Автор |
Съобщение |
srg
|
По отношение на TBN-а - вече не помня дали някъде в тази тема е споменато, но този показател е основна индикация за това как и по какъв начин производителя е "третирал" и подготвил конкретно масло за борба с последиците от окислението на маслото и някои неразделни с него основни компоненти (част от които са означени със SAPS) в резултат от термичното натоварване и престоя му в ДВГ.
По пътя на логиката какво би следвало от горното: - При положение, че в нормалните Low/Mid SAPS масла въпросните оксидиращи компоненти (Sulphated Ash, Phosphorous, Sulphur) са намалени е логично TBN-а също да падне просто защото няма такава необходимост от него както при Full SAPS продуктите - Горното не важи за пърформанс и рейсинг маслата, които ако се ползват по предназначение по подразбиране трябва да са подложени на голям термичен тормоз, но и при тях производителите обикновено дават препоръка за намален експлоатационен интервал - В частност при атмосферните двигатели, при нормално каране, където при такъв режим температури на маслото над 100°C са голяма рядкост, необходимостта от висок TBN не е ултра-гига-мега належаща (освен ако не се планира смяна през някакъв удължен период от време и/или увеличен пробег извън общоприетите нормални такива), а като се добави в "уравнението" и SAPS съдържанието е логично да се намали очакването и нуждата от висок TBN
С други думи: - Full SAPS масло и/или удължен експлоатационен интервал на маслото и/или голямо термично натоварване (турбиниран ДВГ и/или натоварен режим на каране и/или натоварен режим на каране) = оправдано ползване на масло с голям TBN - Low/Mid SAPS масло и/или нормален експлоатационен интервал на маслото и/или нормално термично натоварване (NA ДВГ и/или нормален режим на каране) = излишно фокусиране в TBN показателя
Ако някой има друга обоснована формула, подпомагаща избора на масло, то нека я сподели.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
Последна промяна srg на Нед Мар 18, 2018 12:46 pm, променена общо 1 път
|
|
Нед Мар 18, 2018 12:07 pm |
|
|
Vmax
|
|
Нед Мар 18, 2018 12:39 pm |
|
|
ico_tech
|
Е нали правихте анализ на масло. Колко му беше TBN след пробега? Аз си мисля, че каквото и масло да сложиш няма да имаш проблем точно с TBN при положение, че експлоатираш бензинов двигател.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Мар 18, 2018 5:46 pm |
|
|
Станко2203
Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm Постове: 20 Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
|
Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително. .
|
|
|
Чет Мар 22, 2018 5:04 pm |
|
|
zarere
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm Постове: 239 Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
|
Станко2203 написа: Във тоя ред някои може ли да ми намери хим.анализ на Red Line 5W40 Euro Series че нещо не успявам да намеря във нета,и да го пусне тука да видя кое колко е във него.Предполагам че ще е интересно и за другите колеги.Благодаря предварително. . https://www.redlineoil.com/euro-series-5w40-motor-oil
|
|
|
Чет Мар 22, 2018 5:07 pm |
|
|
Станко2203
Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm Постове: 20 Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
|
Благодаря колега,но не е това,имах предвид химията която е във маслото,като например цинк,фосфор,калции итн.....
|
|
|
Чет Мар 22, 2018 5:13 pm |
|
|
zarere
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm Постове: 239 Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
|
|
Чет Мар 22, 2018 5:16 pm |
|
|
Станко2203
Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm Постове: 20 Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
|
Благодаря за което,това имах предвид
|
|
|
Чет Мар 22, 2018 5:42 pm |
|
|
Станко2203
Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm Постове: 20 Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
|
След като имаше наново формулиране на Ams OiL 5W30 SS вече е налице и новата формулировка на Ams OiL 0W40 SS
Прикачени файлове:
Ams OiL 0w40 Signature Series New Formula.jpg [ 302.41 KiB | Прегледано 665 пъти ]
|
|
|
Сря Май 02, 2018 12:41 pm |
|
|
Станко2203
Регистриран на: Сря Окт 16, 2013 12:03 pm Постове: 20 Местоположение: село Крумово
Skype: billyboy2203
Автомобил: AlfaRomeo146 1.4 TS
Рейтинг: 0
|
Положението е вече доста по-добре от преди.Субитата а и не само те ще пеят със това мазило.Сега остава да разберем дали колегите от AP1 имат във наличност от новата формулировка на 0W40 и 5W30 Signature Series.Ако четат тука да пишат моля. .
|
|
|
Сря Май 02, 2018 12:45 pm |
|
|