Автор |
Съобщение |
Vmax
|
neno_11 написа: http://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_04_2015/post-2-0-39114300-1429607347.jpg за това масло ли става дума че е подходящо за врх Ravenol VSI е много добро масло - карал съм го на СТИ-ката, сега на 2.5ХТ
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 5:36 pm |
|
|
neno_11
Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am Постове: 748 Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 84
|
В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло?
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 7:19 pm |
|
|
Vmax
|
neno_11 написа: В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло? В този бизнес отстъпките са към 30-40%, така че не е невъзможно да им подобна цена. Друг въпрос е, че има разходи по внос, все пак някаква печалба... От една година насам ми прави впечатление че Равенол сложиха холограмен знак на тубата и направиха хобота еднопосочен - т.е. като го извадиш, да не можеш да го прибереш. ПС: Полша е интересна държава - ритейл бизнеса е така развит ( много голяма магазинна мрежа ) и хвърчат страшни отстъпки за много групи стоки ( в момента визирам FMCG ), така че нищо чудно голям дилър да чисти наличности, особено в края на годината, защото се гонят таргети и бонуси.
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 9:36 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
neno_11 написа: В нисан форума има една тема за доставка на такова масло от Германия, 5л. туба за 60 лв.Цената е добра но не е ли много криминална за добро масло? Тук няма нищо криминално! https://www.motor-oel-guenstig.de/Motor ... ::378.html
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
15
|
|
Нед Яну 08, 2017 11:22 pm |
|
|
kerekovski
|
Колегите, които ползват и познават Ravenol могат ли да ми дадат информация, за моя Аутбек кое е най-подходящото масло от гамата на Ravenol (5W40)?
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 10:23 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Постове: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Не знам кой от равенолите е, но по книжка 5-30 е оптималния вискозитет май.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 10:37 am |
|
|
kerekovski
|
Така е по книжка, но аз предпочитам 5W40, особено за летните жеги (не че не я карам зимата де). С такова е карана преди мен, такова слагам и аз вече 2 пъти.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 10:40 am |
|
|
Vmax
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:02 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Постове: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Според книжката на субару е ок. Защо според теб не е? Правил ли си конкретни замервания с някакви масла? Прилагам картинка от книжката: Прикачени файлове: Screen Shot 2017-01-09 at 11.10.15.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:07 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Постове: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Да не излезе че се заяждам, базирам питането си на мненията главно на Алекс в тази тема. Ето и няколко цитата: =Alex= написа: Андро, близки са да (въпреки, че едното е 0W), аз имах малко по-различно нещо предвид - 5-30 e много по-стабилен мултигрейд, с много по-малко полимери /VIIs в него, сравнен с 0W-40, което обикновено се прави или с полимери и PPDs от стрейт грейд 30 (обикновено почти излиза 10-30 от 3+/4/5 база) или с още повече PPDs от стрейт грейд 40 (което пък е почти готово 15-40 от гр. 3+/4/5). Опитвам се да ги държа колегите с колкото се може по-"събрани" първи и втори индекс, за да им работят по-стабилно и по-дълго маслата. Проблемът на този Мотул е, че като започне да губи вискозитет (а това става сравнително бързо), той ще "спадне" не само по отношение на flow/cSt, а и по отношение на HTHS. Стабилността на мултигрейда е една от причините Субару да предпочита 5-30, иначе знаеш - ще върви и с 0-40, 5-40, 10-40; 5-50 и пр. https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?p=214017#p214017Едно от Павката: taipan написа: Ако говорим за един клас масла всеки един старт на двигателя, независимо от температурата навън, ще е по-добър с 5w-30. 10w-30 пък ще е по-стабилно при големи натоварвания, както е писал Алекс. Кое е по-добре е доста спорно, но аз съм решил да улесня стартовете и залагам на 5w-30.
Разлика в температурата на водата и маслото според моите наблюдения в летните жеги на магистрала със 150 е мининална, а много ми се искаше да хвана такава - сравнявал съм 2 години с 5w-30 и 5w-40. Но ако може да се докаже, че единият грейд от 30-ките държи дори градус надолу си е плюс и става фактор за избор. https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?p=199449#p199449И още няколко от Алекс: viewtopic.php?p=213180#p213180viewtopic.php?p=204293#p204293Краси също го е препоръчал: viewtopic.php?p=199451#p199451agent dust написа: taipan написа: ...Кое е по-добре е доста спорно, но аз съм решил да улесня стартовете и залагам на 5w-30. ... Цитат: златната среда - българия е в умерен климат, зимата не е чак толкова студена. 5w30 е златната среда, 10w30 е премиум защита на двигателят. химията на редлайн е такава, че позволява студен старт и работа няколко секунди дори без налягане на маслото, без никакви последствия за двигателят - т.е. студените стартове така или иначе са безпроблеми и с 10w30
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:25 am |
|
|
kerekovski
|
Аз съм с атмосферка, та VSI трябва да си е ОК значи. Интересното е, че като цена идва 103.50 лв за 6 литра, което е по-добра цена от клиентската за Eneos Premium Hyper, с който карам в момента. И доста по-добра цена от Eneos Sustina (дори с доста приятната отстъпка, която ползвам), към който мислех да минавам при следващата смяна, след като си приказвахме с теб на онзи петъчен обяд в Младост 2. Явно директно ще мина на Ravenol 5/40 VSI.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:29 am |
|
|
Vmax
|
xargs написа: Според книжката на субару е ок. Защо според теб не е? Правил ли си конкретни замервания с някакви масла?
Да, правил съм и то многократно, както съм писал и впечатления не само от разход, но и какви налягания и температури държи, но не мисля да преповтарям Знам какво пише в книжката, но още по-добре знам и какво става в реалността при 35 градуса с 5/30, като го загрееш до 110-115 градуса. Лично мнение и никой не ангажирам, всеки си има глава на раменете.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:51 am |
|
|
srg
|
При атмосферните си мисля, че тия 110-115 градуса са леееко пресилени. Това лято съм виждал преко сили 100 градуса на маслото, при много сериозен товар и 35 градуса външна температура, с Bardahl XTC 5W30.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 11:56 am |
|
|
Vami
|
kerekovski написа: Явно директно ще мина на Ravenol 5/40 VSI. Да, ако караш 5-6000 км до смяна, ще е ок. Карал съм със Sustina и Ravenol VSI и за моята кола, Sustina-та е по-добра. Равенола след 6000 км става на "чешмяна водица", дори на по-малък пробег от MOTUL 8100 X-CESS. Със Sustina-та карах до 10000 км без грижи.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:02 pm |
|
|
kerekovski
|
Сменям на 10к км. В момента съм с Eneos Premium Hyper и до 9500 км няма грижи. Последните 500 км вече много леко го смъкна на пръчката. Според теб по-добре Sustina-та в тоя случай, а нея пробвал ли си я до 10к? Или пък да взема да си остана с Premium Hyper, щом с него грижи нямам.... Чудя се, имам още 2 месеца да реша
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:11 pm |
|
|
Vami
|
Sustina-та я карах малко над 10к и нивото не мръдна. Сега обаче тествам Amsoil-а, ама съм на 2к все още.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:14 pm |
|
|
Vmax
|
@srg - визирах турбо мотори ( на две от колите имах уреди и от там знам ), не знам при 3.0 примерно колко темп на маслото ще вдигне, но не виждам защо да не прави 105-110 ( маслото е с +10 градуса над антифриза ) При засилени турбо мотори и голям газ се виждат и 130 градуса ( ако не греша Баджо или Алекс )
@xargs - Павката ( taipan ) не е най-добрият пример/критерий, защото неговия Фоз беше чисто нов и EJ257.
Пробвал съм доста масла, и засега Равенол ВСИ/ВСТ 5/40, заедно с Амсойл 0/40, а и Аджип 5/40 турбо се държат най-добре - почти няма разлика, освен в цената. Лятото ще пробвам Амсойл HDD 5/30 и 10/30.
Изградил съм си един навик да следя нивото на маслото често, поне на 500км и като забележа първият разход, знам че вече е уморено и планирам смяната. С по-горните масла това са случва на 3-3.500 км. Доливам остатъка от тубичката и като направя 5-6 000км сменям. ( при мен смяната е на 3750 мили по книжка )
Но с оглед на колата, този опит е по-скоро специфичен.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:18 pm |
|
|
Vmax
|
kerekovski написа: Сменям на 10к км. В момента съм с Eneos Premium Hyper и до 9500 км няма грижи. Последните 500 км вече много леко го смъкна на пръчката. Според теб по-добре Sustina-та в тоя случай, а нея пробвал ли си я до 10к? Или пък да взема да си остана с Premium Hyper, щом с него грижи нямам.... Чудя се, имам още 2 месеца да реша Емо, ти въобще не би трябвало да се притесняваш с тези ТТ данни.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:20 pm |
|
|
Vmax
|
Vami написа: Да, ако караш 5-6000 км до смяна, ще е ок. Карал съм със Sustina и Ravenol VSI и за моята кола, Sustina-та е по-добра. Равенола след 6000 км става на "чешмяна водица", дори на по-малък пробег от MOTUL 8100 X-CESS. Със Sustina-та карах до 10000 км без грижи. Откъде е Мотула ( внос или друго )? Карах с такъв на атмосферно 2.5 Суби и след 6 х км почваше да го лапва, като доливах 1л до 9к. Като го смених с "Риването" разхода падна наполовина... Мотула беше от БГ.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:24 pm |
|
|
kerekovski
|
Motul X-Clean 8100 5W40 съм купувал само от България (maslo1.com) за другите си автомобили - поне 6-7 от 5-литровите туби са ми минали през ръцете, но последните 2 почнаха да заминават и да се обаждат повдигачите на атмосферни коли, дето никога не са имали проблем с повдигачи и с разход на масло. Почна да заминава на 4-5к км още, малко, но нетипично за тия автомобили. Забравям го него вече. Едната от тези коли вече мина на Eneos Premium Hyper, другата предстои съвсем скоро.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 12:34 pm |
|
|