Малко да повдигна темата.
Реших ,че искам всичко по колата да работи и да е напълно стоково защото с преправяната инсталация нещата не бяха добре.
Моторната инсталация от Twin turbo - сетъпа беше много измъчена и колата имаше някакви странни проблеми които се опитах да оправя ,но така и не се получи.
В крайна сметка реших да сменя цялата ел инсталация на колата заедно с ЕКУ-то .Задачата беше да намеря ЕКУ което да е близко до моя мотор като параметри. Оказа се ,че моторът EJ20К на JDM Forester STB Автомат е на 90% същият като моя - Валове, бутала, степен на сгъстяване.Това което е по интересното ,че компютърът за разлика от този на Легасито става и за ръчна кутия.Просто трябва да му се "каже" ,че е на ръчна кутия.
Намерих ел инсталация от Outback 1998 с климатроник и най-важното -ръчна кутия , която е със същите букси и реално преправих следното по нея :
-Преместих един пин за бензиновата помпа
-Размених пиновете на датчиците за положение на колянов и разп. вал.
-Добавих 5 пина за управлението на соленоидитеWastegate и другият преди МАП ,МАП сензор,
-смених 4-те букси на датчиците за АБС
Всичко отне около 10 дни като колегата @askless ми помогна за цялото разглобяване и сглобяване.Реално не работих плътно 10 дни защото междувременно някой ми открадна портфела от буса с който се движа та си висях в КАТ и 9-то районно..
За да стане като хората всичко смених и :
Кормилен прът - заради ключът и гривната за чип-а
АБС блок - защото е различен- JDM-а има отделно ЕКУ за АБС - Много е важно блокът да е от кола МТ защото иначе търси сигнали от АТ TCU
Тръбички за АБС - Защото са доста различни
Моторна инсталация - защото е доста различна
Бобина и кабели - JDM-а е с 4 бобини
Компресор на климатроника - Защото този от 2.5 заедно с конзолата пасва на мотора и могат да бъдат използвани Евпопейските тръби без да се преправя.
Мокет - изпрах този от аутбека защото беше запазен и е дебел като този на JDM
Централа, сензори и кабели за Airbag при JDM всичко беше във волана и нямаше втори бег.
Фарове и мигачи - защото трябва да се вземат буксите за JDM фаровете и не ми остана време. Засега ще карам с Европейските
комутатор - от 2.5 аутбек е същият ,но се наложи да го преместя защото опираше в кулера.
Моторче за круз контрол,управление,жило с актуатор
Казанче с моторче за миене на фаровете
Моторчета за ел регулиране на фаровете.
Добавих и изолация на пода на колата - битумит от бриколаж. Лепи се и представлява битум заедно с алуминиево фолио. Оставих колата на слънце без мокет и нямаше миризми ,но сложих само по пода и малко по стената където няма да има високи температури.
Извод :
Ако някой друг ще си причинява подобно нещо много по-смислено е да намери Европейско легаси с ръчна кутия и да му сложи мотор от WRX версия 3 или 4. JDM екстрите могат да се намерят и монтират лесно ,но обръщането на волана отмена много време и усилия.
Аз успях да го направя така ,че почти да не си личи (ако не се гледа стената на коша) ,но като цяло си е трудна задача.
Ходих до СТИ.БГ защото в София май само те , митака и Субару Моторс имат SSM който чете старите коли:
Като цяло момчетата веднага ми обърнаха внимание и се оказа ,че моторът се работи нормално и няма грешки.
ето и снимков материал:
ето това са добавените кабели:
Ще опиша подробно и пиновете ако някой го интересува. Оказа се ,че не се намират схеми за пинаут за тези мотори лесно.
Аз намерих една на японски и от нея с мултицета правих единият лист който може да видите на снимките.
Вече минах 200-300 км, засега всичко е нормално освен лампата за airbag ,но и това ще го оправим
Поздрави,