Автор |
Съобщение |
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Здравейте.Реших да споделя своето решение на проблема с увисналата задница на форестър 2.При закопуването на колата задницата беше с 1 сантиметър по-ниска от предницата,направих си метални фланци с дистанционна втулка от тръба ф-108(най подходящия размер)по модела показван на много места.След една година задните амове съвсем се предадоха и с подложки от 30мм растоянието от центъра на главината до калника беше 430мм.Реших да се заема с проблема по сериозно .Закупих си пружини КАЯБА за нормални амортисьори ,кат.номер е RC 6431-цената при МИМО13 е около 80лв бр.За тези ,които незнаят самонапомпващите се амортисьори на ТОКИКО са напълно разглобяеми,освен самият компенсиращ цилиндър отстрани.Системата им е много интересна с още едно буталце ф8 ,което влиза в самият стержен на амортисьора(той е кух) и със система от клапанчета работи като своеобразна помпа само, когато колата се натовари при всеки ход надолу.Моята работа беше да почистя всички детайли, преработих компенсиращия цилиндър, като му сложих винтил, за да може да се помпи(той представлява цилиндър с бутало,което разделя маслото от газта).Амортисьора събира 400мл масло,от тях 50 в комп.цил.,а 350 в работния цилиндър.Реших да сложа малко по-плътно масло с оглед на километрите МОТУЛ форк оил W20.След зглобяване и преди да монтирам комп.цил.напомпих амортисьора през отвора,който ги свързва и след монтажа се напомпва и самия комп.цил. Резултат :1-растояние от глав.до калника 470мм(с 30мм подложни фланци),2- работещи идеално самонивалиращи амортисьори ,3-стегната и стабилна задница в завоите.Съжалявам ,ако не съм писал на правилното място, но реших че може някой да се заинтересува от по достъпен и работищ вариант.А относно личното време и труд ,когато е за любимия автомобил това е удоволствие.Поздрави на всички и ще се видим на Узана.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
88
|
|
Вто Яну 24, 2017 9:15 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Колега, пусни още снимки ако имаш и подробности по процеса и ще направим тема в Направи си сам.
|
|
|
Вто Яну 24, 2017 9:20 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Не съм правил снимки при самия ремонт от.Решиих да снимам и пиша чак след като изпробвах колата,макар че преди години съм правил същата процедура на мой приятел ,но с оригиналните пружини.Ето схема на амортисьора Прикачени файлове: 33368d1319800979-forester-suspension-replacement-alternatives-self-leveling[1].jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Яну 24, 2017 10:43 pm |
|
|
OFFROADER
|
Поздравление за ентусиазма колега. Но тази процедура важи за амортисьори, които не са протекли, а в повечето случай те са протекли. Твоите във какво състояние бяха, имаха ли омаслено? Интересно е дали ще се могат да се отремонтират такива и дали се предлагат части.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 10:08 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Омасляването беше съвсем минимално,самото масло си беше в амортисьора,но е станало рядко като вода и според мен това е основната причина системата да не си върши работата, но и спадането на налягането на гзта оказва влияние.Затова аз сложих по-гъсто масло и скъсих с няколко мм пружинката на семеринга,а като резервни части има няколко опръстена ,които ги има навсякъде по магазините.Ако стержена на амортисьора нее надран значи нямя проблем да се отремонтира.Дори и системата за самонапомпване да не работи,с новите пружини това нее проблем амортисьора си работи като нормален маслен/газов .
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 8:45 am |
|
|
OFFROADER
|
А возията стана ли по-твърда, след като си сложил по-дебели пружини а си с нормално работещи самонивелиращи амортисьори?
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 11:18 am |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
И на Аутбек ли нивомата е с външен цилиндър?
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 11:20 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
На аутбек, поне външно амортисьора изглежда различно.
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 11:30 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Колата вози малко по твърдо,но след повдигането това е необходимо заради самата стабилност при завои и спиране.Преди ремонта беше като лодка и на всеки завой с по-голяма скорост се изправях на нокти.А и несъм карал с нови оригинални амове за сравнение .П.П. Тази система действа когато амортисьора се свие под определено ниво,а до тогава си работи като нормален,дано не бъркам.
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 4:53 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
След повдигането отзад се наложи малко работа и по предницата.С 20мм лифт отпред колата е със съвсем друга стойка.Резултата е от центъра на главината до калника във вертикал ,отпред 460мм и отзад 470мм.Това е за хора ,които неискат колата им да прилича на ситроен
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 5:20 pm |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
А дали можеш да намериш схема за амове на Аутбек ?
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 7:48 pm |
|
|
azmarto
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm Мнения: 238 Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
|
На какво налягане се помпи амортисьорът и комп.цилиндър?
|
|
|
Чет Авг 24, 2017 8:36 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Здравейте колеги.След доста обаждания за въпросните амортисьори реших да разглобя един и да пусна малко снимки с обяснение какво съм направил.Скоро видях колега от Добрич мисля ,да пита дали някой проявява интерес за старите му амове,от които единия е изпуснал съвсем и след като му обясних за своята идея се съгласи и ми ги прати за символична цена.Ето и какво се случи с тях. 1.След измиване развивам капачката с тръбен ключ,защото нямам толкова голям гаячен.При самото развиване може да изпусне и звестно количесто газ от специалните прорези на резбата. Прикачени файлове: IMG_7033.JPG 2.Разглобявам останалите части от работния цилиндър Прикачени файлове: IMG_7035.JPG Прикачени файлове: IMG_7036.JPG Прикачени файлове: IMG_7037.JPG Прикачени файлове: IMG_7042.JPG За изваждането на последния елемент се изисква надуване с компресор през щуцера на компенсиращия цилиндър,като за безопасност трябва да се обърне надолу и да се подложи нещо меко,понеже изхвърча като куршум. 3.След това пристъпвам към изваждането на компенсиращия цилиндър.Почти винаге се къса болта,който го държи отдолу и затова се налага да се разпробива.Цилиндърът се отделя с помоща на голяма отверка и леко разклащане. Прикачени файлове: IMG_7031.JPG Прикачени файлове: IMG_7038.JPG Прикачени файлове: IMG_7039.JPG 4.Основната работа е по този цилиндър.Буталото,което се намира в него,заради вътрешното налягане се намира в долния край.Отбелязвам с шублера местата, където ще режа.Заради винтила се налага да се скъси с 10мм. Прикачени файлове: IMG_7046.JPG Прикачени файлове: IMG_7047.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
45
|
|
Пет Фев 09, 2018 5:44 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
5.Изваждам буталото,отрязвам 6мм.ровата резба отдъно и разпробивам капачката с 8мм. Прикачени файлове: IMG_7048.JPG Прикачени файлове: IMG_7052.JPG Използвам винтили от този тип като вместо конусната гумичка слагам О-пръстен 8х2мм. Прикачени файлове: IMG_7053.JPG Прикачени файлове: IMG_7054.JPG Почиствам всички детаили,вкарвам буталото леко смазано с масло и го избутвам до дъното.Хващам винтила с няколко витки само ,за да не повредя О-пръстена при заварянето и му изваждам игличката също.Напасвам двете части плътно,за да не влизат пръски вътре и започвам да заварявам,като го правя на интервали с последващо охлаждане. Прикачени файлове: IMG_7060.JPG Прикачени файлове: IMG_7061.JPG След завършване на заварката затягам винтила,слагам му игличката и го надувам за проверка. Прикачени файлове: IMG_7062.JPG 6.Следващата операция е сглобяването.Почиствам добре щуцера между двата цилиндъра и му слагам нов О-пръстен 5х2мм.Всички детайли се почистват до блясък.Първо се слага цилиндъра в дъното,като се внимава за малкия О-пръстен,който се намира вътре в него.Под самия О-пръстен има малка шайбичка от тефлон подобно на големия отвън.След като се сложат напомпващия елемент(трябва да се усети щракване като влиза в О-пръстенчето в дъното)и вътрешния цилиндър може да се налее маслото. Прикачени файлове: IMG_7065.JPG Общото количество масло, което слагам е 400мл(събирал съм от работещ амортисьор за мярка)като 70-80мл слагам в компенсиращият цилиндър със спринцовка ,като при извадена игла от винтила налягането избутва буталото нагоре.Останалата част я наливам в работния цилиндър.Слагам стержена с металния елемент,който го фиксира.Преди да сложа капачката скъсявам пружинката на семеринга с 2-3 мм и я стягам. 7.Надуването с въздух(по-добре с азот)става през щуцера на компенсиращия цилиндър .Аз го надувам с 8-9 бара .Трябва да се има в предвит,че клапана на напомпващият елемент пропуска по-малко в обратна посока и за това има няколко секунди да се сложи компенсиращия цилиндър на мястото му преди да протече масло.След окончателното сглобяване се напомпва и от винтила до желаната твърдост на амортисьора.Аз използвам ръчна помпа за велосипеди. Прикачени файлове: IMG_7070.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
50
|
|
Съб Фев 10, 2018 12:05 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Успех на всички ,които искат да се пробват! Разходите за масло, винтили и О-пръстени са около 40лв. Труда, щом е за любимата марка е безплатен. Ако някой види недостатъци нека да пише, за да се подобри изпълнението.
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 12:28 am |
|
|
Монката
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm Мнения: 104 Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
|
Това се казва качествено обяснение
_________________ Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 7:29 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Пробвах да пусна клипче с демонстация как работи оригиналния здрав амортисьор и ремонтирания от мен,но нещо не се получи .Мога да работя с железа ,ама с тези компютри е зор .Ще пробвам във фейса SUBARU CLUB
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 8:30 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
|
Съб Фев 10, 2018 1:33 pm |
|
|
Alxx
|
Аз, да се похваля с резултати, ама преди това да кажа: Данчо, ти си майстор братле. Благодаря ти, както и искам да благодаря на fixallot и antonimoo, за донорството на материал за рециклиране и колата ми да стане каквато я исках. На дъждовната нощна снимка се вижда височината на задния калник след монтажа на бекови джанти, а на останалите е резултатът от монтажа на предни амове от SG XT + стокови пружини от Импреса, отзад магаре от Blob STi, самонивелиращи амове от SG XT с техните си прогресивни пружини правени от Данчо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Дек 01, 2018 5:07 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Много добре се е получило.Поздравления за усилията ,които полагаш.Ще чакаме развитието на автомобила.
|
30
|
|
Съб Дек 01, 2018 10:53 pm |
|
|