Автор |
Съобщение |
vizor
|
Екуто ти е D2ZS002C. Същото като на srg.
Кимон, радвам се, че спориш с Oren (td-d) и Matthew (throttlehappy), които единственото, което правят по цял ден (особено Oren) е да проследяват събрутини в сорсовете на екутата и да намират връзките между тях, описват ги и правят карти за нас - простосмъртните.
Можеш да му го кажеш в romraider форума и да му покажеш доказателства за думите ти. Човека е дал събрутините в линка си и можеш сам да си ги проследиш къде отиват и какво играят. Надявам се си доста по-начетен от светилата на open source тунинга в света на Субару за да водиш такава дискусия.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:58 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Кимон написа: Колеги спорещи,втората Ламбда сонда при никой катализатор и при никое ЕКУ не участва във формиране на горивната смес,нито в closed loop,нито в open loop.Нейната функция е да следи работата на катализатора или по точно неговата ефективност.И когато открие отклонение светва чек лампата.Някой колега спомена че втората следяла тока на първата и ги сравнявала с нейния.Ламбда сондите не генерират ток,а напрежение и ЕКУ следи напреженията на всяка една.Когато напрежението на втората стане перманентно над 600 мV,a не от време на време значи катализатора е Out.В същото време първата си работи перфектно и не се интересува от показанието на втората.Само тя участва във определяне състава на горивната смес подавана на двигателя. Абсолютно си прав колега, само една лека корекция, няма как да генерират напрежение, без да генерират ток...но това е друга тема. Напрежение е по-правилно да се каже и то варира от 0.2V до 0.9V, като имат значение не само стойностите, а и честотата на импулсите. И да, наистина, първата няма нищо общо с втората, а всяка е сама за себе си. Не исках да се намесвам, да не ме обвинят пак в заяждане, ама почва да ми писва от самочуствието на хора, дето са се натъпкали с купешки лафове, като гъски с л..на и се опитват да ми се правят на ментори. Малко трябва да си нацапаш ръцете за да знаеш, какво приказваш. И не мога да разбера, защо трябва да падна по гръб и да вдигна лапи, като ми споменат "Oren (td-d) и Matthew (throttlehappy)", защо не се обяснява докрай и коректно, за какви ромове говорят хората и имат ли те общо с обсъжданата в момента кола, и кога ще се научим да отговаряме на това, което ни питат, а не непрекъснато влизаме в зоната на здрача, но както и да е... Към колегата Subarist: Третият катализатор е сложен за допълнителна екология. Нищо няма да стане, ако го махнеш, само колата ще стане по шумна.
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 7:30 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
dimitrov2000 написа: Кимон написа: Колеги спорещи,втората Ламбда сонда при никой катализатор и при никое ЕКУ не участва във формиране на горивната смес,нито в closed loop,нито в open loop.Нейната функция е да следи работата на катализатора или по точно неговата ефективност.И когато открие отклонение светва чек лампата.Някой колега спомена че втората следяла тока на първата и ги сравнявала с нейния.Ламбда сондите не генерират ток,а напрежение и ЕКУ следи напреженията на всяка една.Когато напрежението на втората стане перманентно над 600 мV,a не от време на време значи катализатора е Out.В същото време първата си работи перфектно и не се интересува от показанието на втората.Само тя участва във определяне състава на горивната смес подавана на двигателя. Абсолютно си прав колега, само една лека корекция, няма как да генерират напрежение, без да генерират ток...но това е друга тема. Напрежение е по-правилно да се каже и то варира от 0.2V до 0.9V, като имат значение не само стойностите, а и честотата на импулсите. И да, наистина, първата няма нищо общо с втората, а всяка е сама за себе си. Не исках да се намесвам, да не ме обвинят пак в заяждане, ама почва да ми писва от самочуствието на хора, дето са се натъпкали с купешки лафове, като гъски с л..на и се опитват да ми се правят на ментори. Малко трябва да си нацапаш ръцете за да знаеш, какво приказваш. И не мога да разбера, защо трябва да падна по гръб и да вдигна лапи, като ми споменат "Oren (td-d) и Matthew (throttlehappy)", защо не се обяснява докрай и коректно, за какви ромове говорят хората и имат ли те общо с обсъжданата в момента кола, и кога ще се научим да отговаряме на това, което ни питат, а не непрекъснато влизаме в зоната на здрача, но както и да е... Към колегата Subarist: Третият катализатор е сложен за допълнителна екология. Нищо няма да стане, ако го махнеш, само колата ще стане по шумна. Колега,в общи линии мненията ни се препокриват.Само за тока на Ламбда сондите не си прав,заблуждаваш се и грешни изводи правиш.Ламбда сондата генерира само напрежение и никакъв ток.ЕКУ не се интерисува от токове,следи само напрежение,защото няма ток За да има ток,трябва да е налице консуматор на това напрежение,а такъв няма.Акумилатора също генерира напрежение,но няма никакъв ток докъто не му закачиш консуматор.
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 9:59 am |
|
|
ico_tech
|
Дискусията пак зацикля май. И пак вървим пренасяйки информация и "опит" от интернет и общото (автомобилите изобщо) към частното (Субару), което във времето на съществуване на форума се е доказало като неефективно и води до много главоболия. .zk се опита деликатно да ориентира, че дефинициите за грешката в интернет (с прословутата банка1) и тези за конкретната кола, с конкретна "автомобилна логика" и нейните дефиниции са различни. Видно е от приведената информация, че трябва да се търсят проблеми и на други места. От приведените графики(srg), поне за мен също е видно, че задните сонди, противно на всеприетата автомобилна логика, тук се ползват от Субару. Ако автора на темата смени предните катализатори с афтърмаркет най-вероятно трябва да се модифицират и предните сонди, а задните да се махнат изобщо, по описаният начин. А защо примерно не измериш температурната разлика в катализаторите отпред (непременно ще почнеш от банка 1 ) - това ми се вижда най-лесно и бързо, и след това да търсиш причини за грешката по описаните точки. Третият катализатор (всъщност втори) в повечето случаи го "кормят" и оставят корпуса за шумозаглушител - не се получава съвсем тиха кола, но пък е бюджетно решение.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 10:15 am |
|
|
srg
|
След 2000-та година масово автомобилните производители (не само FHI) започват да използват задните сонди за коректив на смесите просто защото масово започва да се затяга контрола на емисии и т.н., съответно започват да се ползват по-ефективни (и скъпи) катализатори, които обаче са най-ефективни при определени условия. Именно с цел осигуряване на тези условия за катализаторите и се появява тази мода с корекция на AFR на база показания от задни сонди.
При Субару тригера за използване на подобни манипулации тип "по-ефективен контрол на емисии с използване на данни от задни сонди" масово започва да навлиза след преминаването от 16 към 32 битови ECU-та. Логиката е горе-долу следната - след като задната сонда отчита неспазване на някакъв параметър, предварително зададен в ECU-то, според който компа може да вземе решение и да определя в реално време дали катализатора е ефективен или не, ECU-то добавя/отнема гориво, изразяващо се в добавяне/отнемане стойности към Target AFR параметърa. Последното може да се следи чрез AF3 corrections като показател. Корекциите, инциирани от задните сонди имат за задача само едно - промяна температурата на изгорелите газове, която пък е отговорна за ефективността на катализаторите, респективно промяна в смесите при различни условия влияе в крайна сметка именно върху температурата на изгорелите газове.
Какво се получава при махане или подмяна на катализатор МЕЖДУ предна и задна сонда при автомобили с активна логика за корекции на смеси, които са инициирани от задните сонди - задната сонда отчита сериозно отклонение и излизане извън зададените в ECU-то граници на някакъв параметър, съответно ECU-то обогатява смесите според таблица с възможните корекции при конкретни условия, но веднага след това отново същата задна сонда отчита сериозно отклонение и излизане извън зададените в ECU-то граници на някакъв параметър, но вече с обратен знак и респективно отново инициира корекция, но този път с обратен знак. В крайна сметка ECU-то влиза в един безкраен loop на корекции, а ако в някакъв момент вече не успява да компенсира и/или се стигне до прекалено голямо разминаване на Target AFR параметъра с реално измерения такъв от предна сонда, светват разни лампи. По-кратко не можах да го скалъпя ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 11:12 am |
|
|
ico_tech
|
за по-подробно има курсове, ама са платени Таргета на цялата логика е да се постигне по-бързо и да се поддържа оптимална температурата на катализатора, при която процеса на окисление вътре е най-пълен, съответно емисиите на контролираните в-ва най-ниски.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 11:55 am |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
subarist написа: Не гасне сам чек енджина, но изчистих грешката. Когато се появи беше на около 70 градуса на охладителната течност и съвсем леко подаване на газ по равен път. (бях заредил бензин от Гърция ?? сигурно не и е харесал, тук я карам със 100 октанов и/или на ГАз) Втория път пак беше така.. при мнооогооо кротко каране. От тогава 3 месеца не се е появявала пак.
И при мен се получава само при мнооооого кротко продължително каране Светнах в понеделник, ще изчакам няколко седмици да видя ще изгасне ли пак сама с нормалното ми шофиране
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 12:41 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Всъщност, ако трябва пак да върнем дискусията към първоначалния й смисъл, въпроса е как да си решим най-правилно проблема с неизправния катализатор, без да прецакаме други работи по колата. Това е. Всичко друго са теории. Едни са криви, други прави...но за конкретния ни случай, да си вдигнат ръцете всички с 32-битови ЕКУ-та по колите и колко от тях имат проблеми с катализатори? Аз лично избягвам да бъркам в каквото и да е, което съдържа думата "memory" заглавието си, затова предпочитам решението с емулацията т.е. нека компютъра си мисли, че катализатора е в ред.
P.S. Към ico_tech: Колега, "P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)" не е интернет дефиниция, а унифициран ОБД2 стандарт...
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 1:19 pm |
|
|
vizor
|
Аз Код: ROM:0004BFA0 word_4BFA0: .data.w 9 ; DATA XREF: sub_1F034:loc_1F0A6 o ROM:0004BFA0 ; ROM:off_1F160 o ROM:0004BFA2 .data.w h'800 ROM:0004BFA4 .data.l flt_53D78 ROM:0004BFA8 .data.l word_53D9C ; = 1.205e-3 ROM:0004BFAC .float 0.000015258789 ROM:0004BFB0 .float 0.0 ROM:0004BFB4 word_4BFB4: .data.w 9 ; DATA XREF: sub_1F034+9C o ROM:0004BFB4 ; ROM:off_1F168 o ROM:0004BFB6 .data.w h'800 ROM:0004BFB8 .data.l flt_53DB0 ROM:0004BFBC .data.l word_53DD4 ; = 1.205e-3 ROM:0004BFC0 .float 0.000015258789 ROM:0004BFC4 .float 0.0
Прикачени файлове: af3.PNG Прикачени файлове: af31.PNG Прикачени файлове: af32.PNG Вече занулени - никакъв проблем и никакви корекции. Резултат - спрени adder/remover и влиянието им на смесите поради махнатите катализатори. И както няколко пъти споменахме.. субару са малко по-странни. Не случайно в това сайтче има специфичен ред споменаващ специално тях заедно с нуждата от логове за да се види какво точно става и дали проблема не е различен от катализатор (което е споменато вече): Прикачени файлове: web.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 1:52 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
|
Чет Сеп 28, 2017 3:14 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Здравейте, да изтупам праха от темата. За последните два месеца ми изплю два пъти същата грешка и отново след ~200 спокойно каране в диапазона 100-120 км/ч с две колела на покрива. Има ли колега от форума с желание да ми диагностира сондите през уикенда? Естествено срещу заплащане/почерпка. В момента съм изчистен пак.
Sent from my Электроника using Tapatalk
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 6:34 am |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
брех чета и се чудя кога намирате време
а някой гуру може ли да ми каже причината за всичките тия грешки накуп освен че сипах без да искам газ от шел търговище и всичко беще мъка голяма докато недобавих друга газ.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Юни 13, 2018 11:04 pm |
|
|
Alxx
|
420-ката е нормално да я вдигне след кофти гориво, но непознавайки добре твоята кола, единственото което ми се върти за да ти вдига грешки за всичките сензори по газоразпределителния механизъм е повреден сноп с кабели. Или едно хубаво потапяне в река
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 14, 2018 9:04 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|