранва дългите през деня. DRL модула има някои други предимства, а по-рядкото използване на късите ще е по-евтино.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 11:28 pm |
|
|
Vami
|
Също така при фарове с лупи, дългите макар на 30%, се виждат много по отдалеч, отколкото късите на 100%. А и крушките много по рядко изгарят.
|
|
|
Съб Ное 19, 2016 9:49 am |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Постове: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
maistora_1 написа: Колеги,
дали е възможно да се систематизира в един пост свързването на DRL модул за Outback B12, 1999-2003? Кое кабелче къде и кой модул се закупува.
Друг вариант е колега от София да ми отдели 5 минути да видя на живо.
Предварително благодаря! Общо взето трябва ти модул за управление по плюс с два отделни изхода (за ляв и десен фар). Свързват се към общия плюс за къси и дълги на всеки фар (поне при мен и още един приятел с Легаси В12 кабелът е сив във самите фарове - двоен, отива и в късата, и в дългата секция). Постоянен плюс и минус е ясно - от батерията, като може и плюса да е някъде след контакт (защото обикновено модулите имат минимална консумация и в покой - следят напрежението и като се качи над 13 и нещо волта се задействат - но по мои наблюдения няма проблем и след дълъг престой при големи студове - консумацията е по-малка от на алармата и сравнима примерно с на часовника на таблото). Управлението, т.е. сигнал кога да се елиминира ДРЛ-модула се взема от плюса на най-близкия габарит. Схемата на захранването на фаровете при В12 е следната: късите имат постоянна маса; когато пуснеш фаровете от ключа се подава плюс едновременно на късата и дългата светлина; а когато се включат дългите, се подава маса и към тях. Веригите за ляв и десен фар са разделени, което е съществена разлика от масовите европейски модели. Именно за това е добре да се взема модул с разделено захранване на ляв и десен фар. Другият вариант е да се свърже модул с един изход през диоди към двата фара - елементарно решение за хора поне малко наясно с електротехниката. П.п. И за колегата споменаващ модул и допълнително монтирани светлини - не е едно и също - аз говоря само за модул, управляващ фабричните фарове, като ги задейства при зареждане на динамото (стартиране) и изключва примерно на габарити, или спиране на зареждането (гасене на двигателя, или включване на фаровете от лоста вечер примерно, а тогава няма как да пропуснеш да ги включиш, защото всичко по таблото ти е тъмно и фаровете осветяват малко по-слабо - тогава всичко си работи по фабричната схема). Предимствата му са, че пази крушките - светва и гаси плавно и с свети с леко намален интензитет; пази и пластмасовите "стъкла" на фаровете от излишно постоянно нагряване; пази и ключ и релета (при нашите не е особен проблем, но при доста други коли има проблеми с нагарящи контакти и скъпи смени на цели превключватели); и най-големия и видим ефект е че не ти светят подсветки по табло и бутони и не ти намаля осветлението на панела на климатика и радиото, които са почти невидими при нормално слънцегреене и светнати фарове.
_________________ Never say never
|
|
|
Съб Ное 19, 2016 11:18 am |
|
|
shanev
Регистриран на: Вто Юли 19, 2016 10:00 am Постове: 21
Skype: je4ko0o0o0
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 0
|
Някой който разбира от ел. схеми , би ли обяснил как да постигна ето този резултат https://www.youtube.com/watch?v=gIthjtp50SI (включен DRL при връткането на контактен ключ и тяхното изключване при пускането на фаровете) . http://www.autofamily.bg/uf/E47/IMG_2831.jpg Само за да пробвам свързах червният кабел към 2ри пин на релето за ляв фар . Мисля за просто решение без скъпи модули с много функции , а най обикновенно реле което да туря и свържа в кутията с бушони. Въпроса ми е понеже дневните светлини са LED мощноста на двете крушки е общо 20W, какво реле и бушони ще ми трябват за да заработи сигурно? Китаеца казва червение кабел да се свърже към 12в след контакт , минуса предполага го взимат от цокала на мигача. Също какви кабели са ми нужни за да свържа въпросното реле към кутията с бушони ? https://www.avtochastionline24.bg/bosch/1154790Това реле върши ли ми работа и ако да кое на кой пин да свържа от голффорума ми хареса простичката им схема http://forum.vwclub.bg/download/file.ph ... &mode=viewИдеи?
|
|
|
Пон Апр 24, 2017 9:48 am |
|
|
maistora_1
Регистриран на: Пет Дек 28, 2012 6:27 pm Постове: 77 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT 2003
Рейтинг: 53
|
bobi161 написа: Колега, свали си пластмасата под волана, където са ти вътрешните бушони. Отдолу, Субару са си оставили готова букса именно за такъв модул - напасваш твоя по нея и си готов. Ще я познаеш по това, че е голяма и ... празна - чака да бъде запълнена - мисля, че така ще ти е по-лесно...! Колеги, дали това е въпросната букса? Прикачени файлове: Screenshot_1.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Ное 23, 2017 9:06 pm |
|
|
Angelov
Регистриран на: Сря Окт 15, 2014 3:17 pm Постове: 8
Автомобил: Legacy b13 2.5 2004
Телефон: 899961858
Рейтинг: 15
|
BAlexandrov написа: По принцип схемата при Субару е - при контакт фаровете светват, при изключване от контакт - загасват. Проблемът идва, че при палене те си светят, тока не им стига и премигват леко. За обикновените крушки не е толкова страшно, но с ксенон това е вероятна причина за изгаряне. Затова реших да направя нещо по въпроса - едно реле, което да включва фаровете чак след като запали двигателя, нещо което взимам като сигнал от лампата за зареждане от алтернатора. Там има +12 от едната страна, от другата маса, а когато тръгне алтернатора и той подава +12 и лампата загасва. Схемата е тези +12 да ги подадем на реле което чак тогава пуска масата към релетата на фаровете. Трябва това реле да е малко, защото при първия ми опит с 30А реле се оказа че черпи много ток и лампата на акумулатора остава да мъждука. Сега го направих с малко реле RAS-1215 /1 лв./ и проблем няма. Тоест някъде поне 300 ома съпротивление да има. Схемата на свързване съм снимал самото реле. Извода на лампата за зареждане не можах да снимам, защото ми падна батерията, но там схемата е вярна - един черно/бял кабел на левия дълъг куплунг на километража е. Схемите са тук: Headlights, Starting Charging... http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... 0Diagrams/Показания кабел на снимката /ограден със синьо/ се прекъсва, идващия край се свързва с черния кабел на релето, а отиващия в буксата - с жълтия. Червения се свързва с извода от лампата на алтернатора - извежда се от кабелчето и и се пуска покрай волана надолу. Толкова. Дори и аз /като неспециалист/ се справих за половин час.
|
|
|
Пет Дек 01, 2017 9:58 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта |
|