Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Счупен "Oil Pickup" - сериозен проблем и решение.
Автор |
Съобщение |
=Alex=
|
В чуждите Субару форуми има доста изписано по тази тема, мисля, че и тук е редно да си имаме такава тема, за да няма сълзи после Разказвам от 1л, ед. ч. Проблемът:Един от слабите компоненти на Субару е т.нар. Oil Pickup (тръбата, чрез която маслената помпа засмуква масло от картера) и се случва тя да се счупи без видима причина. Според едни се случва много често, според други - не толкова често. Случва се на 2.0 и 2.5 моторите. Има много случаи на счупени "pickup-и" при Субара от 2001, та до 2009-та. Чупят се стари и нови пикъпи. Няма зависимост, логическа връзка, периодичност или партида. Въпрос на късмет. Причината за това е като цяло недобрата реализация на този компонент и в частност - заварката при фланеца. След това са вибрациите, и евентуални претърпяни ПТП-та, по-леки или по-силни... Чуждестранни експерти съветват при преминаване към по-твърди тампони на мотора, примерно група N, въпросният оригинален всмукател да се смени задължително. Проблемът е изключително неприятен и обикновено, ако не бъде хванат веднага, води до блокирал мотор. Oil Pickup-ът обикновено се пропуква или направо се отчупва при последната заварка, на фланеца, в резултат на което маслената помпа не може да засмуква масло, и моторът хвърля бялата кърпа на мига. От нищо става страшна драма, затова бъдете внимателни и имайте това предвид. На снимката по-долу е моя oil pickup, който извадихме преди да е станало твърде късно Ясно се вижда цепнатината, която с много леко усилие се разтваря до няколко мм. с минимално усилие, просто побутвайки фланеца, вече имаме сериозен "крак" (както е на следващата снимка). Цепнатината лесно се вижда и от вътрешната страна на "тръбата". Симптомите:Ако имате повече късмет, и си слушате/гледате внимателно мотора за странни звуци и поведение, можете да "хванете" проблема в зародиш, преди да е станало твърде късно. Ето някои от типичните симптоми на спукан всмукател (опитвам се да му намеря подходящо име на Български език)... Контролната лампа за налягане на маслотоАко "пробойната" е голяма, или (чукайте на дърво), тръбата направо се откъсне от фланеца, "онази" лампа на таблото за налягане на маслото светва. За съжаление тогава почти винаги вече е късно. Имайте предвид, че фабричната настройка на сензора за налягане на масло при Субару е 2.4 psi, което вие никога не искате да достигате. Друг типичен признак е примигване на лампата 1-2 сек. след като вече е изгаснала при паленето, или просто примигване на празен ход (тогава твърде вероятно също би било късно вече...) По-ниско налягане на маслоАко пукнатината е малка, ще имате леко (или не толкова леко) понижение в налягането на маслото когато колата е студена и доста по-ниско налягане, когато маслото вече е достигнало работна температура. Под доста по-ниско имам предвид 1-2 бара по-ниско от нормалните стойности. За да следите налягането, обаче, е нужен афтърмаркет уред. FHI са се стиснали да го сложат в завода. Понякога инвестиция от няколко стотин лв в такъв "моден" уред спестяват ремонти и разправии за хиляди (или повече) левове. Колебание в налягането на маслото при работещ мотор - Пример - налягането е 5 бара, преминавате през лека неравност (без да променяте натиска в/у газта), налягането спада внезапно до 2-3 бара и пак се качва до 5. Това е почти сигурен признак, че имате точно този проблем - пукнатина, която се разтваря когато си пожелае. За да видите това, отново ви е нужен уред... Нетипично "шумни" студени стартове Още един от най-сигурните признаци за пукнатина в oil pickup-a. Когато автомобилът е оставен в покой без да бъде пален за 12-24ч и след това стартирането на мотора ви се стори нетипично шумно и тракащо, би следвало веднага да се провери налягането (ако нямате монтиран уред), и колата да се изгаси веднага, независимо дали лампата за маслото е изгаснала (както казахме - тя ще светне чак при достигане на 2.4 psi/0.165 bar). Пукнатината в пикъпа ще изпусне цялото масло да се стече в картера, и на практика всеки старт след по-дълъг престой ще е като след смяна на масло - системата ще е празна, а това определено се чува при палене. Затова е хубаво да си слушате мотора, особено когато пали. Има много изписано по този проблем в нета, ето нещо конкретно: http://killerbmotorsport.com/index_files/OilPickupStory.htmРешението:Ето го: http://killerbmotorsport.com/index_files/UltimateOiPickup.htmСкарата се продава отделно, или в комплект с пикъп, и/или Killer B картер - въпрос на избор. Ето ги вече монтирани. При мен се разминах само със смяна, защото го хванахме навреме по студения старт, който внезапно се влоши и след това - по уредите за налягане. Бих искал и тук да благодаря на Краси, който го диагностицира безпогрешно, просто отвори картера, и размаха пръст на пикъпа. Агент - голям си!
|
35
|
|
Съб Ное 30, 2013 5:30 am |
|
|
valdy
Регистриран на: Нед Фев 24, 2013 5:29 pm Постове: 32 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT '99
Рейтинг: 0
|
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 10:09 am |
|
|
IvoG
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm Постове: 237 Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
|
Добре че го хванахте навреме че не всеки има този късмет и както казват американците когато се счупи тази тръба следва внезапна смърт За съжаление както каза Алекс няма логическа зависимост нито от километри, нито дали колата е сток или засилена. На който му се чете една щатска тема за този проблем: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1553337
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 11:29 am |
|
|
Alien Smile
Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:22 pm Постове: 63 Местоположение: Севлиево/Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
А дали има значение дали си с турбо или не? Алекс колко струва новата част?
_________________ SUBARU--->FEEL THE MAGIC
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 12:26 pm |
|
|
=Alex=
|
Не страдат само турбинираните, просто при тях е по-често. Току-що си говорихме с Ники Златков по темата и той също много го проклина този детайл. Сменя ги задължително, особено ако колата ще се засилва. Почнеш ли да даваш газ по-сериозно, това рано или късно дава фира.
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 1:04 pm |
|
|
VDG
Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm Постове: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
|
Евала за полезната тема. Мисля, че подобни теми заедно с още няколко, описващи характерни проблеми и съпровождащите ги симптоми биха могли да се направят важни или най-малкото да се добавят във "форумводителя"поради тяхната значимост. П.П. Уредите много бързо взеха да се изплащат. Честито и браво за добре свършената работа!
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 7:37 pm |
|
|
rosenil
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm Постове: 83 Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
|
valdy написа: Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт. И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са?
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 8:11 pm |
|
|
VDG
Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm Постове: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
|
rosenil написа: valdy написа: Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт. И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са? Има всякакви уреди - за измерване на налягането на маслото, температурата му, на водата, на изходящите газове и т.н. Поръчваш си ги от чужбина най-лесно, макар че от време на време и тука някой друг колега предлага. В зависимост от класa на уредa цените могат да са много високи. За премиум марките единият уред нов достига цени над 500лв. Има съответно и далеч по-икономични варианти, както и варианти за втора ръка комплекти от уреди и т.н. Впоследствие тука си намираш някой майстор да ти ги монтира заедно с използваните адаптори/плейтове, тъй като е пипкава работа с окабеляването и надали сам ще се справи човек, ако няма опит.
|
|
|
Съб Ное 30, 2013 11:07 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
най-безпогрешната диагностика - когато колата няма уред за налягането - е студеният старт. той става такъв, променя се внезапно - все едно току що е сменено маслото, някакви странни звуци, които постепенно утихват. ако се чуе нещо подобно - все още има време да се спаси двигателя, той не може да се счупи при палене. проблем е обаче когато се дава газ, заради ниското налягане на маслото, и вероятността "хобота" да се откърти внезапно - точно когато двигателя е под натоварване. в рисковата зона са най-вече субарата с твърдо окачване, подсилени тампони на двигателя, и ако карат с гъсти масла. също и ако са блъскани... хобота се чупи от вибрациите - закрепен е към двигателя, но е от твърде крехък материал. на новите субара е подпрян само с една опора, докато на по-старите е с две. Алекс извади страшен късмет, но според мен заслуга има и маслото, с което се кара колата. здрав двигател щеше да се окоти за едното нищо - колата е 400+кс. имаше доста предположения - че е от рядко масло, че е от проблемен маслен филтър, че е от студеното време, че е от кованите бутала. но аз упорито повтарях" хобота, хобота, хобота" - и постоянно настоявах за сваляне на картерът. после най-демонстративно размахах хобота с победен вик поражения по двигателя няма. преди години съм имал такъв случай, с едно СТи 2005г - но удряно странично. там собственикът изтърва нещата, и сигнализира чак когато лампата на маслото е останала светната. наложи се смяна на лагерите на коляновият вал освен хобота. сега диагностиката на проблемът я направих светкавично, още преди да съм чул как пали двигателя - просто защото проблемът ми е известен. но който не го знае - може да му излезе доста скъпо. ние моментално поръчахме killerbee, някои други също си поръчаха още преди да имат проблем... това според мен е задължителен ъпгрейд за субара с тунинг. ако колата е атмосферна - този дефект е изключително рядък.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Нед Дек 01, 2013 1:49 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
поставянето на датчиците при СТи става лесно - със сандвич плейт под масленият филтър. на него се монтират сензорите за температура и налягане на маслото. с турбо форестърите след 2003г обаче не е лесно - на филтъра им не може да се постави сандвич плейт, няма място. затова накупихме разни адаптори и щуцери, и монтирахме датчиците направо на маслените магистрали отгоре на блока. при Алекс след смяна на хобота - маслото веднага възстанови нормалното си налягане на загрят двигател - 1.5 бара на празен ход, и над 7 бара при ръчкане. преди със спуканият хобот падаше до 0.8 бара на празен ход, и под 6 бара в натоварване. двигателят имаше симптоми за счупен хобот само при студен старт, и то ако колата е престояла - после не се чуваше нищо. тази тема е допълнение към предишната - в която надълго и нашироко обяснихме какво е нормалното работно налягане на маслената система на субару уредите са безценни - но трябва да са читави. китайчетата за по 30лв показват каквото им скимне. хубав уред е от 40 паунда нагоре, със стъпково моторче, самокалибрация - и датчик който не дефектира постоянно. евтините уреди за налягане на маслото са с голям датчик - докато на читавите датчикът им е с размерите на капачка от бутилка Шуменско 2л
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Нед Дек 01, 2013 2:06 am |
|
|
bobi161
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm Постове: 198 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
|
Краси, а как стои въпросът с 3л. мотори - тук Алекс спомена само 2 и 2.5л.?
|
|
|
Нед Дек 01, 2013 11:39 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
при Н6 няма проблеми - там дизайна на смукателя е друг
който иска да мине тънко - може да си сложи "хобот" от старо субару - но трябва да подмени и картерът, и щеката за маслото.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пон Дек 02, 2013 1:50 am |
|
|
мъро
Регистриран на: Сря Окт 19, 2011 3:58 pm Постове: 171 Местоположение: Шумен
Автомобил: subaru outback 2.5 AT 2000 г.
Рейтинг: 29
|
Колко старо?От коя година започва проблема?
|
|
|
Пон Дек 02, 2013 2:04 am |
|
|
MechMus
Регистриран на: Пон Ное 21, 2011 11:21 pm Постове: 60 Местоположение: Baden-Württemberg
Skype: -
Автомобил: Forester S-turbo (SF '99)
Рейтинг: 6
|
eeeй т'ва добре,че сте го хванали навреме! Миналата година пак по това време попаднах на тая тема във форума на ами'тата, дриснах и цела седмица сънувах кошмари мъро написа: Колко старо?От коя година започва проблема? тука човека, който предлага и THE ULTIMATE PICKUP-a (KillerB) слага всички EJ (2.0 2.5 ...) мотори като засегнати. Най-старият случай, който се спомава е '97 STI като видимо преобладават 05-06 STI (incl. Fozzi XT, Legacy GT и ВРХ) с тенденция да зачестяват 08 STI. В тази дълга тема видях 2 по-стари ~ '02 и пак STI. Направи ми впечатление, че всички в общ глас се задоволяват с мнението, че просто тва е лошо качесто на материяла във взаимодействие с не почистения флюс от "заварката". Това мнение, че именно флюса прониква в порите на метала и го отслабва и заради това се откъртва там е доста често споменавано от KillerB. Hищо против него нямам, продукта му изглежда наистина добре и надежден, цената според зора. Моето лично мнение е, че ми идва малко натрапчиво едно такова постоянно добропожелателно "рекламиране". Споменава се и друга причина - лошо напасване на частите (примерно по-закривено ухо на подпората нa PICKUP-a) в комбинация с вибрациите (дори и пълна с масло пак си има вибрации в тая част), високата температура и запойката ( ~800С ). Другото, което е странно че "уж" дефекта се проявява напълно произволно без значение на модификации, начин на каране, подръжка. "Уж" - защото дори в темата stock колите, карани нормално, бяха твърде малко. По разните други форуми има също теми за изкривени картери ( вкл. тоя хобот) после същия е изправян "с много любов" и чука без да се счупи... и защо при атмосферките е твърде рядко, а имат същия номер на частта Нека и хора,който са се сблъсквали с този проблем и са разглеждали много внимателно и чоплили метала в зоната на откъртването да споделят и техните виждания Чисто статистически този проблем е доста рядък (2-3% от всички произведени коли ), до момента, в който на някой не му светне лошо лампата на маслото... ето я статистиката от техния форум 04 STI 30 11.90% 05 STI 16 6.35% 06 STI 74 29.37% 07 STI 20 7.94% 08 STI 8 3.17% 05 LGT 2 0.79% 06 LGT 7 2.78% 07 LGT 3 1.19% 08 LGT 0 0% 02-05 WRX 51 20.24% 06 WRX 16 6.35% 07 WRX 9 3.57% 08 WRX 6 2.38% 04-08 FXT 10 3.97% p.s. най-често се проявява при 50К-100К miles пробег
|
6
|
|
Пон Дек 02, 2013 10:38 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
при субарата преди 1997г хобота е с две опори - какъвто е и килърби. и е от по-масивен материал, поне на външен вид.
днес направихме инспекция на още един хобот, докато го подменяхме с килърби - изкарал е над 50 000км при мощност 400+кс, на кола с твърдо окачване. не беше пукнат, но имаше няколко подозрителни следи, включително пропукване на спойката.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Вто Дек 03, 2013 1:43 am |
|
|
proscrip
|
Това нещо при мен е с допълнителна опора, която се хваща подобно на този афтърмаркет хобот, но с тази разлика, че позволява регулиране на захвата по протежение на хобота - със сигурност е стандартно на Легаси Турбо - първо поколение, каквото е моето и съм го виждал и на ВРХ - вкл. - ЮК, Европейска и Японска версия до 96 г. Единствено ми се струва, че е малко по-малък вътрешния диаметър на хобота ми, за сметка на по-дебелите стени, имам и леки съмнения, че материала като състав е различен, при мен изглежда "по-мек".
|
|
|
Вто Дек 03, 2013 8:03 am |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Постове: 638 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
За да не спамя другата тема, ще попитам тук, хем да повдигнем темата и да я видят повечко народ.
Дали за смяната на въпросния хобот е нужно сваляне на двигател или некви по сложн процедури, или може отдолу с товаряне на картера да се извърши? Опитах се да си го поръчам от UK, но нещо не искат да ми приемат картата и се ще требе се разправям с тях, та може да онтеме малко време докато дойде. Та се чудя дали да търся варианти да за по-спешна доставка или с ОЕМски нов да карам(45лв) докато дойде този?!
Благодаря предварително, и евала за темата!
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Вто Дек 26, 2017 5:51 pm |
|
|
vizor
|
Не си заслужава 20 пъти сваляне на тоя шибан картер. Поне според мене. Изчакай го или пиши на killerb да ти каже къде в Европа на друго място го има. Мисля, че имаха и в Гърция представител. Ще ти дойде за 2-3 дни от там
|
|
|
Вто Дек 26, 2017 5:58 pm |
|
|
Vmax
|
Сменя се през картера - не се сваля двг. Не е нещо сложно. Сложи си магнитна пробка ( болт ) за маслото - така ще знаеш има ли драми с хобота. В повечето случаи се отчупва люспа от някоя от заварките преди да се спука и да почне да изпуска налягане. Както писах и в другата тема за ремонт на 2.5ХТ двигател ( viewtopic.php?f=31&t=22711), въпреки че купих нов хобот ОЕМ, той изкара много малко - добре че имах късмет и чрез магнитния болт видяхме отчупената люспа. Като го свалихме се видя че въпросната люспа е от една от заварките. на транспортната тръба към блока. Следващото щеше да е спукване и тотал шаден... Лошото е когато се спука и загуби налягане на маслото => заминават лагерите за секунди. ОЕМ-ският се залавя на 2 места и не е спънат с рамо, като този на KillerB, който отделно от това е доста по-масивен и солиден като изработка. За останалите колеги с по-стария модел Фоз SG ( 2004-2005г ) с външните пръскалки на фаровете - хобота има разлика от този предлаган в ЮК и САЩ, и се налага смяна на картера с по-дълбокия и смяна на щеката - та който ще минава по тази пътека да се подготви преди да кацне в сервиза с презумпцията че е болт-он. А що се отнася до покупката от ЮК - пиши им не през ибей, а през сайта им, защото е много вероятно да не работят до 03 Януари и затова да не ти приема картата.
|
|
|
Вто Дек 26, 2017 6:11 pm |
|
|
kronos
|
Плашеща тема Само не разбрах, превантивно ли трябва да се сменя този хобот или караш и се кръстиш?
|
|
|
Вто Дек 26, 2017 7:02 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|