Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
deo76
Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
|
Да става, моят е същия на външен вид.
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 4:20 pm |
|
|
deo76
Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
|
Колеги, за тези които искат да опитат да си мониторират дпф филтъра по описания начин, едно предупреждение - първо стартирайте двигателя, след това включете Torque pro. Ако програмата е активна преди за стартирате двигателя и е свързана с OBD адаптера, може да се получи грешка, при която светват всички предупредителни лампи за нужда от сервизно обслужване и сервото на кормилото спира да работи! (на практика не се случва в движение). На мен ми се случи веднъж на бензиностанция, бях забравил за изключа програмата. Решението е лесно - включвате диагностиката на Torque pro, тя открива грешката U0073 (според колегите от чуждестранния форум това е грешка генерирана от мрежата ,а не от реален проблем) и вие може да я изтриете. С това проблемът приключва.
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 4:30 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Това което колегата deo76 е открил и споделил тук е просто чудесно! Направих си поръчка на буксата от Алито и сега чакам да дойде. В магазина на Андроид открих 2 такива програми като едната е безплатна, но май тя няма да върши работа. Искам да добавя също, че е много-важно да се следи какъв е % на разреждане на маслото!Това е индикатора под зеленото. В случая на снимката показва 5%. До 9% всичко е ок, но станат ли 10% лампата на филтъра веднага започва да мига. Проблема се решава с посещение в сервиз и изтриване на грешката. И в този ред на мисли искам да попитам дали с Torque pro-то мога да си трия сам грешката?
|
|
|
Чет Дек 22, 2016 12:41 pm |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Мнения: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Въпрос към колегите с отстранени DPF и катализатор:
Какво мислите за новите проверки, доколко ни касаят нас? Има ли вариант, в който се поставя някакъв афтърмаркет катализатор, който да не струва 10000лв?
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 8:08 pm |
|
|
tarambuka3500
|
гледам в ebay има разни, но пак са по 1000$ +
|
|
|
Пет Фев 10, 2017 10:34 pm |
|
|
nikentce
|
Колеги, инсталирах Torque Pro и сега добавям индивидуалните дисплеи за DPF по линка към инструкциите от колегата deo76. Някаква идея как да въведа този символ "°C", за да визуализира градусите? Tова е при дисплея за температурата на DPF-a и катализатора. В кодовете за директен импорт е споменат като "B°C". Дали мога да го въведа така? Също така при минимална стойност не ми излиза като опция да въведа знак "-" за отрицателна стойност, за да изпиша "-50". Нула ли да го оставя?
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 5:35 pm |
|
|
nikentce
|
nikentce написа: Колеги, инсталирах Torque Pro и сега добавям индивидуалните дисплеи за DPF по линка към инструкциите от колегата deo76. Някаква идея как да въведа този символ "°C", за да визуализира градусите? Tова е при дисплея за температурата на DPF-a и катализатора. В кодовете за директен импорт е споменат като "B°C". Дали мога да го въведа така? Също така при минимална стойност не ми излиза като опция да въведа знак "-" за отрицателна стойност, за да изпиша "-50". Нула ли да го оставя? Така нареченият проблем се реши. Решението - инсталиране на разширена клавиатура със специални символи и използване на copy-paste, защото torque не позволява директно въвеждане на знак минус в полетата за температура. Благодарности на колегата deo76 за помощта.
|
|
|
Пон Ное 13, 2017 10:25 am |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
Здравейте, колеги! Някой може ли да ми каже при какви градуси на катализатора и филтъра за твърди частици саждите изгарят най-добре? Миналата седмица пътувах София - Бургас и обратно. Уж на дълъг път, при поддържане на постоянни обороти, би трябвало саждите да изгарят най-добре, НО нищо такова не стана! Даже по-лошо! Само за единия курс, ТРИ пъти се включваше регенерацията и процентът на саждите не успя да падне под 46%! Температурата на DPF филтъра се качи до 650°С, а тази на катализатора над 700°С. Оборотите, които поддържах са 2800 (това са 140-150км/ч на 6-та предавка). Забелязал съм, че над 3000 оборота, още повече се трупат сажди. Сипвам винаги от скъпия дизел на "Еко" + добавки (ProTEC). На връщане отново три пъти се включи и изключи регенерацията! И от цялата работа маслото ми се разреди (Oil Dilution) с цели 3%!!! Вместо на 10 000 км, сменям масло на по 1000 - 2000 км! В рамките на 2 месеца, го смених 3 пъти! Бахти тъпата работа! Идва ми да я изхвърля тази кола! Само проблеми ми създава с този DPF филтър (не съм фен на премахването му). Когато не е включена регенерацията на дълъг път, температурата на DPF филтъра е към 350°С, а тази на катализатора - също 350°С. Не би ли трябвало дори и при такава температура, саждите да изгарят и процентното им съдържание да намалява, вместо да се увеличава? Преди 4 месеца дадох 800 лв за почистване на DPF филтъра ( с някаква машина в сервиза на Дунев) - би трябвало да се води механично. Въобще не съм доволен! Все едно пари на вятъра! Как се държат вашите филтри за твърди частици? Имам чувството, че в града (или при по-ниски обороти 1800-2200 оборота), саждите по-добре изгарят... Прикачвам два скрийншота от TorquePro от гореопиданото пътуване:
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 11:07 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Колега, прост съвет, който ще ти отнеме 30 секунди. Като отвориш капака и застанеш пред двигателя, махаш кората на мотора и от дясно има едно парче маркуч, което излиза от кулера и влиза в смукателния колектор. Опипай го добре за спукване. Също някой друг да форсира колата на място до 2500- 300 оборота и се ослушвай за съскане. Този маркуч има склоност да се пука, дори при бензиновите GT. Аз заради него махнах ДПФ- а. Логично въздуха не стига, като е спукан, от там повече сажди. Светваше ми регенерация на 20км градско, обаче се усетих постфактум, като изчистих карантията. И аз исках да изхвърля колата, като теб.
BTW Попаднах на един човек във Варна, който възстановява катализатори. Понеже искам да си сложа сега само катализатор офертата му бе следната: Пращам корпуса при него и той ми слага керамична пита с пропускливост на катализатор за 150лв. Другият вариант е керамична пита с покритие от платина за 920 лв. Иска ми се само катализатор да сложа. По принцип пушилки нямам, но си мирише на Икарус. Човека ми сподели, че ще има драстичен спад на неприятната миризма. Какво мислите, дали ще има ефект? Поне цената на керамиката изглежда прилична.
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 3:43 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Колега, как се казва човека от Варна, ако не е тайна? Питам не заради друго, а защото виждам че си от Пловдив и човека за когото се сещам, че се занимава с такъв тип дейност във Варна ( ако е същият разбира се ), има колега в Пловдив, а виждам че си от там.
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 4:01 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
|
Пон Ное 27, 2017 4:08 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Друг е..., не е този когото познавам.
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 4:22 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
takinardi,
Маркучът е добре (няма съскане). Проверявал съм за този проблем и в сервиз.
TorquePro вече ми показва 10% Oil Dilution, но на таблото все още не ми е светнала лампата за DPF филтъра. Възможно ли е програмката да послъгва малко (въпреки, че взема информация от ECU-то)?
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 4:53 pm |
|
|
nikentce
|
CUPONa написа: takinardi,
Маркучът е добре (няма съскане). Проверявал съм за този проблем и в сервиз.
TorquePro вече ми показва 10% Oil Dilution, но на таблото все още не ми е светнала лампата за DPF филтъра. Възможно ли е програмката да послъгва малко (въпреки, че взема информация от ECU-то)? Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути. От близо 2 седмици вече следя с Тorque Pro и основно проверявам като наближа 60% да не гася мотора по време на регенерация. Смени за проба с друг премиум дизел(Shell или ОМV). Според мен или е от гориво, или от мотора(дюзи или др.), или от датчици на DPF, но това което описваш не е нормална работа на процеса по регенерация. Аз използвах добавка на Xenum - In&Out Cleaner за цялостно почистване и съм много доволен. В Dunev не може да не са ти я препоръчали.
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 5:38 pm |
|
|
bubaru
|
За ВАГ групата знам , че е добре да бъде пълен резервоара поне 1/3-та, за да прави регенерация...не знам дали е така при Субару, просто давам идея да не се кара с много празна кола....
|
|
|
Пон Ное 27, 2017 5:57 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
nikentce написа: Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути.... На колко километра е колата ти и в кой сервиз сия обслужваш?
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 9:47 am |
|
|
nikentce
|
CUPONa написа: nikentce написа: Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути.... На колко километра е колата ти и в кой сервиз сия обслужваш? Купих я нов внос от Италия през Юли, като първо я прегледах в Субару Моторс, за да й проверя и сервизната история. За км. не мога да ти кажа точно, в края на 2014 е била на 185 000 км., които са минати за 3 г. Предполагам е на около 270 000 км. Обслужвам я изцяло при Тенчо(1040) на Околовръстен път. От Юли до момента съм навъртял около 4000 км. без нито веднъж да ми светне лампата за DPF. Още в началото сложих Xenum за цялостно почистване. Карам само с OMV MaxMotion. Режимът на каране ми е приблизително 50% градско и 50% извънградско.
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 12:35 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
CUPONa написа: Здравейте, колеги! Някой може ли да ми каже при какви градуси на катализатора и филтъра за твърди частици саждите изгарят най-добре? Миналата седмица пътувах София - Бургас и обратно. Уж на дълъг път, при поддържане на постоянни обороти, би трябвало саждите да изгарят най-добре, НО нищо такова не стана! Даже по-лошо! Само за единия курс, ТРИ пъти се включваше регенерацията и процентът на саждите не успя да падне под 46%! Температурата на DPF филтъра се качи до 650°С, а тази на катализатора над 700°С. Оборотите, които поддържах са 2800 (това са 140-150км/ч на 6-та предавка). Забелязал съм, че над 3000 оборота, още повече се трупат сажди. Сипвам винаги от скъпия дизел на "Еко" + добавки (ProTEC). На връщане отново три пъти се включи и изключи регенерацията! И от цялата работа маслото ми се разреди (Oil Dilution) с цели 3%!!! Вместо на 10 000 км, сменям масло на по 1000 - 2000 км! В рамките на 2 месеца, го смених 3 пъти! Бахти тъпата работа! Идва ми да я изхвърля тази кола! Само проблеми ми създава с този DPF филтър (не съм фен на премахването му). Когато не е включена регенерацията на дълъг път, температурата на DPF филтъра е към 350°С, а тази на катализатора - също 350°С. Не би ли трябвало дори и при такава температура, саждите да изгарят и процентното им съдържание да намалява, вместо да се увеличава? Преди 4 месеца дадох 800 лв за почистване на DPF филтъра ( с някаква машина в сервиза на Дунев) - би трябвало да се води механично. Въобще не съм доволен! Все едно пари на вятъра! Как се държат вашите филтри за твърди частици? Имам чувството, че в града (или при по-ниски обороти 1800-2200 оборота), саждите по-добре изгарят... Прикачвам два скрийншота от TorquePro от гореопиданото пътуване: Не се шашкай толкова от това "разреждане" на маслото! Прочети тук: viewtopic.php?f=18&t=21418&start=40и ще разбереш, че си хвърлил пари на вятъра. Филтъра обаче иска задължително почистване с това: http://www.bulmotors.com/xenum-in-and-out-cleanerНе е лошо след това да се ползват периодично и тези двете: http://www.bulmotors.com/xenum-diesel-m ... ioner-1000http://www.bulmotors.com/xenum-nex10Всичко това е ползвано от мен и съм много доволен. Минал съм 48000км. след основното почистване и нямам никакви проблеми с ДПФ-а. Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско.
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 3:52 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
dancho.danev написа: Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско. Това е разковничето, а и все пак си в Швейцария. Качеството на горивото е къде, къде по-...
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 4:27 pm |
|
|
nikentce
|
takinardi написа: dancho.danev написа: Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско. Това е разковничето, а и все пак си в Швейцария. Качеството на горивото е къде, къде по-... До колкото разбрах - колегата deo76 кара основно градско Euro 5 мотора и пак няма проблеми с регенерациите, по същата рецепта на takinardi(с Xenum-a) и със Shell V-power diesel, който не е Швейцарски определено. Най-важното е, особено при градско, да се следи с torque-a, наближи ли 65% да не се гаси и да се кара докато мине цялата регенерация. Проблем става с много поредни прекъснати регенерации. По-интересното е, че колегата го е прал филтъра и пак след тогава има тези проблеми. Затова си мисля, че може да са датчици или нещо от мотора.
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 5:29 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта |
|