Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:37 pm



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Парт номера на амортисьори и пружини Kayaba за Forester SF5 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 9:25 am
Мнения: 12
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: SF5 S/tb
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Трябва ми помощ с парт номерата на задните амове и пружини за SF5 без самонивелиращата функция - мисля че убих вече 2 часа четене с търсачката и пак не можах да се ориентирам кои са точните номера. От магазаина (имам голяма отстъпка там, а и трябва да ги взема и сменя утре) изнамериха кои са амовете - Kayaba, но ми казаха, че им излизат 3 вида пружини на Kayaba, а за оригинални ми казаха цена от рода на 300 лв. :shock: . Гледам, че хората пишат и за усилени пружини от Mimo13 - те пак ли са Kayaba или друга марка? Също така гледам, че често се налага и смяна на тампоните - по какво да ги позная че са за смяна?
След като карам с изпуснали амове от над година днес се предаде леглото на пружината и опря в гумата :lipseal: и трябва много спешно да купя нови и да ги сменя.

Предварително благодаря на отзовалите се!

Пон Ное 13, 2017 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тен4о може да ти отговори на този въпрос. Миналата седмица смени задно амове и пружини на моя форестър.
;)

Пон Ное 13, 2017 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След толкова дълго каране с изпуснали амове , със сигурност са се разпльокали направо ударните тампони . Аз сложих от Голф 3 ударни , защото бях разглобил и нямах време за доставка . След леко преправяне при стругаря паснаха перфектно , пък са и доста по - евтини .

Вто Ное 14, 2017 6:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://opposedforces.com/parts/forester ... _absorber/
Като цъкнеш на всяка от версиите парт номер, цъкаш на юсидж информейшън и излиза списък с модели/модификации по дати на производство.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 14, 2017 7:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 9:25 am
Мнения: 12
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: SF5 S/tb
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Взех амортисьорите, пружините и прахоуловителите, но ще ги сменям утре сутринта и тогава ще напиша и окончателните парт номера ако са те :)
Благодарности на всички отзовали се тук, както и на Тенчо и колегата на Марин(mimo13) за помощта по телефона.

Вто Ное 14, 2017 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 9:25 am
Мнения: 12
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: SF5 S/tb
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Амортисьорите и пружините заспаха :cool: . Парт номерата са:

1. Амортисьори Kayaba Excel-G KYB 334191/2
2. Пружини Kayaba K-Flex RA5761

За съжаление изхвърлих найлона на прахоуловителите преди да снимам номера, но бяха някаква неизвестна за мен марка.

В крайна сметка леглото на пружината е опирало в гумата защото стержена е отворил голяма хлабина в цилиндъра и двете са се сгънали под ъгъл достатъчен за да слезне към гумата въпросното легло.
Първият проблем, който срещнах, беше със захващането на спирачните пътища към цилиндъра на амортисьора - планката е с дупка без отвор и съответно за да разкачиш маркуча трябва да отваряш спирачната система и да го изтеглиш през дупката. Е аз не исках да се занимавам с подобни гимнастики и съответно игра ъглошлайфа. Следващият проблем дойде при свалянето на тампона - нямах подходящ ключ да бръкна към гайката (лулата, която имах беше прекалено широка за дупката) и едновременно да държа контра с шестограм и съответно отново игра ъглошлайфа, като този път срязах направо цилиндъра на старите амове за да извадя и хвана на менгемето стержените. Други проблеми от там нататък не съм имал. Цялата процедура ми отне хубави 6 - 7 часа, като основно на първия се бавих, а втория стана за час и половина. Частите ми излезнаха под 500 лв. с 30-те % отстъпка от магазина. Задницата се навири хубаво, а поведението на пътя сега е перфектно.

Отново благодаря на всички отзовали се!

Чет Ное 16, 2017 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор