|
Страница 1 от 1
|
|
Автор |
Съобщение |
Speleonaft
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 3:20 pm Постове: 10
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги Преди два дни спря да ми работи оборотомера. Понякога се оправя. Каква е диагнозата някой да знае???? P.S Не е от таблото
|
|
|
Чет Сеп 21, 2017 2:39 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Той е електронен така че, възможно е да е лош контакт отзад на буксите към таблото. Стигни до тях по някакъв начин и ги размърдай силно. За предпочитане е да го направиш, когато не дава показание, да видиш дали ще тръгне...
|
|
|
Чет Сеп 21, 2017 3:02 pm |
|
|
Speleonaft
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 3:20 pm Постове: 10
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съвета но не е от това изпробвахме. Ако някой знае от къде взема сигнал нека сподели. И на диагностика не излизат обороти.
|
|
|
Пет Сеп 22, 2017 9:30 am |
|
|
dimitrov2000
|
В този случай нещата се задълбочават. Оборотомера взема сигнал от датчика на коляновия вал, който го предава в ЕКУ-то на колата, където служи за разни неща и сметки. Визуализацията се изкарва на таблото по информационна шина. Сега, без да съм специалист по Трибека, логиката сочи че: 1. Ако проблема ти беше в датчика на коляновия вал, нямаше да запали въобще т.е. оттам сигнал идва до ЕКУ-то; 2. Сигнала за оборотите се ползва от останалите системи на колата нормално, щом колата работи; 3. Невинаги изкарва показания на таблото и няма сигнал на ОБД буксата /най-вероятно, когато го няма и на таблото/.
Щом ту има, ту няма, възможностите са две: или изхода на ЕКУ-то ту сработва, ту не или кабела от ЕКУ-то към вътрешността някъде прекъсва.
Какво бих те посъветвал: Намери си сервизно описание. Виж, как става и пусни самодиагностика на таблото за да видиш всички стрелки ли работят; Виж, кой пин на ЕКУ-то е сигнала от оборотомера. Провери има ли сигнал на пина при работеща кола;
P.S. Тука гледам в един доверен сайт за аларми казват, че това е червено/бял кабел в по-големия куплунг отзад на таблото, за Трибека 2007-2008г. Трябва да е същия цвят и на ЕКУ-то. Твоята не я знам, коя година е, но може би с течение на времето ще ме споходи пророчески сън... Колега, ама наистина ли не мислите? "Колата ми не работи, помагайте"...
|
3
|
|
Пет Сеп 22, 2017 10:18 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година.
|
|
|
Нед Сеп 24, 2017 7:06 pm |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Постове: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
Plamski_ написа: Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година. Колега, намери ли решение на този проблем? При мен се появи точно същия симптом на Legacy IV H6.
|
|
|
Сря Май 20, 2020 6:18 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Постове: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Tassadar написа: Plamski_ написа: Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година. Колега, намери ли решение на този проблем? При мен се появи точно същия симптом на Legacy IV H6. Колега, Владо от сервиза на Любо ми реши проблем с километража, който беше спрял да отчита. Понеже вече много рядко карам колата не зная дали от неговата интервенция, но проблема с оборотомера изчезна. В един момент бях свикнал с това и не му обръщах внимание, а сега вече проблемът не е и на лице. Даваше ми speed error , оказа се една зацапана платка и се разминах много леко благодарение на момчето. В секцията за белите сервизи има информация за Владо и при желание може да се насочиш към него. Поздрави и успех
|
|
|
Сря Май 20, 2020 1:50 pm |
|
|
Alxx
|
Проблемът е елементарен и хубавото е, че при Субару е по-скоро рядкост. Кофти връзки датчик-табло. Лесно се прави.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 20, 2020 8:35 pm |
|
|
Spear
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 8:44 am Постове: 34
Автомобил: Subaru Outback‘03 H6
Рейтинг: 30
|
Колеги, и аз имам същия проблем - така я купих преди няколко месеца (европейска Трибека 2007)... Дразнещо е но свикнах... Опитах какво ли не - гънах кабели, чистих крачета на буксите с контакт спрей... не и не. Взех цяло друго табло и го смених... да, ама няма палене - явно заради имобилайзера, който очевидно е в таблото... Отказах се... Вчера, докато сменях екранчето показващо нивото на бензина (щото мигаше и гаснеше нещо), и изведнъж!!! О, чудо... Оборотомера оживя и започна да си работи съвсем нормално... Вкарах му Елм 327 - същите показания в torque pro... Кеф... Нищо повече не пипнах, да не разваля магията и монтирах таблото обратно... Преди да затегна четирите винта, за последно запалих - работи си.... Яко... Затегнах винтчетата и с кеф запалих колата.... Дедовия!!! Оборотомерът пак умрял, като от време на време почва да откача и да върти като луд нагоре-надолу... А сега де!??
|
|
|
Нед Май 24, 2020 8:43 am |
|
|
Vmax
|
|
Нед Май 24, 2020 9:43 am |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Постове: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
Почистване на буксите към таблото с контактен спрей не реши проблема. Ще отворя и таблото, макар да не очаквам да видя нещо подозрително вътре. Май ще се търси Владо.
|
|
|
Пон Май 25, 2020 2:49 pm |
|
|
Пламен Д
Регистриран на: Пон Авг 05, 2019 9:44 pm Постове: 28
Автомобил: Tribeca 3.6
Рейтинг: 21
|
Здравейте, аз имах проблем с управлението на вентилацията, всички бутони работеха само в едната посока, разглобявах чистих букси и нямаше резултат. След диагностика в сервиза на субару в Габрово, проблемът сам се оправи. Споделям тази информация, защото е възможно да има някакъв софтуерен бъг!
|
|
|
Вто Май 26, 2020 8:11 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|