Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Акумулатор - какъв, защо, къде
Автор |
Съобщение |
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Постове: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Ето този Бек е с нов акумулатор [emoji106] Sent from my SM-G900F using Tapatalk
|
15
|
|
Пет Окт 13, 2017 5:38 pm |
|
|
aliays
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm Постове: 54 Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
|
Според мен, слагайте акумулатори в предписания диапазон и купувайте по евтинки от търговци, които няма да откажат рекламация когато батерията "Умре". Дали е рентабилно да купиш бош за 400 лв и той ще изкара (евентуално) 4 години, или ще купиш за 200лв български който има 2 години гаранция и колко ще изкара никой не знае... Въпрос на финанси е.
|
|
|
Съб Ное 04, 2017 6:07 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Постове: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
DDD написа: Аз карам с акумулатор " VARTA SILVER DYNAMIC 63AH 610A " от почти 6 год. и нямам грижи, не съм го зареждал никога. Сложих го на колата началото на 2012г. и не съм го пипал повече. На предишния ми автомобил карах със същия акумулатор и след 7г. вярна служба, продадох колата с него...не знам реално колко е изкарал след това. Малко ъпдейт по темата...чисто информативно. Днес смених акумулатора, заложих на същия VARTA SILVER DYNAMIC 63AH 610A, защото стария взе да върти трудно на температури около и малко под 0 гр.. Замерихме го...мнението беше , че при зареждане цитирам ,, Би трябвало да избута още малко:-? ", реших да не рискувам при положение, че зимата предстои, ще пътувам, с малко дете съм и т.н. и направо взех нов. Така че в обобщение мога да кажа, че стария издържа 6 безпроблемни години.
|
|
|
Сря Дек 20, 2017 1:54 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Постове: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Малко реалност. През 2012 в началото на април съм си купил Ennexy 80 Ah. Първо е бил на една кола / Лада, но с друг алтернатор / с до 13.05.2013 г. съм минал с него 11835 км. После е сложен на Легаси EJ18 комби и до сега съм минал 33356 км. Лятото го карах малко, защото имах и служебна кола. За размера ставаше въпрос.
|
|
|
Чет Дек 21, 2017 7:10 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Първо бях с некакъв неизвестен ... дойде си с колата. После Бош силвър, и после Варта Блу. Боша го унищожих след 14 часа на аварийни .. не беше останало нищо пък и беше вече на 2 години. Вартата за момента държи - но поради това , че ползвам колата предимно градско на кратки разстояния се налага дозареждане през няколко месеца. Направих и термо кожуш като калъфките на VW групата .. многото топлина е по-вредна за батерията от студа стига да не си в сибир. Но просто такова е мястото до двигателя. Поради това , че сигурно ще сменям акумулатора.. - Имам няколко въпроса по темата (вместо отговори по темата) 1. Влизат ли други размери освен япоснките версии ( JIS ) 2. Как сте успели да вкарате 80Ah и кой точно модел акумулатор е това. 3. Някой пробвал ли е новите типове батерии (AGM, EFB) нищо , че с по скъпи.
|
|
|
Съб Дек 23, 2017 9:56 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
AGM акумулатори не се слагат на автомобили, които не са предвидени да бачкат с такива! Причината е, че се прецакват много по-бързо, защото не обичат високата температура (обикновено са монтирани в багажника) и защото алтернатора на нормалните коли зарежда на около 14 волта, което е доста над нормалното за тях.
|
|
|
Пон Дек 25, 2017 3:31 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Постове: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Прикачени файлове: 20171224_102555.jpg Прикачени файлове: 20171224_N1000.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Дек 25, 2017 5:26 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Постове: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
vlado_74 написа: От една година съм с EXIDE EA754 и засега съм доволен. UPDATE:почти 3 години по-късно 63% живец има в акумулатора, аз за мен си направих извода - да не се купуват скъпи и прехвалени марки акумулатори щото са същите, а и вероятно залежават повече по складове и магазини Като сдаде багажа хептен ще минавам на MUTLU/TAB/BANNER
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Апр 01, 2019 10:30 am |
|
|
PitM
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am Постове: 593 Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
|
Някой с мнение за корейски акумулатор SOLITE 65 Ah ASIA? Сравнително евтин...
|
|
|
Вто Фев 18, 2020 11:34 am |
|
|
Alxx
|
Свалил съм три такива от клиентски коли. На по две-три години са, тъкмо вън от гаранция. Мисля не стигат за статистика. Колегата горе с ексайд-а е изтеглил къса клечка. Аз ексайд по 4 години не съм карал, след това не знам поради продажбата им. Ако имаш нужда от евтиния, имам бюджетни полски батерии на цени около 100-те лева и 24 месеца гаранция. Колко карат е Божа работа
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Фев 18, 2020 6:50 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Постове: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Аз съм с акумулатор Magnetti Marelli от 2013 г. Дано да изкара още толкова
|
|
|
Пет Фев 21, 2020 6:30 pm |
|
|
OFFROADER
|
PitM написа: Някой с мнение за корейски акумулатор SOLITE 65 Ah ASIA? Сравнително евтин... Януари смених моят, току що беше направил 4 години. Беше 60 Аh нормална кутия. При тест за капацитет имаше около 60%. А проблемите с капацитета започнаха още миналата година. Дават ги за оригинално вграждане на Хюндай и Киа. Като цяло не съм доволен. Сега си взех Varta 60 Ah Blue Dynamic, jis стандарт. В Silver серията нямаше този модел.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Фев 28, 2020 1:25 pm |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Постове: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
Последно съм карал с бош с5, с6 , искра, кригер. Залагам на кригера. Връзва ми се най евтино (с отсъпката) вече имам един над 3г който не е мръднал. Т.е. изкарва си гаранцията. (цената беше около 80лв за 62ампч) 100лв 74-ка (по спомен ги казвам) Боша струва х3 изкарва 4+ ... стигал ми е до 6 но само 1бр. Искарата бях доволен, но после развалиха качеството. Последните 3 кригера които съм сложил са на по 1-2г и са П.П. аз си ги взимам с -30% така че иначе може и да са скъпи. На БГ-то повече от 15% не ми даваха. Тяговият ми Банер енерджи бул за караваната предаде багажа на 4-5г но и той се беше вързал добре без ддс, и -30 беше 100ампч за към 200лв (клиент беше 350), но тогава ми връщаха ддс-то. Последните 10г стигнах до извода че ги правят почти всичк ида избутат гаранцията и после всичко е бонус и затова и аз така, за 80лв ако изкара гаранцията са си по 40лв на година , после на вторките 15лв и готово
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 4:19 pm |
|
|
Vmax
|
Поне 50% от акумулаторите се различават само по кутиите - вътре е едно и също...
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 5:11 pm |
|
|
Alxx
|
Чиста истина, но естествено с дребни, но значителни разлики. И разликата не е в кутиите - даже те са еднакви Пример: Бившата Джонсън контролс(не знам как се казва след продажбата на акумулаторния отдел на канадска фирма) произвежда Варта, Ава(тяхната бюджетна марка), Бош, Гигават(на Бош бюджетната), Fera Powerbox и още три по спомен. Дребната разлика е в качествата и дебелината на материала. Бюджетните карат до гаранция или максимум година плюс, скъпите обикновенно две над гаранцията. Това са лични наблюдения, като подчертавам, че има и сериозни постижения от типа Варта 6 години с 80% капацитет. P.S. В момента съм с Гигават на три години и вече си е взел билет без връщане. Съпротивлението му е в нормите, но не държи достатъчен ампераж, т.е. изтощени плочи. Понеже паля от раз не ми е направил проблем, но вече е мъртвец. За сравнение в Маздата имам 8 годишен Варта, който въпреки клетката с намалена плътност държи около 80% капацитет.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 7:55 pm |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Постове: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Аз съм купувал само на Exide, Banner и Varta - повече от 3-4 години не помня да съм карал с някой от тях, просто защото продавам колата, но за такъв период никакви грижи. Сега като сменях на Субаруто ми предложиха на Yuasa - търговеца ми е познат и ми каза, че са доста по-висок клас от гореизброените (заводски слагани на Мазда и още някой японски марки ми каза). Излизаше 200лв 65Ah, докато горните бяха около 150лв 60Ah. Щях да взема, но не можа да ми намери с ляв плюс, а ме дразни с преплетени кабели и сложих отново на Varta - със същия взех и колата. Видях, че е произведен 2015г и въобще не съм го тествал - направо го смених.
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 9:31 pm |
|
|
kronos
|
Alxx написа: Чиста истина, но естествено с дребни, но значителни разлики. И разликата не е в кутиите - даже те са еднакви Пример: Бившата Джонсън контролс(не знам как се казва след продажбата на акумулаторния отдел на канадска фирма) произвежда Варта, Ава(тяхната бюджетна марка), Бош, Гигават(на Бош бюджетната), Fera Powerbox и още три по спомен. Дребната разлика е в качествата и дебелината на материала. Бюджетните карат до гаранция или максимум година плюс, скъпите обикновенно две над гаранцията. Това са лични наблюдения, като подчертавам, че има и сериозни постижения от типа Варта 6 години с 80% капацитет. P.S. В момента съм с Гигават на три години и вече си е взел билет без връщане. Съпротивлението му е в нормите, но не държи достатъчен ампераж, т.е. изтощени плочи. Понеже паля от раз не ми е направил проблем, но вече е мъртвец. За сравнение в Маздата имам 8 годишен Варта, който въпреки клетката с намалена плътност държи около 80% капацитет. Странно защо не мога да ти давам повече плюсове и ми пише, че трябва да дам първо на друг, а аз съм дал доста на други потребители Както и да е, но си адски прав. Аз съм най-доволен от Варта и редовно си изкарват по 5 години.
|
|
|
Чет Мар 05, 2020 3:42 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Постове: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Мойто ennexy от тази страница е още живо. От година не е карано, акумулатора е разкачен от клемите но е в колата. Последно я припалих март месец,че ми пречеше. Леко запали макар и със стария бензин от Марешки.
|
|
|
Чет Май 14, 2020 4:28 pm |
|
|
Alxx
|
Хайде да те помоля да ми го снимаш, отделно партидния и серийния номер? Ще се позакачам с шефа, да видим какво ще му щукне.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Май 14, 2020 5:19 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Постове: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Прикачени файлове: received_246303110050473.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Съб Май 16, 2020 5:22 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 77 госта |
|