Смяна масло на скоростна кутия!
Автор |
Съобщение |
iziz77
Регистриран на: Вто Авг 04, 2015 1:54 pm Мнения: 6 Рейтинг: 0
|
Здравейте,
от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред. Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик. Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София. Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км. Цените са следните:
8 литра масло по 44лв Филтър за АСК - 55лв Масло за диференциалите 3 литра по 52лв. Останалото беше за работа.
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 2:04 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
iziz77 написа: Здравейте,
от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред. Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик. Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София. Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км. Цените са следните:
8 литра масло по 44лв Филтър за АСК - 55лв Масло за диференциалите 3 литра по 52лв. Останалото беше за работа. Според мен сумата само на консумативите е 563,00лв. Освен Краси и Венци да си плащат на клиентите че работят по колите им.
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 2:35 pm |
|
|
srg
|
Нормално, когато закупиш от тях масло и по-точно Редлайн извършват процедурата по смяната for free, както и би трябвало да бъде.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 6:27 pm |
|
|
aEoN
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm Мнения: 42 Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
|
Предстои ми смяна на маслото на скоростна кутия и се позачетох, та това, което излезе от ръководството на собственика е следното: проверката на маслото се извършва (както е описано по-горе от колегите) на включен двигател. Щеката за маслото има индикатори за ниво на топла (70-80 градуса) и студена СК. Препоръчва се при проверката на маслото скоростната кутия да е в позиция "Р" и двигателя да работи на "свободен ход", като преди това е необходимо бъдат превключени всички позиции на лоста. Описаното до тук не е новост - добавих го като информация просто за потвърждение на предишните коментари.
В manual-а са препоръчани три вида масло:
1. Genuine Subaru Automatic Transmision Fluid Type-HP 2. Idemitsu ATF HP 3. Castrol Transmax J
Информацията е на страници 15 и 16 в раздел 11 от ръководството.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Май 26, 2016 9:59 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Здравейте, колеги. В понеделник ми предстои смяна на масло на скоростната кутия. Някой може ли да изрази мнение за това конкретно масло: Motul Multi ATF. Трибеката е 3,6 литров мотор. Доста четох - това "уж" покрива изискванията по спецификация, но ми се ще да чуя мнение от някой колега.
|
|
|
Пет Окт 14, 2016 9:46 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
|
Пет Окт 14, 2016 9:56 pm |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Здравейте, днес взех колата от сервиз след обслужване. Използвах Motul multi ATF- ще коментирам след седмица, две какви са ми впечатленията. Лека
|
|
|
Вто Окт 18, 2016 7:55 pm |
|
|
patko
|
Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Окт 18, 2016 8:04 pm |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Определено има резултат от смяната - впечатленията ми от 300-400 км каране са, че превключва по- плавно скоростите. Но нямам база за сравнение с друго масло. Това, което ме притеснява е, че при кикдаун има ритане при смяна на от 3 на 4 може би, доста по- слабо се усеща от ритането преди смяната, а и Любо при когото сменях маслото ми каза, че добавките, които е използвал подобряват работата на автомата до 2000- 2500 км след смяната, така ,че се надявам и този проблем да намалее.
|
|
|
Нед Ное 06, 2016 6:21 pm |
|
|
kerekovski
|
На мен също ми предстои смяна на маслото в 5EAT-то на Бека. Мисля да го направя като колегата patko, но само на 2 пъти, тъй като имам историята на колата, маслото е било сменяно редовно и сега си е все още прилично бистро. Два въпроса ме вълнуват обаче:
- Какво да бъде маслото? Оригиналното е доста скъпично, но ако има смисъл - ще сложа такова. Ако не - алтернативите, които аз намирам са 3: Castrol Transmax J (има го в оригиналната книжка на Субаруто, но тук не съм сигурен, дали се намира); Motul Multi ATF и за сега моят фаворит - Eneos ECO ATF (пише, че покрива ATF HP, каквото е оригиналното масло). Все още много се чудя и ако някой има опит (т.е. повечко пробег) с някое от горните масла, нека да даде отзив.
- Колко точно количество ми трябва? От пробката на картера 4 литра ли изтичат? А после при развиването на филтъра нищо ли не изтича? Не мернах никаква читава информация в сервизното ръководство за съжаление.
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 10:08 am |
|
|
srg
|
По отношение на конкретните марки масла нямам идея, тъй като до момента съм карал с Red Line непомнякоеточно, а в момента съм с Ravenol SU5, но по време на смяната определено си струва да се направи почистване на валвбоди-то и каквото още може да се стигне (сваля се картера на скоростната за тази манипулация) и след това да се промие с ново масло цялата кутия и да се напълни с изцяло ново масло с помощта на машина. Последните две манипулции добавят 2 литра към предвиденото за смяна количество, което обикновено е толкоз, колкото събира кутията.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 10:33 am |
|
|
kerekovski
|
Да, Ravenol SU5 го бях пропуснал, може би то ми е новият фаворит
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 3:06 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Маслото ми е сменяно на принципа източваш колкото може, а после доливаш - така 4 пъти. Предпоследният път източихме ~ 6.5 л, като си помогнахме с въздух - много внимателно и с ниско налягане. Източеното масло беше като ново. Независимо от това постоянно обновявам маслото - купувам си 4 л Равенол СУ5 от Полша (излиза по-евтино отколкото в БГ), за да имам винаги при нужда и когато направи година го обновявам и поръчвам нова туба. Филтъра съм сменял 2 пъти за последните 1,5 години, сега ще го сменя поне след 30-40 000 км, независимо от това, че маслото се обновява често. Последният път дори не развихме пробката - механика при когото си ходя има зъбна помпа с която много лесно се отнема/долива масло в скоростни кутии и диференциали. Каза, че струвала 100-тина лева - чак се замислих дали да не си купя една.
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 9:34 pm |
|
|
kerekovski
|
patko написа: Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля. Я сподели, как точно стегна филтъра? Питам, понеже в сервизното ръководство е даден специален инструмент за стягане + динамометричен ключ и поради спецификата на инструмента за стягане (квадратът му за ключа не е в центъра, а изнесен навън) моментът се изчислява по формула. Аз такъв инструмент нямам, имам трикрака скоба за маслени филтри с квадрат за ключа в центъра, там как да му изчисля момента на стягане? Или ако има по-лесен начин за стягане, който го е правил сам, нека го сподели.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 10:54 am |
|
|
ico_tech
|
Без да съм виждал тоя филтър (на моята така и не го открих) изведнъж ми стана интересно - колега защо някой би стягал филтър с тризъбеца? Предполагам за такава скоба говориш. Имам много лош опит с приятел, на който някой му беше стягал филтъра на двигателя с такава тризъба скоба. Резултата беше, че единият накрайник на скобата беше направил дупка в корпуса на филтъра с големина на връх на топлийка. Около седмица след това от там си капе, но при градско каране колата е в ниски обороти и всичко си отива в кората. Тръгва обаче към В.Търново през нощта и започва неописуем кошмар за всеки, който не кара служебна кола - масиран теч на масло, което от движението на магистралата се разпространява по целия под на колата, правейки невъзможно определяне на проблема. Цялата генерация започна да гори маслото по горещите части и колата приличаше на специализиран автомобил за борба с насекомите. Да не говорим за смрадта в купето. Моя приятел беше в ужас и според него визуално всичко капеше от скоростната кутия. Той си беше отписал колата в един момент. Установихме, че изгореното масло е двигателно и след две долени бутилки и безброй спирания стигнахме Търново. На следващия ден ходихме в сервиз и след махане на кората видяхме източника - маслен филтър с дупка, който работи като душ след 3500 об. Та така - проста смяна на масло от престарал се механик може да доведе до големи проблеми.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:18 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Аз го стегнах на ръка, както всеки маслен филтър досега Предния (сменян от предишния собственик) пак беше стегнат на ръка. Вече близо година не е протекъл. То и без това тризъбец там е абсурд да вкараш.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:26 pm |
|
|
kerekovski
|
Отговарям веднага - в ръководството пише да се стегне с определен момент, който се изчислява по определена формула. Оригиналният ST инструмент не е тризъбец, но аз нямам друго, освен тризъбец (който дори не може да стяга, а само да развива - нарочно е така направен). Маслените филтри винаги ги стягам на ръка, но и за тях така си пише - до опиране и после 3/4 оборот примерно. Но за този пише да се стяга с определен момент, затова се чудех, как точно да го стегна. Ясно е вече - на ръка ще е, колкото мога.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:40 pm |
|
|
ico_tech
|
Би ли споделил колко е момента. Можеш да увеличиш момента и без специален инструмент за стягане. Просто намираш кожен колан или памъчно въже, които се захващат на гаша. Огъваш едно желязо ф10(гладко) по радиуса на филтъра и през гашата го опираш внимателно на въжето или колана. Образува се рамо, което на пръв поглед е голямо и можеш да пренатегнеш филтъра, но коефициента на триене в гашата не позволява това. Този метод изисква малко практика, но ако си внимателен можеш да удвоиш момента от стягане на ръка.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:56 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Те тези ключове ги има готови, всъщност такъв ползвах за да го развия, тъй като е по-удобно, отколкото да си кривиш ръката. http://nspauto.com/images/stories/virtu ... m_5774.jpgКато слагаш новия, внимавай гумичката от стария да не е останала на конзолата. В някой от форумите бях попаднал на един тип, който е навил новия филтър с двете гумички и съответно беше омазал всичко на някакво кръстовище няколко дни след смяната.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 1:03 pm |
|
|
kerekovski
|
Ето описанието за смяна на ATF Filter на 5EAT при Legacy/Outback B13. Там е написана и формулата за изчисляване момента на стягане: А това е самото оригинално приспособление (ST 498545400) за стягане на филтъра:
|
|
|
Вто Ное 29, 2016 10:37 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|