Смяна масло на скоростна кутия!
Автор |
Съобщение |
iziz77
Регистриран на: Вто Авг 04, 2015 1:54 pm Мнения: 6 Рейтинг: 0
|
Здравейте,
от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред. Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик. Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София. Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км. Цените са следните:
8 литра масло по 44лв Филтър за АСК - 55лв Масло за диференциалите 3 литра по 52лв. Останалото беше за работа.
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 2:04 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
iziz77 написа: Здравейте,
от скоро и аз съм собственик на Трибека и съм много доволен за сега. Дай Боже и за напред. Вече навъртях 5000 км и реших да обслужа скоростната кутия, защото имах горчив опит с Пежо 407 автоматик. Като цени ми струва 550лв. Обслужването го направих в SUBARULAND на околвръстното в София. Момчетата ми препоръчаха масло REDLINE. Причината да избера това масло беше, че обслужването се увеличава на 80000кв от 50000км. Цените са следните:
8 литра масло по 44лв Филтър за АСК - 55лв Масло за диференциалите 3 литра по 52лв. Останалото беше за работа. Според мен сумата само на консумативите е 563,00лв. Освен Краси и Венци да си плащат на клиентите че работят по колите им.
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 2:35 pm |
|
|
srg
|
Нормално, когато закупиш от тях масло и по-точно Редлайн извършват процедурата по смяната for free, както и би трябвало да бъде.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 6:27 pm |
|
|
aEoN
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm Мнения: 42 Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
|
Предстои ми смяна на маслото на скоростна кутия и се позачетох, та това, което излезе от ръководството на собственика е следното: проверката на маслото се извършва (както е описано по-горе от колегите) на включен двигател. Щеката за маслото има индикатори за ниво на топла (70-80 градуса) и студена СК. Препоръчва се при проверката на маслото скоростната кутия да е в позиция "Р" и двигателя да работи на "свободен ход", като преди това е необходимо бъдат превключени всички позиции на лоста. Описаното до тук не е новост - добавих го като информация просто за потвърждение на предишните коментари.
В manual-а са препоръчани три вида масло:
1. Genuine Subaru Automatic Transmision Fluid Type-HP 2. Idemitsu ATF HP 3. Castrol Transmax J
Информацията е на страници 15 и 16 в раздел 11 от ръководството.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Май 26, 2016 9:59 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Здравейте, колеги. В понеделник ми предстои смяна на масло на скоростната кутия. Някой може ли да изрази мнение за това конкретно масло: Motul Multi ATF. Трибеката е 3,6 литров мотор. Доста четох - това "уж" покрива изискванията по спецификация, но ми се ще да чуя мнение от някой колега.
|
|
|
Пет Окт 14, 2016 9:46 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
|
Пет Окт 14, 2016 9:56 pm |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Здравейте, днес взех колата от сервиз след обслужване. Използвах Motul multi ATF- ще коментирам след седмица, две какви са ми впечатленията. Лека
|
|
|
Вто Окт 18, 2016 7:55 pm |
|
|
patko
|
Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Окт 18, 2016 8:04 pm |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Определено има резултат от смяната - впечатленията ми от 300-400 км каране са, че превключва по- плавно скоростите. Но нямам база за сравнение с друго масло. Това, което ме притеснява е, че при кикдаун има ритане при смяна на от 3 на 4 може би, доста по- слабо се усеща от ритането преди смяната, а и Любо при когото сменях маслото ми каза, че добавките, които е използвал подобряват работата на автомата до 2000- 2500 км след смяната, така ,че се надявам и този проблем да намалее.
|
|
|
Нед Ное 06, 2016 6:21 pm |
|
|
kerekovski
|
На мен също ми предстои смяна на маслото в 5EAT-то на Бека. Мисля да го направя като колегата patko, но само на 2 пъти, тъй като имам историята на колата, маслото е било сменяно редовно и сега си е все още прилично бистро. Два въпроса ме вълнуват обаче:
- Какво да бъде маслото? Оригиналното е доста скъпично, но ако има смисъл - ще сложа такова. Ако не - алтернативите, които аз намирам са 3: Castrol Transmax J (има го в оригиналната книжка на Субаруто, но тук не съм сигурен, дали се намира); Motul Multi ATF и за сега моят фаворит - Eneos ECO ATF (пише, че покрива ATF HP, каквото е оригиналното масло). Все още много се чудя и ако някой има опит (т.е. повечко пробег) с някое от горните масла, нека да даде отзив.
- Колко точно количество ми трябва? От пробката на картера 4 литра ли изтичат? А после при развиването на филтъра нищо ли не изтича? Не мернах никаква читава информация в сервизното ръководство за съжаление.
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 10:08 am |
|
|
srg
|
По отношение на конкретните марки масла нямам идея, тъй като до момента съм карал с Red Line непомнякоеточно, а в момента съм с Ravenol SU5, но по време на смяната определено си струва да се направи почистване на валвбоди-то и каквото още може да се стигне (сваля се картера на скоростната за тази манипулация) и след това да се промие с ново масло цялата кутия и да се напълни с изцяло ново масло с помощта на машина. Последните две манипулции добавят 2 литра към предвиденото за смяна количество, което обикновено е толкоз, колкото събира кутията.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 10:33 am |
|
|
kerekovski
|
Да, Ravenol SU5 го бях пропуснал, може би то ми е новият фаворит
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 3:06 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Маслото ми е сменяно на принципа източваш колкото може, а после доливаш - така 4 пъти. Предпоследният път източихме ~ 6.5 л, като си помогнахме с въздух - много внимателно и с ниско налягане. Източеното масло беше като ново. Независимо от това постоянно обновявам маслото - купувам си 4 л Равенол СУ5 от Полша (излиза по-евтино отколкото в БГ), за да имам винаги при нужда и когато направи година го обновявам и поръчвам нова туба. Филтъра съм сменял 2 пъти за последните 1,5 години, сега ще го сменя поне след 30-40 000 км, независимо от това, че маслото се обновява често. Последният път дори не развихме пробката - механика при когото си ходя има зъбна помпа с която много лесно се отнема/долива масло в скоростни кутии и диференциали. Каза, че струвала 100-тина лева - чак се замислих дали да не си купя една.
|
|
|
Пон Ное 07, 2016 9:34 pm |
|
|
kerekovski
|
patko написа: Аз съм с такова масло в кутията. Съвсем отскоро - още няма 1000 км. Аз си го сменях, но малко по-различно. Източих 4 литра, налях пак толкова. Карах 20 - тина км, после източих 4 л, налях, карах 20 км, пак така 3 пъти. Употребих 12 литра масло, Преди последното наливане смених и външния филтър. Сега включването е много по-плавно, при кик-даун също - много по - меко сваля. Я сподели, как точно стегна филтъра? Питам, понеже в сервизното ръководство е даден специален инструмент за стягане + динамометричен ключ и поради спецификата на инструмента за стягане (квадратът му за ключа не е в центъра, а изнесен навън) моментът се изчислява по формула. Аз такъв инструмент нямам, имам трикрака скоба за маслени филтри с квадрат за ключа в центъра, там как да му изчисля момента на стягане? Или ако има по-лесен начин за стягане, който го е правил сам, нека го сподели.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 10:54 am |
|
|
ico_tech
|
Без да съм виждал тоя филтър (на моята така и не го открих) изведнъж ми стана интересно - колега защо някой би стягал филтър с тризъбеца? Предполагам за такава скоба говориш. Имам много лош опит с приятел, на който някой му беше стягал филтъра на двигателя с такава тризъба скоба. Резултата беше, че единият накрайник на скобата беше направил дупка в корпуса на филтъра с големина на връх на топлийка. Около седмица след това от там си капе, но при градско каране колата е в ниски обороти и всичко си отива в кората. Тръгва обаче към В.Търново през нощта и започва неописуем кошмар за всеки, който не кара служебна кола - масиран теч на масло, което от движението на магистралата се разпространява по целия под на колата, правейки невъзможно определяне на проблема. Цялата генерация започна да гори маслото по горещите части и колата приличаше на специализиран автомобил за борба с насекомите. Да не говорим за смрадта в купето. Моя приятел беше в ужас и според него визуално всичко капеше от скоростната кутия. Той си беше отписал колата в един момент. Установихме, че изгореното масло е двигателно и след две долени бутилки и безброй спирания стигнахме Търново. На следващия ден ходихме в сервиз и след махане на кората видяхме източника - маслен филтър с дупка, който работи като душ след 3500 об. Та така - проста смяна на масло от престарал се механик може да доведе до големи проблеми.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:18 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Аз го стегнах на ръка, както всеки маслен филтър досега Предния (сменян от предишния собственик) пак беше стегнат на ръка. Вече близо година не е протекъл. То и без това тризъбец там е абсурд да вкараш.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:26 pm |
|
|
kerekovski
|
Отговарям веднага - в ръководството пише да се стегне с определен момент, който се изчислява по определена формула. Оригиналният ST инструмент не е тризъбец, но аз нямам друго, освен тризъбец (който дори не може да стяга, а само да развива - нарочно е така направен). Маслените филтри винаги ги стягам на ръка, но и за тях така си пише - до опиране и после 3/4 оборот примерно. Но за този пише да се стяга с определен момент, затова се чудех, как точно да го стегна. Ясно е вече - на ръка ще е, колкото мога.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:40 pm |
|
|
ico_tech
|
Би ли споделил колко е момента. Можеш да увеличиш момента и без специален инструмент за стягане. Просто намираш кожен колан или памъчно въже, които се захващат на гаша. Огъваш едно желязо ф10(гладко) по радиуса на филтъра и през гашата го опираш внимателно на въжето или колана. Образува се рамо, което на пръв поглед е голямо и можеш да пренатегнеш филтъра, но коефициента на триене в гашата не позволява това. Този метод изисква малко практика, но ако си внимателен можеш да удвоиш момента от стягане на ръка.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 12:56 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Те тези ключове ги има готови, всъщност такъв ползвах за да го развия, тъй като е по-удобно, отколкото да си кривиш ръката. http://nspauto.com/images/stories/virtu ... m_5774.jpgКато слагаш новия, внимавай гумичката от стария да не е останала на конзолата. В някой от форумите бях попаднал на един тип, който е навил новия филтър с двете гумички и съответно беше омазал всичко на някакво кръстовище няколко дни след смяната.
|
|
|
Пон Ное 28, 2016 1:03 pm |
|
|
kerekovski
|
Ето описанието за смяна на ATF Filter на 5EAT при Legacy/Outback B13. Там е написана и формулата за изчисляване момента на стягане: А това е самото оригинално приспособление (ST 498545400) за стягане на филтъра:
|
|
|
Вто Ное 29, 2016 10:37 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|