Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:14 pm



Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Шум, прегряване и кривене на спирачен диск 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
От известно време насам се боря с един изключително странен за мен проблем.
При скорост по - висока от 80 км./ч. (и особено по наклон), след натискане на спирачката (с цел намаляване - не спиране) се чува шум от лявото колело. Шума е стържещ, като че накладката е износена и непостоянен като, че ABS работи. Ако скоростта е по висока 160 - 200 км./ч. освен шума и не спирането на автомобила, волана почва да се тресе сякаш дисковете са криви. На фона на това измерих температурата на дисковете, след като съм покарал в града. Има осезаема разлика, между левия и десния диск. Левия е с много по висока температура. Без да е спирано екстремно ! Без да е минавано през локви и т.н. Свалях и слагах бушона на ABS с цел неговото игнориране. Нямаше промяна !
Сега следва най - интересното ! Първия път, когато усетих това нещо реших да сменя пр. и з. дискове и накладки. Направих го ! След което си помислих, че понеже съм сложил TRV съм попаднал отново на криви дискове, тъй като волана отново трепереше и шума отново го имаше. Преди да реша да сменям отново дискове ревизирах спирачните апарати и водачи. Всичко по тях работеше перфектно ! След 1000 км. смених дисковете и накладките с ATE. За съжаление проблема остана. Отидох в един сервиз, чието име не искам да казвам. От там диагностицираха, че всъщност проблема ми идва от спирачните маркучи. Как стана това ? Вдигнаха автомобила на подемник. Лявото колело видимо се въртеше по трудно от всички останали. Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка. Това го видях с очите си. Убедиха ме, че проблема е в спирачните маркучи. Тъй като за още 1000 км. вече бях изкривил и ATE-то реших :
Ще сменя всички дискове, накладки, спирачни маркучи и спирачна течност с възможно най - доброто което намеря, предвид, че не съм състезател.
Така и направих. Сложих дискове DBA, накладки ATE, спирачни маркучи 6 бр. HELL и спирачна течност 5.1.
Сега след като съм сменил всичко това, след като се наобиколях и се наслушах различни мнения ... проблема ... си ... остана ! Хвърлих една шапка пари и съм в изходна позиция. Сега започнах да схващам, какво значело : "Правилната диагноза е 80% от лечението" Така съм чувал ...
Полудях хора ! Помагайте ! По метода на изключването не пипвам нищо повече !!! Търся 100% правилната диагноза ! Гледаха я 10 майстора в 3 различни сервиза. Два от които са специализирани в марката Субару. "Да започнем отначало, да видим ако не е това ще е това...а пък ако се окаже, че не е и това то тогава би трябвало да е това" Такива ... мерси !
Моля, ако някой се е сблъсквал с този проблем и е знае правилната диагноза за "лечението" му да сподели малко опит с мен.
Предварително благодаря !
Автомобила е SUBARU OUTBACK 2008 3.0 H6 ! Спирачните апарати са стандартни, нищо модифицирано !

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Чет Апр 05, 2018 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте!
Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка.
Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите?

Чет Апр 05, 2018 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
antonimoo написа:
Здравейте!
Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка.
Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите?


Здравейте,
Не съм мерил температурата на задните спирачни дискове. Може и да е грешка, но понеже чувам шума отпред в ляво затова и съм се насочил натам, което пак казвам може и да е грешка.
Когато ревизираха апаратите, едно от двете бутала не се движеше както трябва, затова го смениха само него заедно с к-кт маншончета.
След това още два пъти са сваляни, разглобявани и преглеждани. Всичко беше ОК. Не гарантирам за качество ! Но с очите си виждах как буталцата се прибират и изкарват без никакво усилие.

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Чет Апр 05, 2018 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След всичко изредено и особено този абзац
Цитат:
Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка.
ме кара да мисля, че някъде по пътя от ABS модула до края на тръбата, която върви в коша на колата и до маркуча има някакъв проблем. Огледайте хубаво линията. На мой приятел с подобно купе /Легаси/ имаше проблем със задните линии, по някаква причина бяха притиснати, следствие на което при рязко спиране започна да губи спирачна течност и загуби изобщо спирането.

Чет Апр 05, 2018 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Автоматик ли е? Няма хил холдер?

Чет Апр 05, 2018 9:08 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Автоматик ли е? Няма хил холдер?


Здравейте,
Автоматик е. Няма хил холдер.
И това ми мина през ум.

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Чет Апр 05, 2018 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега просто съвет, провери главината за кривини. Имал съм подобен проблем на друга марка автомобил само, че на задно колело. По същия начин като на файла може да се провери и главината. Доста трудно е да се изкриви, но не и невъзможно както беше при мен.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Апр 06, 2018 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
antonimoo написа:
Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка.


Това е разковнничето на проблема ти.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Апр 09, 2018 6:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Пет Апр 13, 2018 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наистина странен персистиращ проблем. Предполагам си въртял колата на подемник. Провериха ли какво се случва с лагерглавината в движение (на подемника и на скорост) и при натискане на спирачка?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Апр 13, 2018 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
NORTICUS написа:
Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)


А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността?
Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне.
Със зимните гуми ли си още?

Съб Апр 14, 2018 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Апр 14, 2018 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
NORTICUS написа:
Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)


А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността?
Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне.
Със зимните гуми ли си още?


Не са престъргвани накладките. Възможно е и от там да е шума, но интересно стърженето при завой без натискане на спирачка ми е странно...
Съвпадение е, че смених зимните с летни гуми в деня на престъргване на дисковете.

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Съб Апр 14, 2018 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am
Мнения: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка.


И това ми мина през ум.
По скоро мислех направо да сменя модула. Но размислих, понеже махах и слагах бушона на ABS и нямаше разлика.

_________________
http://www.zeitgeistmovie.com/

Съб Апр 14, 2018 7:24 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бушонът няма как да елиминира заклинване/запушване на клапан.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Апр 16, 2018 6:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имах проблем с шум от спирачките след смяна на задни дискове и накладки. Когато позагреят след по интезивно ползване, почваше един пищяш звук, който ме побъркваше. Звукът спираше ако спра колата за малко време и тръгна пак, но не и ако продължа да си карам. Ако натисна спирачката изчезваше (докато е натисната). Като спра, пеещата джанта беше осезаемо по-топла. Проблемът не се реши след ревизиране на спирачните апарати. След малко експерименти се оказа, че новите дискове опират в ламарината зад диска като се позагреят малко и се разширят - от там си седят опряни, защото опирайки в него продължават да се стоят топли. Проблемът се реши със сваляне на диска, и пристъргване на ламарината зад него. Не знам дали твоят проблем е същия - има някой прилики та не пречи да се провери и това.
Успех !
 6

Пон Апр 16, 2018 3:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 30, 2015 8:55 pm
Мнения: 1
Автомобил: subaru impreza2.0R
Телефон: +359889990952
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Същото е и при мен: Аутбек 2008 3.0, автомат,при натискане на спирачния педал на скорости над 120 има тресене във волана. Дискове и накладки нови АТЕ( вероятно вече криви)- няма промяна.

Съб Фев 22, 2020 1:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm
Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
И аз имам същия проблем , отляво почва да шуми яко при по агресивно спиране , но нямам вибраций във волана , минах през 3 чифта накладки дискове и все същото , някакво развитие или насока има ли ? В сервизите нищо не намират , нищо не задържа , водачите са нови и смазани ,главината няма луфт или шум за сега поне .

Съб Фев 22, 2020 10:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оригиналния проблем в темата е наистина интересен, но нямам предположения за него. Това че е сменено само едното бутало на апаратите е странно, но надали е то. Състоянието на водачите и втулките също е под съмнение, но при толкова посещения в сервизи вярвам, майсторите добре са преценили състоянието на апаратите.

На другите колеги - с две ръце бих препоръчал пълен рециклаж на спирачните апарати. На моята кола, водачите и буталата също бяха в добро състояние, лично аз ги отварях и смазвах с грес за спирачни апарати на всеки 20к километра и въпреки това имах вибрации и странен шум във волана при спиране. Оказа се, че апаратите в даден момент заклинват, а когато едното бутало се движи по-свободно от другото, в апарата се получава усукване, което води и до шума.

Нед Фев 23, 2020 10:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Залагам на водачи спирачни апарати , проблема не се решава с грес , а с по-плътни водачи . Водачите стават на елипса и при неравности и дупки тропат , свирят , а при спиране от висока скорост тресат на волана . Свиренето след смяна на задни дискове с нови се дължи на вътрешния опорен ръб който е с 2мм по издаден от оригинала , проблема се решава още в началото при монтаж външния ръб се намаля на струг , шмиргел , флекс каквото имаш от тях . На стария ми Аутбек първо смених предните спирачки от Б13 , но те се оказаха по голям боклук , после на тях правих супорти , но това ме спаси за 30хил.км. и накрая си купих от колега на старо размер 316 апарати от Спек Б , и си реших проблема . Така и продадох колата , а новия колега от Варна е доволен.

Нед Фев 23, 2020 6:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: tst и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор