Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр 1, 2, 3  >
 Счупен "Oil Pickup" - сериозен проблем и решение. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В чуждите Субару форуми има доста изписано по тази тема, мисля, че и тук е редно да си имаме такава тема, за да няма сълзи после ;) Разказвам от 1л, ед. ч.

Проблемът:
Един от слабите компоненти на Субару е т.нар. Oil Pickup (тръбата, чрез която маслената помпа засмуква масло от картера) и се случва тя да се счупи без видима причина. Според едни се случва много често, според други - не толкова често. Случва се на 2.0 и 2.5 моторите. Има много случаи на счупени "pickup-и" при Субара от 2001, та до 2009-та. Чупят се стари и нови пикъпи. Няма зависимост, логическа връзка, периодичност или партида. Въпрос на късмет.
Причината за това е като цяло недобрата реализация на този компонент и в частност - заварката при фланеца. След това са вибрациите, и евентуални претърпяни ПТП-та, по-леки или по-силни... Чуждестранни експерти съветват при преминаване към по-твърди тампони на мотора, примерно група N, въпросният оригинален всмукател да се смени задължително.

Проблемът е изключително неприятен и обикновено, ако не бъде хванат веднага, води до блокирал мотор. Oil Pickup-ът обикновено се пропуква или направо се отчупва при последната заварка, на фланеца, в резултат на което маслената помпа не може да засмуква масло, и моторът хвърля бялата кърпа на мига. От нищо става страшна драма, затова бъдете внимателни и имайте това предвид.
На снимката по-долу е моя oil pickup, който извадихме преди да е станало твърде късно :D Ясно се вижда цепнатината, която с много леко усилие се разтваря до няколко мм.

Изображение

с минимално усилие, просто побутвайки фланеца, вече имаме сериозен "крак" (както е на следващата снимка).

Изображение

Цепнатината лесно се вижда и от вътрешната страна на "тръбата".

Изображение

Симптомите:
Ако имате повече късмет, и си слушате/гледате внимателно мотора за странни звуци и поведение, можете да "хванете" проблема в зародиш, преди да е станало твърде късно. Ето някои от типичните симптоми на спукан всмукател (опитвам се да му намеря подходящо име на Български език)...

Контролната лампа за налягане на маслото
Ако "пробойната" е голяма, или (чукайте на дърво), тръбата направо се откъсне от фланеца, "онази" лампа на таблото за налягане на маслото светва. За съжаление тогава почти винаги вече е късно. Имайте предвид, че фабричната настройка на сензора за налягане на масло при Субару е 2.4 psi, което вие никога не искате да достигате.
Друг типичен признак е примигване на лампата 1-2 сек. след като вече е изгаснала при паленето, или просто примигване на празен ход (тогава твърде вероятно също би било късно вече...)

По-ниско налягане на масло
Ако пукнатината е малка, ще имате леко (или не толкова леко) понижение в налягането на маслото когато колата е студена и доста по-ниско налягане, когато маслото вече е достигнало работна температура. Под доста по-ниско имам предвид 1-2 бара по-ниско от нормалните стойности. За да следите налягането, обаче, е нужен афтърмаркет уред. FHI са се стиснали да го сложат в завода. Понякога инвестиция от няколко стотин лв в такъв "моден" уред спестяват ремонти и разправии за хиляди (или повече) левове.

Колебание в налягането на маслото при работещ мотор - Пример - налягането е 5 бара, преминавате през лека неравност (без да променяте натиска в/у газта), налягането спада внезапно до 2-3 бара и пак се качва до 5. Това е почти сигурен признак, че имате точно този проблем - пукнатина, която се разтваря когато си пожелае. За да видите това, отново ви е нужен уред...

Нетипично "шумни" студени стартове Още един от най-сигурните признаци за пукнатина в oil pickup-a. Когато автомобилът е оставен в покой без да бъде пален за 12-24ч и след това стартирането на мотора ви се стори нетипично шумно и тракащо, би следвало веднага да се провери налягането (ако нямате монтиран уред), и колата да се изгаси веднага, независимо дали лампата за маслото е изгаснала (както казахме - тя ще светне чак при достигане на 2.4 psi/0.165 bar). Пукнатината в пикъпа ще изпусне цялото масло да се стече в картера, и на практика всеки старт след по-дълъг престой ще е като след смяна на масло - системата ще е празна, а това определено се чува при палене. Затова е хубаво да си слушате мотора, особено когато пали.

Има много изписано по този проблем в нета, ето нещо конкретно:
http://killerbmotorsport.com/index_files/OilPickupStory.htm

Решението:
Ето го: http://killerbmotorsport.com/index_files/UltimateOiPickup.htm

Изображение

Изображение

Изображение

Скарата се продава отделно, или в комплект с пикъп, и/или Killer B картер - въпрос на избор.

Ето ги вече монтирани.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

При мен се разминах само със смяна, защото го хванахме навреме по студения старт, който внезапно се влоши и след това - по уредите за налягане.

Бих искал и тук да благодаря на Краси, който го диагностицира безпогрешно, просто отвори картера, и размаха пръст на пикъпа. =D>
Агент - голям си! :bow:
 35

Съб Ное 30, 2013 5:30 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Фев 24, 2013 5:29 pm
Постове: 32
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT '99
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.

Съб Ное 30, 2013 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm
Постове: 237
Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре че го хванахте навреме :good: че не всеки има този късмет и както казват американците когато се счупи тази тръба следва внезапна смърт :(
За съжаление както каза Алекс няма логическа зависимост нито от километри, нито дали колата е сток или засилена.
На който му се чете една щатска тема за този проблем:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1553337

Съб Ное 30, 2013 11:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:22 pm
Постове: 63
Местоположение: Севлиево/Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А дали има значение дали си с турбо или не?

Алекс колко струва новата част?
:good:

_________________
SUBARU--->FEEL THE MAGIC

Съб Ное 30, 2013 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не страдат само турбинираните, просто при тях е по-често. Току-що си говорихме с Ники Златков по темата и той също много го проклина този детайл. Сменя ги задължително, особено ако колата ще се засилва. Почнеш ли да даваш газ по-сериозно, това рано или късно дава фира.

Съб Ное 30, 2013 1:04 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm
Постове: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Евала за полезната тема. Мисля, че подобни теми заедно с още няколко, описващи характерни проблеми и съпровождащите ги симптоми биха могли да се направят важни или най-малкото да се добавят във "форумводителя"поради тяхната значимост.
П.П. Уредите много бързо взеха да се изплащат. :) Честито и браво за добре свършената работа! =D>

Съб Ное 30, 2013 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm
Постове: 83
Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valdy написа:
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.


И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са?

Съб Ное 30, 2013 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm
Постове: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
rosenil написа:
valdy написа:
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.


И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са?

Има всякакви уреди - за измерване на налягането на маслото, температурата му, на водата, на изходящите газове и т.н. Поръчваш си ги от чужбина най-лесно, макар че от време на време и тука някой друг колега предлага. В зависимост от класa на уредa цените могат да са много високи. За премиум марките единият уред нов достига цени над 500лв. Има съответно и далеч по-икономични варианти, както и варианти за втора ръка комплекти от уреди и т.н. Впоследствие тука си намираш някой майстор да ти ги монтира заедно с използваните адаптори/плейтове, тъй като е пипкава работа с окабеляването и надали сам ще се справи човек, ако няма опит.

Съб Ное 30, 2013 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Постове: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
най-безпогрешната диагностика - когато колата няма уред за налягането - е студеният старт. той става такъв, променя се внезапно - все едно току що е сменено маслото, някакви странни звуци, които постепенно утихват. ако се чуе нещо подобно - все още има време да се спаси двигателя, той не може да се счупи при палене. проблем е обаче когато се дава газ, заради ниското налягане на маслото, и вероятността "хобота" да се откърти внезапно - точно когато двигателя е под натоварване.

в рисковата зона са най-вече субарата с твърдо окачване, подсилени тампони на двигателя, и ако карат с гъсти масла. също и ако са блъскани... хобота се чупи от вибрациите - закрепен е към двигателя, но е от твърде крехък материал. на новите субара е подпрян само с една опора, докато на по-старите е с две.

Алекс извади страшен късмет, но според мен заслуга има и маслото, с което се кара колата. здрав двигател щеше да се окоти за едното нищо - колата е 400+кс. имаше доста предположения - че е от рядко масло, че е от проблемен маслен филтър, че е от студеното време, че е от кованите бутала. но аз упорито повтарях" хобота, хобота, хобота" - и постоянно настоявах за сваляне на картерът. после най-демонстративно размахах хобота с победен вик :D поражения по двигателя няма.

преди години съм имал такъв случай, с едно СТи 2005г - но удряно странично. там собственикът изтърва нещата, и сигнализира чак когато лампата на маслото е останала светната. наложи се смяна на лагерите на коляновият вал освен хобота. сега диагностиката на проблемът я направих светкавично, още преди да съм чул как пали двигателя - просто защото проблемът ми е известен. но който не го знае - може да му излезе доста скъпо. ние моментално поръчахме killerbee, някои други също си поръчаха още преди да имат проблем...

това според мен е задължителен ъпгрейд за субара с тунинг. ако колата е атмосферна - този дефект е изключително рядък.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Дек 01, 2013 1:49 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Постове: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
поставянето на датчиците при СТи става лесно - със сандвич плейт под масленият филтър. на него се монтират сензорите за температура и налягане на маслото. с турбо форестърите след 2003г обаче не е лесно - на филтъра им не може да се постави сандвич плейт, няма място. затова накупихме разни адаптори и щуцери, и монтирахме датчиците направо на маслените магистрали отгоре на блока.

при Алекс след смяна на хобота - маслото веднага възстанови нормалното си налягане на загрят двигател - 1.5 бара на празен ход, и над 7 бара при ръчкане. преди със спуканият хобот падаше до 0.8 бара на празен ход, и под 6 бара в натоварване. двигателят имаше симптоми за счупен хобот само при студен старт, и то ако колата е престояла - после не се чуваше нищо. тази тема е допълнение към предишната - в която надълго и нашироко обяснихме какво е нормалното работно налягане на маслената система на субару

уредите са безценни - но трябва да са читави. китайчетата за по 30лв показват каквото им скимне. хубав уред е от 40 паунда нагоре, със стъпково моторче, самокалибрация - и датчик който не дефектира постоянно. евтините уреди за налягане на маслото са с голям датчик - докато на читавите датчикът им е с размерите на капачка от бутилка Шуменско 2л :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Дек 01, 2013 2:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Постове: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Краси, а как стои въпросът с 3л. мотори - тук Алекс спомена само 2 и 2.5л.?

Нед Дек 01, 2013 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Постове: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при Н6 няма проблеми - там дизайна на смукателя е друг

който иска да мине тънко - може да си сложи "хобот" от старо субару - но трябва да подмени и картерът, и щеката за маслото.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Дек 02, 2013 1:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 19, 2011 3:58 pm
Постове: 171
Местоположение: Шумен
Автомобил: subaru outback 2.5 AT 2000 г.
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колко старо?От коя година започва проблема?

Пон Дек 02, 2013 2:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 21, 2011 11:21 pm
Постове: 60
Местоположение: Baden-Württemberg
Skype: -
Автомобил: Forester S-turbo (SF '99)
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
eeeй т'ва :shock: добре,че сте го хванали навреме!
Миналата година пак по това време попаднах на тая тема във форума на ами'тата, дриснах и цела седмица сънувах кошмари :lipseal:
мъро написа:
Колко старо?От коя година започва проблема?
тука човека, който предлага и THE ULTIMATE PICKUP-a (KillerB) слага всички EJ (2.0 2.5 ...) мотори като засегнати. Най-старият случай, който се спомава е '97 STI като видимо преобладават 05-06 STI (incl. Fozzi XT, Legacy GT и ВРХ) с тенденция да зачестяват 08 STI. В тази дълга тема видях 2 по-стари ~ '02 и пак STI. Направи ми впечатление, че всички в общ глас се задоволяват с мнението, че просто тва е лошо качесто на материяла във взаимодействие с не почистения флюс от "заварката". Това мнение, че именно флюса прониква в порите на метала и го отслабва и заради това се откъртва там е доста често споменавано от KillerB. Hищо против него нямам, продукта му изглежда наистина добре и надежден, цената според зора. Моето лично мнение е, че ми идва малко натрапчиво едно такова постоянно добропожелателно "рекламиране". Споменава се и друга причина - лошо напасване на частите (примерно по-закривено ухо на подпората нa PICKUP-a) в комбинация с вибрациите (дори и пълна с масло пак си има вибрации в тая част), високата температура и запойката ( ~800С ). Другото, което е странно че "уж" дефекта се проявява напълно произволно без значение на модификации, начин на каране, подръжка. "Уж" - защото дори в темата stock колите, карани нормално, бяха твърде малко. По разните други форуми има също теми за изкривени картери ( вкл. тоя хобот) после същия е изправян "с много любов" и чука без да се счупи... и защо при атмосферките е твърде рядко, а имат същия номер на частта
Нека и хора,който са се сблъсквали с този проблем и са разглеждали много внимателно и чоплили метала в зоната на откъртването да споделят и техните виждания
:idea: Чисто статистически този проблем е доста рядък (2-3% от всички произведени коли ), до момента, в който на някой не му светне лошо лампата на маслото...

ето я статистиката от техния форум
04 STI 30 11.90%
05 STI 16 6.35%
06 STI 74 29.37%
07 STI 20 7.94%
08 STI 8 3.17%
05 LGT 2 0.79%
06 LGT 7 2.78%
07 LGT 3 1.19%
08 LGT 0 0%
02-05 WRX 51 20.24%
06 WRX 16 6.35%
07 WRX 9 3.57%
08 WRX 6 2.38%
04-08 FXT 10 3.97%

p.s.
най-често се проявява при 50К-100К miles пробег
 6

Пон Дек 02, 2013 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Постове: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при субарата преди 1997г хобота е с две опори - какъвто е и килърби. и е от по-масивен материал, поне на външен вид.

днес направихме инспекция на още един хобот, докато го подменяхме с килърби - изкарал е над 50 000км при мощност 400+кс, на кола с твърдо окачване. не беше пукнат, но имаше няколко подозрителни следи, включително пропукване на спойката.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Вто Дек 03, 2013 1:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Постове: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това нещо при мен е с допълнителна опора, която се хваща подобно на този афтърмаркет хобот, но с тази разлика, че позволява регулиране на захвата по протежение на хобота - със сигурност е стандартно на Легаси Турбо - първо поколение, каквото е моето и съм го виждал и на ВРХ - вкл. - ЮК, Европейска и Японска версия до 96 г. Единствено ми се струва, че е малко по-малък вътрешния диаметър на хобота ми, за сметка на по-дебелите стени, имам и леки съмнения, че материала като състав е различен, при мен изглежда "по-мек".

Вто Дек 03, 2013 8:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Постове: 638
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За да не спамя другата тема, ще попитам тук, хем да повдигнем темата и да я видят повечко народ.

Дали за смяната на въпросния хобот е нужно сваляне на двигател или некви по сложн процедури, или може отдолу с товаряне на картера да се извърши?
Опитах се да си го поръчам от UK, но нещо не искат да ми приемат картата и се ще требе се разправям с тях, та може да онтеме малко време докато дойде. Та се чудя дали да търся варианти да за по-спешна доставка или с ОЕМски нов да карам(45лв) докато дойде този?!

Благодаря предварително, и евала за темата!

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Вто Дек 26, 2017 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Постове: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си заслужава 20 пъти сваляне на тоя шибан картер. Поне според мене. Изчакай го или пиши на killerb да ти каже къде в Европа на друго място го има. Мисля, че имаха и в Гърция представител. Ще ти дойде за 2-3 дни от там

Вто Дек 26, 2017 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5329
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сменя се през картера - не се сваля двг. Не е нещо сложно.
Сложи си магнитна пробка ( болт ) за маслото - така ще знаеш има ли драми с хобота. В повечето случаи се отчупва люспа от някоя от заварките преди да се спука и да почне да изпуска налягане.

Както писах и в другата тема за ремонт на 2.5ХТ двигател (viewtopic.php?f=31&t=22711), въпреки че купих нов хобот ОЕМ, той изкара много малко - добре че имах късмет и чрез магнитния болт видяхме отчупената люспа. Като го свалихме се видя че въпросната люспа е от една от заварките. на транспортната тръба към блока. Следващото щеше да е спукване и тотал шаден...

Лошото е когато се спука и загуби налягане на маслото => заминават лагерите за секунди.

ОЕМ-ският се залавя на 2 места и не е спънат с рамо, като този на KillerB, който отделно от това е доста по-масивен и солиден като изработка.

За останалите колеги с по-стария модел Фоз SG ( 2004-2005г ) с външните пръскалки на фаровете - хобота има разлика от този предлаган в ЮК и САЩ, и се налага смяна на картера с по-дълбокия и смяна на щеката - та който ще минава по тази пътека да се подготви преди да кацне в сервиза с презумпцията че е болт-он.

А що се отнася до покупката от ЮК - пиши им не през ибей, а през сайта им, защото е много вероятно да не работят до 03 Януари и затова да не ти приема картата.

Вто Дек 26, 2017 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 868
Местоположение: София
Автомобил: VW Touareg 7P
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Плашеща тема :shock:
Само не разбрах, превантивно ли трябва да се сменя този хобот или караш и се кръстиш?

Вто Дек 26, 2017 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр 1, 2, 3  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор